10 de novembre 2006
Inaugurada avui del Síndic Marco Tedde
la nova passejada del carrer Vittorio Emanuele
Els jardins del carrer Vittorio Emanuele eren estats realitzats
a la meitat del '800, amb un projecte Regi a obra d'arquitectes
piemontesos.
La pavimentació dels marxapeus en canvi remunta als primers
del '900, al principi en terra pitjada i després amb pedres
de cement (als anys '50).
Lo projecte predisposat dels oficis del sector Treballs Públics
vol donar continuïtat al tros ja realitzat entre el carrer
Cagliari i Sassari, realitzant la pavimentació amb les
mateixes característiques. Són estats utilitzats
doncs los mateixos materials, o sigui blocs de pedra calcaria.
Després del completament d'aquesta primera fase dels treballs,
és ja començada també la que interessa los
marxapeus de l'altra part fins a l'altaria del carrer La Marmora.
L'arboradura restarà invariada i és estada realitzada
una porció de paviment enjinquetat, entre una fila i l'altra,
al fi d'evidenciar lo passatge del vell al nou, conservant la
memòria estètica de les pavimentacions presents
a dins de la ciutat fortificada.
"Una altra iniciativa que s'adjuni al programa de requalificació
del Centre Històric - ha dit lo Síndic Marco Tedde
- i que contribueix al millorament de la imatge d'aquesta part
de la Ciutat que necessitava de radicals canviaments. Dels bastions
Cristoforo Colombo, a la zona de Porta Terra, de la creació
de nous espacis en l'ex caserna dels carrabiners del carrer Simon,
a la imminent realització de la nova Plaça Sulis,
són obres importants que faran de cornisa a les pròximes
grans obres com la requalificació de l'Hospital Vell i
del Quarter de Sant Miquel.
Per la realització de la pavimentació són
estades seguides les normes vigents en matèria d'abatiment
de les barreres arquitectòniques, i doncs realitzats los
passatges per portadors d'handicap en proximitat dels encreuaments
i de l'escola elemental Sacro Cuore. L'import total de l'obra
és de 516.456 euros. L'empresa adjudicatària dels
treballs és la At & T srl de Sàsser.
9 de novembre 2006
A l'Assessor Provincial
a la Pública Instrucció
Laura Paoni
A l'Assessor provincial
a l'Edilícia escolàstica
Piero Nurchis
Objecte Institut Tècnic Comercial de l'Alguer
A distància de quasi dos mesos i mig de l'enfonsament
de l'auditori de l'Institut Tècnic Comercial A. Roth, encara
ninguna iniciativa és estada activada per garantir la seguresa
de l'edifici.
Les ruïnes resten encara allà, amb imaginables problemes
per estudents i docents, de moment que la Província encara
no ha proveït a la remoció.
L'actual situació no fa presagiar segurament temps breus
per la reconstrucció del siti.
No voldríem que l'institut restessi encara víctima
dels retards, no obstant a l'endemà de l'enfonsament la
Província hagi promitit de mantendre la paraula donada
i garantir la màxima seguresa als estudents i a les persones
que hi treballen.
Deman, doncs, quals siguin les iniciatives preses per restablir
l'ordre i sobretot quals siguin los temps previstos per la reconstrucció
de l'auditori.
Pens que l'Institut Tècnic Comercial de l'Alguer tengui
d'ésser inserit entre les prioritats de l'Administració
provincial, amb la qual he totalment compartit les respostes enunciades
en mèrit als principis segons los quals:" la Província
no té de restar indiferent als problemes del planeta escola",
però esper encara lo passatge de les paraules als fets.
L'Assessor a la Pública Instrucció
Antonello Muroni
9 de novembre
Prorroga per la presentació dels
Mòduls al·legats
El Servici Hídric Integrat del Municipi de l'Alguer comunica
als usuaris que són estats prorrogats al 7 de nadal del
2006 els terminis per la presentació dels Mòduls
al·legats a les factures del 2° semestre 2005 (mòdul
A, B, C i "comunicació de les dades cadastrals").
Les certificacions ISEE poden ésser referides a l'any 2005.
Els susdits mòduls poden ésser consignats a l'Ofici
del Servici Hídric Integrat al carrer Sant Agustí
n. 1 i a l'Ofici Protocol del Municipi de l'Alguer al carrer Santa
Anna, 40.
Lo termini pel pagament de les factures del 2° semestre resta,
de totes maneres, fixat al 15.11.2006.
9 de novembre 2006
Dissabte presentació de la Plaça
Catalana
El món virtual de la Plaça Catalana, creat de l'Administració
comunal per aprendre la llengua i conèixer l'Alguer i la
sua història, siguerà il·lustrat dissabte
pròxim, 11 de novembre, a la sala conferències de
l'Escola Infantil Sella (ara seu de la Facultat d'Arquitectura),
a la passejada Barcelona.
El projecte, lloc de comunicació i participació
activa dels ciutadans, siguerà presentat al públic
del Sindic Marco Tedde i de l'Assessor a la Publica Instrucció
Antonio Muroni, mentre Ivan Blecic, docent de la Facultat d'Arquitectura
de l'Alguer i u dels autors de la Plaça Catalana, farà
descobrir al públic los mons virtuals.
En la primera part de la maitinada els alumnes de les escoles
primàries i mitjanes ciutadanes pogueran navegar i divertir-se
amb els jocs oferts de l'Alguer del passat, del present i del
futur mentre, a començar de les 11.00, el públic
més adult és convidat a participar al fòrum
de discussió sobre el disseny de l'Alguer futura i a experimentar
l'espaci interactiu virtual.
8 de novembre 2006
Inauguració de la passejada dels
Jardins Manno
Divendres pròxim, 10 de novembre, a les 10.30 siguerà
inaugurada la nova passejada dels Jardins Manno, al carrer Vittorio
Emanuele. El Síndic Marco Tedde i l'Assessor als Treballs
Públics Gianni Spano sigueran presents a l'obertura del
renovat espaci, després dels treballs de requalificació
que han conformat les característiques arquitectòniques
amb la part al costat de la Torre del Portal.
La S.V. és convidada a participar
7 de novembre 2006
A l'Assessor Provincial
als Treballs Públics Viabilitat i Tràfic
Doct. Giovanni Serra
OBJECTE: Petició CP 42 - Pont Riu Filibertu
Egregi Doct. Giovanni Serra,
tenc de constatar amb gran preocupació que la mia última
sol·licitació del 6 d'octubre relativa al restabliment
del pont sobre el riu Filibertu, al llarg del carretera provincial
42 Alguer - Port Torres, és restada sense resposta.
No és mia costum fer inútils polèmiques,
però a la llumera dels fets és evident que s'està
corrint el risc d'olvidar una situació assai delicada que
se pot transformar, o s'és ja transformada, en una font
de perill.
Considerat que a res són servides les sues garanties en
mèrit a un ràpid restabliment de l'estructura, o
sigui que després de l'estiu la província de Sàsser
hauria començat los treballs de reparació del pont,
prenc nota i amb mi tots los algueresos i los usuaris de l'important
artèria que no és estat fet a res.
Crec que no sigui tolerable que el territori sigui penalitzat
de manera sistemàtica de la "llunyania" de la
Província.
Afortunadament, fins avui, no se són verificats enfonsaments
de l'estructura que suporta un gran tràfic també
de mitjans pesants; de totes maneres al greu estat de perillositat
d'aquell tros de carretera s'adjunin les repercussions negatives
relatives a la viabilitat.
Li tenc de diure que los ciutadans algueresos mal suporten aquesta
situació i no vulguariva que aquest problema provoquessi
manifestacions de protesta.
Li deman, per tant, encara una vegada, de s'activar ràpidament
per resolvir aquesta perillosa situació o almanco d'informar,
no mi, sinó los ciutadans algueresos, de la real situació.
L'Assessor als Treballs Públics
Gianni Spano
7 de novembre 2006
Assessorat al Desenvolupament Econòmic
- Comerç - Activitats Productives - Treball
Encara una vegada só obligat a intervenir desprès
de l'encontre, definit assai vivaç, de part dels inscrits
de l'Alguer a la Confesercenti ciutadana, representat del President
local Oliva, d'aquell provincial Lorelli i d'aquell regional Abis.
La reunió convocada per la renovació de les càrregues
socials, ha naturalment representat una bona ocasió per
parlar també de la llei Regional n° 5 sobre el comerç
i en particular del famós article 5 apartats 6 i 7, que
regulen les obertures dominicals i dels dies de festa dels exercicis
comercials.
M'ha fet plaer saber que el Senyor Abis, secretari regional de
la organització, hagi canviat idea en mèrit a les
tancadures de les "festes comanades" que havien creat,
durant los encontres successius a la ordenança del mig
agost del Síndic Tedde, una fractura a dins de la Confesercenti
entre els components de Càller i los de la província
de Sàsser perfectament en sintonia amb l'Administració
algueresa. Doncs, apropiant-se de les raons manifestades del Sindic
Tedde en la sua ordenança, la Confesercenti torna a trobar
la sua unitat i descobreix l'Alguer ciutat turística tot
l'any, la necessitat de no fer trobar los negocis tancats als
nostres visitants, la importància de la tancadura dels
exercicis després de la mitja nit i totes les altres coses
que representen la unicitat de l'Alguer.
No obstant això no és bell, per una organització
no exactament alineada amb les forces que avui governen la Ciutat,
declarar-se en sintonia amb els administradors de centre dreta
olvidant la concertació fins aquí actuada i les
decisions preses pràcticament a la unanimitat, i doncs
considerar necessari avançar tota una sèrie de critiques
que porten a fer afirmacions mentideres, sabent de mentir, potser
perquè sem al costat d'una campanya electoral que se prenuncia
bastant vivaç.
De fet és fals afirmar que les organitzacions no són
estades consultades per les decisions assumides, però és
sobretot mentider diure que no haver encara actuat el Pla Comercial
ciutadà depengui de la ineficiència de l'Administració,
també si sa sap que el procediment és prompte i
que no pot trobar actuació si la Regió no emana
les normes d'actuació de la Llei n. 5, que se té
de conformar a les normes de la Llei Bersani, que té com
terme últim el gener 2007.
L'Assessor
Giuseppe Piccinelli
6 de novembre 2006
Demà conferència de premsa
de l'Assessor al Turisme
Les dades completes de l'Ofici Informació de la Hisenda
Autònoma de Sojorn i Turisme de l'Alguer sigueran l'objecte
de la conferència de premsa convocada per demà,
dimarts 7 d'octubre a les hores 10.00 a la sala vermella del carrer
Columbano de part de l'Assessor Costantino. El delegat al Turisme
fornirà els resultats de les anàlisis estadístiques
oficials realitzades de l'Ofici Turisme de Plaça del Portal.
L'Alguer, 27 d'octubre 2006
Doct. Pietro Zirattu
President del Consorci
de Bonifica de la Nurra
SÀSSER
p.c. Doct. Franco Foddis
Assessor Regional de l'Agricultura
CÀLLER
Egregi Doct. Zirattu
calqui setmana fa he encontrat el President de la Coldiretti
de Sàsser Doct. Giommaria Sassu, amb el qual he tengut
manera de discutir del vell problema de l'injust pagament de les
quotes pel consorci de part de nombroses empreses agrícoles
i privats per un servicis que no recivin.
No me vull allargar sobre les raons que legitimen el sector agrícol
a demanar i pretendre que tal anomalia sigui eliminada, ni vull
avorrir-La relativament a la difícil situació que
el sector viu de temps i sobre les causes, que Vostè coneix
millor de mi. Certament no se pot no parlar del "pes",
en molts casos no indiferent, que empresaris agrícols i
privats són obligats a patir per un servici que no han
triat d'adquirir i que de totes maneres no recivin. Això
viola els més elementals principis jurídics i econòmics
que se troben a la base del nostro ordenament, determinant un
injustificat augment de l'estructura dels costos de les nostres
empreses agrícoles que se tenen de confrontar amb la insularitat,
les famoses mancances d'infraestructures i amb la debilesa global
del sistema econòmic sard. No se pot posar remei a aqueixes
problemàtiques, en canvi, la cancel·lació
d'aquella que s'és transformada en una vera i pròpia
"taxa" me sembla un objectiu que se pot aconseguir.
Per això me dirigeix a la Sua sensibilitat, demanant-Li
de voler comprendre les raons que de moltes parts Li són
estades representades i de les quals en aquesta seu me faç
portador, i d'acollir la demana del sector agrícol interrompent
definitivament la retirada de les quotes pel consorci d'aquellos
que de les Bonífiques de la Nurra no recivin ningun servici.
Esperant de conèixer les Sues intencions a tal propòsit
La salud cordialment.
Marco Tedde
3 de novembre 2006
Demà reprenen les lliçons
a l'escola mitjana del carrer Tarragona
Demà a les 8.30 reprenen les lliçons a l'escola
mitjana del carrer Tarragona. Així com prenunciat de l'Assessor
a la Pública Instrucció Antonello Muroni, la decisió
és estada presa aqueix maití durant un encontre
tengut del mateix Assessor amb els docents, els representants
dels pares i els tècnics del Municipi. Sigueran doncs evitats
dobles torns o altres hipòtesis com la de fer les lliçons
en altres estructures.
L'escola és dotada de la certificació de seguresa
de l'edifici, mentre pel que fa a l'eixida de seguresa, que manca
a causa de l'obertura del cantier, l'Assessor ha anunciat que
ne venguerà realitzada una nova al pla baix de l'Institut.
Mentrestant els tècnics del Municipi han garantit que l'empresa
executora de les obres efectuarà, entre els primers treballs,
les eixides de seguresa en el nou cos d'escales previst del projecte.
Els treballs a l'escola preveuen un financiament de 680.000€
per la demolició d'una part de l'edifici que compren el
cos de les escales, l'ascensor i tres plans d'aules.
Després de la demolició, resa necessària
a causa de l'edat de l'estructura, siguerà reconstruïda
nova en un any.
La reconstrucció és relativa al cos de les escales,
a l'ascensor i a un pla d'aules. Pels altros dos plans hi ha un
projecte, encara de definir, que preveu 900.000 €, que sigueran
emprats també per intervents a l'altra part de l'edifici.
Hi ha un ulterior projecte de 420.000€ per la reestructuració
de la palestra i l'adequació a les normes.
3 de novembre 2006
L'intervent de Tonino Baldino relatiu als costos dels òrgans
institucionals no pot restar sense una rèplica. Per ésser
clar, tenc de fer una premissa: a nivell personal tenc molta estima
de l'ex Síndic però diametralment oposat és
el parer a nivell polític. Amb el sou intervent Tonino
Baldino s'és limitat a evidenciar dos números, però
no ha volgut aprofundir els mèrits de la sua Administració,
obra assai improbable així com decretat de les administracions
del 2002. Però és solament mirant a les activitats
de la mateixa partint de l'interior dels oficis que s'aprèn
quant sigui estada la més terrible de la història
moderna de la nostra ciutat. I alhora, tornant a les crítiques
sobre les despeses per la indemnitat dels òrgans institucionals,
(amb l'adequació a les lleis, al 2006 sigueran més
o manco 700.000,00 i no més d'un milió d'euros com
sostengut de Baldino) les mateixes són inacceptables exactament
perquè nades amb intencions moralistes de qui ha demostrat
una palès incapacitat administrant la cosa pública.
Ne deriva, en canvi, que resulten infinitament més cars
els 200.000,00 € pagats de l'Administració Baldino
que els 700.000,00€ pagats de l'Administració Tedde.
La llista de les hereditats desfavorables de natura financiaria
i patrimonial deixades de l'Administració Baldino és
llonga, variegada i me portariva a perdre massa temps. Per això,
a titul exemplificatiu, record que per una "distracció"
durant aquella Administració, havem perdut la propietat
de l'Hospital Vell, que ha causat també la pèrdua
de 2.065.000,00€. Per acabar, a propòsit d'indemnitat
de carrega, tenc de recordar al moralitzador Baldino que durant
el sou mandat:
"el directiu de la Hisenda Parc de Port Conte, format de
tres persones, és estat autoritzat a la liquidació
de 43.000,00€ d'indemnitat de càrrega, 8.200,00€
de despeses de representació 103,00€ per la presència
sense arribar a ningun mínim resultat;
"el Síndic Tonino Baldino sumava a la indemnitat de
càrrega de síndic aquella de President del directiu
Sogeaal, càrrega que el TAR ha reconeixut com il·legítima.
L'Alguer, 31 d'octubre
Als òrgans de premsa
Amb gran preocupació assistim a l'acció del govern
Prodi i de la majoria de centre esquerra que amb la financiaria
2007 mira a tallar de manera dràstica los transferiments
als ens locals, i sobretot als municipis i contemporàniament
los obliga a augmentar les taxes (Irpef, Ici) o a instituir-ne
noves. Una financiaria que segons Cofferati, Chiamparino i Cacciari
(Síndics de esquerra de Bolonya, Torí i Venècia)
en nom d'un fals federalisme fiscal gravarà los ciutadans
contribuents, provocant a l'autonomia i a la vida dels municipis
una greu lesió que no té precedents en tota la història
de la República. Una operació que exaspera los contribuents
sense aconseguir los objectius del sanejament, del desenvolupament
i de les reformes. Són 67 les taxes augmentades o introduïdes
ex novo: augment entrades cadastrals també per orfenats
i hospicis; reintroducció taxa successions i donacions;
augment impost de circulació; augment alíquotes
Irpef; nous límits pels estudis de sector; taxa de sojorn
comunal; impost per obres públiques comunals; augment canons
demanials marítims; augment contributs artesans, treballadors
subordinats i co.co.co i impostos per les urgències són
solament alguns exemples de tals incautes mesures. Però
aquesta financiaria tenguerà conseqüències
nefastes també en relació al turisme. De fet, l'estratègia
del govern Prodi per rellançar el sector turístic
és la de "taxar los turistes". Doncs, no mesures
per crear i millorar infraestructures logístiques, de comunicació
i intercanvi. No mesures que dissenyin una seria programació
pel desenvolupament de l'industria. Solament noves taxes que disminueixen
la capacitat atractiva del "Bel Paese". Una financiaria
que apareix assai desequilibrada del punt de vista de les noves
entrades respecte als talls de la despesa pública improductiva
i que colpeix de manera violenta lo món del treball autònom
que ve punit perquè considerat format de "potencials
i presumptes evasors". De tal consideració prenen
inspiració les mesures de policia fiscal i l'allargament
a desmesura del poder inquisidor que viola la vida privada del
ciutadà. Però també les faixes més
dèbils de la populaciò sigueran colpides de l'augment
de les taxes sobre la casa i d'altres mesures punitives. Mentre
s'està actuant una represa econòmica filla de mesures
adoptades del precedent govern que reduint lo pes fiscal estimulaven
la creixita, lo govern Prodi creu de poder estabilitzar la creixita
incrementant lo pes fiscal sense una seria racionalització
de la despesa pública. La conseqüència de l'augment
de la pressió fiscal és que no se trobaran los recursos
pel desenvolupament. Una línia econòmica que està
determinant un clima de desconfiança, tristesa i preocupació
pel futur, que precedeix la més greu crisi econòmica.
Aquestos són los motius que han portat l'Administració
i la majoria de centre dreta que governa la ciutat a propondre
a l'atenció del Consell Comunal un ordre del dia de denuncia
d'una financiaria que talla de manera dràstica los transferiments,
que no té propostes sobre el federalisme fiscal, que és
escassa de recursos per les inversions i que obliga los Municipis
a augmentar los impostos locals (Ici i Irpef). Un ordre del dia
que, a més, crea alarme en mèrit a la dràstica
reducció dels financiaments imposada de la operació
que impedeix los necessaris intervents relatius a l'ambient, escola,
treball i infraestructures que són l'incentiu del desenvolupament
local.
Cordialment
Marco Tedde
3 de novembre 2006
De dilluns modifiques al tràfic al
Centre Històric
De dilluns pròxim, 6 de novembre, la disciplina de la
circulació vehicular al Centre Històric siguerà
modificada. La tancadura al tràfic de la Plaça Sulis,
deguda als actuals treballs de requalificació, causarà
la emissió d'una ordenança del sector viabilitat
i tràfic. La mesura torna a disciplinar lo tràfic
de la següent manera:
" prohibició de circulació en Plaça
Sulis;
" entrada al Centre Històric del carrer G. Ferret
amb institució del sentit únic en entrada del carrer
Simon a excepció del sentit doble solament per la línia
verda del bus elèctric.
" Eixida del Centre Històric de la Plaça Cívica,
Porto Salve.
" Institució del sentit únic als Bastions Cristoforo
Colombo en el tros entre el carrers Carlo Alberto i Mallorca.
l'ordenança siguerà vigent fins a la fi dels treballs
en Plaça Sulis.
3 de novembre 2006
Projecte d'educació ambiental Vivi
il mare. Los aquaris a les escoles
Les experiències d'educació ambiental de l'Àrea
Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana dirigides
a les escoles del territori continuen amb importants iniciatives.
Los dirigents de l'Àrea Marina Protegida anuncien l'enllestiment
a les escoles d'alguns aquaris amb les principals especies animals
i vegetals que caracteritzen los fons de la costera.
D'aquí a poc de fet començarà la segona anualitat
de Vivi il mare, projecte triennal financiat del Ministeri de
l'Ambient i de la Tutela del Territori i de la Marina, dirigit
a les escoles ja adherents a la primera anualitat que ha tengut
lloc durant l'any escolàstic 2005/2006.
L'itinerari didàctic preveu, en continuïtat amb les
metòdiques de l'educació ambiental i els continguts
ja transmitits durant lo primer any, una fase dedicada a l'observació
de les especies animals i vegetals que viuen en ambient marí
i una dedicada a l'exploració directa durant la qual los
estudents, a través d'itineraris de natació de superfície
amb el respirador a dins de l'Àrea Protegida, pogueran
conèixer, a partir de la costa les especificitats presents.
31 d'octubre 2006
En ocasió de les celebracions previstes per la Commemoració
dels Difunts, pel 88° Aniversari de la Unitat Nacional i per
la Festa de les Forces Armades, tenc el plaer de Vos convidar
a participar a les cerimònies programades per dijous 2
i dissabte 4 de novembre.
Dijous 2 de novembre 2006
Commemoració dels Difunts
La celebració de la funció religiosa per la Commemoració
dels Difunts, és prevista a les hores 15.30 a la Capella
del Camp Sant.
Les Autoritats s'encontraran a les 15.15 al lloc de la celebració.
Dissabte 4 de novembre 2006
Festa de les Forces Armades i 88° Aniversari de la Unitat
Nacional
A les hores 10.00 del Palau Cívic del carrer Columbano
partirà el seguit que homenatjarà, amb la deposició
de les corones d'allor, el Monument en memòria de les Víctimes
Civils de Guerra, el Monument en memòria dels Aviadors,
el Monument en memòria dels Mariners i el Monument als
Caiguts.
El seguit tornarà al Palau Cívic on s'acabarà
la cerimònia.
Confiant en la Vostra participació Vos envic els meus més
cordials saluts.
Marco Tedde
31 d'octubre 2006
Conferència de premsa amb els de la República Txeca
Demà, dimecres 1 de novembre, a les 10.00, en la sala
de representació del carrer Columbano, el Sindic Marco
Tedde i l'Assessor al Turisme Antonio Costantino han convocat
una conferència de premsa per il·lustrar els importants
acords estipulats durant el workshop turístic de Praga.
Juntament al Sindic i a l'Assessor sigueran presents los representants
dels operadors turístics de Praga que han organitzat els
vols amb l'Alguer, els operadors turístics i les agències
de viatges de la República Txeca, en ciutat per un viatge
educatiu al territori.
La S.V. És convidada a participar
30 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor relatiu al cas de la invàlida
"No hi és estada ninguna "amenaça"
de part dels encarregats al transport escolàstic dels escolabus,
ni l'estudenta invàlida és estada abandonada a si
mateixa". L'Assessor a la Pública Instrucció
Antonello Muroni intervé relativament al problema que s'és
verificat a damunt de l'escolabus ciutadà i que és
estat senyalat del Moviment Arcobaleno di Stella Nascente. "No
és ver el que refereix Stella Nascente: que als estudents
invàlids se demana d'eixir d'escola una hora primer - aclareix
l'Assessor - però és ver que en aquestos últims
dies se demana d'anticipar l'eixida de cinc - deu minuts. Hi ha
una gran diferència". L'Assessor reconstrueix lo que
és succeït aquell maití quan l'estudenta no
és estada acompanyada a casa. "Aquell dia s'és
verificat un cas d'extrema urgència - explica - mentre
s'aguardava l'estudenta en qüestió és estat
necessari acompanyar un altre estudent immediatament en casa per
greus problemes físics. Tornats a l'escola, los encarregats
han constatat que l'estudenta era ja estada retirada dels pares".
És estat un cas isolat que segons l'Assessor"no pot
ésser pres per suportar la tesi de la punició".
El problema s'és verificat solament de quan és estada
presa la decisió d'anticipar de cinc - deu minuts l'eixida
d'escola dels estudents invàlids "per consentir de
retirar també els estudents de les escoles primàries
i mitjanes". De totes maneres l'Assessor assegura que pel
futur el problema no persistirà i els horaris tornaran
a se normalitzar. "Tenim de subratllar encara una vegada
que els servici escolabus pels invàlids de les escoles
superiors no és de competència de l'Administració
comunal sinó de la Província de Sàsser. No
obstant això - precisa Muroni - el Municipi posa a disposició
aquest servici amb la màxima atenció i disponibilitat,
i ha decidit d'intervenir també en aquest cas tornant a
portar la situació a la normalitat".
30 d'octubre 2006
Alguer Ciutat dels Congressos - l'Assessorat al Turisme obté
un financiament de la Regió
Als dies passats l'Assessorat al Turisme de l'Alguer ha signat
una convenció amb el corresponent Assessorat Regional que
preveu l'erogació a favor del Municipi de l'Alguer d'un
financiament per l'actuació d'un programa per la realització
d'accions de màrqueting a suport de la promoció
de la realitat de la Ciutat de l'Alguer i del sou territori.
Se tracta d'una iniciativa a dins de l'àmbit del projecte
de la Regió Sardenya denominat "Acció de Promoció
Interregional del Sistema dels Congressos", que ha ja consentit
la participació de l'Alguer a la Fira del Turisme dels
congressos de Frankfurt al mes de maig passat i a novembre preveu
la participació a la BTC de Florència - a la qual
l'Alguer havia participat l'any passat sense la Regió -
i a l'EIBTM de Barcelona.
"L'Alguer Ciutat dels Congressos", nat un any fa per
voluntat de l'Assessorat al Turisme, és el primer Convention
Bureau públic a Sardenya - l'altre privat, té seu
a Càller - i té la finalitat de promoure la Ciutat
i el sou territori com lloc per congressos, trobades i viatges.
El Bureau reuneix totes aquelles activitats que puguin garantir
major qualitat i eficiència en l'àmbit del turisme
dels congressos. Se tracta d'un ofici turístic diversificat,
que se té de considerar com a punt de referència
i coordinament per l'oferta dels congressos de la ciutat i del
territori, presentant-se als operadors del sector com a interlocutors
independents i segurs, exclusivament a garantia de la qualitat
i de la eficiència dels servicis proposats a l'interior
del sou territori.
L'Ofici ofrirà informacions i dades tècniques per
les tries dels llocs i dels espacis pels congressos útils
pels adveniments, distribuint material il·lustrat de referència
i informacions relatives a la disponibilitat d'estructures i servicis.
"La idea de la qual sem partits és "L'Alguer
Ciutat dels Congressos", considerada en qualitat d'estructura
flexible - comenta l'Assessor al Turisme Costantino - que troba
la sua particularitat en l'ús del Centre Històric
com únic i ample espaci dels congressos. Les diferents
estructures dislocades a l'Alguer Vella satisfan les diverses
exigències dels congressos, transformant els carrers i
carrerons en passadissos del "centre-congressos".
30 d'octubre 2006
Reunió de coordinament de les Ciutats de l'Oli
Dissabte 28 d'octubre ha tengut lloc a Càbras la reunió
de coordinament de les Ciutats de l'Oli de la Sardenya. Per l'ocasió
l'Alguer és estada representada de l'Assessor al Desenvolupament
Econòmic Ninni Picinelli. A l'ordre del dia de la reunió
figuraven l'elecció del Coordinador Regional, la de tres
vicecoordinadors i el programa dels adveniments pels pròxims
mesos.
L'encontre organitzat després de l'Assemblea ordinària
i extraordinària nacional per l'elecció del President,
que ha vist la confirmació d'Enrico Lupi i dels membres
del Consell Directiu, que han tengut lloc lo 14 d'octubre a Monteriggioni
(Siena), ha vist la presència dels representants institucionals
de nou Ciutats de l'Oli sardes i de les Cambres de Comerç
de Sàsser i Orestany.
Després de l'elecció del representant de la Cambra
de Comerç de Sàsser en qualitat de Coordinador Regional,
la Vicepresidència pel Nord Sardenya és estada atribuïda
al de la ciutat de l'Alguer.
La nostra ciutat mereix sense dubio aquest important encàrrec,
vista la valença dels nostres olivars i la importància
de les nostres produccions olieres a nivell regional i nacional,
i vista també l'activitat de promoció que l'Alguer
està portant envant en el sector agroalimentari. Entre
les manifestacions i los adveniments proposats en ocasió
de la reunió de coordinament, l'Assessor Picinelli ha presentat
la pròxima manifestació de sector que tengueriva
de tendre lloc al mes de desembre articulada en tres jornades
de treball.
24 d'octubre 2006
Prohibició de fer escala, transport, emmagatzematge, conferiment,
tractament o eliminació de deixalles de procedència
extra regional.
Ordenança N°_24_del_24 d'octubre 2006
OBJECTE Prohibició de fer escala, transport, emmagatzematge,
conferiment, tractament o eliminació de deixalles de procedència
extra regional.
El Síndic
PRESA NOTA de l'eventualitat que la Sardenya pugui ésser
inserida entre les regions en les quals tengueran d'ésser
eliminades les deixalles de procedència extra regional;
CONSIDERAT que el territori comunal pogueriva ésser interessat
de l'arribada i/o trànsit de mitjans de transport que contenen
tals deixalles;
VIST l'article 6, apartat 19, de la llei Regional 24.04.2001
n°6 que diu: "és prohibit transportar, emmagatzemar,
conferir, tractar o eliminar, al territori de la Sardenya deixalles,
classificades d'origen extra regional";
PRESA NOTA del fet que en l'al·legat 1 de la Deliberació
de la Junta Regional n° 34/14 del 19.07.2005 és indicat
que el Sub-Àmbit D1 Sàsser-Ocier presenta la característica
critica més elevada, a nivell regional, perquè servida
exclusivament de la descàrrega de Scala Erre en la qual
s'eliminen les deixalles "tal com"; a tal propòsit,
per tant, resulta evident que l'eliminació de deixalles
procedents d'altres regions pogueriva penalitzar los municipis
adjudicataris com en el cas de l'Alguer;
CONSIDERAT a més que:
" amb Decret Ministerial del 20.09.2002 és estada
instituïda al territori comunal l'Àrea Marina Protegida
denominada Cap de la Caça - Illa Plana;
" amb Llei Regional 26.02.1999 n°4 és estat instituït
el Parc Natural Regional de Port Comte i amb Deliberació
Assembleària n°1 del 16.06.2000 s'és constituïda
l'Empresa Especial "Parc de Port Comte";
CONSIDERAT, per tant que en les finalitats de les àrees
naturalistes susdites s'individuen la tutela i la valorització
dels recursos biològics i geomorfològics, les peculiars
característiques ambientals del territori, i la promoció
d'un desenvolupament socioeconòmic compatible amb la rellevància
paisatgística de l'àrea;
CONSIDERAT necessari, als fins de la salvaguarda i de la tutela
de la salut pública, i del que preveu la normativa vigent,
prohibir el transport, emmagatzematge, conferiment, tractament
o eliminació, al territori del Municipi de l'Alguer, de
deixalles de procedència extra regional;
CONSIDERADA de totes maneres la necessitat de prohibir, per les
mateixes finalitats, l'arribada de nadants, embarcacions i/o aeronaus
que transportin les deixalles susdites;
ORDENA
amb decurrència immediata, la prohibició en tot
el territori municipal del transport, emmagatzematge, conferiment,
tractament o eliminació de deixalles de procedència
extra regional;
DISPOSA
que la present mesura sigui transmitida als carters municipals
per la publicació al tauler d'anuncis i la transmissió
a:
" Presidència del Consell dels Ministres;
" Ministeri de l'Ambient i Tutela del Territori;
" Ofici Marítim del districte de l'Alguer;
" Ofici Sanitari Marítim de Port Torres;
" Direcció General de l'ASL n1 de Sàsser;
" Assessorat Higiene i Sanitat de la Regió Autònoma
de la Sardenya;
" Assessorat Defensa de l'Ambient de la Regió Autònoma
de la Sardenya;
" Assessorat Ambient de la Província de Sàsser;
" Prefectura de Sàsser.
El Comand de la Guàrdia Municipal i les altres forces de
l'ordre són encarregats de verificar l'obediència
a la present ordenança.
La present ordenança tenguerà d'ésser difusa
a través dels òrgans d'informació.
El Síndic
Marco Tedde
25 d'octubre 2006
Dissabte la Conferència relativa al Pla Estratègic
de la Ciutat de l'Alguer
Dissabte pròxim, 28 d'octubre, a les hores 9.30, sigueran
presentats i discutits los objectius del Pla Estratègic
de la Ciutat de l'Alguer durant la conferència en programa
al Teatre Cívic a la presència del Síndic
Marco Tedde, dels membres del grup de treball responsables de
la elaboració del Pla Estratègic i de la qualificada
participació de Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista
de fama internacional, de l'arquitecte Giorgio Cui, de Arnaldo
Cecchini, director del departament de planificació, vicedirector
de la Facultat d'Arquitectura de la Universitat de l'Alguer i
expert de planificació estratègica i de Paolo Verri,
director del maig del 2000 al juliol del 2006 del Pla Estratègic
de Torí, primera ciutat italiana que ha adoptat un instrument
de desenvolupament local.
Identitat, cultura, formació i recerca, vocacions locals
i innovació, qualitat urbana i de la vida, són aqueixos
los temes sobre els quals se basarà la conferència,
fruit del treball dels quatre fòrum temàtics que
durant els dies passats han treballat a la creació del
procés compartit de planificació.
L'encontre preveu també un debat públic, un joc
de simulació de projectes i una qualificada taula rodona
a la qual participaran empresaris, operadors culturals i de la
formació, intel·lectuals, jornalistes locals i nacionals.
24 d'octubre 2006
Declaracions de l'Assessor Gianni Spano relatives a l'intervent
de la Confesercenti
"Los treballs de requalificació de Plaça Sulis
haurien tengut de començar primer de l'estiu, però
després d'una concertació amb els comerciants de
la zona havem decidit d'obrir l'intervent en aquest període,
acabada l'estajó de major moviment i treball". Respon
així l'Assessor Gianni Spano a les paraules del representant
de Confesercenti Gian Michele Oliva, en mèrit als treballs
de requalificació de Plaça Sulis. "Si tenguessim
de seguir lo calendari de les festivitats - precisa - los treballs
no se tengueriven de realitzar mai, perquè si tenguessim
d'aguardar la fi de les festivitats de Nadal, com aconsellat,
hi sigueriva lo problema de la proximitat de les festivitats pasquals
i després l'inici de l'estajó estiva. Amb els comerciants
de la Plaça, en canvi, és estat triat, oportunament
aquest període, perquè considerat més adequat
vista la concomitant tancadura de molts exercicis comercials per
activitats de manutenció ordinària". Pel que
fa a la presència dels treballs per la realització
del dipòsit per la recollida de les aigües pluvials,
l'Assessor precisa que "se prefereix seguir lo criteri de
l'execució unitària de les obres concentrades en
un període de temps limitat en lloc de penalitzar la ciutat
amb intervents parcials però duradors. De fet, aquesta
administració ha triat d'intervenir de manera radical per
resolvir definitivament los problemes de la ciutat".
Un exemple per tots, fins a calqui temps fa se parlava contínuament
de pèrdues al conducte hídric, "Avui se pot
diure que lo problema és quasi totalment desaparegut, ningú
ne parla més, olvidats així los problemes que los
treballs de reparació del conducte hídric han provocat".
Menester diure calqui cosa també en relació a la
criticada programació de les obres. "En primer lloc
menester recordar que els financiaments per l'execució
dels treballs no són perpetus, sinó tenen un límit
de temps peremptori, pena la pèrdua del financiament mateix;
en segon lloc, menester prendre en consideració los imprevistos,
que en una ciutat històrica com l'Alguer se poden verificar.
Doncs, si tenguessim de pensar a tots els factors que perjudiquen
l'execució d'obres així indispensables, l'Alguer
restariva amb els problemes de sempre. Se tracta de triar si resolvir-los
també corrint calqui risc o si continuar amb la política
del "no fer" sense risc. Francament - acaba - consider
que les critiques siguin indispensables per una millor gestió
de la cosa pública, però és bé que
siguin acompanyades de suggeriments constructius o alternatius,
i no exclusivament determinades de criteris destructius que tenen
sols l'objectiu de contrastar qualsevol iniciativa, que entre
les altres coses no tenen ningun fonament objectiu".
24 d'octubre 2006
Cerimònies per Santa Maria Goretti
Dijous pròxim, 26 d'octubre, la Iglésia dels Pares
Passionistes acollirà l'urna amb el cos de Santa Maria
Goretti, a la qual és dedicada la Iglésia del carrer
Kennedy. A les 17.00 és prevista la missa solemne a la
presència de les autoritats civils i religioses. L'urna
amb el cos de la Santa restarà a l'Iglésia fins
a dilluns 30 d'octubre a les 12.00, horari previst per la partença
vers Sant Antíoc. Durant els dies de permanència
a l'Alguer, sigueran celebrades misses per les famílies,
pels malalts, pels minyons. Divendres 27 és en programa
a les 19.00 una conferència amb Pare Adolfo Lippi. Se tracta
de la primera vegada que la Santa arriba a Sardenya deixant la
seu de Neptú on la conserven els Pares Passionistes.
Maria Goretti és estada santificada el 1950 en una cerimònia
a la qual havien participat 500 mil persones. És morta
el 1902 a causa d'una agressió per la qual el culpable
és estat condemnat a trenta anys de presó, part
dels quals passats al penitenciari de l'Alguer. L'urna de la Santa
és estada construïda amb la fusió dels cartutxos
tirats dels Americans durant l'arribada a Neptú.
23 d'octubre 2006
Quatre mesos per canviar Plaça Sulis
La Plaça Sulis està per canviar radicalment aspecte,
amb un financiament de 456.000 €. L'intervent de requalificació
preveu colors i un estil en línia amb la passejada de l'entera
muralla de l'Alguer vella. Avui el Síndic Marco Tedde i
l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano han presenciat
a la consigna dels treballs a l'empresa adjudicatària del
contracta, la At&t Srl de Sàsser. Quatre mesos de treballs
per restituir la Plaça totalment renovada gràcies
a un projecte que és caracteritzat de l'eliminació
de la pavimentació blanca i vermella, substituïda
de material en pedra de la mateixa tipologia emprada als bastions,
és a dir lloses de basalt i jinquetes. Siguerà a
més quasi enterament eliminada la paret que delimita la
plaça, enriquida de decoracions i noves plantes i naixerà
un espaci únic entre la plaça i el carrer amb l'eliminació
de l'arjola central.
L'ambient siguerà enriquit amb una fontana que siguerà
activada i il·luminada amb jocs d'aigua i colors.
20 d'octubre 2006
Vols directes de Praga i èxit de l'enogastronomia local
La promoció de la ciutat de l'Alguer i del sou territori
a la República Txeca produeix resultats significatius.
Lo pròxim 28 d'octubre, de fet, hi siguerà lo primer
vol directe entre Praga i l'Alguer, que amb els turistes portarà
en ciutat 15 operadors del sector que efectuaran un viatge educatiu
pel territori. Un altre col·legament directe és
previst pel mes de desembre. "És evident que això
representa solament un primer pas - comenta amb satisfacció
lo Síndic Marco Tedde - però vull subratllar la
importància d'aquesta iniciativa sobretot pel fet que s'estigui
realitzant en un període de baixa estajó. L'arribada
dels turistes de Praga - adjuni el Síndic - és solament
u dels molts resultats positius dels nostres contactes començats
l'any passat amb la República Txeca i que demostren l'extrema
importància de la promoció internacional del nostre
territori, de la nostra cultura i de les nostres peculiaritats
enogastronòmiques".
A més menester prendre en consideració el fet que
els ciutadans de la República Txeca són grans viatjadors,
el 2005 han efectuat més de quatre milions de viatges internacionals
amb una populació de deu milions, i u dels tres països
que prefereixen és exactament la Itàlia.
"No sols - adjuni Marco Tedde - la República Txeca
és entrada recentment a fer part de la Unió Europea
i participa a l'Objectiu I amb grans recursos d'invertir i amb
conseqüents repercussions positives també pel que
fa al sector del turisme, format de viatjadors de la classe mitjana-alta".
Los resultats positius no interessen solament el sector del turisme,
sinó també lo de la producció enogastronòmica.
Resultats assai satisfactoris arriben del workshop de presentació
de la ciutat de l'Alguer, que ha tengut lloc a Praga, al qual
han participat la Cambra de Comerç Italotxeca, l'Institut
del Comerç amb l'Estranger, lo Responsable Comercial de
l'Ambaixada Italiana, els Presidents de les Associacions dels
Restauradors, empresaris italians i de la República Txeca,
importadors de productes enogastronòmics, periodistes dels
majors quotidians i periòdics.
"L'interès per l'Alguer és estat rellevant
- subratlla l'Assessor al Turisme Antonio Costantino - i les empreses
presents han comprovat lo favor dels experts. La nostra oferta
turística té de créixer - continua - per
atreure los turistes per 12 mesos a l'any, i una de les maneres
d'estimular l'oferta és la de crear la demana". La
delegació ciutadana era formada dels Administradors i dels
representants de l'ERSAT territorial, acompanyats dels titulars
de les principals activitats productives del territori que han
tengut la possibilitats d'encontrar, gràcies a la col·laboració
entre el Municipi i la Cambra de Comerç Italotxeca, seleccionats
compradors de la gran distribució, importadors i gestors
de restaurants italians a la República Txeca per poguer
promovir les pròpies produccions.
"Aquest tipus d'activitat - explica l'Assessor al Desenvolupament
Econòmic Ninni Picinelli - és lo resultat d'una
nova filosofia de l'Administració en el sector de la promoció
del territori, que veu la col·laboració de l'Ens
Local i l'ERSAT, preveu la superació de la fase de les
degustacions guiades efectuades dels experts del gust, per proposar
la presentació dels varius productes realitzada directament
de les Empreses, amb la col·laboració dels tècnics
de l'Ens d'assistència tècnica".
19 d'octubre 2006
Demanats els financiaments per la recuperació
de la Font del Cantar
L'Assessorat als Treballs Públics ha fet demana de financiament
a la Regió Sardenya pels treballs de recuperació
de l'antiga Font del Cantar, a la carretera Alguer-Bosa. Per la
requalificació de l'històric siti són necessaris
225 mil euros, que en base al projecte realitzat dels oficis tècnics
del Municipi sigueran emprats per la restauració de la
Font, per la impermeabilització de la volta i de les parets,
per la consolidació i l'estabilització del terreny,
pel restabliment dels camins i dels senders, per la disposició
del verd, per la realització de decoracions, de la il·luminació
i del sistema de canalització de les aigües de font.
El projecte és estat realitzat en col·laboració
amb el Grup Espeleològic Alguerès, que recentment
ha restituït a la llum l'antiga font. "Lo Siti és
de rellevant importància històrica i cultural -
ha dit l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - i
la sua conservació és un valor, no solament del
punt de vista edilici sinó i sobretot pel valor que representa
pels ciutadans algueresos". No existin actes oficials que
portin la data de construcció de la Font del Cantar, però
se pot afirmar que ja el 1700 l'estructura era existent. "Volem
restituir a la col·lectivitat un lloc d'encontre històric
- continua Gianni Spano - no solament per qui l'ha coneixut en
un recent passat, sinó pels conciutadans d'avui que pogueran
d'aquesta manera gosar d'un preciós bé cultural
reconeixut d'enteres generacions d'algueresos".
19 d'octubre 2006
Vers el Pla Estratègic de la Ciutat
de l'Alguer
Després dels fòrum temàtics, el quadre cognoscitiu
del territori i la definició dels objectius estratègics
s'han enriquit.
Identitat, cultura, formació i recerca, vocacions locals
i innovació, qualitat urbana i de la vida, són aqueixos
alguns dels temes discutits el 17 i 18 d'octubre durant los quatre
fòrum temàtics finalitzats a la construcció
del pla estratègic de la ciutat.
Los encontres, coordinats dels components del grup de treball,
han vist més de 80 participants, entre els quals representants
de la societat civil i econòmica del territori.
Durant els treballs són estades nombroses les reflexions
i les sol·licitacions, a vegades també critiques,
per la realització d'un bon procés de planificació
estratègica, que han consentit l'enriquiment del quadre
cognoscitiu del territori. Això consentirà al grup
de treball de fixar els objectius estratègics "reals
i excel·lents" (com augurat de Ricardo Bofill durant
l'encontre del 6 d'octubre passat) en grau de rellançar
el rol de l'Alguer com a Centre de la Mediterrània, treballant
sobre projectes urbans i sobre valors d'identitats com factors
per un procés de sempre major qualificació i internacionalització
de la ciutat. Tals objectius sigueran presentats i discutits durant
l'adveniment del 28 d'octubre pròxim al Teatre Cívic
a la presència del Sindic, Marco Tedde, dels membres del
grup de treball responsables de la elaboració del Pla Estratègic
i de la qualificada participació de Ricardo Bofill, arquitecte
i urbanista de fama internacional, de Arnaldo Cecchini, director
del departament de planificació, vicedirector de la Facultat
d'Arquitectura de la Universitat de l'Alguer i expert de planificació
estratègica i de Paolo Verri, director del maig del 2000
al juliol del 2006 del Pla Estratègic de Torí, primera
ciutat italiana que ha adoptat un instrument de desenvolupament
local.
L'encontre preveu també un debat públic, un joc
de simulació de projectes i una qualificada taula rodona
a la qual participaran empresaris, operadors culturals i de la
formació, intel·lectuals, jornalistes locals i nacionals.
18 d'octubre 2006
El Municipi de l'Alguer al Travel Trade
Itàlia de Rimini
Del 20 al 22 d'octubre el Municipi de l'Alguer participarà
al Travel Trade Itàlia que tenguerà lloc a Rimini.
La fira representa un important apuntament en el panorama nacional
i internacional del sector turístic, durant el qual s'encontren
los operadors de la demana i de l'oferta. L'Assessorat al Turisme
ha predisposat la participació de la ciutat organitzant
l'enllestiment d'una pròpia tenda, emprada per la primera
vegada al Saló del Turisme de Barcelona.
"És important promovir el nostre territori en aqueixos
apuntaments durant els quals s'encontren los majors operadors
turístics internacionals - comenta l'Assessor Costantino
- el deure de l'Assessorat al Turisme és essencialment
institucional, però la nostra política és
la del portar-lo envant amb els nostres operadors del sector,
i en aquest cas pens que sigui oportú subratllar com aquestos
hagin adherit de manera massiva a la iniciativa".
Durant la Fira siguerà distribuït el material de promoció
del territori mentre los operadors privats, pels quals s'és
obtenguda una deroga de part de l'Ens Fira de Rimini per consentir
la inscripció d'un número superior al previst del
reglament de la manifestació, pogueran encontrar directament
a la tenda de l'Assessorat del Turisme els possibles compradors
de les vacances a l'Alguer.
18 d'octubre 2006
Dissabte recollida de sang a la seu comunal
de Santa Anna
El Municipi de l'Alguer i l'Avis organitzen una recollida de
sang que tenguerà lloc als oficis de Santa Anna el pròxim
dissabte, 21 d'octubre, de les 8.00 fins a les 12.00. La secció
Avis siguerà present amb el grup de doctors provincial
que efectuaran les anàlisis. A totes les persones que adheriran
a la iniciativa siguerà enviat el resultat de les anàlisis.
"Considerem just sensibilitzar la gent al greu problema de
la mancança de sang - afirma l'Assessor a la Sanitat Francesco
Carboni - sobretot en una regió com la Sardenya, on les
malalties de tipus hemàtic són nombroses i interessen
la vida de moltes persones". L'Assessor desitja que aquest
gest de solidaritat sigui compartit de moltes persones.
18 d'octubre 2006
La Regió confirma: el depurador als
càmpings de Port Comte se pot realitzar
La Regió confirma el parer positiu per la realització
del depurador a la zona de Port Comte, obra demanada de la societat
Liberturist srl al càmping abusiu de Sant Igori. L'Assessorat
Regional a la Defensa de l'Ambient ha confirmat la validitat del
parer positiu en resposta a la nota del Síndic Marco Tedde
i del dirigent del sector Edilícia Privada amb la qual
l'estiu passat s'evidenciaven incongruències entre el beneplàcit
a la realització de la instal·lació i la
normativa en matèria de salvaguarda ambiental. Segons el
Municipi de l'Alguer la realització del depurador no fa
part de les obres de urbanització previstes del PPR, en
particular a la faixa costanera, on és prohibit, a les
àrees no edificades, qualsevol intervent de transformació.
La realització d'aquesta instal·lació contrasta
amb la llei que institueix el Parc regional de Port Comte que
prohibeix activitats i obres que puguin comprometre la conservació
del paisatge. En la nota és estat evidenciat que en l'àrea
de Port Comte, exactament on se troben els càmpings abusius,
la Guàrdia Municipal ha pogut comprovar 236 violacions
urbanisticoedilicies i el Cos Forestal ha redactat nombroses noticies
de reat. La resposta de l'Assessorat regional a l'Ambient doncs
contrasta amb el parer del Municipi.
16 d'octubre 2006
Fòrum Pla Estratègic
Demà 17 i dimecres 18 tengueran lloc els fòrum
temàtics amb la finalitat de discutir i aprofundir les
línies de desenvolupament de la ciutat, en l'àmbit
de la definició del Pla Estratègic de l'Alguer.
El grup de treball de l'Administració i los actors econòmics,
culturals i socials que han adherit al procés de planificació
compartida se reuniran a la Sala Siotto del carrer Marconi a les
10.
El Programa:
dimarts 17 d'octubre - hores 10.00 - 12.30
Tema: Alguer ciutat de l'ambient: promovir la qualitat urbana
i territorial
introdueix l'encontre: Arnaldo Cecchini
Presenten l'encontre: Sergio Guercio/Cosimo Maffione
Partecipen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia,
Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.
Segon encontre: dimarts 17 d'octubre - hores 15.00 - 17.30
Tema: Alguer ciutat de la coneixença: promovir la formació
e la recerca al territori
introdueix l'encontre: Arnaldo Cecchini
Presenten l'encontre Sergio Guercio/Cosimo Maffione
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia,
Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.
Tercer encontre: dimecres 18 d'octubre - hores 10.00 - 12.30
Tema: Alguer ciutat d'identitat i cultura
introdueix l'encontre: Salvatore Masia
Presenten l'encontre Paolo Verri/Cosimo Maffione
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia,
Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.
Quart encontre: dimecres 18 d'octubre - hores 15.00 - 17.30
Tema: Alguer ciutat de producció i intercanvis:Promovir
les vocacions locals
introdueix l'encontre: Giuseppe Demuro e Antonio Usai
Presenten l'encontre Andrea Pillon/Cosimo Maffione - Avventura
Urbana
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia,
Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.
13 d'octubre 2006
Tancadura al tràfic del carrer La
Marmora. Final de línia d'autobús transferit a la
Plaça de la pau.
De dilluns pròxim, 16 d'octubre, se tancaran al tràfic
los carrers XX Settembre i La Marmora, limitadament als trossos
interessats dels treballs pels conductes de la bassa. Al carrer
XX Settembre siguerà tancat el tros entre los carrers Sassari
i Cagliari, en prossecució de l'obra començada ja
de diversos dies.
Pel que fa al carrer La Marmora, el programa de les obres siguerà
subdividit en dues seccions, començant del carrer V. Emanuele,
una vers el carrer Garibaldi i una vers el carrer XX Settembre.
Dilluns és prevista la tancadura del tros entre el carrer
La Marmora-Catalunya, continuant en direcció del carrer
Garibaldi. Per aquest motiu el final de línia dels autobusos
extra urbans és estat transferit, limitadament a la durada
dels treballs, del carrer Catalunya a la Plaça de la Pau.
13 d'octubre 2006
Comencen els Fòrum temàtics per la definició
del Pla Estratègic de la Ciutat
Quatre línies estratègiques sigueran al centre
de la discussió i aprofundiment durant els encontres temàtics
del 17 i 18 d'octubre pròxims per la definició del
Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer. Alguer ciutat
de l'ambient, Alguer ciutat de la coneixença, Alguer ciutat
de cultura i identitat, Alguer ciutat de producció i intercanvis.
Són aquestos los arguments individuats després d'una
primera fase d'anàlisi del territori dirigida del grup
de treball del Pla Estratègic. Als encontres, en programa
a la Sala Siotto del carrer Marconi, són convidats a participar
los actors econòmics, culturals i socials que han adherit
al procés de construcció compartida del desenvolupament
de la ciutat. El Pla Estratègic entra, doncs, en la sua
fase més important i delicada, aquella del desenvolupament
dels continguts que se tengueran de transformar, amb la definició
del Pla Estratègic, en la base per la programació
futura de l'Alguer i el sou territori. Per la conducció
del procés de planificació estratègica, l'Administració
comunal se valen de la col·laboració de la Universitat
de Sàsser, facultat d'Arquitectura de l'Alguer, departament
d'Arquitectura i Planificació i del grup de treball de
la societat "Avventura Urbana", que ha col·laborat
a la redacció del Pla Estratègic de Torí,
del contribut de grans experts de la Planificació estratègica
com Paolo Verri, responsable del Pla Estratègic de Torí,
i Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional.
L'itinerari de planificació és començat oficialment
el 7 de juliol passat amb la presentació pública
de "Alguer 2020 - idees pel futur de l'Alguer" durant
el qual és estat il·lustrat el projecte, que implica
els actors locals en la discussió sobre el futur del territori,
a partir de dues relacions, una de tipus econòmic, que
ha il·lustrat el model actual i una de tipus social, amb
una sèrie de dades demogràfiques de la ciutat. Dues
"fotografies" a partir de les quals és estat
afrontat el debat amb les forces socials, amb els ciutadans, associacions
i totes les components que han donat un suport. Dimarts 17 i dimecres
18 els fòrum temàtics aprofundiran els quatre grans
temes. A tal fi l'Administració convida les persones que
volen participar als encontres a enviar un modul d'inscripció
disponible a la pàgina web del Municipi de l'Alguer.
12 d'octubre 2006
Work Shop Praga 2006
L'Administració Comunal, amb els Assessorats al Desenvolupament
econòmic i al Turisme ha organitzat pel 18 i 19 pròxims,
a Praga, capital de la República Cega, un Work Shop de
presentació de la Ciutat de l'Alguer a través de
la promoció dels productes agroalimentaris del territori,
i de les peculiaritats turisticoreceptives.
La delegació ciutadana que siguerà formada dels
Administradors i dels representants de l'Ersat territorial, siguerà
acompanyada dels titulars de les principals activitats productives
del territori que tengueran doncs la possibilitat d'encontrar,
gràcies a la col·laboració entre Municipi,
Cambra de Comerç ItaloCega i un operadors turístic
que treballa en Sardenya, un número seleccionat de compradors
de la gran distribució, importadors i gestors de restaurants
italians a la República que recentment és entrada
a fer part de la Unió Europea, per poguer promovir les
pròpies produccions.
Aquest tipus d'activitat, fruit d'una nova filosofia de l'Administració
per promovir el territori, que veu la col·laboració
de l'Ens local i L'Ersat, preveu la superació de la fase
de les degustacions guiades efectuades dels experts del gust,
per propondre la presentació dels varius productes gestionada
directament de les Empreses en primera persona, amb la col·laboració
dels tècnics de l'Ens d'assistència tècnica.
Les jornades de Praga que veuran la presència de vins
de Santa Maria La Palma i de l'empresa Ledà de Ittiri,
dels productes de la San Giuliano, de les bottarghe i dels conservats
de peix de Caneo, dels formatges ovins i de cabra de l'Agri Export,
de les pastes i dels ensacats de l'Anglona Sapori i dels dolços
del Ghiotto, sigueran obertes d'una conferència de premsa
del Síndic Marco Tedde i dels Assessors Picinelli i Costantino,
a la presència de periodistes, autoritats i compradors.
La tarda del 18 i del 19 siguerà totalment dedicada als
encontres de treball i a les negociacions. La tarda del 19 se
tenguerà un sopar ofert de l'Administració Comunal,
rigorosament a base de productes i vins del territori alguerès,
organitzada del cuiner Cristiano Andreini engatjat per l'ocasió.
Durant les jornades del work shop, a dins de l'hotel que acollirà
l'adveniment sigueran projectats filmats sobre la ciutat i el
sou territori i distribuït material de promoció.
De senyalar que les accions realitzades han ja causat la primeres
repercussions, de fet lo 28 d'octubre arribarà a l'Alguer
un primer vol directe de Praga que portarà en ciutat turistes
i 15 operadors turístics que efectuaran un viatge educatiu
pel territori, per tornar a la República Cega lo 1 de novembre.
L'objectiu final és lo de crear condicions que puguin inserir
l'Alguer entre les metes turístiques de la República
Cega.
10 d'octubre 2006
"En mèrit al ferm biològic"
Honorable Renato Soru
President Junta Regional Sardenya
Honorable Cicito Morittu
Assessor Regional a l'Ambient
Càller
L'Alguer 6 d'octubre 2006
És amb molta preocupació que me dirigeix a vosaltres
per la greu situació causada a la marineria algueresa de
la mesura regional que torna a instituir el ferm biològic.
No és mia intenció en aquesta ocasió discutir
les motivacions de la mesura adoptada que esper sigui sostenguda
de vàlides raons de caràcter científic. Volgueriva,
al contrari, focalitzar l'atenció sobre les indemnitzacions
massa exigues si se pensa al gran sacrifici que aquesta activitat
comporta, a les dimensions mitjanes del nucli familiar que moltes
voltes és compost de 4 o 5 persones ninguna de les quals
amb una ocupació, i al fet que la pesca se pot efectuar
exclusivament quan les condicions meteorològiques lo consenten.
Tot això determina una situació d'extrema incertesa
que no consent als operadors del sector de sostenir un tenor de
vida digne que, al contrari, moltes voltes és a penes suficient
a la supervivència d'ellos mateixos i de les pròpies
famílies.
Aquesta precarietat clarament se transforma en una situació
insostenible per tots aquells operadors del sector pels quals
la Regió Sardenya no ha previst algun tipus d'indemnització.
Vos deman, per tant, de tornar a analitzar los nivells mínims
de les indemnitzacions perquè puguin efectivament aconseguir
la finalitat per la qual són estades ideades, que és
la de retribuir los pescadors per un dany que objectivament pateixen,
incloent també la petita marineria que paradoxalment acaba
per no ésser tutelada. Deman, a més, que en futur
la introducció del ferm biològic sigui concordada
amb els municipis de la costa i les marineries a través
una llur directa implicació, també si la solució
definitiva al problema és lligada a la institució
dels "districtes de pesca" que consentiriven de no recórrer
més al ferm biològic.
La mia veu s'adjuni a la d'altres il·lustres exponents
de la majoria de la qual vostè forma part que han contestat
la decisió en qüestió. El 2003 jo mateix, amb
els consellers comunals i els administradors que componen la mia
majoria, havia sostengut la legítima protesta dels pescadors
algueresos contra el govern regional guiat del centre dreta. Això
a demostració del fet que les problemàtiques economicosocials
causades de la introducció del ferm biològic superen
lo color polític, perquè incideixen de manera negativa
i moltes voltes dramàticament sobre les condicions de vida
dels operadors de la pesca i de llur famílies l'activitat
dels quals depèn, com havem ja dit de les condicions del
temps.
Deman, al final, una radical modifica de la mesura de vostè
recentment adoptada contenent importants restriccions a la pesca
esportiva. Pens que sigui un greu error fer ulteriors restriccions
així generalitzades d'una activitat ja limitada de disposicions
extremament vinculants.
Aquestes restriccions comportaran un impacte negatiu del punt
de vista econòmic i social a causa de la gran difusió
de tal activitat al nostre territori. Sigueriva, al contrari,
més oportú individuar mesures de tutela dels recursos
marins alternatives que garantint la llibertat de nombrosos apassionats
a realitzar la pesca esportiva, consenti eficaçment d'aconseguir
els objectius esperats de la Regió.
Per tots aquestos motius, desig un vostre intervent finalitzat
a l'acolliment de les mies propostes compartides de gran part
del món polític a prescindir del color polític.
Cordials salutacions
Marco Tedde
d'octubre 2006
Ors el Pla Estratègic de la Ciutat
de l'Alguer
Encontre-debat amb la participació de Ricardo Bofill
Després de l'adveniment del 7 de juliol passat, durant
el qual són estats presentats a la ciutat els resultats
de la primera fase d'anàlisi del territori, el procés
de planificació estratègica entra en una fase important
i delicada: el desenvolupament dels continguts del Pla Estratègic.
Tal fase se desenvolupa a través de l'organització
d'alguns moments de participació amb els principals actors
econòmics, culturals i socials del territori, per construir
junts, la visió del desenvolupament futur del nostre territori
començant del problemes però també de les
oportunitats i dels recursos que'l caracteritzen.
El primer encontre tècnic ha tengut lloc el passat 6 d'octubre
a la sala consiliar a la presència del Síndic Marco
Tedde, dels administradors comunals, del grup del treball responsable
de la elaboració del Pla Estratègic i de Ricardo
Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional, que ha manifestat
la sua disponibilitat a donar suport a l'Ens en aquest important
procés de construcció de l'Alguer del futur. El
punt de vista del famós arquitecte català ha enriquit
el procés de noves idees i ha contribuït a la definició
de la visió global dels problemes i de les polítiques
d'actuar per la construcció d'un projecte únic de
desenvolupament de la ciutat. Ricardo Bofill s'és complimentat
amb l'Administració i amb el grup de tècnics que
estan elaborant el Pla Estratègic (la Facultat d' Arquitectura,
la facultat d'Economia, els tècnics de la societat Aventura
Urbana i l'estructura municipal) per la qualitat del treball fet
i en particular per la línia democràtica triada
per la definició dels objectius estratègics de desenvolupament
i ha augurat que gràcies a la confrontació amb els
actors puguin emergir los objectius estratègics "realistes
i excel·lents" en grau de rellançar el rol
de l'Alguer com "Centre de la Mediterrània" elaborant
els projectes urbans i els valors d'identitat com factors per
un procés d'internacionalització de la ciutat.
Durant l'encontre - moderat de Arnaldo Cecchini, President del
Curs de Làurea de Urbanística de la Facultat de
Arquitectura i responsable científic del Pla - són
estades presentades i il·lustrades les quatre línies
estratègiques de desenvolupament de la ciutat, resultat
de la primera fase d'anàlisi del territori del grup de
treball:
" l'Alguer ciutat ambiental: promovir la qualitat urbana
i territorial
" l'Alguer ciutat de la coneixença: promovir la formació
i la recerca al territori;
" l'Alguer ciutat de les identitats i de la cultura;
" l'Alguer ciutat de la producció i dels intercanvis:
promovir les vocacions locals;
Tals línies estratègiques sigueran discutides i
aprofundides durant els encontres que se tengueran el pròxim
17 i 18 d'octubre, a la Sala Siotto a l'Alguer, durant els quals
los actors econòmics, culturals i socials que han manifestat
l'adhesió al procediment, són convidats a donar
un contribut d'experiències, coneixences i idees per la
construcció del Pla Estratègic de la ciutat.
A tal fi l'Administració convida qui vol participar als
encontres a enviar un modul d'inscripció disponible a l'adreça
electrònica del municipi de l'Alguer.
9 d'octubre 2006
Encontre sobre l'Àrea Industrial
de Sant Marc
L'Àrea industrial de Sant Marc i les problemàtiques
del complet desenvolupament del sector són estades al centre
d'un encontre tengut a Santa Anna entre el Síndic Marco
Tedde, el President de l'Asi, Bruno Lai, el director Luigi Pulina
i el representant del Municipi de l'Alguer en consell d'Administració
de l'Ens, el conseller comunal Maurizio Pirisi. Són estats
afrontats los temes sobre els quals se tenguerà d'intervenir,
per exemple la necessitat d'una major eficiència dels servicis,
i la represa de les activitats empresarials. És estada
evidenciada la intenció d'obrir una taula rodona amb els
empresaris perquè puguin participar a la gestió
de l'àrea industrial i d'afavorir possibles inversions
de part de grans empreses. Los intervents en mèrit a les
infraestructures, problema encara obert pel sector de Sant Marco,
pertanyen l'exigència de les reparacions dels carrers,
de l'activació del conducte hídric, del servici
de control i de vigilància ambiental a càrrec dels
Barracelli. Lo resultat de l'encontre és estat definit
positiu de totes dues les parts, interessades a la requalificació
de l'àrea.
5 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor Costantino relatiu
a l'èxit de la Festa de Sant Miquel
L'Assessor al Turisme Antonio Costantino regracia totes les persones
que han contribuït a la bona reseixida de les manifestacions
per la festa de Sant Patró. "L'intent que havem tengut
pensant a la festa de Sant Miquel - explica l'assessor - és
estat lo de crear un apuntament fort, que poguessi interessar
ciutadans i visitadors i poguessi enriquir l'oferta turística
de la ciutat. A més de la satisfacció ja manifestada
del mateix Síndic, en aqueix moment vull regraciar totes
les persones que han contribuit a la realització de la
manifestació. La societat Umanitaria, l'Associació
Primigenia, la Compagnia Teatro d'Inverno, l'Associació
Alguer Arte, la pintora Roberta Filippelli, l'estilista Mario
Cocco, el music Raimondo Dore, i tots aquells que, clarament,
no puc citar i que han creat, amb nosaltres,lo que havem vist
la nit del 29 de setembre.
Després de les polèmiques nades a causa de l'ajornament
de la data, esper que l'espectacle pirotècnic sigui estat
a l'altària de les expectatives i hagi satisfet tots els
presents i en particular els nostre ciutadans".
5 d'octubre 2006
Pla Regulador pel Camp Sant
Amb l'aprovació del Pla Regulador de l'àrea del
Camp Sant l'Administració Comunal ha establit les normes
que regularan la utilització de l'espaci existent que siguerà
ampliat. Moltes són les novetats introduïdes del pla
aprovat ahir en Consell Comunal. Gràcies a les noves àrees
disponibles el Municipi, de fet, poguerà finalment vendre
los espacis per les capelles de família, un vell problema,
emprant el recavat per la realització de la urbanització
i per la construcció de nous nínxols. A més
sigueran realitzats camps d'inhumació, un cinerari i àrees
per diferents religions. Pels pròxims 30 anys, doncs, sigueran
satisfetes les necessitats de sepultura de la ciutat, més
o manco de 400 unitats a l'any. Actualment la nova àrea
consta amb 12.000 mq, als quals s'adjuniran altros 11.000 mt.
El Pla Regulador és estat aprovat amb 17 vots favorables
de la majoria, 3 contraris (Bassu, Camboni i Cherchi) i 2 abstinguts
(Salaris i Tilocca).
2 d'octubre 2006
Gran èxit per la festa de Sant Miquel
"La primera experiència de la Festa de Sant Miquel
és estada un èxit que és anat més
enllà de les previsions". Lo comentari del Síndic
Marco Tedde és netament positiu a la conclusió de
la nit en honor del Patró. "Lo centre històric
- explica - ha acollit una sèrie d'espectacles de genere
diferent adequats a totes les faixes de públic, del joves
als més grans, i ha consentit a les categories comercials
d'usufruir d'una oportunitat única". La nit de festa
del 29 de setembre és estada caracteritzada de la varietat
de l'oferta cultural, de les mostres d'art a la gastronomia, de
la moda a la música i a la tradició. Cada plaça
i carrer del centre ha acollit una multitud d'espectadors fins
a les tres del maití, senyal d'una formula endevinada que
ha mirat a la valorització dels artistes locals. També
la tria d'ajornar, a la nit de San Miquel, los tradicionals focs
pirotècnics és estada premiada de l'afluència
excepcional d'espectadors. Aprovació unànime per
l'espectacle dels focs, d'altíssima qualitat, firmats d'una
de les més acreditades empreses a nivell internacional,
la Parente Fireworks. Desenes de milers d'espectadors han després
omplit los carrers i les places del centre fins a la fi de la
programació, a confirma del fet que una justa oferta pot
entretenir ciutadans i visitadors també més d'un
espectacle tradicional. Així Plaça Sant Miquel,
Plaça de la Misericòrdia, Plaça Santa Creu,
el Fort de la Magdalena, l'Exca, los Bastions, les Torres, la
Vil·la Costantino i tot el centre han catalitzat l'atenció
d'un variegat públic que ha demostrat d'apreciar les iniciatives.
A la Plaça del Col·legi, en fatxa de l'iglésia
del Patró de l'Alguer, és estada la nit de la tradició
algueresa, amb la representació teatral de la Compagnia
Teatro d'Inverno que ha tornat a evocar les grans obres de Pino
Piras i amb l'aplaudit concert dels cantants algueresos. Plaça
Santa Creu és estada la seu d'una llonga Jazz Session amb
deu artistes locals que se són alternats a l'escenari de
la petita plaça. Plaça de la Misericòrdia
ha acollit la Notte Barocca firmada de l'estilista alguerès
Mario Cocco, mentre el Fort de la Magdalena ha presentat una nit
de música que ha interessat los grups rock més joves
i ha acabat amb l'alegria i la suggestió de les atmosferes
llatinoamericanes dels Chichimeca de Claudia Crabuzza.
Vídeos i curtmetratges de gran qualitat, curats de la Societat
Umanitaria, són estats lo menú ofert a l'Exca ,
la plaça enrere de l'ex caserna dels carrabiners del carrer
Simon. I després les mostres de Vil·la Costantino,
de la galeria Blublauer, de la Torre de Sant Joan, lo mercat d'antiquari
de Plaça Cívica, los artistes a l'obra als Bastions
Magellano, l'enogastronomia i l'artesanat als bastions Cristoforo
Colombo. La manifestació és estada organitzada dels
Assessorats a l'Espectacle i Turisme, Cultura i Desenvolupament
Econòmic, amb la preciosa col·laboració de
l'Assessorat a les Manutencions que ha consentit una reseixida
organització logística. "L'experiència
- acaba el Síndic - és un punt de partença,
que té d'ésser perfeccionat, per les pròximes
edicions de la nit de festa de manera que se pugui transformar
en un punt ferm de la programació dels adveniments en grau
d'atreure consistents fluxos de visitadors, per allargar l'estajó
turística i - subratlla - sobretot per continuar l'obra
de revitalització del Centre Històric que l'Administració
ha començat del principi d'aquesta legislatura".
2 d'octubre 2006
Gran èxit per la festa de Sant Miquel
"La primera experiència de la Festa de Sant Miquel
és estada un èxit que és anat més
enllà de les previsions". Lo comentari del Síndic
Marco Tedde és netament positiu a la conclusió de
la nit en honor del Patró. "Lo centre històric
- explica - ha acollit una sèrie d'espectacles de genere
diferent adequats a totes les faixes de públic, del joves
als més grans, i ha consentit a les categories comercials
d'usufruir d'una oportunitat única". La nit de festa
del 29 de setembre és estada caracteritzada de la varietat
de l'oferta cultural, de les mostres d'art a la gastronomia, de
la moda a la música i a la tradició. Cada plaça
i carrer del centre ha acollit una multitud d'espectadors fins
a les tres del maití, senyal d'una formula endevinada que
ha mirat a la valorització dels artistes locals. També
la tria d'ajornar, a la nit de San Miquel, los tradicionals focs
pirotècnics és estada premiada de l'afluència
excepcional d'espectadors. Aprovació unànime per
l'espectacle dels focs, d'altíssima qualitat, firmats d'una
de les més acreditades empreses a nivell internacional,
la Parente Fireworks. Desenes de milers d'espectadors han després
omplit los carrers i les places del centre fins a la fi de la
programació, a confirma del fet que una justa oferta pot
entretenir ciutadans i visitadors també més d'un
espectacle tradicional. Així Plaça Sant Miquel,
Plaça de la Misericòrdia, Plaça Santa Creu,
el Fort de la Magdalena, l'Exca, los Bastions, les Torres, la
Vil·la Costantino i tot el centre han catalitzat l'atenció
d'un variegat públic que ha demostrat d'apreciar les iniciatives.
A la Plaça del Col·legi, en fatxa de l'iglésia
del Patró de l'Alguer, és estada la nit de la tradició
algueresa, amb la representació teatral de la Compagnia
Teatro d'Inverno que ha tornat a evocar les grans obres de Pino
Piras i amb l'aplaudit concert dels cantants algueresos. Plaça
Santa Creu és estada la seu d'una llonga Jazz Session amb
deu artistes locals que se són alternats a l'escenari de
la petita plaça. Plaça de la Misericòrdia
ha acollit la Notte Barocca firmada de l'estilista alguerès
Mario Cocco, mentre el Fort de la Magdalena ha presentat una nit
de música que ha interessat los grups rock més joves
i ha acabat amb l'alegria i la suggestió de les atmosferes
llatinoamericanes dels Chichimeca de Claudia Crabuzza.
Vídeos i curtmetratges de gran qualitat, curats de la Societat
Umanitaria, són estats lo menú ofert a l'Exca ,
la plaça enrere de l'ex caserna dels carrabiners del carrer
Simon. I després les mostres de Vil·la Costantino,
de la galeria Blublauer, de la Torre de Sant Joan, lo mercat d'antiquari
de Plaça Cívica, los artistes a l'obra als Bastions
Magellano, l'enogastronomia i l'artesanat als bastions Cristoforo
Colombo. La manifestació és estada organitzada dels
Assessorats a l'Espectacle i Turisme, Cultura i Desenvolupament
Econòmic, amb la preciosa col·laboració de
l'Assessorat a les Manutencions que ha consentit una reseixida
organització logística. "L'experiència
- acaba el Síndic - és un punt de partença,
que té d'ésser perfeccionat, per les pròximes
edicions de la nit de festa de manera que se pugui transformar
en un punt ferm de la programació dels adveniments en grau
d'atreure consistents fluxos de visitadors, per allargar l'estajó
turística i - subratlla - sobretot per continuar l'obra
de revitalització del Centre Històric que l'Administració
ha començat del principi d'aquesta legislatura".
5 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor Costantino relatiu a l'èxit de
la Festa de Sant Miquel
L'Assessor al Turisme Antonio Costantino regracia totes les persones
que han contribuït a la bona reseixida de les manifestacions
per la festa de Sant Patró. "L'intent que havem tengut
pensant a la festa de Sant Miquel - explica l'assessor - és
estat lo de crear un apuntament fort, que poguessi interessar
ciutadans i visitadors i poguessi enriquir l'oferta turística
de la ciutat. A més de la satisfacció ja manifestada
del mateix Síndic, en aqueix moment vull regraciar totes
les persones que han contribuit a la realització de la
manifestació. La societat Umanitaria, l'Associació
Primigenia, la Compagnia Teatro d'Inverno, l'Associació
Alguer Arte, la pintora Roberta Filippelli, l'estilista Mario
Cocco, el music Raimondo Dore, i tots aquells que, clarament,
no puc citar i que han creat, amb nosaltres,lo que havem vist
la nit del 29 de setembre.
Després de les polèmiques nades a causa de l'ajornament
de la data, esper que l'espectacle pirotècnic sigui estat
a l'altària de les expectatives i hagi satisfet tots els
presents i en particular els nostre ciutadans".
5 d'octubre 2006
Pla Regulador pel Camp Sant
Amb l'aprovació del Pla Regulador de l'àrea del
Camp Sant l'Administració Comunal ha establit les normes
que regularan la utilització de l'espaci existent que siguerà
ampliat. Moltes són les novetats introduïdes del pla
aprovat ahir en Consell Comunal. Gràcies a les noves àrees
disponibles el Municipi, de fet, poguerà finalment vendre
los espacis per les capelles de família, un vell problema,
emprant el recavat per la realització de la urbanització
i per la construcció de nous nínxols. A més
sigueran realitzats camps d'inhumació, un cinerari i àrees
per diferents religions. Pels pròxims 30 anys, doncs, sigueran
satisfetes les necessitats de sepultura de la ciutat, més
o manco de 400 unitats a l'any. Actualment la nova àrea
consta amb 12.000 mq, als quals s'adjuniran altros 11.000 mt.
El Pla Regulador és estat aprovat amb 17 vots favorables
de la majoria, 3 contraris (Bassu, Camboni i Cherchi) i 2 abstinguts
(Salaris i Tilocca).
27 de setembre 2006
Contributs a les societats esportives
L'Ofici Esport del Municipi informa que és possible presentar
les demanes pels contributs a les societats esportives per l'estajó
agonística 2006/2007. Els contributs, segons la Llei Regional
25/93, són destinats a les societats ciutadanes de diletants.
Els mòduls per la presentació són disponibles
a l'Ofici Esport de Santa Anna. Les demanes poden ésser
presentades fins al 31 d'octubre 2006.
26 de setembre 2006
Presentació de la Ressenya d'Art
Dialosien Siresien
Demà a les 11.00 a la Sala Vermella del Palau Cívic
al carrer Columbano se tenguerà una conferencia de premsa
per presentació de la Ressenya d'Art Contemporània
Dialosien Siresien, curada de Valerio Dehò. La important
iniciativa il·lustrada de l'Assessor a la Cultura Antonello
Muroni i de la responsable de l'Espaci d'Art Blublauer, Roberta
Filippelli.
La S.V. És convidada a participar
25 de setembre 2006
Volgueriva fer algunes consideracions en
mèrit a les declaracions de l'Hon. Mario Bruno, relatives
a la Llei Regional sobre el Comerç.
He sabut, i no teniva dubios en mèrit, que l'Hon. Bruno
confirma la necessitat de modificar l'apartat 7 de l'art. 5 que
indicava peremptòriament els dies de tancadura obligatòria
de set festivitats durant l'any, entre les quals la famosa jornada
de mig agost.
És evident que aqueix ulterior aclariment, fet també
del president de la Comissió Consiliar Regional Hon. Giagu,
que ha sostengut assai honestament que el governador no havia
pres en consideració les conseqüències negatives
d'aquesta decisió, dóna encara més valor
a l'acte de responsabilitat de part del Síndic Tedde en
ocasió del 15 d'agost passat.
Pel que fa a les acuses relatives a la mancada presentació
del Pla Comercial Comunal, volgueriva ulteriorment precisar que
el retard no se pot atribuir a aqueixa Administració, que
pràcticament ha ja preparat l'acte administratiu, concordat
amb les categories interessades. De fet l'Administració
Comunal no pot redactar el Pla, que té d'ésser actuat
com a màxim al gener del 2007, sense l'emanació,
de part de la Junta Regional, de les normes d'actuació
de la Llei n. 5 relativa al Comerç, que se tenguerà
també d'uniformar a les normes de la Llei Bersani.
22 de setembre 2006
Nous mitjans per la Slia
Demà al maití, a les 11.00, a la seu de la Slia,
lo Síndic Marco Tedde siguerà present a la inauguració
dels nous mitjans i atraçadures de l'empresa que gestiona
el servici d'higiene urbana.
La Slia posarà a disposició 220 nous contenidors,
un tractor amb remolc de 13,50 metres, un mitjà amb grua,
5 màquines compactants. Els nous mitjans i atraçadures
sigueran en servici de dilluns pròxim.
20 de setembre 2006
Conferència de presentació
de l'adveniment Nit de Sant Miquel
Divendres pròxim, 22 de setembre a les 9,15 a la sala
de representació del carrer Columbano, lo Síndic
Marco Tedde amb els Assessors al Turisme Antonio Costantino, al
Desenvolupament Econòmic, Ninni Picinelli i a la Cultura
Antonello Muroni, presentarà lo ric programa de la manifestació
Nit de Sant Miquel. La iniciativa preveu una sèrie d'apuntaments
durant les nits del 28 i 29 de setembre programats per la celebració
del Sant Patró de la ciutat.
19 de setembre 2006
Visites gratuïtes pels ancians al Centre
Històric a bord del bus ecològic
Demà és en programa una iniciativa a favor dels
ancians de la ciutat, que forma part del calendari de les jornades
de la "Setmana europea de la mobilitat". L'Administració
comunal ha previst de fet una sèrie de visites gratuïtes
a bord del bus elèctric pels carrers del centre històric.
De les 10 a les 12 los busos ecològics sigueran a disposició,
a la Plaça de la Pau, per qui vulgui fruir del servici.
Anàloga iniciativa és prevista pels alumnes de les
elementals i mitjanes pel dia 23 de setembre.
18 de setembre 2006
Divendres los premis Top ten dello sport
L'Assessorat a l'Esport premia los millors esportius algueresos
de l'any 2004-2006 amb el premi Top ten dello sport. Una tardada
dedicada als millors tècnics, dirigents, a les esquadres
i als atletes que se són distingits en les varies disciplines.
Lo premi és estat volgut de l'Assessor a l'Esport Giancarlo
Spirito, per honrar les grans prestacions realitzades de les societats
alguereses a nivell regional i nacional. Deu premis que anigueran
al millor entrenador, al millor dirigent, al personatge que ha
dedicat una vida a l'esport i a un periodista esportiu.
Pel que fa a la part agonística, una comissió ha
ja treballat triant tres nominatius per cada categoria, dels quals,
durant la tarda de divendres 22 de setembre eixirà lo guanyador.
Per la millor esquadra femenina, la guanyadora siguerà
triada entre la Mercede Bàsquet, la Gimnasium Pallavolo
i l'Alghero Calcio femenina; se disputaran lo premi per la millor
esquadra masculina Amatori Rugby Alghero, Fertilia Calcio i Mercede
Basquet C1.
La millor esquadra Under 18 siguerà triada entre Mercede
Calcio, Catalana Baseball i Catalunya Calcio; Aurora Salvagno
(atlètica), Nadia Sanna (Karate) i Claudia Baldino (tennis)
se disputaran lo premi per la millor atleta femenina; los germans
Catta (vela), Gavino Piredda (Judo) i Nicola Baccanti (motociclisme)
són en lliça pel millor atleta masculí. Al
final l'atleta under 21 siguerà elegit entre Lorenzo Muslinger
(natació), Cecilia Gobbato (Karate) i Laura Ponziani (Bàsquet).
Los premis sigueran consignats del Síndic Marco Tedde i
de l'Assessor a l'Esport Giancarlo Spirito. Dos premis especials
sigueran a més consignats de l'Àrea Marina Protegida
Cap de la Caça Illa Plana i del Coni Provincial.
La manifestació tenguerà lloc divendres pròxim
22 de setembre, als locals del tennis Club de Maria Pia a les
19.00.
16 de setembre 2006
Calamitat natural pel temporal d'ahir a la tarda
Lo Síndic Marco Tedde està demanant a la Regió
Sardenya lo reconeixement de l'estat de calamitat natural per
les zones del litoral alguerès colpides ahir a la tarda
del violent temporal i d'una tromba d'ària que han provocat
greus danys a les estructures turístiques del Lido i de
la Pineda de Maria Pia. Aquest maití lo Síndic és
anat als llocs colpits del mal temps, per verificar amb el Comandant
provincial dels Bombers, l'enginyer Cadoni, los danys causats
a les estructures.
Immediata la telefonada a l'Assessor regional ad interim a l'Ambient
Carlo Mannoni, que ha portat a la conseqüent decisió
de demanar l'estat de calamitat natural. "Estem cercant lo
camí just per poguer indemnitzar les famílies i
les empreses" ha dit el Síndic. D'una primera valutació
los danys sigueriven iguals a calqui centenar de milers d'euros.
Mostra expositiva de creacions artesanals locals Dettagli
d'arte
L'Administració comunal de l'Alguer, en sinergia amb els
operadors del projecte Quartieri in movimento comunica que en
l'àmbit de les accions finalitzades a la valorització
de l'artesanat artístic local, és estada programada
una mostra expositiva del títol Dettagli d'arte que veurà
la participació de vuit artesans del territori alguerès:
Rosa Abruzzese, Paolo Delrio, Michele Iavazzo, Pierlucio Lai,
Ilaria Cristina Marras, Annalisa Masala, Maria Romano i Italo
Saba.
La Mostra siguerà inaugurada dimarts 19 de setembre a les
18.30 a la Torre de Sant Joan; del 20 de setembre al 30 siguerà
oberta al maití de les 10:30 a les 12:30 i a la tarda de
les 17:00 a les 22:00 amb entrada gratuïta.
En ocasió de l'adveniment, la ceramista Annalisa Masala,
experta en creativitat infantil, ha organitzat per dijous 21,
de les 19:00 a les 22:00, un laboratori del títol Al centro
della terra dirigit a totes les criatures dels 4 als 14 anys.
L'enllestiment de la mostra és estada ideada i curada dels
exponents de la Facultat d'Arquitectura de l'Alguer, los arquitectes
Manlio Brusantin i Giuseppe Balzani, que partiran amb Dettagli
d'arte per realitzar, a la mateixa facultat, les recerques del
Laboratorio Colore.
Se regracia a més la ELCOM per la fornitura del material
d'il·luminació, la GI ERRE A srl per la fornitura
del material de construcció i la cooperativa KCS per la
col·laboració oferta.
16 de setembre
Comencen les escoles. Bona la situació
de les estructures escolàstiques alguereses
Són 3393 los alumnes de les escoles de la infància,
elementals i mitjanes que en aquestos dies són tornats
a les estructures de competència del Municipi de l'Alguer.
Les criatures escrites a les costures i elementals són
2.204, mentre a les escoles mitjanes són 1.189. Los edificis
escolàstics són en total 28, distribuïts en
ciutat i a les fraccions, dels quals 11 escoles maternes, 11 escoles
elementals i sis mitjanes. Sigueran en canvi 130.000 los àpats
distribuïts, en lleuger augment respecte als 126.336 de la
passada estajó escolàstica. Actiu a ple regim també
lo servici de transport dels escola bus. Les estructures escolàstiques
ciutadanes són estades interessades durant l'estiu de treballs
de manutenció ordinària; resten d'acabar alguns
treballs per la sistemació dels espacis externs que el
mal temps d'aquestos dies ha obligat a ajornar. La situació
de les escoles comunals a l'Alguer se presenta com una excepció
en relació a la seguresa de les estructures i al respecte
de les normes, resultat d'una tria de l'Administració que
del 2002 a avui ha despès per reestructuracions i reparacions
més de 2.900.000 €. "En Itàlia - explica
l'Assessor a la pública Instrucció Antonello Muroni
- lo 75% dels Instituts no és a norma, mentre a l'Alguer
la percentual és del 90%. Senyal d'un bon treball".
L'Assessor anuncia que l'obra d'adequació de les escoles
siguerà completada amb grans financiaments, entre els quals
705.000 euros destinats a l'estructura de l'escola Sacro Cuore,
on sigueran realitzats treballs per la reparació dels sistemes
de calefacció i per fornir l'Institut de rampes d'accés
i d'un ascensor pels portadors d'handicap. L'atenció per
les fraccions és confirmada d'un ulterior intervent de
150.000 euros previst a l'escola de Sa Segada i d'un treball de
reestructuració a l'escola mitjana de Fertilia de 185.000
euros. 750.000 euros sigueran emprats per un intervent a l'escola
mitjana del carrer Tarragona, on siguerà demolida i reconstruïda
una part de l'edifici. Altres intervents per un total de 474.000
euros són estats programats per treballs de completament
de les obres d'adequació a les normes de seguresa.
15 de setembre
Descoberta descàrrega abusiva a la
zona industrial de Sant Marco. Els responsables són quatre
empresaris algueresos.
Los homens del Comand de la Guàrdia Municipal, en l'àmbit
de l'acció de control en el sector ecologia i ambient han
individuat 4 persones responsables de reats de dipòsit
incontrolat de deixalles. La zona triada aquesta vegada és
la de de Sant Marco i los responsables són 4 empresaris,
dos dels quals titulars d'activitats presents en la zona industrial
i dos titulars d' empreses que obren en ciutat. U dels empresaris
a més és recidivista. No obstant les continues apel·lacions
finalitzades a un major civisme i al respecte de l'ambient i les
sol·licitacions a la societat de gestió del sector
higiene urbana finalitzades a una puntual aplicació del
servici, pareix que la moda d'utilitzar el territori com una descàrrega
a cel obert no vulgui passar. Los homens del dirigent de la Guàrdia
Municipal, doctoressa Michela Cadau, durant aquest estiu han realitzat
una activitat constant de control i repressió. En l'àmbit
de l'abandó i dipòsit de deixalles són estades
redactades 21 relacions de servici. Són estats efectuats
controls i apostaments periòdics sigui al centre que a
les zones perifèriques i a les fraccions. Durant tot l'estiu
són estades redactades 4 comunicacions de reat enviades
a la Procura de la República per diversos reats previstos
de les lleis. Ara s'adjunin altres 4 comunicacions a l'Autoritat
Judiciària pels reats a la zona industrial. Emblemàtic
lo cas de la descàrrega en la zona de Mamuntanas, reapareguda
després de dues hores de la completa bonifica de part de
la Slia. També en aquell cas la Guàrdia Municipal
és reseixida a individuar dos responsables i de conseqüència
a transmitir los actes a l'Autoritat competent.
14 de setembre 2006
Activitat de control de la Guàrdia
Municipal en el sector dels públics exercicis
Lo treball realitzat de la Guàrdia Municipal en l'àmbit
del servici de Guàrdia Comercial i de control dels públics
exercicis finalitzat a verificar lo respecte de la normativa vigent
en matèria de contaminació acústica i del
respecte dels horaris de tancadura, és estat caracteritzat
d'una intensa activitat que ha portat a una primera sèrie
de dades importants. En primer lloc l'aspecte més rellevant
de l'activitat és representat de 18 relacions de servici
redactades pel destorb de la tranquil·litat pública
enviades a l'Autoritat judiciària. En l'àmbit de
la inobservança de les normes relatives a la tancadura
des públics exercicis, són 12 les violacions comprovades.
L'activitat de la Guàrdia Municipal a més ha rellevat
5 casos de violació de les lleis sobre les emissions sonores,
mentre són 2 los locals segrestats de part de les autoritats
competents. Los controls són estats realitzats també
pels espectacles itinerants sense les autoritzacions necessàries.
14 de setembre
El Carrer XX Settembre: treballs de substitució
dels conductes a partir de dilluns
El pròxim dilluns, 18 de setembre, continuen els treballs
per la reconstrucció dels conductes de part de l'empresa
Sarfati spa, que ha ja realitzat les obres de requalificació
a la passejada Dante i les pel dipòsit de recollida de
les aigües pluvials a la Plaça de la Pau. De dilluns
doncs els treballs continuaran al carrer XX Settembre, amb un
programa d'intervents que causarà la tancadura al tràfic
d'una part de la carretera. Les obres de substitució dels
conductes sigueran dividides en quatre fases, per limitar al mínim
los problemes al tràfic. La primera fase comença
dilluns al tros del carrer Kennedy al carrer Sassari (del 18 al
23), la segona fase al tros que va del carrer Sassari al carrer
Cagliari (del 25 al 30), la tercera fase interessarà el
tros que va del carrer Cagliari al carrer Lo Frasso (del 2 al
7 d'octubre), mentre la quarta i última fase és
prevista al tros que del carrer Lo Frasso arriba al carrer La
Marmora (del 9 al 14).
Mentrestant l'Assessorat a les Manutencions ha començat
ahir a asfaltar los carrers ja interessats de precedents treballs
que són: la passejada Dante fins a l'altària de
l'Hotel Les Trones. Successivament les operacions interessaran
els carrers Costa i Angioi. Els treballs continuaran en altres
zones de la ciutat gràcies al contracte assignat de l'Administració
que ha posat a disposició la meitat dels fons.
13 de setembre 2006
El Síndic recivi el nou comandant de la Guàrdia
de Finança
El Síndic Marco Tedde ha recivit a Santa Anna lo nou Comandant
de la Guàrdia de Finança de l'Alguer, lo Tinent
Pasquale Pellecchia, que entra en lloc del Tinent Carmelo D'Andrea.
Un breu salut pel passatge de consignes i un auguri de bon treball,
a l'Alguer, pel nou comandant i, a Canicattì, pel Tinent
D'Andrea. Lo nou comandant Pasquale Pellecchia és nat a
Avellino, té 29 anys i prové de l'escola per cadets
financers de Bari.
8 de setembre 2006
Lo Síndic neteja una descàrrega
Demà lo Síndic Marco Tedde a les 10.30 posarà
en acte una acció provocatòria i de sensibilització
relativa al respecte de l'ambient. Amb els operadors de la Slia,
netejarà una descàrrega situada al camí de
Vilanova a l'altària del Km 2,5, precisament en una àrea
d'estacionament.
L'intervent del Síndic i d'altres membres de l'Administració
vol ésser un exemple per aquells ciutadans que no respecten
l'ambient i el territori.
7 de setembre 2006
1.157.000 euros endemés pels treballs
públics
El sector Treballs Públics del Municipi pot comptar amb
1.157.000 € derivats de l'anul·lament d'alguns residus
passius. Els fons, gràcies a l'aprovació del consell
comunal, sigueran emprats per la programació de les obres
públiques. "Altra moneda - ha dit el Sindic Marco
Tedde - que siguerà posada a disposició dels treballs
finalitzats a produir segurs beneficis a la col·lectivitat.
És una operació intel·ligent, que demostra
la justa manera de gestionar la moneda pública". L'Assessor
als Treballs Públics Gianni Spano ha predisposat una sèrie
d'intervents per dividir els fons: 100.000 € - explica -
sigueran emprats per la pavimentació dels marxapeus de
la zona de la Torre del Portal, que tenguerà lo mateix
esquema de les pavimentacions de la passejada dels jardins Manno.
184.000 € sigueran destinats a les excavacions arqueològica
de Plaça Sulis, 25.000€ per la realització
d'una fontana a la mateixa plaça. 50.000 € sigueran
a més emprats per la reestructuració del Santuari
de Vallverd, mentre pel projecte Lo Quarter sigueran disponibles
540.000 € que integren els financiaments regionals. Per acabar,
57.000 € pogueran ésser despesos per comprar els decors
pel palau de l'ex empresa agricola de Maria Pia". La delibera
és estada aprovada amb els 18 vots favorables de la majoria.
7 de setembre 2006
Aprovat el balanç final 2005. Respectat
el pacte d'estabilitat.
Ahir el Consell Comunal ha aprovat el balanç final del
2005. "Aqueix acte posa en evidència el resultat positiu
de la gestió financiària, però sobretot se
caracteritza pels resultats polítics realitzats, que s'ajunten
als dels anys precedents. L'Administració és satisfeta
del treball, també si és conscient del fet que l'obra
necessita d'ésser completada enguany", ha subratllat
el Síndic.
Lo balanç del 2005 se tanca amb un resultat econòmic
d'exercici positiu de 1.383.216,35 €. Un fons de caixa de
31.719.503,64 € i un superàvit d'administració
de 15.745.076,15. "A tal propòsit - ha explicat l'Assessor
a les Finances Angelo Caria - l'Administració continua
amb la sua política prudent vinculant 12.048.049,99 €
que deriven de les gestions del 2002 i d'aquelles precedents.
Amb el balanç final 2005 - ha adjunit - s'atesta que l'Ens
no és deficitari i que és estat respectat el Pacte
d'Estabilitat intern; per tant en relació al balanç
2005 el Municipi no és sotmès a les restriccions
previstes de la llei".
Les entrades tributàries s'estabilitzen després
del creixement relatiu als últims tres anys. Al 2002 l'ens
registrava entrades tributàries per 14.505.058,18 €,
al 2003 per 18.409.615,67 €, al 2004 per 20.341.496,88 €,
mentre al 2005 les entrades tributàries comprovades consten
de 19.981.225,00 €. "Tenc de recordar - ha dit en la
sua relació el delegat a les Finances - que al 2000 i 2001
(anys immediatament precedents a l'establiment d'aquesta Administració)
són estades comprovades entrades tributàries respectivament
per 14.144.812,27 € i 14.300.880,20 €. Per tant confrontant
la mitjana de les entrades tributàries relativa als anys
en qüestió amb la de la gestió dels últims
quatre anys se pot verificar que les entrades tributàries
són augmentades del 29%". Disminueixen, en canvi els
transferiments fiscals sobretot los que provenen de la regió,
que de 18.023.613,28 € del 2004 passen als 14.900.448,00
€ del 2005.
Disminueixen, després dels ingents transferiments dels
anys 2003/2004, també els transferiments regionals per
les inversions. El relatiu títol IV de l'entrada passa
dels 46.750.099,59 € del 2004 als 17.190.173,97 € del
2005. De gran importància, en el quadrienni 2002/2005,
les inversions incomparables de l'Administració. Del 2002
al 2005 són estats destinats 138.194.782,00 € per
obres públiques i diverses inversions.
"Per comprendre de manera millor tal element que qualifica
el balanç, - adjuni l'Assessor a les Finances - vull recordar
que el total de les inversions efectuades als últims 7
anys de les últimes dues administracions (del 1995 al 2001)
és estat de 59.950.048,00 €, mentre aqueixa administració
solament en quatre anys ha destinat el 235% endemés de
recursos per les inversions: 138.194.782,00 €!! Per tant
- acaba amb un missatge - si calqui u ha cercat de fer passar
la tesi que aqueixa administració ha solament acabat el
treball començat de les precedents administracions jo crec
que aqueixos números demostrin exactament el contrari".
El document és estat aprovat amb 18 vots favorables de
la majoria i el vot contrari dels consellers d'oposició
Camboni, Colavitti, Curedda, Scala, Sechi i Tilocca.
6 de setembre 2006
Recurs al Consell d'Estat pel contracte d'Higiene urbana
El Municipi de l'Alguer ha presentat recurs al Consell d'Estat
contra la sentència del Tar Sardenya del juliol passat
que ha anul·lat l'avís públic pel contracte
del servici de recollida de les deixalles urbanes.
El Municipi considera, doncs, injusta la tesi del Tribunal Administratiu
Regional per diversos motius. El primer és relatiu a la
societat que ha fet recurs, la SITEC srl, que no ha presentat
demana de participació a l'avís públic. L'avís
demanava, de fet, requisits mínims que la societat no teniva,
és a dir: la facturació global del trienni 2002-2004
i la facturació anual relativa als servicis previstos del
contracte. La sentència del Tar, a més, és
injusta també en relació a la recollida de les deixalles
porta a porta, element fonamental de la sentència.
Aqueixa recollida, segons el Tribunal Administratiu, és
encara poc emprada, i per això solament poques empreses
tenen experiències especifiques en matèria. Afirmació
irrellevant, segons el recurs del Municipi, considerat que la
recollida de les deixalles urbanes a través del sistema
integrat sec-humit del tipus domiciliar porta a porta és
prevista del Decret Ronchi i de nombroses deliberes de la Junta
Regional, que contemplen sancions a càrrec del ens locals
pels trasgressors. El Consell d'Estat a més, ha ja pres
la sua decisió, contràriament al Tar, aclarint que
"és legítim que l'Administració demani
a les empreses participants la certificació d'haver realitzat
i d'oferir servicis amb les mateixes modalitats previstes de l'avís".
"Se tracta doncs d'un contracte important, estratègic
pels pròxims anys, i el Municipi vol oferir a la ciutat
un servici de qualitat, - afirma el Síndic Marco Tedde
- establint correctament requisits de participació, adequadament
rigorosos, al fi d'individuar un subjecte amb una especifica capacitat
tècnica i econòmica. Amb aqueix contracte, de fet,
l'Administració vol actuar un servici eficaç i en
línia amb les diverses previsions de llei en matèria,
per un sistema de gestió de les deixalles urbanes sempre
més modern.
6 de setembre 2006
Presentació del Pla per la pista per a bicicletes urbana
L'Administració Comunal, en l'àmbit de la recerca
d'un desenvolupament sostenible de la mobilitat urbana, se propon
de portar envant aquellos programes, ja estudiats i discutits a
nivell europeu, finalitzats a millorar les condicions d'habitabilitat
i seguresa de tots els usuaris del carrer. En aquest sentit lo pla
per la pista per a bicicletes urbana de la ciutat de l'Alguer, és
solament el primer d'una sèrie d'intervents relatius a la
viabilitat urbana.
Lo Pla, a més de crear un teixit d'itineraris per a les bicicletes
a dins de la ciutat, vol ésser també un instrument
de sensibilització i promoció d'un mitjà de
transport alternatiu a l'automòbil privada.
Al fi d'obtenir un resultat final adequat a les exigències
de la ciutadania, l'Administració ha decidit de fer participar
al procés de planificació varies entitats (institucions,
associacions i senzills ciutadans).
La S.V. és convidada a participar a la presentació
del pla en programa dimarts 12 de setembre, a les hores 10.00, a
la sala del Consell al carrer Columbano (de la Pretura, 6).
4 de setembre 2006
Relació de la Guàrdia Municipal sobre les activitats
del Sector Ecologia - Ambient
Continua l'activitat de la Guàrdia Municipal en l'àmbit
del control en el sector Ecologia - Ambient, àmbit en el
qual les Guàrdies han realitzat una intensa obra d'inspecció
i han sancionat els transgressors. Ahir és estat individuat
un altre responsable de la creació de la descàrrega
en localitat Mamuntanes, lo siti és estat bonificat dels
operadors de la Slia. Pels dos responsables és prevista
una sanció segons la normativa en matèria. L'activitat
d'inspecció de part de les guàrdies municipals és
estada assai intensa, sobretot durant el període d'estiu,
quan el personal té de treballar de més. Quatre
són los punts que han caracteritzat l'activitat del personal
dels sector ecologia i ambient: abandó i dipòsit
de deixalles, normatives relatives als animals, inspeccions de
caràcter igenicosanitari, inspeccion vàries de caràcter
ambiental. Pel que fa al primer punt són estades redactades
21 relacions de servici. Són estats efectuats controls
i apostaments periòdics (més o manco 15 dies al
mes) al centre i a Maristel·la, Portitxol, Maria Pia, Mamuntanes,
Les Bombardes, Llatzeret, Sant Marc, Galboneddu i Mont Agnès.
Durant aqueix servici són estats redactats verbals relatius
a diverses infraccions, com abandó de deixalles en àrea
pública i dipòsit de deixalles al centre històric
a fores de l'horari consentit. En mèrit a l'últim
punt, al mes d'agost, los apostaments han portat a la redacció
de 4 comunicacions de reat enviades a la Procura de la República.
Les inspeccions en mèrit a les normatives relatives als
animals han interessat cutxos abandonats, agressius i sense custòdia.
Les inspeccions de caràcter igenicosanitari han produït
10 relacions per pèrdita de líquids, emissió
de fum, olors i degradació ambiental. Les inspeccion vàries
de caràcter ambiental pertoquen 4 relacions per deteriorament
de sol públic, perill per la incolumitat pública,
risc incendis.
5 de setembre 2006
Resposta a l'intervent de Stella Nascente
La puntualitat amb la qual Arcobaleno di Stella Nascente intervé
en mèrit a qualsevol argument relatiu a la ciutat de l'Alguer
és encomiable. Los electors atribueixen un rol d'atent
observador als exponents del Moviment, rol que desenvolupen gràcies
a varius i coherents intervents de premsa. Un treball de gran
quantitat que de totes maneres manca d'un element essencial que,
si adjunit, atribuiriva al moviment el crisma de la credibilitat.
Sense les propostes que completen les crítiques, de fet,
tots los exponents signataris dels intervents resulten sols interessats
a una recerca fatigosa de visibilitat. L'exemple arriba dels busos
elèctrics, adquirits amb moneda pública per una
iniciativa innovadora per la ciutat de l'Alguer, un intervent
que fa part del Pla de la sostenibilitat urbana. Tema, doncs,
de gran actualitat, sobretot per qui se posa a defendre los interessos
dels ciutadans i el millorament de la qualitat de vida, com fan
los exponents de Stella Nascente, que de sempre treballen per
una ciutat millor. Perquè doncs fer critiques asèptiques,
per l'èxit d'una iniciativa experimental, finalitzades
exclusivament a posar l'Administració en una condició
d'enganyadora i no formular, al contrari, paraules d'encoratjament
i accions de sensibilització, a favor d'un projecte plenament
compartit a paraules però concretament contrastat? Si Stella
Nascente puguessi fer un pas envant i transformar-se en un punt
de referiment per millorar les condicions de la ciutat, solament
en aquell cas se pogueriva creure verament que lo sou treball
sigui finalitzat al bé dels ciutadans. Contràriament,
com succeïx, se tracta sols de demagògia i de recerca
de visibilitat.
L'Assessor delegat per Agenda 21
Antonello Muroni
4 de setembre 2006
Començat el servici de recollida diferenciada a les aigües
de l'Àrea Marina Protegida
La campanya de recollida diferenciada de les deixalles és
començada ahir a l'Àrea Marina Protegida Cap de
la Caça - Illa Plana. Gràcies a un acord entre la
reserva marina i la Slia, la societat que gestiona el servici
en ciutat, és estat activat un servici de recollida directament
a la marina, a través de la distribució de les bosses
pel paper, plàstica, humit, vidre i indiferenciat. Quan
sigueran plenes, los operadors de la Slia amb una embarcació
tengueran lo deure de retirar-les. Los socis dels clubs nàutics
pogueran trobar les bosses directament a les seus dels clubs.
El projecte de l'Àrea Marina Protegida és financiat
del Ministeri de l'Ambient i durarà dos anys; doncs enguany
tenguerà valença experimental, al fi de perfeccionar
el servici per la pròxima estajó estiva. El projecte
Rsu Blu continuarà fins al pròxim mes d'octubre;
a la fi d'aqueixos dos mesos el director de l'AMP Gianfranco Russino
considera que se pogueran donar indicacions útils al fi
de realitzar l'important servici amb major eficàcia, que
l'any que ve siguerà activat al principi de l'estajó
estiva.
2 de setembre 2006
Encontre de l'Assessor a l'Ambient amb els representants de categoria
Dilluns 28 d'agost l'Assessor a l'Ecologia i Ambient doct. Francesco
Carboni, el dirigent del sector, enginyer Giovanni Agatau i el
Director de la SLIA Mario Lecis han encontrat els representants
de Confcommercio (Massimo Cadeddu), Confesercenti (Oliva i Mario
Daga) i Confartigianato (Mario Piras).
Durant l'encontre, volgut de l'Assessor Carboni, han discutit
de la situació higienicosanitària de l'Alguer, en
un clima de cordialitat.
Els representants de les categories han demanat un increment del
número dels contenidors per les deixalles a disposició
de la ciutadania però també una vigilància
que consenti un ús més correcte dels contenidors
en qüestió i la deposició de les deixalles
segons modalitats consentides.
Una particular atenció és estada dedicada a la part
històrica de la ciutat: Confcommercio, Confesercenti i
Confartigianato consideren que sigui necessari augmentar la freqüència
del servici de recollida que actualment és de tres passatges
al dia.
Al contrari l'Assessor ha demanat una major col·laboració
de manera que los comerciants respectin majorment los deures previstos
de la normativa pel conferiment de les deixalles.
L'Assessor ha subratllat la necessitat d'evitar que les deixalles
produïdes de restaurants i bar s'acumulin durant la jornada.
Cúmuls que en molts casos són creats exactament
de les activitats, com ampolles i plàstica.
A més és estat demanat als representants de les
categories la formulació de propostes escrites al fi de
verificar-ne la possible actuació per millorar el servici,
sobretot ara en previsió d'una nova gestió del contracte
d'Higiene Urbana.
2 de setembre
Clown in corsia
L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer en
sinergia amb los operadors del projecte Quartieri in movimento,
ha demanat a l'ASL de Sàsser una col·laboració
per l'activació d'una iniciativa denominada Clown in corsia.
La iniciativa tenguerà lloc a l'Hospital Civil de l'Alguer
en col·laboració amb l'associació de voluntariat
Happy Clown de Sàsser. Aqueix intervent té la finalitat
de: crear condicions favorables als pacients; inserir moments
lúdics durant la cura; afavorir reciprocitat amb la comunitat
local reforçant els moments de solidaritat; transmitir
emocions positives i reduir les incomoditats que deriven de la
malaltia.
L'intervent dels voluntaris clown in corsia, a l'Hospital Civil
de l'Alguer, no vol ésser solament un servici d'activitat
recreatiu, sinó un suport psicopedagògic.
Una iniciativa basada en el principi de la teràpia del
somriure a través de la improvisació teatral.
Tal aspecte relatiu a la integració entre sector educatiu
i sector sociosanitari és reforçat de la Llei n°
388 del 2000 per la realització del sistema integrat d'intervents
i servicis socials.
Data de partença prevista de l'animació: Setembre
2006 amb intervents mensuals per un total de sis mesos i durant
les Festivitats principals (Nadal, Pasqua, etc)
Los Operadors del projecte Quartieri in Movimento
31 d'agost 2006
Adjudicat el projecte de l'intervent relatiu a les zones verdes
L'associació temporània d'estudis tècnics
Dodi Moss srl, s'ha adjudicat el projecte preliminar, definitiu
i executiu del programa d'intervent que val 6 milions d'euros
destinats de l'Administració a l'important operació
de requalificació de les àrees verdes de la ciutat.
Un intervent mai realitzat en ciutat de manera així massissa,
amb l'objectiu, segons el Síndic Marco Tedde "de realitzar
zones verdes en línia amb les exigències d'una ciutat
turística com l'Alguer. La imatge de la ciutat - comenta
- té menester d'intervents radicals i per això l'Administració
ha decidit de posar a disposició grans recursos. Una resposta
forta al problema i sobretot un canviament pel que fa a l'us dels
recursos que precedentment se dissipaven en molts projectes poc
homogenis". Una acció orgànica, doncs, que
compren, a més de les requalificacions, també propostes
tecnològiques i innovadores al fi d'assegurar el millorament
de la qualitat de la vida. Tots els parcs, les zones verdes i
els carrers arbrats sigueran transformats, amb tanques, sistemes
d'irrigació, servicis higiènics, atraçadures
pels jocs per criatures. La pineda de Maria Pia, els jardins Manno
i Tarragona, el Parc Hemmerle, les Bombardes, Santa Imbénia,
però també els carrers arbrats dels quarters sigueran
transformats. "És un dels punts estratègics
d'aquesta Administració - aclareix l'Assessor als Treballs
Públics Gianni Spano - i per això havem obert l'avís
públic a professionals internacionals especialitzats en
el sector del projecte de les zones verdes. Ara, portades a terme
les formalitats amb la firma del contracte, els tècnics
realitzaran el projecte fins a la fase executiva, a la qual l'Administració
farà seguir l'avís públic per assignar los
treballs". Satisfet també l'Assessor al Verd i a les
Manutencions Mauro Giorico. "El projecte de requalificació
- anuncia - veu la ciutat dividida en dos sectors del carrer XX
Settembre, al fi de racionalitzar l'intervent que se prenuncia
de gran importància pels efectes que produirà per
la imatge de l'Alguer". A l'avís pel projecte han
participat estudis professionals associats experts en aquest tipus
de solucions, procedents d' Espanya, de Portugal i de França.
La societat d'enginyeria Dodi Moss amb seu a Milà, especialitzada
en el projecte arquitectònic ambiental, és de fet
un dels més afirmats estudis en àmbit nacional i
internacional. Sous són els projectes de requalificació
ambiental a les illes Mauritius, al Sussex, a Gran Bretanya, del
parc del Port Turístic de Calais, a França, del
Parc del Pollino, del projecte per la salvaguarda costanera de
la ciutat de Siracusa. A l'estudi de l'arquitecte Enrico Dodi
són associats sis professionals amb importants experiències
professionals. Procedeixen de Càller, La Spezia, Cermes
(Bz), Milà, Gènova i Cúneo.
12 d'agost 2006
Gran èxit de la iniciativa de la Línia Verda
La iniciativa dels busos elèctrics que travessen el centre
ciutadà està obtenint consensos de part de ciutadans
i turistes. La Línia denominada Línia Verda, caracteritzada
de mitjans ecològics, parteix del carrer Garibaldi, de
la part de la Plaça de la Pau, continuant, de manera circular,
pel mol Tarantiello, carrer Simon, carrer G. Ferret, carrer P.
Umberto (carrer del Bisbe) plaça de la Misericòrdia,
plaça del Gimnasi, plaça Sulis, carrer Gramsci,
carrer Carducci, plaça de la Mercè, carrer Lo Frasso,
carrer V. Emanuele, carrer La Marmora, carrer Garibalbi.
La durada de una corsa és de 20 minuts i l'horari del
servici, de caràcter experimental, comença a les
hores 9.00 i acaba a les hores 12.20. El bitllet per poguer fruir
del servici és lo mateix emprat per les altres línies
urbanes dels autobusos. La línia en qüestió
és particularment utilitzable de qui vol deixar l'automòbil
als aparcaments de la Plaça de la Pau o del port i arribar
als carrers del centre històric.
9 d'agost 2006
Assessorat al Desenvolupament Econòmic
La reacció histèrica que porta el secretari regional
de la Confesercenti, Sr. Carlo Abis a fer aquestes afirmacions:
"si les botigues restaran tancades no siguerà un desastre",
i encara "si l'artesà o el joier no obrin no mori
ningú", explica bé les motivacions dels sindicats
que van contra la llei que, com havia dit l'Honorable Bruno, membre
alguerès de la Comissió Regional al Comerç,
hauria degut ésser presentada en Consell.
Si, de fet, és aqueixa la lògica amb la qual és
estat afrontat lo problema, se compren molt clarament, que no
hi hagi una visió global dels problemes de les diverses
categories comercials i sobretot de les diferents realitats locals,
com aquella de l'Alguer, ciutat turística per excel·lència.
Pel que fa a les sancions, volgueriva recordar que aquestes són
disciplinades de la Llei 689 del 1981, coneixuda com la llei relativa
a la despenalització, que a l'art. 16 preveu per l'interessat
sancionat la facultat de definir el procediment i de correspondre
la suma més favorable entre el doble del mínim (500
€) i un tercer del màxim (3000 € ) de les sumes
previstes: doncs la multa sigueriva de 1000€.
L'Assessor
Ninni Picinelli
9 d'agost 2006
Ningun problema per les aigües del Lido.
Les anàlisis efectuades del Presidi Multinacional de Prevenció
de l'ASL a les aigües de Sant Joan i del Lido de l'Alguer
han donat resultats negatius pel que fa a la presència
de bacteris, durant els controls del període que va de
l'abril fins a l'agost. La Regió, després de calqui
examen positiu a la fi de l'estajó del 2005, amb una ordenança
havia imposats, per cautela, los cartells que prohibiven de banyar-se.
Per poguer treure els cartells l'Administració té
menester de l'autorització de la Regió Sardenya,
acte degut i formal, pel fet que ja de calqui dia el Pmp ha comunicat
als Oficis Comunals els resultats i els parers positius de l'Assessorat
a l'Ambient de la Regió. Això és el resultat
d'una sèrie de compliments com la campanya de controls
i sanejament de les basses i la campanya de requalificació
dels conductes. A Santa Anna encara esperen l'autorització.
"Les dades confirmen l'absència de problemes per banyar-se
a Sant Joan i al Lido - comenta el Síndic Marco Tedde -
i confirmen sobretot que tots los treballs portats envant al sector
hídric estan donant bons resultats. Ara - acaba - la nostra
esperança és que la regió mos consenti l'obertura
immediata de les platges per banyar-se.
7 d'agost 2006
L'Administració respon a l'intervent relatiu al port
"El debat relatiu als danys causats de la recent "taxa
sobre el luxe" del President Soru ha ofert l'ocasió
a l'esquerra algueresa per intervenir sobre el tema del port de
l'Alguer. I aquest intervent demostra la poca atenció que
aqueixa part política ha reservat al port de l'Alguer en
aquestos decennis, a més de la insuficient coneixença
de les problemàtiques d'aquesta infraestructura estratègica
pel desenvolupament del territori.
La superficialitat d'anàlisi de l'esquerra se refereix,
en primer lloc, al "batulellúmini" (xafardeig)
de mig agost del president Soru relatiu a les activitats en àrea
portuària gestionades de parents i afins de dos assessors
locals. És evident que aquesta circumstància no
constitueix reat ni fet reprovable. Així com lo fet que
lo president sigui titular d'empreses que tenen relacions d'afers
amb la Regió o que sigui propietari de vil·les a
la vora de la marina. També si el president Soru i l'esquerra
de l'illa i algueresa tengueriven probablement de se demanar quals
són los problemes d'oportunitat i d'evident conflicte d'interessos
que tal situació provoca. L'Administració ciutadana,
ja del principi de la legislatura, ha treballat per obtenir que
la regió predisposessi el Pla Detallat del Port, indispensable
instrument de programació. Després de vàries
insistències de part de l'Administració de l'Alguer
lo Síndic Tedde ha obtengut la delega regional per redactar
el pla. Tal delega, després de l'encàrrec donat
a dos experts en projecte de ports, és estada blocada de
la regió que pretén que el Pla del Port esperi l'aprovació
del Pla Paisatgístic. L'entrada del Municipi de l'Alguer
al Consorci pels servicis portuaris, ens que gestiona llocs d'atracada
per les embarcacions, té l'objectiu de crear una societat
de capitals que a través de la participació dels
operadors portuaris pugui consentir una gestió unitària
i homogènia del port que avui és governat de l'espontaneïtat
que quasi mai se concilia amb l'eficiència i la programació
que tenen d'ésser a la base del govern del port. Govern
avui impossible pel fet que la Regió partint de la consideració
que "los bens del demani regional tenen de produir redit",
ha autoritzat de manera irracional i danyosa concessions sense
una programació. Tot això no obstant la ferma oposició,
los parers negatius i les vehements protestes de l'Administració
ciutadana. L'esperança és que l'esquerra ciutadana
abandoni los "batulelluminis" de mig agost i prengui
partit amb l'Administració de l'Alguer en la lluita que
està portant envant contra la regió perquè
el nostre Port pugui ésser gestionat per produir desenvolupament
i ocupació.
5 d'agost 2006
Els focs pirotècnics per la festa de Sant Miquel
L'Assessorat al Turisme, en l'àmbit de la programació
de les activitats d'espectacle i entreteniment de l'estajó
actual, amb la finalitat de distribuir de manera més racional
los apuntaments i allargar el calendari de les manifestacions,
ha pensat d'ajornar el tradicional espectacle pirotècnic
del 15 d'agost al 29 de setembre, dia de Sant Miquel, Sant Patró
de la ciutat.
D'acord amb els Assessorats a la Cultura i al Desenvolupament
Econòmic s'està programant, de fet, tota una sèrie
de manifestacions, que pertocaran els aspectes religiosos, de
representació institucional i d'entreteniment, que per
dos dies animaran la Ciutat.
"La nostra intenció és la d'enriquir la festa
de Sant Miquel - comenta l'Assessor Costantino - i treballar perquè
se pugui transformar en un apuntament important que impliqui i
entretingui els ciutadans i atregui els turistes que se troben
en ciutat en aquellos dies.
Els focs artificials tengueran de continuar a ésser una
tradició per l'Alguer, però creiem que realitzar
l'espectacle durant les celebracions del Sant Patró pugui
contribuir a augmentar de manera sensible l'oferta turística
de la ciutat que durant l'estajó estiva resulta ja rica
d'atraccions i d'entreteniments".
5 d'agost 2006
A mig agost les botigues restaran tancades
No obstant los senyals positius després de les sol·licitacions
dels Síndics de les costes en mèrit a la possibilitat
d'una modifica a la Llei Regional sobre el comerç finalitzada
a consentir l'obertura dels exercicis comercials al dia del 15
d'agost, la Comissió Regional al Comerç, primer
de les vacances de mig agost, no ha presentat en Consell Regional
la proposta de modifica a la Llei Regional del 18 de maig 2006.
La proposta hauria consentit als Síndics de derogar en
mèrit a l'obertura dels exercicis comercials en la jornada
del 15 d'agost. Probablement aquesta decisió és
deguda també a la presentació d'una nota de part
de les organitzacions sindicals, a excepció de la Confcommercio
i Unione Consumatori, en la qual manifesten la pròpia contrarietat
a la iniciativa i demanen a la Regió de no concedir ulteriors
derogues més enllà d'aquelles previstes de la mateixa
llei. Pel que fa a l'Alguer, en particular, és significatiu
el fet que la Confcommercio i la Confesercenti provincials havessin
manifestat la pròpia aprovació a l'obertura de mig
agost sol·licitant l'Administració a prendre iniciatives
en aquest sentit i mentre la Confcommercio regional no firma la
nota, la Confesercenti, al contrari, subscriu el document, anant
contra, d'aqueixa manera, als òrgans provincials. Per la
ciutat de l'Alguer la decisió de no obrir les activitats
el 15 d'agost és extremament danyosa perquè los
operadors del sector comptaven amb aquella data per incrementar
los guanys. Se té d'evidenciar també que molts treballadors
del sector eren d'acord amb l'obertura de mig agost, mentre los
sindicats defenen la tutela dels treballadors. En lloc de demanar
la tancadura de les activitats, les organitzacions se tengueriven
de moure per tutelar els treballadors. De totes maneres hi ha
molta preocupació pels comerciants i ciutadans que sostenen
l'obertura i que segurament protestaran després d'aquesta
decisió de la Comissió Regional.
l'Assessor al Desenvolupament
Ninni Picinelli
4 d'agost 2006
Adjudicació dels treballs de cobertura del Mariotti
Los oficis de l'Assessorat als Treballs Públics han examinat
les ofertes pels treballs de cobertura de la instal·lació
esportiva del Mariotti. Los treballs són estats assignats
a l'empresa F.M. Prefabbricati Metallici de Càller. L'obra,
que equipara l'estructura esportiva algueresa a les més
modernes estructures de l'illa on tenen lloc los campionats nacionals,
costa 500.000 € que serviran per realitzar una moderna estructura
en acer que cobrirà lo 65% dels llocs a seure. De la consigna
dels treballs, prevista per la fi del mes d'agost, lo temps previst
per la realització és de 180 dies. Los treballs
no interessaran sols la cobertura sinó també la
manutenció extraordinària de les pilastres en cement.
"Finalment lo vell i gloriós Mariotti poguerà
tendre a disposició una moderna estructura que consentirà
al públic de seguir les partides amb major comoditat -
comenta l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano -
però aquest intervent és solament un dels molts
que estem realitzant per millorar la qualitat de les estructures
esportives en ciutat".
4 d'agost 2006
Modifica horaris de l'Ofici Anàgrafe
A partir de dimarts pròxim, 8 d'agost, los horaris de
l'ofici anàgrafe i estat civil del carrer Catalunya sigueran
modificats. L'obertura al públic és, de fet, prevista
de dilluns a divendres, de les 10 a les 12. Mentre los horaris
dels oficis destacats de Santa Matria La Palma i Fertília
restaran invariats, de dilluns a dissabte de les 10 a les 12.
3 d'agost 2006
l'Assessor Costantino respon a Soru
"Les dades de l'Alguer relatives al flux de les embarcacions
no són falses. La regió, de moment que afirma lo
contrari, mos digui quant ha recavat de la taxa sobre el lux a
l'Alguer". L'Assessor al Turisme Antonio Costantino respon
a les acuses arribades ahir del President Soru, amb una llista
de dades relatives a la situació dels atracaments al port
de l'Alguer en les concessions de trànsit. "Al mes
de juliol, una empresa ha registrat una disminució del
30% respecte a l'any passat per les embarcacions dels 14 als 22
metres - ha explicat - i del 90% per les embarcacions superiors
al 22 metres". Per que fa a l'altra concessió, se
registra un -40% respecte a l'any passat. "No se pot negar
aquest fet - ha dit Costantino - ni se pot entrar en opinions
personals com ha fet el President Soru, amb informacions errades,
evidentment és estat informat mal". La preocupació
que ha evidenciat l'Assessor és relativa al sector del
port però també a les activitats col·legades,
"però avui la dada més evident - evidencia
- és una disminució dels ocupats en les empreses
i un malésser generalitzat entre los operadors. L'Administració
té lo deure de prendre en seria consideració la
situació que s'és creada - ha dit - i no accept
les afirmacions que al·ludeixen a pertinències polítiques.
És arribada l'hora de posar fi a aqueixes veus i tenc de
recordar a Soru que les concessions al port venen acordades de
la Regió i no del Municipi de l'Alguer". Costantino
ha, doncs, volgut respondre també a les acuses polítiques
fetes del President de la Regió. "El port és
de propietat de la Regió que acorda les concessions - ha
dit - i jo só orgullós que els meus familiars gestionin
una petita concessió de 50 llocs per les embarcacions,
per un total de 2000 llocs a l'Alguer. Só orgullós
també del fet que han sanejat un espaci degradat i creat
ocupació. Los mals consells - ha acabat dient en relació
a les paraules de Soru - fan part del "batulellúmini"
(xafardeig) al qual el President de tots els Sards no tengueriva
de donar crèdit".
3 d'agost 2006
Quartieri in movimento
L'Assessorat als servicis socials del Municipi de l'Alguer en
sinergia amb los operadors del projecte "Quartieri in movimento",
ha organitzat tres adveniments de Teatre de carrer i malabarisme
amb la finalitat d'animar los quarters del punt de vista social
i econòmic i d'afavorir l'agregació social.
L'adveniment és dirigit a tota la ciutadania, de manera
particular als minyons, i és realitzat de l'Associació
teatral Mab de Sàsser i d'un animador professional de malabarisme
i xanques de la cooperativa social KCS de l'Alguer.
Los espectacles són previstos pels dies:
el 04/08/2006 de les hores 20:00/30 a la plaça del Mercat,
quarter "la Pedrera";
el 26/08/2006 de les hores 20:00/30 al quarter "S. Agostí"
carrer Nunzio Costantino;
el 23/09/2006 de les hores 20:00/30 al quarter "Rosari"
carrer XX Settembre (aparcament deltacoop).
L'organització dels adveniments és estada realitzada
gràcies a la efectiva col·laboració de la
Confcommercio, ofici territorial de l'Alguer, deltacoop/sisa i
la cooperativa social "kcs".
Los Operadors del project "Quartieri in Movimento
2 d'agost 2006
Projecte Nuvola Telecom
El Municipi de l'Alguer ha subscrit un acord amb la societat
Nuvola Telecom s.r.l. per l'experimentació d'un servici
de comunicació i de connexió a Internet sense fils.
És lo primer projecte d'aquest tipus en Sardenya, dirigit
als ciutadans i als turistes amb la finalitat de facilitar l'entrada
a la xarxa, tan per treball com per passatemps.
A partir d'avui los ciutadans pogueran connectar-se a Internet
amb el propi ordenador portàtil i emprar tots los servicis
de la xarxa per 30 minuts, cada dia, de manera totalment gratuïta.
Los sitis on siguerà possible utilitzar los servicis són:
Plaça de la Mercè, Port, Plaça Sulis, Centre
històric, Lido, on són estades instal·lades
les posicions per a la connexió. Després dels primers
30 minuts gratuïts, el servici és a pagament. El sistema
siguerà utilitzable també per les telefonades a
través d'Internet i dels telèfons mòbils
habilitats.
El Municipi, segons l'acord estipulat amb la Societat Nuvola,
poguerà fruir de tota una sèrie de servicis que
oferirà gratuïtament als ciutadan i als turistes:
l'anomenada Freezone, de fet, oferirà la possibilitat d'accedir
als sitis institucionals i recivir informacions turístiques,
sense límits de temps. Poguerà, a més, fruir
del servici de videovigilància a preus baixos.
L'accés al servici siguerà possible, als llocs habilitats,
a través d'una connexió al siti de la Societat Nuvola
i de la subscripció d'una sèrie d'obligacions de
llei. Pel Municipi no hi ha ningun cost, perquè el projecte
és totalment a càrrec de l'empresa de telecomunicacions.
Avui a Santa Anna el Síndic Marco Tedde i l'Assessor als
Servicis Tecnològics Giancarlo Spirito, amb els responsables
de la Nuvola Telecom, han presentat la iniciativa, "que -
com ha evidenciat Marco Tedde - té una gran importància
per la qualitat de la vida en ciutat. Havem decidit d'oferir aqueix
important servici pels ciutadans i turistes - continua explicant
el Síndic - donant la possibilitat d'entrar a Internet
gratuïtament i de consultar el siti del Municipi amb la secció
turística sense límit de temps, poguent descarregar
documents i certificacions".
Per activar lo servici és necessari telefonar al número
079 95 77 030.
2 d'agost 2006
Demanes per la utilització de les instal·lacions esportives.
L'Ofici Esport comunica a totes les societats esportives que
realitzen la pròpia activitat al Municipi de l'Alguer,
d'acord amb les obligacions contractuals per l'estajó passada,
que el pròxim 31 d'agost caduquen els terminis per la presentació
de les demanes per a la concessió temporània dels
establiments esportius directament gestionats o escolàstics
(durant los horaris extradidàctics ) pels entrenaments
als dies laborals, per l'estajó 2006/2007. Els mòduls
per les demanes són disponibles a la Casa Comunal del carrer
Santa Anna o se poden descarregar del siti Internet del Municipi
de l'Alguer.
28 de juliol 2006
Demà presentació dels busos elèctrics pel Centre
Històric
Dos nous busos elèctrics entraran en servici en la ciutat
de l'Alguer, los primers en Sardenya per aquest tipus de servici
de transport públic. Sigueran presentats demà al
maití, a les 10.30, als Bastions Cristoforo Colombo, del
Síndic Marco Tedde i dels responsables del FdS. Los dos
mitjans elèctrics són estats adquirits del Municipi
de l'Alguer en l'àmbit del Pla de Sostenibilitat presentat
al Ministeri de l'Ambient per una suma de 326.000 €. Del
primer d'agost els dos mitjans entraran en funció al centre
històric de la ciutat amb una adequada línia denominada
Línia Verda.
28 de juliol 2006
Aprovades les línies guia del Puc
"Les línies guia del Pla Urbanístic Comunal
representen un primer significatiu pas ors l'aprovació
de l'instrument urbanístic de planificació que donarà
a la ciutat de l'Alguer una millor qualitat de la vida".
Gran satisfacció del Síndic Marco Tedde, després
de la votació d'ahir del Consell Comunal que ha aprovat
les línies guia del Puc. "Les línies guia -
explica el Síndic - contenen los elements fonamentals del
Puc, un Puc innovador i de represa, que és caracteritzat
d'un objectiu: la qualitat. Qualitat urbanística i millorament
de la qualitat de la vida dels ciutadans, també a través
de la potenciació i de l'allargament dels servicis més
enllà dels estàndards de llei". Los elements
fonamentals de les línies guia aprovades ahir són
característics de l'acció de govern de la junta,
que n'ha ja realitzat molts i altros són en fase d'actuació.
"A la zona A - subratlla Marco Tedde - havem actuat los intervents
a l'àrea ex Saica, adquirit immobles al patrimoni comunal
com la casa Manno, l'Hospital vell, on a la fi de l'estiu començaran
los treball de requalificació, l'intervent al quarter Sant
Miquel, la requalificació dels jardins del carrer V. Emanuele,
programat aparcaments enterrats en plaça de la Mercè,
rotatòries al carrer dels "due mari" i al carrer
V. Emanuele". Pel que fa a les zones B, el Síndic
recorda la tria coratjosa de la zona Cuguttu, "que impedeix
la demolició dels palaus i la realització d'edificis
en fatxa a la marina, la reparació del conducte hídric
i de la bassa i la definitiva solució al problema de la
depuració". Elements que són inserits a dins
de les línies guia del Puc i que segons el Síndic:
"tenen de participar, juntament a la reducció de les
volumetries a les zones B i a la nova predisposició de
les zones C, a la realització de noves estructures hoteleres
i a la reestructuració de les existents, a una millor qualitat
de la urbanística de la vida en la ciutat de l'Alguer".
La delibera de les línies guia del Puc és estada
aprovada amb 17 vots de la majoria i 7 contraris de l'oposició
(Cherchi, Curedda, Montalto, Salaris, Scala, Sechi i Tilocca).
27 de juliol 2006
Presentació campionat de la Mediterrània de vela
llatina
Siguerà presentada en una conferència de premsa
demà, 28 de juliol 2006, a les hores 10.30, al Municipi
de l'Alguer al Palau Cívic del carrer Columbano, la segona
edició del Campionat de la Mediterrània de Vela
Llatina, en programa a la ciutat catalana de l'11 al 13 d'agost
pròxims.
L'adveniment, organitzat del Yacht Club Alghero, de l'Associació
Italiana Vela Latina i de l'Associació Alghero Vela Latina
amb la col·laboració del Municipi de l'Alguer i
també de la flota sarda de vela tradicional i algunes embarcacions
prevenients de l'altra part del Tirreno. Després de les
competicions, el campionat continuarà al moll, amb un ric
programa de adveniments col·laterals.
Sigueran presents a la conferència de premsa e Síndic
de l'Alguer Marco Tedde, els responsables del sector nàutica
de la CCIAA de Sàsser, el President del Coni Secció
Provincial de Sàsser Gian Nicola Montalbano, els Presidents
del Yacht Club Alghero i de l'A.I.Ve.L
Cordials Salutacions
26 de juliol 2006
Derogació a la llei sobre el comerç
Lo Síndic Marco Tedde ha demanat una derogació
a la llei regional n°5 de l'11 de maig del 2006, relativa
a l'obertura dels exercicis comercials en la jornada del 15 d'agost.
En una nota enviada al President del Consell Regional, Giacomo
Spissu, a l'Assessor al Comerç, Luisanna Depau i al President
de la Comissió Consiliar competent, Giovanni Giagu, lo
Síndic demana que "les normes previstes de la disciplina
general relatives a les activitats comercials siguin reexaminades
amb un apòsit intervent legislatiu, allargant la possibilitat
de derogació prevista de la mateixa llei". La demana
ve formulada també conseqüentment a les pressions
de l'enter sector - explica el sindic - i de totes maneres pensant
de fornir un servici als nombrosos visitadors i turistes que,
exactament aquell dia, la nostra ciutat aculli.
26 de juliol 2006
Aprovada l'adhesió al Sistema Turístic Local. Naix
la Societat "Sardegna Nord Ovest"
El Municipi de l'Alguer participa al Sistema Turístic
Local "Sardegna Nord Ovest", amb l'adhesió oficial
aprovada del Consell Comunal, que als dies passats ha també
aprovat la participació del Municipi a la societat consorciada
a responsabilitat limitada "Sardegna Nord Ovest".
L'Assemblea Cívica ha aprovat l'estatut social de la societat,
que tenguerà seu operativa a l'Alguer. Un aspecte important
que dóna a la ciutat de l'Alguer un reconeixement pel treball
realitzat en la fase preparatòria de l'associació
entre subjecte públics i privats. "Lo Municipi de
l'Alguer ha volgut la naixita del Sistema Turístic Local
del Nord Sardenya- comenta el Síndic Marco Tedde - i per
això puc recordar que el nostre Ens és estat lo
primer a treballar per aconseguir aquesta finalitat i que ha aconseguit
i aconsegueix un rol decisiu per la realització d'aquest
important projecte.
A començar del 2003 havem treballat intensament, amb la
Cambra de Comerç de Sàsser, per desenvolupar aquesta
important iniciativa, i és gràcies a aquest treball
que avui sem arribats a la conclusió positiva d'aquest
projecte.
L'Assessor al Turisme Antonio Costantino ha parlat en aula "de
les perspectives importants que el Sistema Turístic Local
tenguerà amb la creació de la sinergia derivada
de l'acció conjunta entre sector públic i privat,
sobretot pel que fa al sector turístic, elements en grau
de constituir un factor determinant per una creixita harmònica
de l'entera economia lligada al sector".
L'estratègia del sistema se basa en la valorització
de la pluralitat dels recursos historicoartístics monumentals,
naturalistes, mantenint un correcte equilibri entre desenvolupament
econòmic i tutela ambiental. "Siguerà important
també trobar un equilibri entre la distribució territorial
dels fluxos turístics i l'allargament de llur permanència
- ha il·lustrat l'Assessor al Turisme - contribuint així
a revitalitzar amplies parts del territori de la província,
en particular aquelles internes". Un nou equilibri dels fluxos
entre costes i zones internes és u dels objectius estratègics
del Pla, entre els quals són previstos també nous
processos de promoció i comercialització de l'oferta
turística de manera coordinada i integrada, la producció
de noves formes de turisme sostenible, el millorament de la satisfacció
dels visitadors. Entre les accions previstes hi ha també
la planificació d'acords amb les companyies a baix preu:
"l'Alguer - explica Costantino - amb el sou aeroport, és
la porta d'entrada natural al Sistema Turístic Local, i
segurament és un element que mos porta a adoptar estratègies
de màrqueting per a la consolidació i reforçament
de la tria de l'Alguer de part de les companyies que obren incrementant
les presències i contribuint a una millor distribució
dels fluxos".
25 de juliol 2006
Assessorat als Servicis Socials
I° ÀMBIT: "POLÍTIQUES PER LA PROMOCIÓ
DEL BENÉSSER DE LES NOVES GENERACIONS"
Kilometrando: demà la segona excursió
Ha començat el programa de les excursions relatives al
servici Kilometrando, que fa part del pla territorial redactat
segons la llei 285/97 de tots els Municipis del districte sanitari
de l'Alguer.
L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer, ens
guia del pla, ha recollit les inscripcions de 90 minyons, residents
en ciutat i en les fraccions, d'edat compresa entre els 11 i 17
anys.
En ocasió d'un encontre informatiu amb les famílies
interessades, són estades il·lustrades, amb la col·laboració
de l'Associació temporània d'empresa adjudicatària
del servici, les finalitats i els continguts de la iniciativa.
La primera excursió sociocultural és estada realitzada
el dia 10 de juliol 2006 a la localitat S'Archittu amb visita
guiada i animació a la platja. A la tardeta les activitats
lúdiques i d'agregació són estades realitzades
a la Foresta Burgos.
Lo servici, finalitzat a crear ocasions d'encontre i de confrontació
entre els minyons dels municipis del districte, d'edat compresa
entre els 11 i 17 anys, continuarà durant els mesos d'estiu
amb ulteriors excursions a Torre Grande - Santa Cristina (26/07/2006),
Vignola - Rena Majore (02/08/2006), Orosei (09/08/2006), La Caletta
(Nu) (06/09/2006) i Aggius - Tempio - Monte Limbara (12/09/2006).
Totes les excursions sigueran guiades del grup d'educadors i animadors
de l'ATI adjudicatària del servici amb un educador cada
15 minyons.
25 de juliol 2006
Conclusió de la Regata l'Alguer-Palma
Premiant els guanyadors de les embarcacions alguereses, les manifestacions
de la regata de vela Palma de Mallorca- L'Alguer- Palma són
arribades a conclusió. La manifestació, de cadència
biennal, que té origen de l'agermanament entre l'Alguer
i Palma, del 1991, és arribada a la sisena edició,
perquè són estades anul·lades les edicions
del 1997 i del 1999 a causa del mal temps.
Els dotze equipatges mallorquins són partits de la base
del Real Club Nautico de Palma el 30 de juny, arribant a l'Alguer
entre el vespre del 1 i la tarda del 2 de juliol, patint a causa
de la total absència de vent durant l'itinerari.
Contemporàniament als equipatges, és arribada a
l'Alguer una delegació oficial d'administradors mallorquins
que després d'ésser estats recivits oficialment
del Síndic Marco Tedde i d'alguns exponents de la Junta
Comunal, han tengut l'oportunitat de visitar la ciutat agermanada
i el sou territori.
El successiu 6 de juliol és estat efectuat l'itinerari
contrari vers Palma, al qual han participat també equipatges
italians de la Lega Navale de l'Alguer. Les condicions meteorològiques,
en aquesta fase, després de les primeres 24 hores de pertorbacions
que han posat a dura prova los equipatges participants, són
estades caracteritzades d'una situació de quasi total absència
de vent que de totes maneres no ha impedit l'arribada a Palma
diumenge 9 de juliol.
A acompanyar los equipatges, una delegació d'administradors
comunals, formada dels Assessors a l'Esport Giancarlo Spirito
i al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli que, recivits
amb gran cordialitat de l'Alcalde de Palma i de nombrosos components
de l'ajuntament, han reforçat les relacions d'amistat entre
les ciutats agermanades. Los exponents de la junta han premiat
els equipatges, a l'esplèndida seu del Real Club Nautico,
i han activat una acció de col·laboració
que poguerà ésser finalitzada a un intercanvi cultural
amb l'exposició, al futur Museu Ciutadà, d'algunes
prestigioses obres d'art dels Museus de Palma.
Els premis són estats consignats del Vicesíndic
Antonello Muroni, dels Assessors Picinelli i Spirito, del President
de la Lega Navale Mario Oppes als equipatges de l'embarcació
Vive de l'alguerès Caucci, de Magic Lady del genovès
Cherbavaz i de Le Point d'Interrogation de Fabrizio Carboni.
21 de juliol 2006
El depurador a Sant Igori. Nota del Síndic a la Regió
El parer favorable expressat de la Regió Sardenya a la
Coop Liberturist per a la realització d'un depurador a
la zona de Port Comte és l'objecte d'una nota enviada del
Síndic Marco Tedde i del dirigent del Sector Edilícia
Privada, Eng. Antonio Era, a la direcció Regional de l'Ambient
i Servici Conservació de la Natura i a l'Assessor Regional
de l'Ambient, Doct. Antonio Dessì.
El Municipi evidencia diferents arguments en relació al
parer de la Regió a la Liberturist. Parer que és
en contradicció amb una sèrie de lleis i decrets
en matèria de salvaguarda ambiental. En particular, el
Síndic i el dirigent prenen en consideració el Pla
Paisatgístic Regional que consent, en els àmbits
de paisatge costaner, "la realització d'obres d'urbanització
sols en les zones A i B dels centres habitats" en l'especific
l'estructura no fa part de les zones citades. "L'art. 20
del PPR, a més, - fa notar el Síndic - estableix
que en la faixa costera, en les àrees no edificades, no
se pot fer ningun intervent de transformació. Segons la
normativa no és, doncs, consentit transformar àrees
sotmeses a tutela paisatgística". l'article 39, de
fet, estableix que "en les àrees o en els recursos
d'interès naturalista és prohibit qualsevol nou
intervent edilici o de modificació del sòl".
Altres consideracions pertoquen la llei institutriu del Parc de
Port Comte, a dins del qual és ubicat el càmping
de Sant Igori, destinatari de l'estructura depuradora, que prohibeix
activitats i obres que puguin comprometre la conservació
del paisatge. I encara decrets regionals i vincles ministerials,
articles del Pla regulador general del Municipi de l'Alguer, tots
indicants la salvaguarda absoluta.
"És necessari recordar - conclou el Síndic
- que en l'àrea en qüestió són estades
enregistrades, de part de la Guàrdia Municipal, nombroses
(exactament 236) violacions urbanisticoedilícies i que
últimament el Cos Forestal ha enviat una comunicació
de notícia de reat. Pels abusos - conclou Marco Tedde -
són estades, a més, presentades 77 estances per
la definició dels il·lícits edilicis".
20 de juliol 2006
A la fi del mes els contributs per les locacions 2005
És prevista per la fi del mes de juliol la conclusió
del treball d'instrucció de les pràctiques per l'assignació
del contribut pels cànons de locació relatiu al
2005. A la fi del mes, doncs, los oficis de l'Assessorat als Servicis
Socials erogaran les sumes.
La suma disponible, 279.000 €, és estada subdividida
entre les 215 demanes presents a la llista, amb una percentual
de 56% del contribut demanat. És estada presa la decisió
de dividir els financiament entre totes les famílies admitides
a la llista en lloc de pagar l'enter contribut a les primeres
cent. Aquesta decisió ha comportat un treball més
llong respecte al previst de part dels oficis. Els contributs
en objecte, relatius a l'anualitat 2005, també si no són
suficients a cobrir l'entera suma demanada de les famílies
admitides a la llista, pogueran de totes maneres contribuir a
ajudar les famílies a pagar el cànon de locació.
20 de juliol 2006
Sector III Servicis Socials
Síntesi de la resposta en aula consiliar a la interrogació
dels consellers Armani, Tilloca i Sechi relativa als projectes
pels sofrents mentals i a la inclusió social.
La interrogació demanava quals projectes i quals estratègies
el Municipi havessi promovit per les faixes socials susdites en
relació a l'avís publicat de la Regió Sardenya.
Premissa:
Els projectes integrats territorials i les manifestacions d'interès
de presentar fins al 19 de juny han comportat, com la mateixa
President de la Província de Sàsser ha més
voltes evidenciat a l'Autoritat de Gestió i a l'Assessor
Regional a la Programació, molts problemes i dificultats
de part dels subjectes públics i privats per realitzar
projectes adequats. En aqueixa lletra són estats subratllats:
- Temps reduïts
- Dificultats estructurals i conjunturals
- Recursos limitats
El Municipi de l'Alguer, en aqueixa fase, ha treballat de manera
notable, no obstant les problemàtiques evidenciades.
Los oficis del Municipi han treballat durant el període
en qüestió, tan de maití com de tarda, los
dissabtes i los diumenges.
Això demostra l'esforç organitzatiu i la voluntat
de treballar amb l'Ofici Programació i els sectors interessats.
En el mèrit de la interrogació és necessari
considerar que el 05.05.06 és estada enviada a totes les
associacions i grups de l'Alguer, que formen part de la llista
de les dades del servici social, una lletra informativa pel projecte
integrat amb tots els referiments.
El Municipi de l'Alguer, a més, en col·laboració
amb el Laboratori Territorial ha organitzat cinc encontres dirigits
a obradors públics i privats a la presència dels
tècnics del mateix Laboratori.
Per això tots los privats i els Ens públics han
tengut totes les informacions per poguer idear projectes. El Municipi
de l'Alguer pel que fa a la inclusió social ha presentat
tres projectes d'interès general i inherents a les problemàtiques
relatives a les línies guia regionals i als relatius avisos.
No sols, ha donat la disponibilitat a participar a eventuals projectes
i partenariats, prèvia verifica dels projectes, als subjectes
públics i privats que l'havien demanat.
En relació a les hipòtesis inicials no són
estades propostes al Municipi altres adhesions a excepció
del Polisoccorso que ha presentat un propi projecte i que el Municipi
ha sostengut.
Ningun altro Ens Públic (A.s.l. etc.) ha propost projectes.
El Municipi ha, en canvi, predisposat los següents projectes:
1. Centre d'animació territorial de Santa Maria La Palma.
Projecte que naix també amb la finalitat d'una possible
participació a un avís del POR Sardenya en la mesura
5.2 que caduca el 11.08.06.
El centre, que se realitzarà a dins d'una estructura pública,
és finalitzat a la integració i participació
local, on los invàlids i los subjectes a risc d'exclusió
social podran tendre la possibilitat de desenvolupar activitats
diversificades, experimentals, etc.
El col·laborador del projecte i l'Associació Impegno
Rurale, recurs fonamental a suport del Centre d'animació
territorial que se vol realitzar, a través dels propis
voluntaris, col·laborarà concretament amb l'Administració
Comunal, en la realització d'activitats socials, recreatives
i d'entreteniment.
L'Associació Impegno Rurale, en sinergia amb el Servici
Social Comunal, formularà alguns micro-projectes amb la
metodologia del projecte participat.
La tipologia dels intervents és caracteritzada de vàries
accions diversificades.
2. Pa quotidià
El projecte intervé en u dels aspectes majorment problemàtics
de la ciutat. Preveu la realització d'un sistema de distribució
d'aliments de primera necessitat fornits gratuïtament del
circuit SISA i destinats a classes socials amb problemes individuades
de l'Administració Comunal de l'Alguer (ciutadans-famílies).
L'Administració, amb el pagament d'una xifra a forfet biennal,
comissiona les accions de recollida, dipòsit i distribució
a una cooperativa social que obra a dins d'estructures i amb mitjans
posats a disposició de l'Administració mateixa i
concedits gratuïtament. El pacte preveu que l'Administració
faci un contracte d'un any amb un professional en matèria
de suport psicològic.
3. La bella estajó
Lo Pacte social presentat és basat en la tutela dels riscos
d'exclusió social de part de tots aquellos pares que tenen
dificultats a afrontar treballs estajonals, en particular als
períodes de tancadura o reducció d'activitat de
les estructures públiques i privades que s'ocupen de la
custòdia dels menors d'edat (escoles, palestres, etc).
Les accions se subdivideixen en dues tipologies:
1. Servicis per les persones, erogats a través de quatre
estructures ludicoformatives per la custòdia pels minyons
dels 15 mesos als 17 anys, comprès un servici pels menors
amb dificultats de socialització.
2. Incentiu per les empreses que assumeixen pares pertanyents
a la categoria destinatària i /o n'asseguren la continuïtat
de treball.
L'Assessor als Servicis Socials
Francesco Carboni
20 de juliol 2006
TRAMA DOPPIA 2006 CAROL RAMA I ANTONIO MARRAS
També enguany l'Administració Comunal de l'Alguer,
en l'àmbit de la programació cultural del 2006,
ha promovit l'adveniment Trama Doppia. La seu és la Vil·la
de Costantino, al carrer XX Settembre.
Trama Doppia, un apuntament fix i desitjat dels més importants
periodistes de moda i de costum, representa per la Ciutat de l'Alguer
una experiència creativa i cultural de gran nivell, intensament
lligada a les meravelles del territori, a la sua identitat i a
les sues tradicions. Trama Doppia és un cicle d'adveniments
expositius nat de l'impuls de l'estilista Antonio Marras i curat
de Giuliana Altea, que enguany arriba a la sua quarta edició.
Les mostres veuen Antonio Marras dialogar amb artistes cada volta
diversos, sobre temàtiques relatives a la sua recerca,
desenvolupada al límit entre art i moda. La seu triada
pels adveniments, diferent per cada edició, és sempre
un edifici abandonat o normalment no emprat per exposicions: el
2003 és estat utilitzat un ex local nocturn a la vora de
la marina, el 2004 l'ex caserna dels carrabiners tancada de 15
anys i el 2005 una escola durant la pausa de les lliçons
a l'estiu.
Després de Maria Lai (2003), Claudia Losi (2004) i tretze
artistes italians i internacionals reunits en la mostra Minyonies
(2005), enguany la col·laboradora de Marras és Carol
Rama, artista de fama internacional premiada a la Biennal de Venècia
2003 amb el Lleó d'Or a la carrera. Curadora de la mostra
al costat de Giuliana Altea siguerà Maria Luisa Frisa.
Amiga d'intel·lectuals i artistes com Italo Calvino, Massimo
Mila, Luciano Berio i Edoardo Sanguineti i també Man Ray,
Duchamp i Warrol, Carol Rama (nada el 1918) ha debutat els anys
'30 amb una producció d'aquarel·les expressionistes,
sobre el tema del cos i de la sexualitat i senyades de les tràgiques
experiències del suïcidi del pare i de l'internament
de la mare en una clínica psiquiàtrica. Emprès
lo camí de l'abstracció, els anys '50, amb l'adhesió
al MAC (Moviment Art Concreta) i desprès de la participació
al clima informal, ha reprès la figuració a començar
dels anys '80.
Per afrontar l'obra rica i multiforme de la Rama, la mostra adopta
una impostació inèdita, començant de la utilització
del teixit que caracteritza una part dels treballs de l'artista.
Se tracta d'un material lligat d'una part al tema del vestit i
de l'altra al de la casa, considerada com a un refugi, una protecció
però també com a un lloc que provoca claustrofòbia,
dipòsit del record reprimit.
La casa-estudi de l'artista, a Torí, amb les sues estratificacions
d'objectes i les sues parets quasi negres, mai pintades dels anys
'20 - una obra d'art, ver escenari de traces i records - ha contribuït
a suggerir aquesta perspectiva de lectura del sou treball.
Al costat i als voltants de les obres de Carol Rama, Antonio Marras
realitzarà un camí destinat a envoltar lo nucli
central de la mostra. La recerca de Marras en el sector de les
arts visuals se dirigeix en prevalença a la creació
d'ambients evocatius, plens de memòries. Emprant les tècniques
i els materials consuets, teles pintades i recamades, llumeres,
objectes trobats, l'estilista construirà una instal·lació
concepida com un homenatge a Carol Rama que recordi la tonalitat
expressiva i cultural de la sua obra i al mateix temps constitueixi
un sou comentari.
La inauguració de la mostra tenguerà lloc dissabte
22 de juliol a les 20.30.
la Senyoria Vostra és convidada a participar.
20 de juliol 2006
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic i al Comerç
Ninni Picinelli, recollint les legítimes instàncies
de l'entera secció comercial algueresa, s'és demostrat
preocupat per les repercussions econòmiques negatives relatives
a les activitats ciutadanes i a la imatge de Ciutat turística,
que pogueriven derivar de la tancadura obligatòria de tots
els exercicis comercials en ciutat lo 15 d'agost pròxim.
Recordant que l'oblig deriva d'una norma ben precisa indicada
de l'apartat 7 de l'art. 5 de la recent Llei Regional sobre el
Comerç i doncs abrogable solament a través d'una
norma de llei diversa, fa present d'haver treballat per aconseguir
tal fi.
Evidenciant el contingut de l'ordenança sindical n 13 del
juny passat, amb la qual s'estableix la possibilitat d'obertura
dels exercicis comercials durant tot l'any i prenent en consideració
la llei regional que preveu les derogues "als períodes
de major afluència turística, en ocasió de
adveniment i manifestacions de particular rellevància...
etc." Picinelli ha demanat l'intervent de l'Assessor regional
Depau i del President del Consell Regional Spissu amb la col·laboració
de l'Honorable Bruno, membre de la Comissió Regional sobre
el comerç, perquè sigui presentada en Consell Regional
una esmena urgent, finalitzada a superar la indicació present
a l'apartat 7 de la susdita llei, que, recorda a més l'Assessor
Picinelli, estableix la tancadura de totes les activitats comercials
també als dies 1° de gener, Pasqua, dilluns de l'Àngel,
1° de maig, 25 i 26 de desembre.
19 de juliol 2006
Desmantellament de l'Hospital Marí
l'Alguer, 14 de juliol
Distingit Honorable Pierangelo Masia,
és ja de calqui temps que la situació i les dificultats
que està afrontant lo que jo consider un ver i propi centre
de qualitat sanitari a nivell regional pel que fa la ortopèdia
i la rehabilitació me preocupen. Parl de l'Hospital Marí
de l'Alguer que corri lo risc d'ésser unificat al local
Hospital Civil, si la proposta de la Comissió Consiliar
de vostè presidida tenguessi d'ésser confirmada.
Calqui dia fa he enviat una nota al Director General de la A.S.L.
n.1 de Sàsser, evidenciant tota la mia preocupació
per la greu mancança de personal mèdic i paramèdic
que de temps afligeix l'Hospital Marí de l'Alguer, que
no obstant tot continua a garantir prestacions sanitàries
d'altíssima qualitat i professionalitat.
A tot això s'adjuni ara la decisió d'una unificació
amb l'Hospital Civil que transformariva l'Hospital Marí
en una senzilla secció especialitzada.
Me deman quals siguin les motivacions que porten les autoritats
regionals sanitàries a desmantellar, de fet, una estructura
coneixuda per capacitat, serietat, professionalitat i experiències
en lloc de potenciar-la o almanco de posar-la en condicions d'obrar
en règim de normalitat, evitant de sotmetre el personal
a torns massacrants.
No crec que l'estalvi econòmic que se pensa de realitzar
de la unificació de les dues estructures pugui justificar
la pèrdua d'autonomia de l'Hospital Marí.
Li deman per això de considerar la possibilitat de trobar
solucions alternatives que en l'òptica d'una seria racionalització
dels recursos consentin de no fer perdre el "valor afegit"
que l'estructura ortopèdica algueresa és reseixida
a crear.
Cordials Salutacions
Marco Tedde
19 de juliol 2006
Demà In Alghero Folk International al Fort de la Magdalena
Una gran vitrina internacional del Folklore i de les tradicions
populars i no sols. La 21 ° edició d'ITTIRI FOLK FESTA,
en programa del 21 al 23 de juliol, siguerà caracteritzada
enguany de dues importants manifestacions: la primera és
la mostra etnogràfica TELETAS, l'evolució de la
vestimenta tradicional d'Ittiri, organitzada de l'associació
Carrelas de Quartu, inaugurada el 15 a les hores 18 als locals
on un temps hi havia la presó i la Pretura; la segona manifestació,
In Alghero Folk International, vera i pròpia preestrena
d'Ittiri Folk Festa, tenguerà lloc dijous 20 de juliol
a l'Alguer al Fort de la Magdalena.
Participaran tres grups estrangers que provenen del Veneçuela,
de la Romania i de la Grècia amb el grup folklòric
sicilià d'Aragona i del grup Su Idanu de Quartu Santa Elena.
El grup Veneçuelà Danzas Yacambu que prové
de la regió Estado Bolivar és estat fundat el 1988
de l'actual director Ivan Valderrama. El repertori és d'inspiració
popular amb importants innovacions, gràcies a les quals,
la formació ha obtengut grans reconeixements a nivell internacional.
L'Espectacle presentat és un harmònic encontre entre
la cultura hispànica i la cultura de les populacions indígenes,
que ha donat origen al model cultural predominat dels elements
afroamericans.
Kos Municipality Group of dances és el grup que prové
de la Grècia i exactament de les illes del Dodecanès.
El repertori del grup inclou les danses i les músiques
d'una de les parts més riques d'història i tradicions
populars de la Mediterrània. L'exhibició és
enriquida de l'execució de danses de l'illa de Creta.
El grup romanès Martisorul, provinent de la Transilvània,
de la ciutat de Cluj-Napoca, pren els sous orígens d'una
Casa de Cultura i és format de joves universitaris. Les
danses presenten motius coreogràfics únics i originals
animats d'una força dinàmica sorprenent, que deriven
del caràcter i de la vivacitat d'un pòpul que ha
sempre tengut una particular predisposició pel ball.
El grup Belvedere d'Aragona és lo portabandera de les tradicions
sicilianes al món, essent una de les més apreciades
formacions de l'illa. Los cants i els balls presentats proponen
l'escenari en el qual se desenvolupa la vida del pòpul
sicilià i els sentiments que l'animen.
Per la Sardenya el grup de Quartu Sant'Elena Su Idanu és
u dels més bells exemples de tradició aplicada al
ball. Primer entre tots el Ball Campidanès elegant i sense
coreografies de sabor moderna, amb vestimentes rigorosament autentiques
i precioses.
El Municipi de l'Alguer encara una volta demostra sensibilitat
per una proposta de fort impacte popular i espectacular i per
una iniciativa cultural que de sempre ha tengut molt èxit.
18 de juliol 2006
Tota una zona del centre siguerà destinada a la cultura.
Aprovada la variant.
La zona del centre ciutadà compresa entre els carrers XX
Settembre, Carducci, Giovanni XXIII i Sassari té una destinació
urbanística exclusivament cultural. L'ha decidit ahir lo
Consell Comunal a la unanimitat (26 vots favorables) aprovant la
variant al Pla Detallat del centre històric que preveieva
per la zona l'abatiment de les estructures existents i la realització
de noves destinades a ús comercial i a habitacions privades.
La decisió confirma el projecte de l'Administració
Comunal que com ha evidenciat lo Síndic Marco Tedde "vol
reorganitzar l'entera àrea amb la finalitat de crear estructures
de destinar a servicis públics per la programació
cultural i promoció turística de l'Alguer. Amb aquesta
decisió - ha explicat lo Síndic - omplim lo buit del
sector de les activitats culturals en general i d'aquelles cinematogràfiques
en particular, tutelant i salvaguardant lo Cinema Teatre Selva al
fi de restituir-li la sua destinació històrica".
Lo Consell Comunal s'era ja ocupat del cinema Selva el 2003, quan
havia aprovat una moció que manifestava la voluntat d'utilitzar
los immobles de la zona per la realització de servicis necessaris
a la col·lectivitat. La moció successivament era estada
integrada amb una resolució de l'abril del 2005 amb la qual,
entre les altres coses, lo Consell decidiva de suspendre l'eficàcia
de les previsions urbanístiques per la zona en qüestió
contingudes del Pla Detallat del Centre Històric. "El
públic interès que l'Administració vol perseguir
- explica l'Assessor a la Urbanística Luigi Altea - pot ésser
concretat exclusivament a través d'una variant urbanística
que canvii la destinació d'ús de la zona, de residencial
a Servicis Públics destinats al sector cultural".
18 de juliol 2006
Ordre del dia: treballadors de Vil·la Segni. Demà
el Síndic encontre Asl i empresa.
Demà a Santa Anna el Síndic Marco Tedde encontrarà
el Director Administratiu de l'Asl n.1 i la Seledata, l'empresa
que gestionava del 1997 los servicis del centre Vil·la
Segni. Motiu de l'encontre, la situació dels dependents
que han recivit la lletra d'acomiadament, després de l'entrada
d'una nova empresa que substituirà la Seledata en l'estructura
del carrer I° Maggio. Lo Síndic ha decidit d'intervenir
lego per ajudar los treballadors, acció reforçada
d'un ordre del dia aprovat ahir del Consell Comunal a la unanimitat,
a través del qual se demana "d'intervenir perquè
siguin garantits los actuals llocs de treball demanant a l'Asl
de fer en manera que les empreses que gestionen los servicis de
l'administració assumeixin los treballadors de la Seledata".
18 de juliol 2006
Tancadura de l'aigua dijous a la nit
Dijous a la nit la tancadura de l'aigua siguerà anticipada
a les 2.00. Aquesta operació és estada programada
per consentir alguns intervents al conducte hídric. L'erogació
reprendrà divendres al maití.
15 de juliol 2006
Reparat lo depurador
Als dies passats s'és verificat un problema al sistema
d'oxigenació del depurador del Mariotti. L'estructura és
estada reparada, però són necessaris encara tres
o quatre dies primer de tornar a una plena eficiència i
doncs eliminar el problema de la fuga de les olors, que, especialment
a les primeres hores del maití, ha fet tornar d'actualitat,
també si en mesura inferior, el vell problema del quarter
de la Pivarada.
15 de juliol 2006
Presentació dels projectes: In Mare In-Vento Imparo i La
Città Verde
Dilluns a les 9.15 a la sala Siotto del carrer Marconi l'Assessor
als Servicis Socials Francesco Carboni presentarà dos importants
projectes dirigits als minyons i als invàlids. Los projectes
són:
In Mare In-Vento Imparo
Nat de la col·laboració entre los Servicis Socials
i l'Associació Isola Verde , el projecte In Mare In-Vento
Imparo té la finalitat d'acostar los minyons en fase de
preadolescència a l'ambient marí, sigui a través
del Snorkeling que del windsurf.
L'idea d'acostar los minyons a la marina de manera organitzada,
en una fase de llur desenvolupament així delicada, consent
de potenciar la socialització sobretot d'aquells subjectes
que se troben en condicions familiars o personals particulars
i que freqüentant coetanis que no tenen los mateixos problemes
tengueran ocasió d'integrar-se de manera natural en un
grup gràcies al qual siguerà possible aprendre coneixences
i millorar les pròpies capacitats motrius.
Viure per 300 hores a contacte amb la natura, aprendre a respectar-la
i amar-la, consentirà als minyons interessats de concepir
l'ambient com un bé preciós de respectar.
La Città Verde
El projecte és dirigit als subjectes invàlids però
també als ciutadans de l'Alguer en general, als quals se
propon una "cultura de l'handicap".
Partint de la consideració que la mancança d'una
adequada formació professional, de pobresa econòmica
i d'invaliditat, exposa los subjectes que viuen aquestos problemes
a grans riscos socials i relacionals, havem volgut donar respostes
concretes a deu joves invàlids, los quals sigueran integrats
en el circuit turístic de la ciutat creant itineraris ecoturístics
que se desenvoluparan a dins dels jardins públics de l'Alguer.
L'objectiu que els Servicis Socials se posen, en col·laboració
amb l'associació Isola Verde , és prevenir les problemàtiques
lligades a la desocupació juvenil, evitant la marginació
dels invàlids en grau de fer treballs útils per
la societat, donant als mateixos la "cultura del treball"
i les competències per portar-lo a terme.
14 de juliol 2006
Aquesta nit tancadura de l'aigua
Aquesta nit l'erogació hídrica pogueriva patir
calqui interrupció a partir de les 22.00 fins a les 4.00.
Abbanoa ha donat comunicació d'aqueixa operació,
deguda a una ruptura del conducte al tros Cuga-Mont Agnès,
sols avui. L'erogació reprendrà regularment demà
al maití.
13 de juliol 2006
Tancadura Ofici Hídric
Demà divendres 14 de juliol los oficis del servici hídric
del carrer Vittorio Emanuele restaran tancats per consentir un
intervent de desinfestació als locals. L'activitat productiva
reprendrà regularment dilluns 17 de juliol.
13 de juliol 2006
Naix la Societat Consorciada per la Universitat
La Societat Consorciada per la Formació i els Servicis
Universitaris de l'Alguer s'és constituïda oficialment
ahir en Consell Comunal. L'Assemblea Cívica ha aprovat
l'acte constitutiu i l'Estatut Consorciat, després d'un
procés que, el desembre 2002, ha comportat l'adequació
del mateix acte i de l'estatut aprovats del Consell a les noves
normatives del Codi Civil en matèria de dret societari,
i a les diverses exigències representades en aqueixos últims
anys de la Universitat de Sàsser. "Esperem que això
sigui el punt de partença per la realització de
la Universitat a l'Alguer - comenta el Síndic Marco Tedde
- de manera que el Municipi pugui verament donar el propi contribut
al desenvolupament de les facultats i no sols fornir los immobles".
La societat consorciada arriba a la sua formació després
de vàries sol·licituds de l'Administració
dirigides a la Universitat, l'última de les quals el 13
de gener del 2005, amb la qual se demanava l'aprovació
de l'estatut de part del Senat Acadèmic. La resposta és
arribada lo 22 de febrer del 2006 amb l'aprovació de la
versió definitiva de l'estatut. "L'acte constitutiu
- explica l'Assessor a la Pública Instrucció Antonello
Muroni - preveu la nàixita d'una societat a responsabilitat
limitada denominada Societat pels Servicis Universitaris i la
formació a l'Alguer, amb seu a l'Alguer en locals posats
a disposició del Municipi. Sense finalitats de lucre, la
societat té com objecte la realització d'activitats
de promoció de la cultura universitària en l'àrea
algueresa, la creació i gestió d'una estructura
organitzativa amb obligacions de suport logístic i funcional
a les activitats didàctiques realitzades de la Universitat,
el trobament de recursos financiaris i de les infraestructures
necessàries, d'atraçadures didàctiques i
científiques. La societat poguerà portar a terme
operacions comercials, financiàries i immobiliàries
considerades necessàries o útils per l'aconseguiment
de l'objectiu consorciat. La societat és regida d'un Consell
d'Administració del qual formen part un mínim de
3 i un màxim de 7 components. La delibera és estada
votada amb 21 vots a favor (18 de la majoria i los vots a favor
d'Armani, Colavitti i Scala de la minoria) i 5 abstinguts de l'oposició.
13 de juliol 2006
I° ÀMBIT: POLÍTIQUES PER LA PROMOCIÓ DEL
BENÉSSER DE LES NOVES GENERACIONS
És arribat a la conclusió amb una reunió
a la Sala Fundació Siotto, lo Percorso di consulenza e
supervisione per la creazione di gruppi di confronto e riflessione
que ha tengut lloc amb les institucions escolàstiques de
base. El projecte naix a dins del més ampli Pla dels Servizi
Intercomunali di supporto comunale predisposat, segons la llei
n 285/97, de l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de
l'Alguer (I° àmbit: Polítiques per la promoció
del benésser de les noves generacions), en qualitat d'ens
guia de l'Àmbit Territorial corresponent al Districte Sanitari
de la ciutat, i dels altros 22 municipis del Districte.
L'intervent proposat a les escoles és partit de l'estudi
i de la realització de l'anàlisi de les necessitats
a través d'entrevistes dirigides als dirigents escolàstics
de l'àmbit territorial i d'una experimentació amb
la realització de la primera fase de l'itinerari (abril/juny
2005) a les escoles de base de l'Alguer. Les necessitats manifestades
pertocaven la mancança, en les escoles, de figures professionals
especifiques expertes en problemàtiques psicopedagògiques,
que poguessin oferir de manera estable un servici d'assistència
i de suport dirigit a docents, alumnes i pares.
Lo grup multiprofessional de la llei n 285/97 ha doncs realitzat
l'itinerari implicant grups de docents motivats i particularment
sensibles, per l'adquisició i l'aprofundiment de competències
psicopedagògiques, amb la finalitat de constituir a les
escoles, grups de confrontació i reflexió actuats
dels mateixos docents. L'itinerari, durant els anys escolàstics
2004/2005 i 2005/2006, després de reunions de projecte
participat realitzades amb els Dirigents escolàstics i
conduit de la psicopedagoga i del psicòleg, ha tengut lloc
a les escoles de l'Alguer i del territori. En particular els grups
implicats en la supervisió són estats 5 en l'any
escolàstic 2004/2005 i 8 en l'any escolàstic 2005/2006
i especificadament: Cèrcols Didàctics I, II, III
de l'Alguer, escoles mitjanes I i II de l'Alguer, institut comprensiu
de Vilanova Montlleó, Cèrcol Didàctic de
Thiesi, Escola Mitjana de Thiesi. Són estats realitzats
n 14 encontres amb cada grup escolàstic de la durada d'una
hora i mitja cada u.
La valutació positiva ha portat a la elaboració
de noves i profícues col·laboracions amb les escoles
que sigueran organitzades del grup multiprofessional pel pròxim
any escolàstic.
13 de juliol 2006
Los treballs per la realització del diposit per la recollida
de les aigües a la Plaça Sulis han comportat avui
l'improvisa tancadura del tràfic, al tros inicial del carrer
Carducci fins a la cantonada amb el carrer Kennedy. "Me vull
excusar amb els ciutadans a nom de l'Administració pels
problemes al tràfic i vull precisar que tal mesura és
estada presa aquest maití sense ningun preavís,
a causa de la urgència de col·legar el tros del
conducte, a través d'un ràcord, amb el nou realitzat
de poc a la passejada Dante. A dins de l'àrea on s'està
realitzant l'obra pública, de fet, s'és verificada
la ruptura d'un tros del vell conducte que ha determinat l'enfonsament
d'una part de la paret a dins de l'excavació. La situació
no ha creat ningun problema per la seguresa interna i externa
a l'obra i no crearà un alentiment, pel fet que ja d'avui
se continua a seguir el programa d'execució dels treballs,
absolutament necessaris per eliminar l'antic problema de les inundacions
al centre històric. El programa dels treballs no siguerà
modificat, perquè al tros interessat de l'enfonsament és
prevista la realització d'una paret de contenció.
L'Assessor als Treballs Públics
Gianni Spano
12 de juliol 2006
l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana
acolli los minyons del WWF Panda Avventure
L'Àrea Marina Protegida ha inaugurat una nova activitat.
Als dies passats, de fet, ha acollit el grup Panda Avventure del
WWF constituït de minyons d'edat compresa entre els 15 i
17 anys que proveniven de les regions del Laci i de la Llombardia.
La iniciativa és finalitzada a la coneixença dels
ambients naturals a través d'experiències pràctiques,
i segueix l'exemple d'altres activitats ja realitzades amb minyons
italians i catalans. Se divideix en diversos encontres i és
guiada de l'equip d'educació ambiental de l'Àrea
Marina Protegida coadjuvat de les guies del WWF.
Los minyons de Panda Avventure han visitat la faixa costera de
l'A.M.P a través d'itineraris naturals, i han après
informacions sobre les especificitats ambientals presents a la
península de Cap de la Caça.
La visita és continuada amb una excursió a la cala
Dragunara, en la zona C de l'àrea marina.
El pròxim apuntament és previst pel 14 de juliol
amb un nou grup de minyons del WWF per una nova "aventura"
a l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa
Plana.
12 de juliol
Preparada la llista per l'assignació dels lots a la zona
artesanal Ungias-Galantè
"Un altre punt del programa és estat actuat. Un altra
obra esperada de decennis és estada realitzada. Avui el
pla de les instal·lacions productives és una realitat".
No amaga la sua satisfacció el Síndic Marco Tedde
per un punt programàtic portat envant amb gran decisió
que té indiscutibles perspectives per l'economia algueresa.
"Les repercussions positives sobre l'economia de la ciutat
són molt fortes - comenta - de fet d'una primera estima
se calcula que amb una inversió de uns 10 milions d'euros
se crearan 160/200 nous llocs de treball. Però sobretot
novetats i innovacions, en particular de part del món empresarials
juvenil. La llista de les empreses que tenen dret a l'assignació
dels lots en la zona artesanal d'Ungias-Galantè és
estada publicada avui, desprès d'un intens treball de part
de la comissió que ha examinat les ofertes arribades fins
al 30 d'agost. Després d'una eventual fase de reexaminació
de la divisió dels lots, los oficis pogueran assignar formalment
los terrenys. "Un apuntament important - anuncia Marco Tedde
- que consentirà de començar finalment los treballs
per les instal·lacions productives. El fet de no haver
actuat, en passat, el pla ha constituït un ver i propi obstacle
a les empreses ciutadanes que no han tengut la possibilitat de
realitzar los programes de desenvolupament i d'innovació
tecnològica". Ara això siguerà possible.
"A través d'un atent treball - comenta l'Assessor
als Treballs Públics Gianni Spano - és estada portada
a terme l'adquisició de les àrees, l'aprovació
del projecte per la realització de les obres infraestructurals
amb una inversió global de 3.567.684 € ". La
comissió examinadora ha constatat que juntament a les activitats
tradicionals de l'artesanat, són estades presentades demanes
relatives a activitats noves com la del sector de la informàtica,
de la decoració de les embarcacions, del bricolatge, de
les carrosseries i del material per l'edilícia.
11 de juliol 2006
Plans Personalitzats
El Dirigent dels Servicis Socioassistencials
informa tots los subjectes minusvàlids en possessió
del reconeixement d'handicap greu, segons l'art. 3, apartat 3,
de la Llei n. 104/92, que és possible preparar los Plans
Personalitzats per demanar a la Regió Autònoma de
Sardenya los financiaments finalitzats a la realització
dels intervents de la Llei 162/98.
Los Plans Personalitzats tengueran d'ésser preparats a
l'Ofici de l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer
al Carrer de la Resistenza n 17, els dimecres i els dijous de
les hores 9:00 a les hores 13.00, del 19 de juliol al 31 d'agost
del 2006.
Per l'apuntament telefonar al número 079 997 570.
El Dirigent dels Servicis Socioassistencials
Doct. Salvatore Masia
La predisposició dels Plans siguerà efectuada els
dies de dimecres i dijous de les hores 9:00 a les hores 13:00,
del 19 de juliol al 31 d'agost del 2006, previ apuntament al núm.
079 997 570.
11 de juliol 2006
Aprovat el Pla de Fertília
"Un altro important objectiu que fa part del nostro programa
ara és una realitat". El Síndic Marco Tedde
comenta amb satisfacció el resultat de la votació
d'ahir a la tarda en Consell Comunal, relativa al Pla Detallat
de Fertília. També l'Assessor Luigi Altea comenta
positivament el fet d'ahir: "Un instrument de planificació
esperat de 15 anys dels residents i de totes les forces polítiques,
que impedeix agressions al territori i valoritza la Fracció,
lloc ple de belleses arquitectòniques i de valences culturals
i socials". Fertília, segons el Síndic "representa
la memòria del país i és un esplèndid
conjunt d'expressions ètniques i socials, que se són
integrades perfectament amb els ciutadans algueresos, que necessita
un adequat intervent de salvaguarda". Amb aqueixa decisió
l'acció de l'Administració no se ferma: tenguerà
de continuar per aprofundir importants temàtiques. "El
pròxim pas - anuncia Marco Tedde - siguerà el d'individuar
les zones en les quals realitzar les estructures hoteleres".
El Pla Detallat és estat aprovat del Consell amb 18 vots
favorables de la majoria, 2 abstinguts (Camboni i Curedda de la
minoria) i 2 contraris (Armani i Tilocca de la minoria).
10 de juliol 2006
Requalificació de la zona del Balaguer
Canviarà aspecte una zona encara no adequadament valoritzada,
zona de la part sud de la costa algueresa. El Balaguer siguerà
requalificat i de rucó quasi amagat i poc freqüentat
se transformarà en una suggestiva passejada i en un teatre
a l'obert. El projecte publicat de l'Administració Comunal
preveu una despesa de 413.000 € d'utilitzar per realitzar
un amfiteatre a l'obert, un mirador, una escalinata que porta
a la marina, un carrer arbrat que delimita una passejada fins
a la cala que és situada a sota. Per la realització
de les obres l'Administració recorrerà a un préstec
de la Cassa Depositi e Prestiti. "L'obra - explica l'Assessor
als Treballs Públics Gianni Spano - servirà per
requalificar un siti entre els més panoràmics i
suggestius de la zona sud de la ciutat. La nostra intenció
és la de valoritzar totalment un lloc encara poc fruïble,
no obstant sigui u entre els més bells de l'Alguer. La
realització de l'obra - continua - consentirà de
prolongar la passejada València, en un itinerari de continuïtat
amb la passejada Barcelona, amb els Bastions fins a la zona Calabona".
Els terminis per la presentació de les ofertes caducaran
lo pròxim 4 d'agost.
10 de juliol 2006
l'Alguer 2020 - Pla Estratègic de la Ciutat
"Un procés difícil però necessari,
perquè pogueriva representar el projecte i la realització
de la ciutat del futur a través de la col·laboració
de tots els participants". Avui el Síndic Marco Tedde
ha oficialment obert el procés del Pla Estratègic
de la Ciutat de l'Alguer. Un apuntament important per una ciutat
que té de millorar i ésser més acollidora
amb els turistes, més habitable i rica d'oportunitats pels
ciutadans. És "l'Alguer que volem", idea compartida
i participada de tots, no sols una frase publicitària.
"Sem oberts a la confrontació amb els ciutadans -
ha dit el Síndic - que tenen de participar a aqueix important
procés de desenvolupament, amb el únic objectiu
de construir una gran casa, cada u amb els propis cantons ideals".
Col·laboren amb el Municipi de l'Alguer prestigiosos personatges
com la Universitat de Sàsser, l'empresa Avventura Urbana
de Torí, Paolo Verri, responsable del Pla Estratègic
de Torí, director de l'Associació Torino Internazionale,
i un grup al servici del projecte "L'Alguer 2020". Avui
ha volgut presenciar també Enric Truno, administrador de
la ciutat de Barcelona i promotor del Pla estratègic de
la ciutat catalana, u dels primers a començar el procés
del projecte compartit. Moltes experiències posades a confrontació,
experiències diferents però en grau de donar una
important coneixença i estratègies, capacitats de
gestió i idees. Avui és estat il·lustrat
el punt de partença del Pla Estratègic precedit
de la projecció de dos suggestius filmats, a cura de la
Società Umanitaria, filmats d'època que reconten
les activitats dels mariners i la tradició de la pesca
del Bogamarí, ver i propi caviar dels pobres. Dues relacions,
"dues postals de l'Alguer", o sigui l'Alguer vista de
fores, amb el sou sistema urbà, la sua populació,
més o manco 42.000 habitants, amb una atenta lectura de
"qui viu a l'Alguer" i "cosa fa" i en quals
sectors productius. "l'Alguer vista de dins", és,
en canvi, la fotografia del sou teixit social, del sou ambient
i del sou territori. El sector del turisme confirma d'ésser
el sector principal: radicada propensió a l'acollença,
que integra i compren altros sectors com l'artesanat, la restauració,
l'agroalimentari, la cultura. A aqueix àmbit és
estrictament connectada, la identitat que caracteritza "el
producte Alguer", el sou ésser illa a dins de l'illa,
catalans enmig de sards, lloc de producció i adveniments
peculiars. El producte Alguer pateix de moltes incongruències
causades de la prevalença del model balneari, que se manifesten
amb dos fenòmens: la concentració temporal de la
demana i la poca integració econòmica amb els altros
sectors. Les activitats artesanals i agroalimentàries,
de fet, no són resixides a se caracteritzar de manera industrial.
D'avui se treballa per millorar i construir el futur de la ciutat,
en tots els sous aspectes: cultural, social, econòmic.
Se formaran taules rodones finalitzades a respondre a les demanes
dels ciutadans. "Molts passos envant són estats fets,
ha dit el Síndic - per incentivar la ocupació i
millorar la ciutat, a partir de la creació del pol artesanal
al projecte d'importants obres de requalificació de sitis
prestigiosos del centre històric com el Quarter, l'ex Hospital
Vell a la Muralla, sense olvidar la solució de l'antic
problema de la depuració en ciutat, amb l'inici dels treballs
de la nova instal·lació a la zona industrial de
Sant Marc".
07 de juliol 2006
Avís públic per la cobertura de les tribunes del Mariotti
De la pròxima estajó agonística lo camp
comunal Mariotti tenguerà la cobertura de les tribunes.
Una obra indispensable que equipara la instal·lació
algueresa a les més modernes estructures de l'illa que
acullin els campionats nacionals. 500.000 €, aquesta la xifra
que servirà per realitzar una moderna estructura en acer
que cobrirà lo 65% dels llocs a seure i a més la
manutenció extraordinària de les pilastres en cement.
Avui los oficis tècnic del Municipi han publicat l'avís,
que caduca lo pròxim 3 d'agost, per l'assignació
dels treballs que tengueran de durar 180 dies. "Finalment
lo vell i gloriós Mariotti poguerà tendre a disposició
una moderna estructura que consentirà al públic
de seguir les partides amb major comoditat - comenta l'Assessor
als Treballs Públics Gianni Spano - però aquest
intervent és solament un dels molts que estem realitzant
per millorar la qualitat de les estructures esportives en ciutat.
Pocs dies fa, de fet, és estat publicat l'avís per
l'adequació de l'estructura esportiva de la Cunetta que
consentirà de disputar les partides de la màxima
sèrie de bàsquet".
6 de juliol 2006
Ninguna suspensió per l'avís de la Secal.
El Tar dona raó al Municipi de l'Alguer al procés
que veu el mateix contraposat a la Gestor Spa en l'àmbit
de l'avís públic per la selecció del soci
privat de la nova societat per accions per la gestió de
les entrades comunals. El tribunal administratiu, amb una ordenança
emesa ahir, no acull la demana de suspensió de l'avís
emès del sector finances del Municipi el 19 d'abril passat.
Pareix que el Tar no prenguerà decisions contràries
al Municipi nimanco en la sentència final. "Probablement
el recurs tenguerà un resultat negatiu perquè no
és estada demostrada l'arbitrarietat de l'adjudicació
de l'avís", així escriu el Tar. Una sentència
anticipada que consent a la comissió examinadora de les
ofertes de prosseguir tranquil·lament lo treball que portarà
a la individuació del soci privat que farà part
de la Secal. "Continuem el nostre procés de modernament
de la màquina administrativa - comenta el Síndic
Marco Tedde - i aqueixa noticia confirma la bondat dels nostres
actes administratius. El recurs de la Gestor anava contra els
criteris de l'avís, que premiaran la major experiència
de les empreses participants i no la major conveniència
econòmica. El col·legi judicant ha establit la legitimitat
de l'avís, precisant que tals criteris no són arbitraris.
"El Municipi - aclareix l'Assessor a les Finances Angelo
Caria - ha demanat al Tar una ordenança clara, de la qual
se pogués comprendre l'orientació del col·legi
judicant". Una ordenança que confirma la regularitat
dels actes i que segons l'Assessor "desmenteix les hipòtesis
de qui pensava que l'Administració no fora en grau d'afrontar
la situació amb la necessària capacitat. La raonable
probabilitat de victòria també en la decisió
última- continua - mos consent de prosseguir la nostra
acció amb tota tranquil·litat". Els terminis
per la presentació de les ofertes són caducats el
15 de juny passat, i del 18 la comissió ha començat
a reunir-se. Ara lo pot fer sense ningun problema.
06 de juliol 2006
Dissabte a les 10.30 presentació de la Comunitat virtual
Una comunitat virtual pel català de l'Alguer és
lo projecte que siguerà presentat del Síndic Marco
Tedde, dissabte al maití a les hores 10.30 a Santa Anna.
És una realització virtual en 3D denominada La gran
Plaça, on tengueran lloc intercanvis culturals, animacions,
encontres i seccions d'aprenentatge lingüístic.
La vostra senyoria és convidada a participaran
05 de juliol 2006
Servicis Socioassistencials - Sector III
Amb determinació n. 374 del 05/07/2006 és estada
aprovada la llista dels ciutadans que tenen els requisits per
obtenir els contributs per les locacions previstos de la llei
9 de desembre 1998 n. 431 per l'any 2006.
Les demanes admitides són estades 277, per una xifra total
de 658.130,42 euro.
Les demanes excloses són estades en total 26 perquè
no teniven els requisits previstos de l'avís, formulat
de conformitat amb la Deliberació de la Junta regional
n. 9/3 del 08/03/2006.
La llista poguerà ésser consultada als oficis de
l'Assessorat als Servicis Socials ubicats al carrer de la Resistenza
n. 17 o a la Taula d'Anuncis del Municipi al carrer Santa Anna
n.38 a començar del dia 6 de juliol 2006. Eventuals recursos
a la llista pogueran ésser presentats fins a 7 dies a partir
de la publicació. Successivament la demana siguerà
transmitida a la Regió Autònoma de la Sardenya per
obtenir el relatiu financiament.
4 de juliol 2006
Tancadura Ofici Hídric
Divendres 7 de juliol los Oficis del Servici Hídric del
carrer Sant'Agostino restaran tancats per consentir un intervent
de desinfestació a dins dels locals. L'activitat reprendrà
regularment dilluns 10 de juliol.
4 de juliol 2006
El Síndic recivi una delegació de Palma de Mallorca
Aqueix maití a les 12.00 lo Síndic Marco Tedde
ha recivit al carrer Columbano una delegació d'Administradors
de Palma de Mallorca que acompanyen els equipatges de la Regata
l'Alguer-Palma-l'Alguer. Amb els 12 equipatges arribats a l'Alguer
entre ahir a la tarda i aqueix maití los administradors
han recivit lo salut del primer ciutadà, que lis hi ha
augurat un bon sojorn en ciutat. Les embarcacions tornaren a partir
dijous, amb els participants algueresos de la Regata. Els equipatges
catalans són estats acompanyats de la delegació
oficial formada de 5 membres de la Junta. El cap delegació,
el Regidor d'Esport de l'Ajuntament de Palma, Rogerio Arauyo,
ha portat els saluts de l'Alcalde de la ciutat agermanada amb
l'Alguer.
4 de juliol 2006
Port Comte: el Municipi comença les expropiacions. La regió
autoritza les obres.
L'Administració Comunal comença a intervenir en
mèrit als càmpings abusius de Port Comte. Als dies
passats l'ofici Edilícia Privada ha comunicat a la Cooperativa
Sant'Imbenia que el Municipi ha adquirit les sis àrees
en les quals són estades realitzades obres abusives.
Les vàries inspeccions de les Guàrdies Municipals
han fet emergir que les obres edificades en les àrees de
propietat de quatre diversos subjectes, són estades realitzades
en absència de relatives autoritzacions edilícies
i paisatgístiques. El Municipi ha decidit d'adquirir les
àrees en qüestió i de demolir les obres abusives,
després d'haver constatat que els propietaris, així
com imposa la llei, no havien començat lo procés
de demolició de les estructures. Tenim de subratllar que
la Cooperativa Sant'Imbenia ha presentat recurs contra la decisió
del Municipi de l'Alguer. Mentrestant, en contradicció
amb la decisió de l'Administració una altra cooperativa
la Liberturist s.r.l. ha obtengut de la Regió Sardenya
i de la Província de Sàsser, l'autorització
a la construcció d'un depurador per la recollida i eliminació
dels líquids pudents. "Sem preocupats per la decisió
de la Regió i de la Província - ha comentat el Síndic
Marco Tedde - una decisió que arrisca d'anul·lar
la nostra acció contra els abusos de Port Comte. Aquesta
Administració està lluitant per restituir l'antiga
dignitat al siti de Port Comte, però altres iniciatives
se mouen en una direcció contraria". "Aquesta
decisió de la regió, contra la qual valutarem cada
possible acció de contrast, - anuncia l'Assessor a l'Edilícia
Privada Francesco Sasso - no és compatible amb la natura
abusiva dels càmpings".
4 de juliol 2006
Comença el Pla Estratègic de la ciutat de l'Alguer
Comença divendres pròxim, 7 de juliol, el procés
del Pla Estratègic de la ciutat de l'Alguer. Alguer 2020
comença amb un apuntament a la sala de les conferències
del Claustre de Sant Francesc, a les 9.30, amb congrés
intitulat Idee per il futuro di Alghero. A l'encontre públic,
obert de la introducció del Síndic Marco Tedde,
participaran tots els actors d'aquest procés compartit,
i siguerà la primera d'una sèrie d'etapes que portaran
a la realització del Pla Estratègic prevista pel
30 d'octubre. El procés de planificació comença
amb la il·lustració del projecte, que consent la
implicació dels actors locals a la discussió relativa
al futur d'un territori, i a la reflexió sobre la ciutat
i el sou desenvolupament. La base de partença és
constituïda de dues relacions, una de tipus econòmic,
que il·lustra el model actual, i una de tipus social, amb
una sèrie de dades relatives a les variacions demogràfiques
de la ciutat. De les dues "fotografies" partirà
el debat amb les forces socials, amb els ciutadans, amb les associacions,
amb totes les components que volen aportar el propi contribut
pel desenvolupament de l'Alguer. L'encontre és, doncs,
finalitzat a comprendre quals siguin los problemes i a individuar
les metodologies per afrontar-los i resolvir-los. El procés
de planificació compartida preveu que, després de
la conferència de divendres, se pugui començar una
sèrie de encontres finalitzats a la predisposició
del Pla Estratègic del 30 d'octubre. Divendres participaran
també personatges amb experiències nacionals i internacionals.
A més del Síndic, de fet, sigueran presents Enric
Truno, administrador de la ciutat de Barcelona i promotor del
Pla Estratègic de la ciutat catalana, Paolo Verri, responsable
del Pla Estratègic de Torí, Alessandra Casu, de
la Facultat d'Arquitectura de l'Alguer, component del grup de
treball per l'elaboració del Pla, Francesco Morandi, de
la Facultat d'Economia de Sàsser, el Dirigent del Municipi
de l'Alguer Salvatore Masia, coordinador del projecte i els responsables
d'Avventura Urbana, empresa que s'ocupa del suport tècnic.
Per la conducció del procés de Planificació
Estratègica l'Administració col·laborarà
amb la Universitat de Sàsser, Facultat d'Arquitectura de
l'Alguer, Departiment d'Arquitectura i Planificació i del
grup de treball de la societat Avventura Urbana que ha col·laborat
a la redacció del Pla Estratègic de Torí.
1 de juliol 2006
Jurament de 17 nous Barracelli
La companyia dels Barracelli del Municipi de l'Alguer amplia
el propi orgànic. Avui a Santa Anna 17 nous agents han
prestat jurament davant del Síndic Marco Tedde. Present
l'Assessor a l'Ambient Francesco Carboni, les noves unitats han
formulat les frases de ritual i firmat l'acte de reclutament amb
el qual se disposa l'entrada formal a la companyia. El cos dels
Barracelli pot comptar, a partir d'avui, amb 48 unitats que treballaran
per la prevenció ambiental al territori.
En l'especific garantiran un servici de prevenció i limitació
de les descàrregues abusives, i a l'estiu, el servici antiincendis,
control i sanció de les infraccions de les ordenances i
de les lleis regionals en matèria de seguresa ambiental,
amb particular referiment a les àrees verdes de les pinedes.
L'avís de reclutament era estat publicat a l'abril del
2005. A la prova de selecció eren estats admitits 81 aspirants,
52 dels quals s'eren presentats a la prova escrita del 17 d'agost.
L'edat mitjana dels nous agents és baixa, més o
manco 25 anys. Rellevant la presència femenina, amb 8 dones.
"L'Administració confia molt en el cos dels Barracelli
- ha dit el Síndic a les reclutes - i só convencit
que continuarà amb major eficàcia a portar envant
l'important treball de prevenció ambiental".
30 de juny 2006
Una ocasió important: la Film commission
Comença a donar els primers resultats la iniciativa de
l'Administració Comunal Film Commisssion, que té
la finalitat d'afavorir i promovir la producció i l'ambientació
a l'Alguer i al sou territori de films, programes televisius,
espots publicitaris i produccions musicals de part dels operadors
nacionals i internacionals.
Los servicis oferts, gratuïts, no preveuen l'erogació
de financiaments sinó intervents de natura tecnicorganitzativa
o la concessió d'adequades organitzacions a favor d'empreses
cinematogràfiques o audiovisuals, per la realització,
també en àmbit televisiu, de films, documentals,
espots publicitaris.
"També si encara no és estat institucionalitzat
- comenta l'Assessor al Turisme Antonio Costantino - el servici
és pràcticament ja operatiu a l'Ofici del Turisme
al carrer Columbano i tal projecte és estat activat a través
d'una campanya publicitària a nivell nacional. Amb aquesta
iniciativa no fem que secundar una vocació que l'Alguer
ha sempre tengut, no és d'avui, de fet, que la nostra ciutat
és lloc d'interès per les produccions cinematogràfiques.
En aquest moment vull evidenciar com el desenvolupament d'aquesta
iniciativa pogui portar a resultats assai importants pel nostre
turisme i la nostra economia. Menester pensar per exemple a la
convergència d'interessos entre l'exigència/voluntat
de l'enter sistema local d'allargar l'estajó turística
i la necessitat de les produccions de registrar en ambients tranquils".
Los resultats concrets d'aquesta acció s'estan concretant
amb les col·laboracions activades en ocasió de tres
produccions que han tengut lloc en ciutat als últims dies:
En la primera meitat de juny la Nuragics Films ha realitzat al
nostre centre històric diverses escenes d'un film de genere
negre que siguerà distribuït al mercat americà.
Des del 19 al 21 de juny la Magnolia Spa - casa de producció
de programes com l'Isola dei famosi - ha registrat una puntada
del programa Tutto in un week end que eixirà al circuit
internacional Discovery Channel- se tracta d'una transmissió
de turisme cultural destinada a un públic alt i transmitida
en tot el món (traduïda en diverses llengües),
en el qual la nostra ciutat siguerà proposada a través
dels sous llocs més interessants.
En aquestos dies la Indiana Film ha triat l'Alguer com a set del
nou espot de la Vodafone. Director de la producció és
Gabriele Muccino mentre el protagonista principal és lo
jove actor emergent Silvio Muccino.
30 de juny 2006
A setembre comencen els treball per la requalificació de
l'Hospital vell
A setembre començaran els treballs per la requalificació
del complex de Santa Clara. Acabada l'estajó estiva, el
centre històric siguerà interessat d'un imponent
obra que restituirà a la ciutat u dels sous llocs més
apreciats i suggestius que compren l'Hospital vell i l'ex convent
de les Isabelines. Quasi 9.000.000 de euros sigueran emprats per
requalificar el siti ubicat a la muralla Marco Polo, que després
de decennis d'abandó ara és de propietat del Municipi
de l'Alguer. La comissió examinadora de l'avís públic
de caràcter comunitari que caducava el 3 de maig passat,
ha acabat el sou treball permitint, els dies passats, als oficis
del sector treballs públics de formalitzar l'assignació
dels treballs a l'empresa COEDIL SUD de Nàpols. En nou-cents
dies, a començar de la consigna dels treballs, se tenguerà
de realitzar l'obra. "Sem extremament satisfets d'haver aconseguit
aquesta ulterior meta per la requalificació del nostre
centre històric - ha comentat el síndic Marco Tedde-
perquè el complex de l'Hospital vell se transformarà
en un pol important pel desenvolupament del centre històric
i no sols. Avui, finalment, sem en grau d'afirmar que aquell siti
símbol de la més absoluta degradació siguerà
un dels llocs més emblemàtics de l'entera ciutat
de l'Alguer. No mos olvidem - continua Marco Tedde - que per aqueixa
iniciativa l'Administració ha invertit molta moneda per
portar a terme una operació no fàcil, caracteritzada
de varies etapes acabades amb èxit". Los treballs
començaran amb el desbancament d'un cos de fàbrica
realitzat en època successiva respecte a la resta del complex,
confinant amb les muralles que donen al port, on se pensa de restituir
als ciutadans l'antiga porta que dóna a la marina que col·legava
l'àrea del complex a la zona portuària. "Sigueran
obres delicades que comportaran l'us de particulars mitjans per
no arruïnar l'engiquetament i la pavimentació dels
bastions - diu l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano
- siguerà doncs deure de l'empresa emprar mitjans lleugers
pel trànsit al centre històric. Siguerà instal·lada
una grua en l'àrea portuària al costat del complex
per reduir els danys causats dels passatge de càrrecs pesants".
16 de juny 2006
Promoció del sud de l'illa a través dels avions de
la companyia a baix preu Hapag Lloyd
Honorable Renato Soru
President de la Junta Regional Sardenya
Càller
Amb gran desplaer aprenem l'enèsim acte discriminatori
perpetrat als danys dels sards del nord de Sardenya amb la decisió
de la regió de sostenir la promoció del sud de l'illa
a través dels avions de la companyia a baix preu Hapag
Lloyd. Això en contradicció amb les suposades intencions
de promovir una política de cohesió i compartició
d'objectius i interessos entre les diverses animes de la Sardenya.
Havia totalment compartit la necessitat de presentar i representar
a l'exterior de la Sardenya, les sues tradicions i la sua història
a través de un únic senyal de reconeixement que
reunís la diversitat del nostre territori. Aquesta mesura,
en canvi, representa precisament un pas enrere en relació
a les intencions suposades, determinant una situació de
profunda injustícia que veu la regió Sardenya despendre
els recursos de tots els sards a favor exclusiu del sud de l'illa
contravenint al precís deure institucional d'afavorir alguns
territoris amb dany dels altros. La situació és
encara més preocupant si tenim en compte les precedents
mesures assumides de la regió: la llei salva costes, la
que institueix la taxa sobre les embarcacions i les segones cases
dels no residents i la que prohibeix la pesca del corall. La situació
que emergeix evidencia clarament una precisa i poc amagada intenció
de discriminar les costes en relació a l'interior, el nord
en relació al sud en una especie de "guerra entre
pobre" en la qual a la fi ningú vencerà, amb
greu dany per tots els sards sense alguna distinció. No
és provident de fet considerar que alentint i arrestant
el desenvolupament del nord Sardenya, on se troben el major número
de llocs per les barques i el més alt número de
segones cases per a no residents, se pugui afavorir el desenvolupament
del sud ajudat també de campanyes publicitàries
promocionades de la regió. Així com és certament
fruit d'errades valutacions lo fet de voler ajudar els territoris
de l'interior reduint lo desenvolupament econòmic i turístic
de les costes.
No és certament aqueixa la direcció justa per començar
el tan desitjat i atès rescat dels sards.
Li deman, per això, de trobar formes de promoció
turística que puguin interessar també los territoris
del nord Sardenya modificant l'errat convenciment, del qual deriven
les decisions que avui han caracteritzat el sou mandat, que les
realitats territorials costaneres i septentrionals tenguin d'ésser
considerades manco importants de les de l'interior.
Distingides salutacions
Marco Tedde
29 de juny 2006
Projectes ocupació. Més de 2
milions de euros pels museus i pels ex Lsu.
Dues importants iniciatives relatives al desenvolupament i a
l'ocupació són estades l'objecte del Consell Comunal
reunit dimarts i dimecres. L'Administració, globalment,
dóna a disposició més o manco 2.100.000 €,
a través de les lleis 11/88 i 37/ 98. El financiament siguerà
posat a disposició pel sistema museal i la continuació
del programa d'estabilització pels treballadors socialment
útils. En la reunió de dimarts, l'assemblea cívica
ha deliberat el projecte d'actuació del sistema museal
integrat de la ciutat. Les dues anualitats de la llei 37/98, relatives
al 2005 i 2006, de 540.000 € cada una, per un total de 1.080.000
€ sigueran destinades per comprar les atraçadures
pel circuit museal que inclou els sitis del Museu de la Ciutat,
al carrer Carlo Alberto, el Museu del Corall, al carrer XX Settembre,
el Palau de Serra i les Torres de l'Esperó Reial i de Sant
Joan. Sigueran comprades teques expositives i instal·lacions.
El programa preveu l'assumpció de sis unitats i la creació
de una societat de gestió. "Malauradament tenim de
prendre en consideració la dràstica reducció
dels fons de la llei 37 - comenta el Síndic Marco Tedde
- que la junta Soru ha efectuat, donant als municipis sols 540.000
€ respecte als 3.000.000 dels anys passats, penalitzant molt
los programes de l'Administració. Havem decidit, això
no obstant, d'invertir en un sector important com aquell de la
cultura per completar el programa de requalificació del
nostre centre històric". La decisió és
estada aprovada amb 19 vots favorables (16 de la majoria als quals
se són adjunits los vots de Camboni, Curedda i Scala de
la minoria) i dos abstinguts (Tilocca i Armani de l'oposició).
Ahir a la tarda, en canvi, el Consell Comunal ha afrontat la qüestió
del capítol de la llei 11/88 que preveu la disponibilitat
de 1.009.000 €. L'Administració ha decidit de continuar
a financiar el projecte a favor de les cooperatives formades dels
ex treballadors socialment útils. Les cinc empreses, amb
un total de 29 socis, prosseguiran a treballar en el sector del
Decor Ciutadà: verd, senyals, manutenció dels marxapeus
i dels carrers. El projecte preveu també l'assumpció
de dos dependents encarregats del control i de la comptabilitat
dels treballs. La decisió és estada aprovada amb
setze vots favorables de la majoria i set abstencions de la minoria.
28 de juny 2006
Trets los cartells. Les excuses de l'Administració.
L'Administració Comunal se disculpa pels cartells col·locats
a les Àrees de Vianants al Centre Històric. Los
cartells en qüestió, que havien causat les legitimes
protestes, són ja estats trets.
Els panells, clarament, contenien una indicació errada
fruit d'una errada interpretació de l'ordenança
que determina les limitacions al tràfic al Centre Històric.
Errors certament no volguts i que segurament no teniven intencions
discriminatòries. A més, les indicacions dels panells
no eren coherents amb les prescripcions previstes del relatiu
codi. De fet el codi de circulació, dóna facultat
als Municipis, en particulars situacions, d'introduir, a través
d'adequats cartells, ulteriors limitacions a la circulació
a les Àrees de Vianants amb la finalitat de tutelar "els
usuaris dèbils del carrer" amb particular atenció
pels invàlids, no veient i vianants.
Ninguna prohibició, naturalment, per les persones invalides
que, per un temporani i evident error de "compilació"
dels cartells, són estades al centre d'un equivoc.
Doncs, és clar que els residents invàlids, propietaris
de vehicles, poden entrar al centre històric, mentre, els
no residents, propietaris de vehicles, que per necessitats verificades
vulguin entrar al Centre Històric podran demanar una autorització.
28 de juny 2006
l'Alguer, 16 de juny 2006
Amb gran desplaer aprenem l'enèsim acte discriminatori
perpetrat als danys dels sards del nord de Sardenya amb la decisió
de la regió de sostenir la promoció del sud de l'illa
a través dels avions de la companyia a baix preu Hapag
Lloyd. Això en contradicció amb les suposades intencions
de promovir una política de cohesió i compartició
d'objectius i interessos entre les diverses animes de la Sardenya.
Havia totalment compartit la necessitat de presentar i representar
a l'exterior de la Sardenya, les sues tradicions i la sua història
a través de un únic senyal de reconeixement que
reunís la diversitat del nostre territori. Aquesta mesura,
en canvi, representa precisament un pas enrere en relació
a les intencions suposades, determinant una situació de
profunda injustícia que veu la regió Sardenya despendre
els recursos de tots els sards a favor exclusiu del sud de l'illa
contravenint al precís deure institucional d'afavorir alguns
territoris amb dany dels altros. La situació és
encara més preocupant si tenim en compte les precedents
mesures assumides de la regió: la llei salva costes, la
que institueix la taxa sobre les embarcacions i les segones cases
dels no residents i la que prohibeix la pesca del corall. La situació
que emergeix evidencia clarament una precisa i poc amagada intenció
de discriminar les costes en relació a l'interior, el nord
en relació al sud en una especie de "guerra entre
pobre" en la qual a la fi ningú vencerà, amb
greu dany per tots els sards sense alguna distinció. No
és provident de fet considerar que alentint i arrestant
el desenvolupament del nord Sardenya, on se troben el major número
de llocs per les barques i el més alt número de
segones cases per a no residents, se pugui afavorir el desenvolupament
del sud ajudat també de campanyes publicitàries
promocionades de la regió. Així com és certament
fruit d'errades valutacions lo fet de voler ajudar els territoris
de l'interior reduint lo desenvolupament econòmic i turístic
de les costes.
No és certament aqueixa la direcció justa per començar
el tan desitjat i atès rescat dels sards.
Li deman, per això, de trobar formes de promoció
turística que puguin interessar també los territoris
del nord Sardenya modificant l'errat convenciment, del qual deriven
les decisions que avui han caracteritzat el sou mandat, que les
realitats territorials costaneres i septentrionals tenguin d'ésser
considerades manco importants de les de l'interior.
Distingides salutacions
Marco Tedde
26 de juny 2006
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic
respon als sindicats
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli
aclareix el fet que l'Administració no ha exclòs
ninguna organització social de la reunió en relació
a la nova ordenança que regula l'obertura dels exercicis
comercials en ciutat. A les secretaries socials de CGIL, CISL
i UIL l'Assessor fa notar que "Los sindicats, així
com les organitzacions de categoria, són estats convidats
a l'encontre que ha tengut lloc a la seu de l'Assessorat el 13
de juny passat. Aquest assessorat ha demanat la presència
de CGIL, CISL i UIL a la concertació amb lletra certificada
del 7/6/06, prot. N° 1708 - respon l'Assessor als sindicats
- que teniva per objecte l'encontre per la determinació
dels horaris de obertura de tancadura de les activitats comercials
segons l'article 5, apartat 6 de la llei regional n° 5 del
18/5/06".
A l'encontre del 13 de juny passat però se són presentades
sols Confcommercio i Confesercenti.
"La lletra certificada amb el convit - precisa l'Assessor
- és estada regularment recivida i contrafirmada per això
no comprenc los motius de la protesta". L'Assessor vol precisar,
a més, que "los dies de tancadura obligatòria
dels exercicis comercials són indicats de la mateixa Llei
Regional, precisament a l'apartat 7 de l'article 5".
23 de juny 2006
Resposta relativa als contenidors pudents
Després de la nota del comitat de quarter de Sant Agustí,
que m'és estada enviada sols "per coneixença"
i a la qual, de conseqüència, no he respost directament,
vull aclarir la posició d'aqueix assessorat en mèrit
al problema dels contenidors pudents, objecte de crònaca
en aquestos dies.
Va dit, per evitar equivocacions, que no existi ninguna normativa
que imposi la ubicació de contenidors pels subproductes
d'origen animal. Existi, en canvi, un reglament de la CE, 1774/2002
i un Decret Llei n. 36 del 2005, que disciplina de manera absolutament
fiscal la gestió de les deixalles en qüestió.
Obliga els productors de restes d'origen animal a realitzar l'eliminació
dels productes (exclusivament a càrrec d'ellos) a través
d'empreses d'eliminació expressament individuades de la
Hisenda Sanitària Local pel transport i l'eliminació.
Aqueix Assessorat informa, a més, que amb l'assignació
del nou contracte pel servici de higiene urbana, la situació
no canviarà però puc assegurar que sigueran intensificats
los controls perquè les regules siguen respectades.
l'Assessor a l'Ecologia
Francesco Carboni
22 de juny 2006
Diumenge: dia d'obertura per les botigues
Los exercicis comercials de la ciutat pogueran obrir les activitats
el diumenge i durant els dies festius. L'ordenança firmada
avui del Síndic Marco Tedde torna a determinar los horaris
d'obertura i tancadura de les botigues, abrogant la del 1999 i
conformant la mesura a la llei regional del 18 de maig 2006.
La nova llei atribueix a les administracions la facultat de consentir
l'obertura dominical i festiva dels exercicis comercials fins
a les hores 24, "durant els períodes de major flux
turístic, en ocasió d'adveniments i manifestacions
de particular rellevància o per respondre a exigències
dels residents. A l'Alguer l'estajó turística s'està
allargant sempre de més - explica el Síndic - gràcies
a la presència de l'aeroport col·legat amb ciutats
internacionals, a la rada de l'Alguer que constitueix una meta
apreciada de les naus de creuer i encara per la presència
del Port turístic. A més - continua Marco Tedde
- com demostrat de l'afluència dels ciutadans mateixos,
la possibilitat de fruir de l'obertura dominical i festiva representa
una realitat consolidada que respon a les exigències de
la ciutat". Recentment l'Assessor al Desenvolupament Econòmic
Ninni Picinelli ha encontrat les organitzacions del sector comercial
per concertar, així com preveu la mateixa llei regional,
una decisió unànime que per l'Assessor "evidencia
una especifica característica de la ciutat, un costum de
vida i una necessitat lligada a les exigències dels algueresos".
Los exercicis comercials pogueran doncs obrir al públic
cada dia de la setmana de les 07.00 a les 24.00, observar facultativament
la tancadura dominical i festiva i la mitja jornada de tancadura
setmanal. "Les jornades de tancadura obligatòria -
precisa Picinelli - són: 1° de gener, Pasqua, Dilluns
de l'Àngel, 25 d'abril, 1° de maig, 15 d'agost, 25
i 26 de Nadal".
20 de juny 2006
Aprovat el financiament pel conducte del gas
en ciutat
Els usuaris de l'Alguer - l'Olmedo han obtengut el financiament
per a la realització del conducte del gas en ciutat. La
llista de dotze usuaris que empraran els fons Cipe previstos per
a la realització de les obres és estada formalitzada
als dies passats de la Regió, i la sol·licitació
presentada de la SIT, la societat comunal pels Servicis Integrats
Territorials, ha obtengut la setena posició. El projecte
infraestructural dels Municipis de l'Alguer i l'Olmedo ha obtengut
un financiament de 7.500.000 €, per un total de 15 milions
previstos pel projecte. Per a la realització del conducte
del gas, de totes maneres, la SIT ha triat la via del Project
Financing, i la data última per a la presentació
dels projectes és estada fixada pel 30 de juny. "Després
de la fase de verifica de les ofertes - anuncia l'Assessor al
Servicis Tecnològics Luigi Altea - començarà
la dels treballs previstos per al principi del 2007". Siguerà
realitzada, doncs, una altra obra pública de gran importància
per al millorament de la vida, "amb grans beneficis del punt
de vista de l'estalvi energètic - sosté l'Assessor
- del 30/40% respecte als costos actuals". El conducte del
gas és un projecte aprovat del Consell Comunal a l'octubre
del 2004 en l'àmbit del pla per a la realització
del conducte del gas metà.
"Un ulterior pas envant en l'estratègia de millorament
de la qualitat de la vida en ciutat - comenta el Síndic
Marco Tedde - una altra obra de gran importància que portarà
beneficis a la col·lectivitat. El Municipi - explica el
Síndic - realitzarà una sèrie d'iniciatives
finalitzades a salvaguardar l'ocupació en el sector de
la distribució del gas, actuant una política d'absorció
dels privats en l'empresa que gestionarà el servici en
ciutat, i a més introduirà en l'avís la utilització
d'empreses i mà d'obra locals".
19 de juny 2006
Estajó de les naus de creuer a l'Alguer
De demà, 20 de juny, començarà l'estajó
de les naus de creuer a l'Alguer amb l'arribada, prevista per
les hores 9.00, de la primera nau - Artemis - que porta bandera
de les Bermudes.
L'Artemis és la primera de les moltes embarcacions que
arribaran aquest estiu; són, de fet, 19 les naus de creuer
que atracaran al port de l'Alguer fins al 28 de octubre gràcies
a l'ajut de les agencies AMS - Agenzie Marittime Sarde - i Altair
Viaggi. Cada nau transportarà més o manco 1500 passatgers
que visitaran el centre ciutadà determinant un considerable
flux de turistes en ciutat amb repercussions positives per l'economia
local.
L'Assessorat al Turisme del Municipi, al fi de millorar l'acollença
de part de la ciutat i encoratjar la fruïció dels
servicis que la mateixa ofreix, ha enllestit un quiosc, al moll
de la Duana, amb personal tècnic en grau de donar totes
les indicacions necessàries i el material informatiu als
turistes.
"L'Alguer - diu l'Assessor al Turisme Antonio Costantino
- amb el sou territori, poguerà donar una imatge completa
de si mateixa, ofrint un servici de acollença per les naus
i els passatgers i això - continua Costantino - siguerà
sols el primer pas a través del qual aqueixa administració
crearà vàlides ofertes turístiques dirigides
a un mercat sempre més especialitzat i en continua evolució".
19 de juny 2006
El Cagliari no és més invencible.
La Mercede guanya el campionat Ciutat de l'Alguer
Resultat històric per la Mercede Scuola Calcio Alghero.
Per la primera vegada una formació juvenil de diletants
de la Sardenya ha guanyat contra la del Cagliari Calcio. La final
que ha tengut lloc ahir és acabada amb el resultat de 3
a 2 per la Mercede que d'aquesta manera s'és adjudicada
la X edició de la manifestació. Un resultat a sorpresa
que ha subvertit cada pronòstic i ha donat el just reconeixement
a l'esquadra algueresa entrenada de Stefano Marrosu. Gran satisfacció
en casa Mercede per un resultat de gran valor que enriqueix la
llonga sèrie de victòries obtengudes enguany. En
la categoria Pulcini (95-96), victòria final per la Torres
que ha guanyat contra la Mercede per 4 a 2, mentre en la categoria
Micro (97-98), la Mercede guanya contra l'Olmedo. El campionat
Ciutat de l'Alguer s'és confirmat també enguany
la millor manifestació per la categoria Esordienti (93-94)
de nivell regional. La manifestació, de gran qualitat també
del punt de vista de la tècnica, ha posat en relleu les
qualitats de alguns jugadors que tengueran un futur assegurat.
A la fi el premi intitulat a Lucio Artissunk pel millor marcador
és anat a Salis de l'Olmedo, mentre Bussu del Cagliari
s'és adjudicat lo premi Pino Cuccureddu pel millor jugador.
15 de juny 2006
Premi Alghero Donna - XII edició,
24 de juny 2006
Les guanyadores: Graziella Livi (secció Prosa) Fiorella
Ferruzzi (secció Poesia)
La comissió del Premi Nacional de Literatura i Periodisme
Alghero Donna, coordinada de Neria De Giovanni, President de l'Associació
Internacional dels Crítics Literaris, ha anunciat públicament
les guanyadores de la XII edició: a guanyar el Premi, que
consisteix en una summa de moneda i una artística joia
de corall són: Grazia Livi, per la secció Prosa,
amb Lo Sposo Impaziene i Fiorella Ferruzzi, per la secció
Poesia, amb Prima che passi la poesia (CUEC). Grazia Livi, en
Lo Sposo Impaziente, reconta la història difícil
però molt intensa entre Lew Tolstoj i Sofia Andreevna.
Ella és la dona de la qual cada home se pogueriva enamorar
a primera vista. Se coneixen a penes, però l'atracció
és lego molt forta. Són, de manera diferent, dues
personalitats excepcionals. En la novel·la se conta el
viatge i la primera nit d'esposori. En aquelles hores se revela
ja tot el destí futur de llur relació. I també
l'eterna lluita entre los sexes, en un desencontre alhora necessari
i terrible, cruel i commovint. Amb extraordinària sensibilitat
i una prosa tan lleugera com precisa, Grazia Livi mos fa reviure
un viatge emocionant i revelador, de profunditat inesperada, amb
sapiència i una escriptura incisiva. Guanyadora del premi
Viareggio el 1991 amb "Lettere del mio nome", Grazia
Livi és també una de les més agudes assagistes
que han fet conèixer a Itàlia l'obra de Virginia
Wolf i de moltes altres escriptores estrangeres. El llibre de
Fiorella Ferruzzi, Prima che passi la poesia, és el primer
recull poètic de la periodista sarda que avui viu i treballa
a Bolonya. Ressonen en aquestos versos melodies antigues i noves,
alegres però tenyides també de tristura amagada,
doloroses com les nits i els dies de la nostra existència,
sobretot de l'existència de les dones. El llibre canta
el turment de l'abandó, l'esperança del retorn,
les amargures del desengany i les resurreccions espirituals. Amb
aquest primer llibre la Ferruzzi passa alegrament del món
del periodisme al del paper estampat, tenint en previsió
lo segon llibre de poesies. El premi Alghero Donna 2006 siguerà
dedicat a Grazia Deledda en ocasió dels setanta anys de
la sua mort, el 15 d'agost 1936 a Roma, i els vuitanta anys del
conferiment del Premi Nobel del 1926. Per tal motiu, el reconeixement
especial de la comissió siguerà assignat a l'estudiosa
nuoresa de Grazia Deledda, Angela Guiso, que ha recentment publicat
un altre contribut crític sobre l'escriptora, temes, llocs,
personatges (Edizioni Iris). Com ja anunciat, la secció
periodisme és estada assignada a Irene Pivetti (Mediaset,
Rete4). El premi nacional de literatura i periodisme Alghero Donna,
patrocinat dels assessorats a la Cultura i al Turisme del Municipi
de l'Alguer i organitzat del periòdic de cultura Salpare,
siguerà consignat dissabte 24 de juny. La tardada, presentada
com sempre de Neria De Giovanni, amb la direcció de Vincenzo
Lobrano, siguerà oberta de l'exhibició del cantautor
Paolo Dessì acompanyat de Raimondo Dore al piano i de Pietro
Dore a la viola.
14 de juny 2006
Nou asfalt. Se comença de la Pedrera
Després de la conclusió dels treballs del sector
hídric i de la clavegueram en algunes zones de la ciutat,
en particular aquelles de la zona nord, l'Assessorat a les Manutencions
ha començat els treballs de la nova pavimentació
dels carrers. "Una contracta de 100.000 € - explica
l'Assessor Mauro Giorico - que servirà pel restabliment
de les condicions de viabilitat als carrers interessats de les
excavacions, però també en aquellos que tenen una
situació de precarietat". Demà començaran
els treballs a la carretera d'enllaç del Carme (carrer
Mossa), que siguerà asfaltada enterament, així com
tots los altros carrers de la ciutat que successivament sigueran
interessats de les obres. Aqueixa és la llista dels carrers
interessats, la majoria al quarter de la Pedrera: carrer Oristano,
Paoli, Costa, Veneto, Napoli, Venezia, Tiziano, Amalfi, Don Gnocchi,
Villanova, Pisa. Per aqueix intervent se despendrà la meitat
de la moneda disponible, que siguerà emprada quan s'acabaran
los treballs en les altres zones de la ciutat. L'Assessor Mauro
Giorico evidencia que "després de la fase de les incomoditats,
conseqüència inevitable dels treballs al conducte,
arriba el moment de la tancadura de les obres i de l'atès
restabliment de l'asfalt". En molts casos l'Administració
ha considerat oportú asfaltar l'enter carrer i no sols
la part interessada dels treballs. Així com és ja
succeït a la zona sud de la ciutat. Demà, doncs, comencen
les obres a la carretera d'enllaç del Carme, carrer particularment
important pel col·legament amb la marina, assai traficat
i que té menester de un intervent sanejant.
10 de juny 2006
El Síndic: "un balanç pels grans objectius"
Segons el Síndic "la majoria de centredreta ha demostrat
encara una volta visió estratègica, sentit de responsabilitat
i cohesió, elaborant i aprovant un balanç preventiu
que mira a exaltar les potencialitats de la ciutat i a prosseguir
el camí començat de l'administració ja de
l'inici de la legislatura portant a solució problemàtiques
de anys i creant les condicions per un desenvolupament durador
i sostenible".
Grans obres públiques, potencialment del verd i del decor
urbà, millorament de la qualitat de la vida i gran atenció
als servicis socials son els elements rellevants del balanç
preventiu.
Un balanç que, també si "carregat" dels
talls estatals i regionals del President Soru, és estat
impostat bé de l'assessor Caria i dels sous col·laboradors
de manera tal de consentir a l'administració de continuar
a aconseguir grans objectius. La ciutat està creixint,
està millorant, està anant envant i està
assumint en l'àmbit de la nova Província de Sàsser
el rol de ciutat cap i aquest balanç és l'instrument
financiari que dona propulsió a aquest nou camí.
8 de juny 2006
Programa dels intervents socioassistencials
i Carta Servicis
L'Assessorat als Servicis Socials comunica que són estats
publicats al siti Internet del Municipi de l'Alguer: www.comune.alghero.ss.it
dos importants instruments de la programació social: el
programa dels intervents socioassistencials pel trienni 2006-2008,
aprovat amb decisió del Consell Comunal n.5 del 23/02/2006
i la Carta dels Servicis Socials aprovada amb decisió n.10
del 03/03/2006.
La publicació al siti Internet consentirà una major
participació i una millor informació en mèrit
als servicis erogats als ciutadans interessats, a les associacions
de voluntariat, als organisme i als ens que obren al sector de
les polítiques socioassistencials.
El Dirigent dels Servicis Socioassistencials.
Doct. Salvatore Masia
08 de juny 2006
El Síndic recivi la Scuola Calcio Mercede
Demà al maití a les 10:30 el Síndic Marco
Tedde i l'Assessor a l'Esport Giancarlo Spirito recivin a Santa
Anna dirigents i tècnics de la Scuola Calcio Mercede. El
Síndic i l'Assessor se congratularan per l'extraordinària
estajó esportiva realitzada del més important sector
juvenil alguerès, interpret d'una estajó rica de
èxits a nivell regional, enriquida de la participació
de l'equip Giovanissimi a la fase nacional de la competició
Figc, manifestació de la qual un equip alguerès
mancava de la primera meitat dels anys '80. L'encontre servirà,
a més, per presentar els projectes futurs de la societat,
entre els quals l'imminent organització de la competició
juvenil Ciutat de l'Alguer.
5 de juny 2006
Encontre amb el Sotssecretari a l'Ambient
Bruno Dettori
Aquest maití el Síndic Marco Tedde ha recivit a
Santa Anna el Sotssecretari a l'Ambient Bruno Dettori per un primer
encontre en mèrit a les temàtiques ambientals i
als relatius problemes conseqüents a les decisions objecte
de confrontació. Posidònia, corall, bogamarí,
aquestos los arguments afrontats a la presència del Vicesíndic
Antonello Muroni, de l'Assessor a l'Ambient Francesco Carboni,
de l'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli
i del Conseller comunal Vittorio Curedda. El Síndic ha
explicat los problemes actuals, en particular en mèrit
a la posidònia i al corall. Pel que fa al primer argument,
ha evidenciat que existi una circular del Ministeri de l'Ambient
que ofreix la oportunitat, entre altres opcions, de dellibrar
les platges dels cúmuls de algues per dipositar-les, durant
el període estiu, en llocs idonis resolvint d'aquesta manera
el problema de la neteja dels litorals i consentint un gran estalvi
per les caixes comunals en relació a la eliminació
d'aquesta "deixalla especial". "Lo Sotssecretari
ha manifestat la màxima disponibilitat per arribar a la
solució del problema - ha dit el Síndic Marco Tedde
- no sols en relació a la posidònia sinó
també als altres problemes de la Costera del Corall".
Bruno Dettori ha, doncs, anunciat que s'activarà per trobar
una solució, tenint en comte los problemes exposats del
Síndic, que ha evidenciat les dificultats creades de les
recents decisions. Dificultats que, segons el sotssecretari sigueran
afrontades amb la necessària atenció. És
estat, doncs, el primer de una serie d'encontres que Dettori ha
promitit de realitzar amb l'Administració Comunal.
25 de maig 2006
Servici per l'Escola Bressol
El dirigent comunica que son obertes les inscripcions a l'escola
bressol comunal per l'any 2006/2007. Les demanes tengueran de
ésser presentades amb l'adequat mòdul, entre el
30/06/2006, a l'Ofici Protocol del Municipi al carrer Santa Anna
n°38.
Per retirar el mòdul d'inscripció i per qualsevol
altra informació los interessats pogueran dirigir-se a
l'Ofici Servicis Socials, al carrer de la Resistenza n° 17,
de dilluns a divendres de les hores 10:00 a les 12:00.
El mòdul d'inscripció és també disponible
a l'escola Bressol, al carrer Giovanni XXIII n° 110, a les
seus del projecte "Quarters en moviment" situades a
les Iglésies de Sant Josep e del Santíssim Nom,
i del siti Internet: www.ciutatdelalguer.it.
El Dirigent del Sector
Doct. Salvatore Masia
25 de maig 2006
Preocupació per la taxa sobre els yacht
"La taxa sobre el luxe provocarà danys a l'economia
turística de l'Alguer. Un preavís del que poguerà
succeir amb les taxes sobre les embarcacions de deport s'és
ja pogut entreveure durant los encontres tenguts amb els operadors
turístics i administradors al Saló Internacional
de Turisme de Catalunya".
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli
comunica els comentaris negatius registrats durant la participació
al SITC de Barcelona, comentaris negatius sobre una llei que segons
l'Assessor "és feta expressament per fer canviar meta
als turistes". A Catalunya, de fet, l'eco de la llei regional
sobre les embarcacions ha tengut molt espaci, i dissabte 6 de
maig, el quotidià La Vanguardia ha publicat un servici
amb una foto de l'Alguer amb un títol - comenta l'assessor
- que no deixa espaci a interpretacions: La Sardenya posa impostos
a les barques de luxe. Una publicitat negativa que tenguerà
repercussions negatives - continua Picinelli - i que mos porta
enrere en el temps, quan una llei promulgada per prohibir l'atrac
de les embarcacions que portaven les "Banderes ombres"
havia fet la fortuna de ports corsos com Portvell, Ajaccio i Bonifaci.
De fet los ports de la Còrsega acollien la llei amb l'escrita
Grazie Italia naturalment per regraciar el nostre país
de haver consentit al turisme nàutic de desviar de les
costes sardes a l'illa francesa per evitar les taxes de atrac".
Segons l'Assessor al Desenvolupament Econòmic, una primera
se verifica poguerà comprovar d'aquí a poc, quant
tindrà lloc la regata vèlica Palma de Mallorca -
l'Alguer.
"Molts propietaris de les barques catalanes - explica Picinelli-
són preocupats a causa de la taxa, i pogueriven renunciar
al viatge a l'Alguer en ocasió de la regata ".
24 de maig 2006
Situació SERT
l'Alguer, 18 de maig
Després de la decisió de transferir el SERT de
l'Alguer als nous locals del carrer degli Orti, continuen a arribar
a la mia adreça preocupants comunicacions de part dels
habitants d'aquella zona i de les zones limítrofes en mèrit
als problemes provocats al quarter dels comportaments tenguts
dels usuaris de l'estructura sanitària en qüestió.
A això s'adjunin les nombroses denuncies per la difícil
situació en la qual és obligat a obrar el personal
mèdic i paramèdic, amb les inevitables incomoditats
pels usuaris a causa de la exigüitat de l'orgànic.
Dotar el SERT de ambients més idonis i adequats a les exigències
de pacients i doctors constituïa certament una prioritat.
No puc no rellevar, de totes maneres, que hi hagi la necessitat,
de igual manera important, de adequar l'orgànic a la gran
quantitat de treball.
De moment l'estructura dona assistència més o manco
a 200 tòxics que provenen també dels municipis limítrofs,
per la qual té a disposició un doctor, un psicòleg,
dos infermers i dos assistents socials, numero inadequat per la
muntanya de treball existent.
Li deman, per això, de voler trobar una solució
perquè el personal del SERT de l'Alguer, a través
de un increment de dependents, sigui en grau de obrar normalment
respectant la dignitat i els problemes sanitaris i socials que
els usuaris són obligats a suportar.
Confiant en un sou ràpid i concret interès rebi
les mies cordials salutacions
Marco Tedde
23 de maig 2006
Divendres a Santa Anna presentació
de Monuments Oberts
Dissabte 27 i diumenge 28 de maig pròxims siguerà
tornat a proposar l'apuntament dedicat a la cultura i la història
de l'Alguer: Monuments Oberts. La iniciativa, a cura de l'Assessorat
a la Cultura i Pública Instrucció, és a la
quarta edició i torna a proposar la visita als principals
siti arqueològics, iglésies i monuments històrics
de la nostra ciutat, en col·laboració amb els instituts
escolàstics ciutadans, les cooperatives del Territori Museu
i l'associació Alba. "Los ciutadans - explica l'Assessor
Antonello Muroni - tengueran la possibilitat de aprofundir les
coneixences en mèrit al gran i vast patrimoni històric
i artístic present al territori alguerès, a través
també de l'auxili de les explicacions que, durant les visites,
sigueran donades als visitadors, de part dels estudents, joves
guies voluntàries". La novetat d'enguany, pertany
els supermercats SISA, els quals oferiran als alumnes un petit
servici de refresc durant les dues jornades. La ciutadania és
convidada a participar nombrosa a la iniciativa, que mos permiti
de conèixer més bé la nostra ciutat a partir
dels sous orígens.
La presentació de l'adveniment tendrà lloc durant
una conferència de premsa divendres pròxim, 26 de
maig, a la presència del Síndic Marco Tedde, a les
hores 10.30 a Santa Anna.
22 de maig 2006
Demà tancadura de l'aigua
L'Abbanoa, ex Esaf, ha comunicat que demà, 23 de maig,
són previstos treballs de manutenció a l'establiment
de Mont Agnès. Les obres comportaran la tancadura de l'erogació
hídrica fins a la fi dels treballs, previstos per la maitinada
del dia 24.
20 de maig
Tancadura de la pesca del corall: greu dany
La decisió de tancar la pesca del corall representa un
greu dany per la ciutat de l'Alguer, no sol del punt de vista
econòmic, assai rellevant, sinó també i sobretot
del punt de vista cultural i social. De fet la Costera del Corall
és lo nom que distingeix l'Alguer en tot lo món,
per la peculiaritat del sou producte que de molts anys ve recollit
i treballat en ciutat. La decisió de la junta regional,
entre les altres coses, no troba nimanco confort en el món
científic, perquè, me resulta, que les Universitats
de Sàsser i Càller no siguin estades interpel·lades
per manifestar el propi parèixer. A més, també
pels estudiosos tal mesura és poc ponderada i improvisada.
Reduir enguany el període de la pesca a estajó ja
començada comporta danys assai greus als encarregats del
sector que han adquirit atraçadures utilitzant contributs
regionals que ara se transformen en dissipació de moneda
pública. El dany és rellevant també pel sector
artesanal de la ciutat, tradicionalment lligat a la pesca del
corall. Se corri el risc, doncs de crear un ulterior grup de desocupats
del qual la ciutat no té menester. No se compren doncs
el motiu d'aquesta tancadura, sinó lo de evidenciar encara
una vegada la filosofia de la contemplació dels béns
culturals, mètode ja àmpliament utilitzat pels plans
paisatgístics. El corall, de fet, fa part de la cultura
de l'Alguer, la tradició de la sua decoració és
motiu de atracció turística, i aquesta tria, com
altres adoptades del Governador Soru, pareix feta expressament
per punir la ciutat, humiliar-la del punt de vista de la imatge,
amb finalitats que francament no coneix. Mos aguardem, si se tenguessi
de perseguir aquesta línia la tancadura total de la pesca
de la llagosta, altro emblema de l'Alguer. Esper que en mèrit
a tal decisió hi pugui ésser un canvi d'idea que
posi en primer pla l'Alguer, la sua cultura, les sues tradicions
i el sou desenvolupament.
El Síndic
Marco Tedde
19 de maig 2006
Operacions de manutenció del verd
És començada de calqui dia una consistent operació
de manutenció del verd urbà, realitzada amb diversos
intervents que interessaran tota la ciutat i les fraccions. L'empresa
adjudicatària de un contracta de 93.000 €, és
la Amico Verde de Macomer que de calqui dia està treballant
amb un programa de obres de la durada de tres mesos. Contemporàniament,
los tècnics del sector manutencions del Municipi són
al treball en les zones públiques com les àrees
escolàstiques i els parcs. A la meitat del pròxim
mes de juny, a més, partirà un projecte ocupació
amb l'assumpció de vuit unitats per un període de
cinc mesos, que se uniran al personal de l'Administració
de manera que la ciutat sigui més ordenada i acollidora
per l'estiu. A la passejada Barcelona els treballs son ja començats
ahir i continuaran als pròxims dies per eliminar totes
les emergències. "Estem cercant de intervenir amb
un programa que en principi eliminarà la situació
de degradació - ha dit el Síndic Marco Tedde - per
realitzar després accions de major cura i ornament. El
sector del verd - subratlla - és de gran importància
per la ciutat. Malauradament la realització d'aquest contracta
ha tengut uns alentiments, però ara podem anar amb un ritme
més sostengut per poder recuperar el temps perdut. L'empresa
ha ja realitzat los treballs a les àrees dels carrers Catalunya
i Vittorio Emanuele (àrea de la presó) i del carrer
Matteotti (cases populars). "El programa preveu intervents
als parcs de les escoles - anuncia l'Assessor a les Manutencions
Mauro Giorico - i, als dies passats, és ja estat portat
a terme el tall de les herbes al llarg del camí que porta
a Vallverd, treball necessari vista la concomitància amb
els pelegrinatges. Dilluns - continua - los grups treballaran
al carrer Lido i al carrer Liguria, el mateix dia i també
dimarts, són previstos los primers intervents a Fertília".
Dimecres, dijous i divendres tocarà a la fracció
de Santa Maria La Palma. El calendari continua amb una sèrie
de treballs finalitzats a posar ordre al verd. Una volta feta
la major part dels treballs de neteja, los tècnics pogueran
intervenir amb obres de abelliment. S'està cercant de treballar
amb una certa rapidesa per tornar a portar la situació
a la normalitat, superant així la inicial mancança
de personal.
19 de maig 2006
Les algues podran ésser dipositades. Novetats importants
gràcies a la decisió del Ministeri. La regió
individuarà los llocs.
Un primer i important pas envant vers la solució del problema
de la Posidònia arriba en aqueixos dies. Hi ha una bona
notícia que pot reduir en manera considerable los problemes
de l'Administració: "Les algues, després de
l'extracció de les platges, pogueran ésser dipositades
durant l'estajò estiva i ésser tornades a portar
en loco a la estajó hivernal". L'ha anunciat avui
el Síndic Marco Tedde durant la conferència organitzada
de l'Asap Mare e Ambiente als locals de la Facultat de Ciències
de la Marina sobre el tema "Posidònia Oceànica.
Deixalles o recursos pels litorals?". "Després
de una llonga confrontació i una sèrie de sol·licitacions
al Ministeri de l'Ambient finalitzades a modificar el Decret Ronchi
- gràcies també a l'aport fonamental del món
acadèmic i científic i de la mateixa Asap, que han
desenvolupat estudis per demostrar que no té de ésser
considerada una deixalla, avui tenim la possibilitat de utilitzar
la posidònia en l'agricultura i de eliminar i dipositar-la
en llocs idonis que tengueran de ésser individuat de la
Regió". Un gran pas envant que permeti a l'Administració
Comunal de estalviar més o manco 200.000 € a l'any
pel dipòsit en la descarrega del que el decret Ronchi classifica
com deixalla especial. "La legislació vigent - explica
Marco Tedde - ha creat problemes assai greus al Municipi, sigui
de natura ambiental sigui de natura econòmica. Eliminar
la Posidònia costa al Municipi 90 € al metre cub -
ha subratllat el Síndic - i a més se poden dipositar
solament 4 camions al dia. Això crea també implicacions
de natura penal pels administradors que després de l'extracció
tenen algunes dificultats a dipositar el material a la descarrega".
Ara, gràcies a la Circular del Ministeri de pocs dies fa,
la Posidònia podrà ésser dipositada a l'estiu
i portada a les platges durant l'hivern. Manca encara la decisió
de la Regió, l'Ens delegat, de part del Ministeri, de individuar
els llocs apòsits. El Síndic ha ja demanat, amb
una lletra adreçada a l'Assessor a l'Ambient, de començar
el procediment administratiu consegüent a la circular del
Ministeri de l'Ambient. "Una volta que la Regió haurà
individuat el lloc idoni, les algues podran ésser dipositades
i portades als litorals després de l'estiu. Així
la Posidònia podrà continuar lo sou cicle biològic,
doncs ésser una barrera contra l'erosió costera
i contribuir al manteniment de l'estat de salut de les nostres
marines". Però sobretot el Síndic ha subratllat
el fet que no sigueran gitats en descarrega ingents quantitats
de moneda pública. "moneda que podrà ésser
emprada de manera més intel·ligent a favor de la
col·lectivitat" ha acabat Marco Tedde.
17 de maig 2006
l'Alguer al SITC de Barcelona
És acabat la setmana passada, a Barcelona, el Saló
Internacional de Turisme de Catalunya, al qual ha participat el
Municipi de l'Alguer entre els expositors. La fira, dedicada al
públic, és un apuntament de cada any per la Ciutat,
que considera aqueixa important manifestació una de les
activitats per la promoció turística a l'estranger.
El Saló de Barcelona és particularment important
per dos fonamentals motius: primer de tot pels lligams històrics
i culturals amb Catalunya, que representen, sense dubte, una riquesa
pel nostro territori de salvaguardar i de reforçar, i en
segon lloc per la comunicació aèria diària
amb Girona, un importantíssim element pel desenvolupament
de la Ciutat, que no té de ésser considerat ja com
una meta. "Les tractes internacionals que avui mos permetin
de tendre la que jo defineix com la vera continuïtat territorial,
la amb la Europa, - afirma l'Assessor al Turisme de l'Alguer,
Antonio Costantino - són una riquesa de salvaguardar i
cultivar amb perseverança. El tràfic dels passatgers
d'aquestes línies té de ésser sempre controlat
i doncs sostengut amb diverses i atentes accions de marketing,
perquè representa sigui una font important de fluxos turístics
en entrada per la nostra Ciutat, sigui un mitjà que mos
permeti amb facilitat i a costos certament interessants de arribar
a algunes de les més importants Ciutats continentals, i
de ésser verament ciutadans europeus.
La novetat més important d'enguany, per l'Administració
ciutadana, és sense dubte l'espaci expositiu enllestit
a Barcelona. A la fira, a la qual eren presents el Síndic
Marco Tedde i l'Assessor Antonio Costantino, han volgut participar
amb un espaci important, amb un enllestiment que restarà
de propietat del Municipi i que continua a seguir la línia
gràfica i de imatge que és estada triada per l'entera
campanya promocional del territori: plegables, siti Internet,
pàgines publicitàries de premsa i espaci expositiu.
La participació al SITC és, naturalment, la primera
de una sèrie de accions integrades que se tenen de realitzar
per reseixir a obtenir resultats apreciables del punt de vista
dels fluxos turístics provenint de Catalunya, però
representa verament un èxit pel gran interès mostrat
i per la gran demana de material promocional i informatiu.
17 de maig 2006
I° àmbit: "Polítiques per la promoció
del benésser de les noves generacions"
L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer informa
que en l'àmbit de les polítiques per la promoció
del benésser de les noves generacions i en referència
al pla territorial redactat segons la llei 285/97 de tots els
Municipis del districte sanitari de l'Alguer, és iniciat
el servici denominat "Kilometrando".
Lo servici és finalitzat a crear ocasions d'encontre i
de confrontació entre minyons dels Municipis del districte,
compresos en la faixa d'edat 11/17 anys, a través de activitats-laboratoris
(dansa, música, esport i teatre) propedèutics a
un maxiadveniment final caracteritzat de un gran encontre de tots
los participants.
Característica del servici és la mobilitat, és
a dir durant l'any sigueran organitzades diverses excursions a
tema amb la finalitat de aprofundir los itineraris desenvolupats
als laboratoris.
Les excursions sigueran guiades del grup d'educadors i animadors
proposats de l'ATI adjudicadora del servici, amb la relació
de un educador cada 15 minyons.
Tots los minyons particularment interessats, que volgueran participar
amb les pròpies idees, desenvolupar les pròpies
capacitats en àmbit esportiu, creatiu i musical i adherir
a la iniciativa, poden recivir totes les informacions útils
i el mòdul de adhesió als oficis de l'Assessorat
als Servicis Socials, al carrer de la Resistenza, n° 17, als
dies dimarts i dijous de les hores 11:00 fins a les 13:00.
El dia últim per la presentació de les demanes de
adhesió és el 09 de juny 2006.
17 de maig 2006
Ex Cinema de Fertília. L'administració
continua a sol·licitar el Demani
El Síndic Marco Tedde ha demanat l'intervent de la Guàrdia
Municipal i dels tècnics del sector de l'edilícia
privada per verificar si per l'ex Cinema Teatre de Fertília
hi han les condicions per ordenar al Demani de l'Estat l'eliminació
de la situació de perill. Després del fet que és
succeït ahir a la tarda, Marco Tedde confirma que "l'Administració
està contínuament fent pressió al Demani
perquè pugui cedir l'estructura al Municipi de l'Alguer,
per destinar-la a activitats culturals i perquè sigui fruïbles
de tota la ciutat". Diversos son estats els intents adoptats
de l'Administració en merit als immòbils històrics
de Fertília, "intents - evidencia Tedde - portats
envant de l'inici d'aqueixa legislatura, però fins ara
sense ningun èxit". El mateix Assessor al Demani i
Patrimoni Angelo Caria és intervengut en moltes ocasions
vers l'Estat en mèrit a aqueix tema per donar una solució
al cas. "Desgraciadament - confirma Caria - un contenciós
entre la Junta Regional i l'Estat, pel tema del paisatge dels
béns, impedeix que lo Cinema pugui fer part de les disponibilitats
comunals". Malgrat això, los esforços de l'Administració
son estats igualment ignorats. Per superar aqueixa situació,
nada del contenciós Estat-Regió, el Municipi ha
demanat al Demani una concessió de trent'anys dels immòbils
històrics, per poder intervenir amb una requalificació
adequada a la fruïció dels edificis. Però nimanco
aqueixa hipòtesi és estada considerada. El Demani,
de fet, ha respost negativament. "El temor - acaba el Síndic
- és que el conflicte que interessa l'Estat i la Regió
duri per molt temps. Malgrat això, nosaltros continuarem
a sol·licitar el Demani per trobar una solució pel
cas".
15 de maig 2006
Projecte Integrat: gran interès de
part dels privats. Més de 100 els participants
En molts han participat a l'encontre organitzat del Municipi
en mèrit al tema del Projecte Integrat. La sala de l'ex
seminari del carrer Sàsser era plena, més de cent
les presències registrades. L'Administració comunal,
representada del Síndic Marco Tedde i del Dirigent del
Sector Programació i Polítiques Comunitàries,
Doct. Salvatore Masia, ha retengut fonamental la organització
de un encontre clarificador de les modalitats de adhesió
al Projecte Integrat. Per això son estats convidats los
tècnics del Laboratori i de la Província de Sàsser
per il·lustrar la gran i articulada documentació
i els temps de respectar pel nou procés de Projecte Integrat.
En particular son estat il·lustrats sigui los criteris
per la presentació de les demanes de participació
als Partenariats de Projecte. La publicació de l'Avís
convida los Ens Locals, les empreses, les associacions de categoria,
les organitzacions sindicals, ambientalistes i culturals, los
centres de recerca i les Universitats a presentar entre el pròxim
19 de juny la demana de participació i a elaborar i definir,
fins al 4 de setembre del 2006, los Projectes Integrats. Entre
els presents en sala hi havien los representats de les empreses
més importants del nostre territori i de les nombroses
associacions de categoria. Tots han participat activament, demostrant
interès i manifestant la voluntat de adherir amb els propis
projectes a aquella que és la nova fase de assignació
dels recursos financiats de la Regió Sardenya a través
de u dels més importants Fons Estructurals de nostre interès,
el POR Sardenya 2000-2006. Significatiu l'interès demostrat
també dels operadors del món artístic i cultural
que han demanat ulteriors encontres amb l'Administració
Comunal i amb els tècnics del Laboratori primer de la caducitat
del 31 de maig. L'Interès mostrat dels privats és
un element encoratjador també perquè més
o manco el 80% dels recursos financiarà los sous projectes.
Diverses les persones que han manifestat la problemàtica
relativa a les imminents caducitats i que han demanat la prorroga.
Com era previsible algunes demanes han interessat l'entitat del
financiament i en conseqüència aquella relativa al
cofinanciament del Projecte Integrat. A tal propòsit el
doctor A. Saba, coordinador del Laboratori territorial de Sàsser
ha especificat la necessitat de la publicació dels Avisos
per conèixer els recursos establits per cada mesura. Aguardant
los pròxims apuntaments sigui la Província que el
Municipi de l'Alguer han garantit la pròpia disponibilitat
deixant a tots los participants les adreces útils per la
demana de ulteriors informacions.
15 de maig 2006
Adjudicats els treballs de la il·luminació de la passejada
Barcelona
Amb la fase del completament de la il·luminació
de l'obra pública al carrer Garibaldi, comença la
part final dels treballs de la passejada Barcelona. Als últims
dies los oficis han adjudicat lo contracta per la instal·lació
del projecte que embellirà de manera suggestiva la passejada.
Lo contracta és estat adjudicat a l'empresa Frau de Sàsser,
per un total de 1.000.000 de euros que l'Administració
ha trobat gràcies a l'Avís Comunitari "Ciutats
Regies". "El projecte - explica l'Assessor als Treballs
Públics Gianni Spano - preveu la il·luminació
de l'entera passejada, la instal·lació de senyaletiques
i de un box per les informacions. La passejada siguerà
doncs completada, amb el mateix tipus de fanals que se troben
en la primera part". En l'arjola central, al final, sigueran
instal·lades 24 torres far idèntiques a un prototip
ja existent en la part final del primer lot. En la part interna
de la passejada, el projecte preveu la instal·lació
de un altro model de fanals. Així com previst en el projecte
de l'Arquitecte Busquet, tot l'itinerari de la nova passejada
siguerà enriquit amb lluminàries que sigueran enceses
en moments particulars o de festa o també als fins de setmana.
"Aquest és un ulterior pas envant pel completament
de l'obra - comenta l'Assessor - d'aquí a dos mesos és
prevista la consigna dels treballs".
12 de maig 2006
Presentació de la Planificació
Estratègica
Dimarts 16 de maig,
a les 10,45, als oficis de Sant'Anna, tenguerà lloc una
conferència de premsa de presentació del procés
de Planificació Estratègica. El Síndic Marco
Tedde, amb el dirigent Doct. Salvatore Masia, il·lustrarà
los continguts del programa amb els subjectes que formen part
del procés participat, és a dir el Departament de
Planificació Territorial de la Facultat de Arquitectura,
la Societat Avventura Urbana de Torí i el grup del treball
que s'ocuparà del programa.
11 de maig 2006
Inauguració de la nova passejada dels Bastions C.Colombo
Dissabte pròxim, 13 de maig, a les 10,30, siguerà
inaugurat el nou tros dels Bastions Cristoforo Colombo, després
de l'obra de requalificació a penes acabada. El projecte
que ha interessat el tros de les muralles compres entre la Torre
de l'Esperó Reial i la de Sant Jaume és costat 567.000
€. La nova passejada dels Bastions és estada requalificada
en sintonia amb l'altra part de la muralla, ja interessada del
programa Muralla 2000 i ha comportat la demolició de les
velles pavimentacions i del carrer asfaltat, substituïdes
amb lloses de traquita i ginquetes. A la inauguració de
la nova obra pública prengueran part el Síndic Marco
Tedde, l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano, autoritats
civils i militars.
11 de maig 2006
A l'octubre excursions pels ancians de la ciutat
Una petita però significativa atenció vers els
ancians, pel millorament de llur qualitat de vida, és prevista
en el programa de intervent "Polítiques per la promoció
de la ciutadania i de la inclusió social", que compren,
entre les moltes activitats, també les excursions socioculturals.
L'Assessorat als Servicis Socials ha organitzat dues excursions,
previstes pel mes de octubre pròxim, dedicades a tots els
ciutadans en edat de pensió. Les excursions tengueran lloc
en dues localitats diferents de Sardenya: Fonni (Nu) i Sardara
(Ca). La participació preveu un cost variable segons el
redit; la llista seguirà els criteris de prioritat com
solitud, redit i edat. Les demanes tengueran de ésser dipositades
a l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi, al carrer de
la Resistenza n. 17, de dilluns a divendres, a partir del 22 de
maig fins al 20 de juny, de les hores 10.00 a les 12.00.
10 de maig 2006
Nota del Síndic en mèrit l'intervent
dels partits del centre esquerra
En el respecte del treball de la Magistratura, que de totes maneres
tenguerà de afrontar el rigorós examen jurisdiccional
del Tribunal, el Síndic confirma la plena confiança
en el treball dels Assessors, dels dirigents, dels tècnics
comunals i dels membres de la comissió edilícia
implicats de l'esquerra algueresa, de manera imprudent i instrumental,
en situacions en relació a les quals també si tenguessi
d'ésser provat el valor penal, l'esquerra mateixa no té
i no hauria pogut tendre ningun rol. Lo treball seriós
que estan fent, a lluny dels reflectors, està consentint
a la ciutat de conservar un teixit de legalitat en matèria
urbanística i edilícia conjugat amb el desenvolupament
que l'edilícia mateixa és en grau de produir quan
les regles siguin respectades. A ells va lo regraciament meu personal
i de tota l'administració. Cada consideració en
mèrit a la variant que segons l'esquerra sigueriva estada
perpetrada il·lícitament del Síndic i dels
sous Assessors no mereix evidentment comentaris perquè
la imprudent declaració troba espaci en l'àmbit
de les coses fútils de la política. De part nostra
continuarem a treballar per millorar la ciutat i per realitzar
obres que l'Alguer aguardava de decennis. Obres que tots poden
mirar i tocar amb mà i que a la fi del nostre mandat contribuiran
a augmentar el nivell de la qualitat de la vida de tots els nostres
conciutadans. Per això sem estats votats i aquestes son
les coses per les quals els nostres conciutadans ens han donat
la pròpia confiança que esperem sigui considerada
ben dipositada.
El Síndic
Marco Tedde
08 de maig 2006
Demà a la tarda tancadura de l'aigua anticipada
Demà 9 de maig, siguerà anticipada la tancadura
de l'erogació hídrica en tota la ciutat. La tancadura
siguerà efectuada a les 19.00, en lloc de les 21.00, per
consentir los treballs al conducte durant les hores nocturnes.
El restabliment de l'erogació tenguerà lloc dimecres
10 al maití, o de totes maneres a la conclusió dels
treballs.
05 de maig 2006
OFICI PROGRAMACIÓ
Financiaments de la UE - POR Sardenya 2000-2006 - Publicat l'avís
per la manifestació de interès dels projectes integrats
de desenvolupament: 700 milions de euros destinats al desenvolupament
local.
El nou model de projecte integrat territorial, fruit de un llong
període de concertació i estudi del territori, és
arribat a la fase operativa. Els projectes integrats son un instrument
operatiu de actuació de l'estratègia regional que,
partint de la especificitat del territori, son capaços
de valoritzar los recursos locals i crear desenvolupament en l'àmbit
econòmic, social, ambiental i cultural. Los Projectes Integrats
de desenvolupament Regional, que tenen una connotació estratègica
per l'enter territori regional, se distingeixen dels de desenvolupament
Territorial, finalitzats al aconseguiment dels objectius de desenvolupament
socioeconòmic de específics àmbits territorials.
Diverses son també les àrees temàtiques individuades
per les eventuals propostes de projectes integrats que se presentaran.
En particular, pel que fa als Projectes Integrats de desenvolupament
Regional son quatre les àrees temàtiques individuades:
1) industria, artesanat i servici; 2) fileres i produccions agroalimentàries;
3) pesca, aiguacultura i àrees humides; 4) inclusió
social, legalitat i seguresa. Les que seguin, en canvi, son les
àrees temàtiques dels Projectes Integrats de desenvolupament
Territorial: 1) industria, artesanat i servici; 2) fileres i produccions
agroalimentàries; 3) desenvolupament de les àrees
rurals i muntanes; 4) turisme sostenible i valorització
del patrimoni ambiental i cultural; 5) àrees urbanes i
xarxes de Municipis. Poden presentar les propostes els Ens locals,
les empreses, les associacions de categoria, les organitzacions
sindicals, ambientalistes i culturals, els centres de recerca
i les universitats. De totes maneres, que se tracti de projectes
integrats de desenvolupament regional o de projectes integrats
de desenvolupament territorial, per participar a la fase operativa
del projecte integrat és necessari presentar les demanes
de participació als col·laboradors de projecte fins
al 31 de maig del 2006. Successivament, los mateixos col·laboradors
de projecte, formats de tots els subjectes que proponen el projecte
integrat (sigui singularment o de forma associada) tengueran de
presentar les propostes de projecte fins al 31 de juliol del 2006.
El pas successiu siguerà la valutació i aprovació
dels projectes integrats de part del Nucli regional de valutació,
primer de la publicació final dels avisos públics
relatius a l'actuació de la projecte integrat prevista
fins al 31 de juliol del 2006. Per això, el 10 de maig
a les hores 17.00 a la sala de l'ex Seminari del carrer Sassari,
els tècnics del laboratori provincial de Sàsser
i de l'ofici programació il·lustraran els procediments
i les modalitats de participació. Qui fos interessat és
convidat a participar.
04 de maig 2006
Tancadura aigua al carrer Vittorio Emanuele
Demà al maití siguerà interrompida l'erogació
de l'aigua a la zona del carrer Vittorio Emanuele compresa entre
els carrers Caravaggio i Britaga Sassari, la tancadura és
necessària per resolvir un problema al conducte hídric.
També els carrers Cellini i Vittorio emanuele trav. A son
també interessats dels treballs. L'erogació, que
reprendrà a la conclusió dels treballs, és
prevista per demà mateix.
29 de abril 2006
Realització aparcaments enterrats en
Plaça de la Mercè amb el Project Financing. Publicat
l'avís.
La realització de aparcaments per les màquines
és u dels objectius estratègics de l'Administració;
objectiu pel qual s'està treballant molt, i una de les
solucions és representada segurament de una iniciativa
innovadora per la ciutat de l'Alguer destinada a millorar sensiblement
los servicis al centre històric. A través del model
del Project Financing la Plaça de la Mercè se transformarà
en un aparcament important amb la realització de almanco
250/300 llocs enterrats. Lo projecte, no preveu alguna despesa
de part del Municipi, que a través de un avís publicat
als dies passats, està cercant un empresa en grau de realitzar
l'aparcament enterrat i de requalificar la plaça sobreestant.
En canvi de la realització de l'obra, lo Municipi donarà
en gestió l'aparcament públic per un període
determinat.
Los aspirants promotors tengueran doncs de presentar un projecte
preliminar al Municipi de l'Alguer d'aquí al 30 de juny
pròxim.
"Amb aquesta iniciativa - comenta el Síndic Marco
Tedde - prossegueix la nostra estratègia de millorament
de la qualitat de la vida en ciutat, que continua lo sou itinerari
començat amb la requalificació de l'àrea
ex Saica. Ara se utilitza un model de financiament que ve emprat
sempre més freqüentment a Itàlia, que posa
remei a l'escassetat de fons públics i al problema de les
infraestructures de la ciutat de l'Alguer".
Segons l'Assessor a la Urbanística Luigi Altea, se tracta
de "un important ocasió de millorament urbà
a cost zero que siguerà u dels molts punts qualificants
de aquesta Administració, que ha demostrat de saber gastar
les ingents summes de moneda disponibles per canviar radicalment
la nostra ciutat, i que demostra de ésser en grau de suplir
també a la mancança de fons utilitzant racionalment
les lleis adequades".
L'intervent, segons una estima feta de l'Administració,
comporta una xifra de 6.600.000 € a càrrec del promotor,
per un obra que interessa 2.500 mq de la Plaça de la Mercè.
Los aparcaments sigueran distribuïts en 2/3 plans sota el
nivell del terreny.
L'itinerari de millorament de la qualitat urbana, en via de actuació
segons el Pla de la Viabilitat i Tràfic aprovat del Consell
Comunal lo 5 de maig 2003, marca amb aquesta obra un altro objectiu
indicat entre les prioritats. Entre aquestes hi ha la realització
de algunes rotatòries, com la del Carrer Don Minzoni, que
espera l'autorització de part de la Junta Regional. Los
treballs haurien de començar al 2007, després de
l'execució de totes les mesures de llei previstes pel Project
Financing.
26 de abril 2006
Resposta a la interrogació sobre el
Verd Públic
El sector del Verd Públic en aquest període se
troba en una situació difícil a causa de circumstancies
imprevistes i imprevisibles que s'està cercant de portar
a la normalitat. La primera causa és la disminució
del personal respecte a l'any passat, perquè sis Treballadors
Socialment Útils han decidit de deixar el sector de les
manutencions. A més s'és adjunit el problema relatiu
a un contracta de 83.000,00 € destinat a la cura del Verd,
contracta que hauria tengut de partir ja de calqui setmana i que
però és estat abandonat de part de l'empresa guanyadora.
Ara los oficis estan predisposant de urgència los actes
que assignen los treballs a l'empresa classificada segona a la
llista. Tenim de recordar també la predisposició
del projecte relatiu a la llei 11, amb l'assumpció de cinc
jardiners per un període de sis mesos. Pel que fa a la
llei 37, objecte de la interrogació, no és ver que
amb el procediment adoptat de l'Administració se sostreuen
fons als projectes ocupació. La llei, de fet, després
de les últimes modificacions, obliga el Municipi a realitzar
obres públiques, i és això que està
fent l'Administració amb l'avís per la requalificació
del verd urbà. El problema de la qualitat del verd urbà
resta i restarà en primer pla per aquesta Administració,
que a més del contracta de 83.000,00 € està
predisposant los actes per ulteriors 100.000,00 € de gastar
per les manutencions a la pròxima anualitat. Aquest assessorat,
a més, té en programació la potenciació
de l'enter sector, compatiblement amb les disponibilitats de fons
i de recursos humans, per dotar la ciutat de un decor urbà
a l'altària de una ciutat turística de qualitat.
L'Assessor a les Manutencions
Mauro Giorico
19 de abril 2006
Siti
turístic a la xarxa
El siti Internet
del Municipi de l'Alguer integra el seu servici amb l'activació
de una altra secció, totalment dedicada als servicis turístics
i culturals de la ciutat. "En la secció la tua vacança
a l'Alguer - explica l'Assessor Antonio Costantino - a més
de la presentació de Alguer ciutat del Mediterrani, se
poden trobar noticies relatives a la sua història, els
itineraris artisticoculturals, un mapa orientatiu i totes les
notícies turístiques que comprenen on dormir, on
menjar i esport i temps lliure. Interessant també la part
informativa sobre les Àrees Protegides del Territori. Los
operadors turístic, les associacions culturals i els responsables
de les estructures receptives interessats a l'ajornament de les
pròpies dades, poden comunicar-les a l'adreça electrònica:
infoturismo@comune.alghero.ss.it. L'ajornament del siti tenguerà
cadència trimestral.
18 de abril 2006
Conferència Equal
Divendres pròxim, 21 de abril, a les hores 18:00, a la
sala Conferències de Sant Francesc en l'àmbit de
la Iniciativa comunitària Equal, programa cofinanciat del
Fons Social Europeu per període 2000-2006, el Municipi
de l'Alguer, en col·laboració amb la partnership
del projecte, divulgarà els resultats de la recerca socioeconòmica
realitzada al territori incloent els municipis que pertanyen a
l'àrea de l'Alguer i del Logudoro-Mejlogu, pel projecte
denominat "Donn@". Tal recerca siguerà sol un
punt de partença per l'aconseguiment de l'objectiu primari,
o sigui l'entrada i la permanència de les dones en el món
del treball, cercant de reduir els factors de segregació,
factors lligats a la pertinença al genere femení,
al territori, a la instrucció i al temps. El projecte "Donn@"
afavorirà la introducció de les dones en el món
productiu i empresarial del territori de referiment, representat
dels municipis que graviten a l'entorn de la zona de l'Alguer
i del Logudoro-Mejlogu. L'anàlisi de les necessitats de
les empreses en mèrit a les professionalitats, individuades
en l'àmbit de la recerca, consentirà la introducció
de les dones en el món del treball segons el model de la
Job Rotation, que siguerà aclarit en ocasió de l'imminent
encontre. A més siguerà tocat el tema de l'Avís
de selecció de les joves desocupades i aspirants beneficiaries
dels itineraris de formació. L'oportunitat oferta a les
dones siguerà presentada de la Partnership de Desenvolupament
titular del projecte, que compren a més del Municipi de
l'Alguer, Sviluppo Italia Sardegna S.p.a en qualitat de subjecte
referent, FIDAPA (Federazione Italiana Donne, Arti, Professioni
e Affari), IAL Sardegna, la Universitat de Roma Tor Vergata, MCG
Soc. Coop. a.r.l. i l'IPIA de l'Alguer.
4 de abril 2006
El 15 de abril "Pasqua Giovane".
Competició de futbol per minyons dedicada a la beneficència
Pel dia 15 de abril és en programa la 6° edició
de la competició per minyons "Pasqua del Giovane",
organitzada de la G.S. Mercede scuola calcio Alghero amb el patrocini
del Municipi de l'Alguer. La competició representa, ja
de temps, un apuntament entre els més atesos de les escoles
de futbol de tota la Sardenya, sigui pel nivell tècnic
que és capaç de expressar, sigui pel numero de equips
participants, entre els més forts dels respectius campionats
provincials. També en aqueixa edició Pasqua del
Giovane acolli 48 equips, per un total de més de 800 minyons
i més o manco 3000 aficionats que ompliran les tribunes
del camp esportiu Mariotti. La manifestació té la
consueta valença social que ha sempre distingit les passades
edicions. La summes recollides en aquesta edició sigueran
donades a l'ASAE - AIL Cagliari Onlus, Hospital Oncologic de Càller.
Les competicions iniciaran al maití, després de
la desfilada de presentació de les esquadres participants
i duraran per tota la jornada de dissabte, fins a les finals i
a les premiacions, previstes a la tarda.
4 de abril 2006
Servici de transport pels electors amb problemes de deambulació
En ocasió de les pròximes eleccions del 9/10 de
abril, l'Administració garanteix una adequat servici de
transport públic per permitir als electors amb problemes
de deambulació de arribar a les seus electorals amb més
facilitat. D'acord amb l'associació Polisoccorso és
estat predisposat un servici de transport gratuït durant
el dia de diumenge 9 de abril, de les 12.00 a les 16.00 en totes
aquelles seus electorals que no tenen barreres arquitectòniques.
Les seus son les següents:
N°35 carrer Malta, N° 42 carrer Parenzo (Fertília),
N° 5-6 carrer Giovanni XXIII°, N° 28 carrer Mattei.
Per poguer usufruir del servici, los electors interessats poden
dirigir-se directament a l'associació Polisoccorso al carrer
Liguria, tel 079 987 005.
4 de abril 2006
Per tres dies tancadura del carrer Carlo Alberto
Los treballs per la realització de la nova pavimentació
en el tros dels Bastions Cristoforo Colombo interessaran la pròxima
setmana també una part del carrer Carlo Alberto.
És necessària doncs una modifica a la disciplina
del tràfic en les zones del centre històric. Pels
dies 10 -11 - 12 (dilluns, dimarts i dimecres pròxims)el
carrer Carlo Alberto restarà tancat al tràfic, en
el tros comprés entre els carrer Menorca i Plaça
Sulis.
Siguerà instituïda una zona a tràfic limitat
al carrer Gilbert Ferret, amb la institució de un sentit
únic de marxa del carrer Simon en direcció carrer
Carlo Alberto, amb conseqüent suspensió de l'àrea
pels vianants, limitadament al susdit període.
4 de abril 2006
Divendres a les 10.30 la primera pedra del nou depurador de l'Alguer
La més gran obra pública mai realitzada del Municipi
de l'Alguer fa el primer i important pas vers la sua realització.
Lo nou depurador de la Ciutat, en la zona industrial San Marco,
naix divendres pròxim, 7 de abril, a les 10.30, amb la
posa de la primera pedra, a la presència del Ministre dels
Interiors, Hon. Beppe Pisanu. L'estructura fonamental per la qualitat
de la vida de la ciutat de l'Alguer siguerà realitzada
gracies a un financiament de 18.900.000 euros que l'Administració
Comunal ha posat a disposició per la realització
de un establiment que consentirà de posar la paraula fi
al problema de la depuració. Un gran treball, doncs, que
arriba a coronament de un iter que ha vist en primer lloc l'Administració
treballar amb alacritat per eliminar l'horror representat del
depurador del Mariotti, que per anys ha infectat l'ària
del quarter de la Pivarada.
Lo depurador del Mariotti és estat de fet objecte, al 2003,
de un intervent de reestructuració que ha eliminat lo problema
dels olors i dels remors. Ara amb el nou projecte de la realització
de la nova estructura a San Marco, l'establiment del Mariotti
se transformarà en una estació de aspiració
que transferirà els líquids putrefactes de la ciutat
al nou establiment en la Zona Industrial. L'empresa adjudicatària
dels treballs de la nova estructura és una Associació
Temporània de Empreses formada de la SIBA de Milà,
de la Mario Ticca srl de Sàsser i de la Sagidep de Màntua.
"L'inici dels treballs pel nou depurador de la Ciutat de
l'Alguer - comenta el Síndic Marco Tedde - era una prioritat
anunciada en el programa de aquesta junta. És un altre
objectiu que estem transformant en fets concrets. Aquests fets
testimonien la nostra determinació per transformar l'Alguer
en una ciutat més moderna i habitable. No és possible
avui - continua - parlar de ciutat turística amb un depurador
com el del Mariotti, problema primer de ara mai afrontat amb la
necessària aplicació de les administracions que
mos han precedits.
3 de abril 2006
Encontre Confartigianato
Lo sector artesà alguerès ha respost en massa a
l'encontre promovit divendres de la local secció de la
Confartigianato per discutir sobre el tema de la zona artesanal
Ungias - Galantè i sobre les problemàtiques lligades
als financiaments de la llei 51, la llei que incentiva el desenvolupament
de les petites i mitjanes empreses. Grans expectatives sobre la
naixita del pol artesà públic, les quals mesures
per l'assignació dels lots son en recta final. És
sense dubio una noticia positiva lo fet que l'espera durada més
de vint anys finalment arribi a la conclusió, amb la iniciativa
del Municipi de l'Alguer de posar a disposició dels operadors
els terrenys i les infraestructures necessàries pels establiments
productius. Les demanes pervingudes als oficis de l'Assessorat
al Desenvolupament Econòmic son 57, de les quals 30 de
part dels associats de les Confartigianato, per una disponibilitat
de 48 lots de terreny. Lo Síndic Marco Tedde, present a
l'encontre, ha anunciat que "a la fi de abril se prepararà
la llista per l'assignació dels lots, mentre per l'inici
de juny és prevista l'assignació oficial".
Per aquell període - anuncia - sigueran terminats los treballs
de realització de les infraestructures per la realització
dels quals l'Administració ha posat a disposició
3.051.000 euros".
Lo financiament total dels establiments productius de part dels
artesans és de més o menys 15 - 20 milions de euros,
amb una repercussió ocupacional de gran importància
pel territori alguerès. Lo Síndic s'és apel·lat
a la unitat entre operadors i el sector creditici amb la finalitat
de poguer obtenir un paquet de condicions lo més favorable
possible".
Durant l'encontre és estada subratllada la gran influència
que la naixita del sector públic artesà tenguerà
sobre l'economia ciutadana, i és per aquest motiu que el
president de la Confartigianato, Mario Piras divendres ha convocat
totes les banques per il·lustrar les modalitats de accés
al crèdit pels artesans.