. . . . .. . .Octubre 2006 - Novembre 2006
10 de novembre 2006
Inaugurada avui del Síndic Marco Tedde la nova passejada del carrer Vittorio Emanuele

Els jardins del carrer Vittorio Emanuele eren estats realitzats a la meitat del '800, amb un projecte Regi a obra d'arquitectes piemontesos.
La pavimentació dels marxapeus en canvi remunta als primers del '900, al principi en terra pitjada i després amb pedres de cement (als anys '50).
Lo projecte predisposat dels oficis del sector Treballs Públics vol donar continuïtat al tros ja realitzat entre el carrer Cagliari i Sassari, realitzant la pavimentació amb les mateixes característiques. Són estats utilitzats doncs los mateixos materials, o sigui blocs de pedra calcaria.
Després del completament d'aquesta primera fase dels treballs, és ja començada també la que interessa los marxapeus de l'altra part fins a l'altaria del carrer La Marmora.
L'arboradura restarà invariada i és estada realitzada una porció de paviment enjinquetat, entre una fila i l'altra, al fi d'evidenciar lo passatge del vell al nou, conservant la memòria estètica de les pavimentacions presents a dins de la ciutat fortificada.
"Una altra iniciativa que s'adjuni al programa de requalificació del Centre Històric - ha dit lo Síndic Marco Tedde - i que contribueix al millorament de la imatge d'aquesta part de la Ciutat que necessitava de radicals canviaments. Dels bastions Cristoforo Colombo, a la zona de Porta Terra, de la creació de nous espacis en l'ex caserna dels carrabiners del carrer Simon, a la imminent realització de la nova Plaça Sulis, són obres importants que faran de cornisa a les pròximes grans obres com la requalificació de l'Hospital Vell i del Quarter de Sant Miquel.
Per la realització de la pavimentació són estades seguides les normes vigents en matèria d'abatiment de les barreres arquitectòniques, i doncs realitzats los passatges per portadors d'handicap en proximitat dels encreuaments i de l'escola elemental Sacro Cuore. L'import total de l'obra és de 516.456 euros. L'empresa adjudicatària dels treballs és la At & T srl de Sàsser.

9 de novembre 2006

A l'Assessor Provincial
a la Pública Instrucció
Laura Paoni

A l'Assessor provincial
a l'Edilícia escolàstica
Piero Nurchis
Objecte Institut Tècnic Comercial de l'Alguer

A distància de quasi dos mesos i mig de l'enfonsament de l'auditori de l'Institut Tècnic Comercial A. Roth, encara ninguna iniciativa és estada activada per garantir la seguresa de l'edifici.
Les ruïnes resten encara allà, amb imaginables problemes per estudents i docents, de moment que la Província encara no ha proveït a la remoció.
L'actual situació no fa presagiar segurament temps breus per la reconstrucció del siti.
No voldríem que l'institut restessi encara víctima dels retards, no obstant a l'endemà de l'enfonsament la Província hagi promitit de mantendre la paraula donada i garantir la màxima seguresa als estudents i a les persones que hi treballen.
Deman, doncs, quals siguin les iniciatives preses per restablir l'ordre i sobretot quals siguin los temps previstos per la reconstrucció de l'auditori.
Pens que l'Institut Tècnic Comercial de l'Alguer tengui d'ésser inserit entre les prioritats de l'Administració provincial, amb la qual he totalment compartit les respostes enunciades en mèrit als principis segons los quals:" la Província no té de restar indiferent als problemes del planeta escola", però esper encara lo passatge de les paraules als fets.

L'Assessor a la Pública Instrucció
Antonello Muroni

9 de novembre
Prorroga per la presentació dels Mòduls al·legats

El Servici Hídric Integrat del Municipi de l'Alguer comunica als usuaris que són estats prorrogats al 7 de nadal del 2006 els terminis per la presentació dels Mòduls al·legats a les factures del 2° semestre 2005 (mòdul A, B, C i "comunicació de les dades cadastrals").
Les certificacions ISEE poden ésser referides a l'any 2005.
Els susdits mòduls poden ésser consignats a l'Ofici del Servici Hídric Integrat al carrer Sant Agustí n. 1 i a l'Ofici Protocol del Municipi de l'Alguer al carrer Santa Anna, 40.
Lo termini pel pagament de les factures del 2° semestre resta, de totes maneres, fixat al 15.11.2006.

9 de novembre 2006
Dissabte presentació de la Plaça Catalana

El món virtual de la Plaça Catalana, creat de l'Administració comunal per aprendre la llengua i conèixer l'Alguer i la sua història, siguerà il·lustrat dissabte pròxim, 11 de novembre, a la sala conferències de l'Escola Infantil Sella (ara seu de la Facultat d'Arquitectura), a la passejada Barcelona.
El projecte, lloc de comunicació i participació activa dels ciutadans, siguerà presentat al públic del Sindic Marco Tedde i de l'Assessor a la Publica Instrucció Antonio Muroni, mentre Ivan Blecic, docent de la Facultat d'Arquitectura de l'Alguer i u dels autors de la Plaça Catalana, farà descobrir al públic los mons virtuals.
En la primera part de la maitinada els alumnes de les escoles primàries i mitjanes ciutadanes pogueran navegar i divertir-se amb els jocs oferts de l'Alguer del passat, del present i del futur mentre, a començar de les 11.00, el públic més adult és convidat a participar al fòrum de discussió sobre el disseny de l'Alguer futura i a experimentar l'espaci interactiu virtual.

8 de novembre 2006
Inauguració de la passejada dels Jardins Manno

Divendres pròxim, 10 de novembre, a les 10.30 siguerà inaugurada la nova passejada dels Jardins Manno, al carrer Vittorio Emanuele. El Síndic Marco Tedde i l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano sigueran presents a l'obertura del renovat espaci, després dels treballs de requalificació que han conformat les característiques arquitectòniques amb la part al costat de la Torre del Portal.
La S.V. és convidada a participar

7 de novembre 2006

A l'Assessor Provincial
als Treballs Públics Viabilitat i Tràfic
Doct. Giovanni Serra

OBJECTE: Petició CP 42 - Pont Riu Filibertu

Egregi Doct. Giovanni Serra,
tenc de constatar amb gran preocupació que la mia última sol·licitació del 6 d'octubre relativa al restabliment del pont sobre el riu Filibertu, al llarg del carretera provincial 42 Alguer - Port Torres, és restada sense resposta.
No és mia costum fer inútils polèmiques, però a la llumera dels fets és evident que s'està corrint el risc d'olvidar una situació assai delicada que se pot transformar, o s'és ja transformada, en una font de perill.
Considerat que a res són servides les sues garanties en mèrit a un ràpid restabliment de l'estructura, o sigui que després de l'estiu la província de Sàsser hauria començat los treballs de reparació del pont, prenc nota i amb mi tots los algueresos i los usuaris de l'important artèria que no és estat fet a res.
Crec que no sigui tolerable que el territori sigui penalitzat de manera sistemàtica de la "llunyania" de la Província.
Afortunadament, fins avui, no se són verificats enfonsaments de l'estructura que suporta un gran tràfic també de mitjans pesants; de totes maneres al greu estat de perillositat d'aquell tros de carretera s'adjunin les repercussions negatives relatives a la viabilitat.
Li tenc de diure que los ciutadans algueresos mal suporten aquesta situació i no vulguariva que aquest problema provoquessi manifestacions de protesta.
Li deman, per tant, encara una vegada, de s'activar ràpidament per resolvir aquesta perillosa situació o almanco d'informar, no mi, sinó los ciutadans algueresos, de la real situació.
L'Assessor als Treballs Públics
Gianni Spano

7 de novembre 2006
Assessorat al Desenvolupament Econòmic - Comerç - Activitats Productives - Treball

Encara una vegada só obligat a intervenir desprès de l'encontre, definit assai vivaç, de part dels inscrits de l'Alguer a la Confesercenti ciutadana, representat del President local Oliva, d'aquell provincial Lorelli i d'aquell regional Abis.
La reunió convocada per la renovació de les càrregues socials, ha naturalment representat una bona ocasió per parlar també de la llei Regional n° 5 sobre el comerç i en particular del famós article 5 apartats 6 i 7, que regulen les obertures dominicals i dels dies de festa dels exercicis comercials.
M'ha fet plaer saber que el Senyor Abis, secretari regional de la organització, hagi canviat idea en mèrit a les tancadures de les "festes comanades" que havien creat, durant los encontres successius a la ordenança del mig agost del Síndic Tedde, una fractura a dins de la Confesercenti entre els components de Càller i los de la província de Sàsser perfectament en sintonia amb l'Administració algueresa. Doncs, apropiant-se de les raons manifestades del Sindic Tedde en la sua ordenança, la Confesercenti torna a trobar la sua unitat i descobreix l'Alguer ciutat turística tot l'any, la necessitat de no fer trobar los negocis tancats als nostres visitants, la importància de la tancadura dels exercicis després de la mitja nit i totes les altres coses que representen la unicitat de l'Alguer.
No obstant això no és bell, per una organització no exactament alineada amb les forces que avui governen la Ciutat, declarar-se en sintonia amb els administradors de centre dreta olvidant la concertació fins aquí actuada i les decisions preses pràcticament a la unanimitat, i doncs considerar necessari avançar tota una sèrie de critiques que porten a fer afirmacions mentideres, sabent de mentir, potser perquè sem al costat d'una campanya electoral que se prenuncia bastant vivaç.
De fet és fals afirmar que les organitzacions no són estades consultades per les decisions assumides, però és sobretot mentider diure que no haver encara actuat el Pla Comercial ciutadà depengui de la ineficiència de l'Administració, també si sa sap que el procediment és prompte i que no pot trobar actuació si la Regió no emana les normes d'actuació de la Llei n. 5, que se té de conformar a les normes de la Llei Bersani, que té com terme últim el gener 2007.
L'Assessor
Giuseppe Piccinelli

6 de novembre 2006
Demà conferència de premsa de l'Assessor al Turisme

Les dades completes de l'Ofici Informació de la Hisenda Autònoma de Sojorn i Turisme de l'Alguer sigueran l'objecte de la conferència de premsa convocada per demà, dimarts 7 d'octubre a les hores 10.00 a la sala vermella del carrer Columbano de part de l'Assessor Costantino. El delegat al Turisme fornirà els resultats de les anàlisis estadístiques oficials realitzades de l'Ofici Turisme de Plaça del Portal.

L'Alguer, 27 d'octubre 2006

Doct. Pietro Zirattu
President del Consorci
de Bonifica de la Nurra

SÀSSER

p.c. Doct. Franco Foddis
Assessor Regional de l'Agricultura

CÀLLER

Egregi Doct. Zirattu

calqui setmana fa he encontrat el President de la Coldiretti de Sàsser Doct. Giommaria Sassu, amb el qual he tengut manera de discutir del vell problema de l'injust pagament de les quotes pel consorci de part de nombroses empreses agrícoles i privats per un servicis que no recivin.
No me vull allargar sobre les raons que legitimen el sector agrícol a demanar i pretendre que tal anomalia sigui eliminada, ni vull avorrir-La relativament a la difícil situació que el sector viu de temps i sobre les causes, que Vostè coneix millor de mi. Certament no se pot no parlar del "pes", en molts casos no indiferent, que empresaris agrícols i privats són obligats a patir per un servici que no han triat d'adquirir i que de totes maneres no recivin. Això viola els més elementals principis jurídics i econòmics que se troben a la base del nostro ordenament, determinant un injustificat augment de l'estructura dels costos de les nostres empreses agrícoles que se tenen de confrontar amb la insularitat, les famoses mancances d'infraestructures i amb la debilesa global del sistema econòmic sard. No se pot posar remei a aqueixes problemàtiques, en canvi, la cancel·lació d'aquella que s'és transformada en una vera i pròpia "taxa" me sembla un objectiu que se pot aconseguir.
Per això me dirigeix a la Sua sensibilitat, demanant-Li de voler comprendre les raons que de moltes parts Li són estades representades i de les quals en aquesta seu me faç portador, i d'acollir la demana del sector agrícol interrompent definitivament la retirada de les quotes pel consorci d'aquellos que de les Bonífiques de la Nurra no recivin ningun servici.
Esperant de conèixer les Sues intencions a tal propòsit La salud cordialment.

Marco Tedde

3 de novembre 2006
Demà reprenen les lliçons a l'escola mitjana del carrer Tarragona

Demà a les 8.30 reprenen les lliçons a l'escola mitjana del carrer Tarragona. Així com prenunciat de l'Assessor a la Pública Instrucció Antonello Muroni, la decisió és estada presa aqueix maití durant un encontre tengut del mateix Assessor amb els docents, els representants dels pares i els tècnics del Municipi. Sigueran doncs evitats dobles torns o altres hipòtesis com la de fer les lliçons en altres estructures.
L'escola és dotada de la certificació de seguresa de l'edifici, mentre pel que fa a l'eixida de seguresa, que manca a causa de l'obertura del cantier, l'Assessor ha anunciat que ne venguerà realitzada una nova al pla baix de l'Institut. Mentrestant els tècnics del Municipi han garantit que l'empresa executora de les obres efectuarà, entre els primers treballs, les eixides de seguresa en el nou cos d'escales previst del projecte. Els treballs a l'escola preveuen un financiament de 680.000€ per la demolició d'una part de l'edifici que compren el cos de les escales, l'ascensor i tres plans d'aules.
Després de la demolició, resa necessària a causa de l'edat de l'estructura, siguerà reconstruïda nova en un any.
La reconstrucció és relativa al cos de les escales, a l'ascensor i a un pla d'aules. Pels altros dos plans hi ha un projecte, encara de definir, que preveu 900.000 €, que sigueran emprats també per intervents a l'altra part de l'edifici. Hi ha un ulterior projecte de 420.000€ per la reestructuració de la palestra i l'adequació a les normes.

3 de novembre 2006

L'intervent de Tonino Baldino relatiu als costos dels òrgans institucionals no pot restar sense una rèplica. Per ésser clar, tenc de fer una premissa: a nivell personal tenc molta estima de l'ex Síndic però diametralment oposat és el parer a nivell polític. Amb el sou intervent Tonino Baldino s'és limitat a evidenciar dos números, però no ha volgut aprofundir els mèrits de la sua Administració, obra assai improbable així com decretat de les administracions del 2002. Però és solament mirant a les activitats de la mateixa partint de l'interior dels oficis que s'aprèn quant sigui estada la més terrible de la història moderna de la nostra ciutat. I alhora, tornant a les crítiques sobre les despeses per la indemnitat dels òrgans institucionals, (amb l'adequació a les lleis, al 2006 sigueran més o manco 700.000,00 i no més d'un milió d'euros com sostengut de Baldino) les mateixes són inacceptables exactament perquè nades amb intencions moralistes de qui ha demostrat una palès incapacitat administrant la cosa pública. Ne deriva, en canvi, que resulten infinitament més cars els 200.000,00 € pagats de l'Administració Baldino que els 700.000,00€ pagats de l'Administració Tedde. La llista de les hereditats desfavorables de natura financiaria i patrimonial deixades de l'Administració Baldino és llonga, variegada i me portariva a perdre massa temps. Per això, a titul exemplificatiu, record que per una "distracció" durant aquella Administració, havem perdut la propietat de l'Hospital Vell, que ha causat també la pèrdua de 2.065.000,00€. Per acabar, a propòsit d'indemnitat de carrega, tenc de recordar al moralitzador Baldino que durant el sou mandat:

"el directiu de la Hisenda Parc de Port Conte, format de tres persones, és estat autoritzat a la liquidació de 43.000,00€ d'indemnitat de càrrega, 8.200,00€ de despeses de representació 103,00€ per la presència sense arribar a ningun mínim resultat;
"el Síndic Tonino Baldino sumava a la indemnitat de càrrega de síndic aquella de President del directiu Sogeaal, càrrega que el TAR ha reconeixut com il·legítima.

L'Alguer, 31 d'octubre

Als òrgans de premsa

Amb gran preocupació assistim a l'acció del govern Prodi i de la majoria de centre esquerra que amb la financiaria 2007 mira a tallar de manera dràstica los transferiments als ens locals, i sobretot als municipis i contemporàniament los obliga a augmentar les taxes (Irpef, Ici) o a instituir-ne noves. Una financiaria que segons Cofferati, Chiamparino i Cacciari (Síndics de esquerra de Bolonya, Torí i Venècia) en nom d'un fals federalisme fiscal gravarà los ciutadans contribuents, provocant a l'autonomia i a la vida dels municipis una greu lesió que no té precedents en tota la història de la República. Una operació que exaspera los contribuents sense aconseguir los objectius del sanejament, del desenvolupament i de les reformes. Són 67 les taxes augmentades o introduïdes ex novo: augment entrades cadastrals també per orfenats i hospicis; reintroducció taxa successions i donacions; augment impost de circulació; augment alíquotes Irpef; nous límits pels estudis de sector; taxa de sojorn comunal; impost per obres públiques comunals; augment canons demanials marítims; augment contributs artesans, treballadors subordinats i co.co.co i impostos per les urgències són solament alguns exemples de tals incautes mesures. Però aquesta financiaria tenguerà conseqüències nefastes també en relació al turisme. De fet, l'estratègia del govern Prodi per rellançar el sector turístic és la de "taxar los turistes". Doncs, no mesures per crear i millorar infraestructures logístiques, de comunicació i intercanvi. No mesures que dissenyin una seria programació pel desenvolupament de l'industria. Solament noves taxes que disminueixen la capacitat atractiva del "Bel Paese". Una financiaria que apareix assai desequilibrada del punt de vista de les noves entrades respecte als talls de la despesa pública improductiva i que colpeix de manera violenta lo món del treball autònom que ve punit perquè considerat format de "potencials i presumptes evasors". De tal consideració prenen inspiració les mesures de policia fiscal i l'allargament a desmesura del poder inquisidor que viola la vida privada del ciutadà. Però també les faixes més dèbils de la populaciò sigueran colpides de l'augment de les taxes sobre la casa i d'altres mesures punitives. Mentre s'està actuant una represa econòmica filla de mesures adoptades del precedent govern que reduint lo pes fiscal estimulaven la creixita, lo govern Prodi creu de poder estabilitzar la creixita incrementant lo pes fiscal sense una seria racionalització de la despesa pública. La conseqüència de l'augment de la pressió fiscal és que no se trobaran los recursos pel desenvolupament. Una línia econòmica que està determinant un clima de desconfiança, tristesa i preocupació pel futur, que precedeix la més greu crisi econòmica. Aquestos són los motius que han portat l'Administració i la majoria de centre dreta que governa la ciutat a propondre a l'atenció del Consell Comunal un ordre del dia de denuncia d'una financiaria que talla de manera dràstica los transferiments, que no té propostes sobre el federalisme fiscal, que és escassa de recursos per les inversions i que obliga los Municipis a augmentar los impostos locals (Ici i Irpef). Un ordre del dia que, a més, crea alarme en mèrit a la dràstica reducció dels financiaments imposada de la operació que impedeix los necessaris intervents relatius a l'ambient, escola, treball i infraestructures que són l'incentiu del desenvolupament local.

Cordialment
Marco Tedde

3 de novembre 2006
De dilluns modifiques al tràfic al Centre Històric

De dilluns pròxim, 6 de novembre, la disciplina de la circulació vehicular al Centre Històric siguerà modificada. La tancadura al tràfic de la Plaça Sulis, deguda als actuals treballs de requalificació, causarà la emissió d'una ordenança del sector viabilitat i tràfic. La mesura torna a disciplinar lo tràfic de la següent manera:

" prohibició de circulació en Plaça Sulis;
" entrada al Centre Històric del carrer G. Ferret amb institució del sentit únic en entrada del carrer Simon a excepció del sentit doble solament per la línia verda del bus elèctric.
" Eixida del Centre Històric de la Plaça Cívica, Porto Salve.
" Institució del sentit únic als Bastions Cristoforo Colombo en el tros entre el carrers Carlo Alberto i Mallorca.
l'ordenança siguerà vigent fins a la fi dels treballs en Plaça Sulis.


3 de novembre 2006
Projecte d'educació ambiental Vivi il mare. Los aquaris a les escoles

Les experiències d'educació ambiental de l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana dirigides a les escoles del territori continuen amb importants iniciatives. Los dirigents de l'Àrea Marina Protegida anuncien l'enllestiment a les escoles d'alguns aquaris amb les principals especies animals i vegetals que caracteritzen los fons de la costera.
D'aquí a poc de fet començarà la segona anualitat de Vivi il mare, projecte triennal financiat del Ministeri de l'Ambient i de la Tutela del Territori i de la Marina, dirigit a les escoles ja adherents a la primera anualitat que ha tengut lloc durant l'any escolàstic 2005/2006.
L'itinerari didàctic preveu, en continuïtat amb les metòdiques de l'educació ambiental i els continguts ja transmitits durant lo primer any, una fase dedicada a l'observació de les especies animals i vegetals que viuen en ambient marí i una dedicada a l'exploració directa durant la qual los estudents, a través d'itineraris de natació de superfície amb el respirador a dins de l'Àrea Protegida, pogueran conèixer, a partir de la costa les especificitats presents.

31 d'octubre 2006
En ocasió de les celebracions previstes per la Commemoració dels Difunts, pel 88° Aniversari de la Unitat Nacional i per la Festa de les Forces Armades, tenc el plaer de Vos convidar a participar a les cerimònies programades per dijous 2 i dissabte 4 de novembre.

Dijous 2 de novembre 2006

Commemoració dels Difunts

La celebració de la funció religiosa per la Commemoració dels Difunts, és prevista a les hores 15.30 a la Capella del Camp Sant.
Les Autoritats s'encontraran a les 15.15 al lloc de la celebració.

Dissabte 4 de novembre 2006

Festa de les Forces Armades i 88° Aniversari de la Unitat Nacional

A les hores 10.00 del Palau Cívic del carrer Columbano partirà el seguit que homenatjarà, amb la deposició de les corones d'allor, el Monument en memòria de les Víctimes Civils de Guerra, el Monument en memòria dels Aviadors, el Monument en memòria dels Mariners i el Monument als Caiguts.
El seguit tornarà al Palau Cívic on s'acabarà la cerimònia.
Confiant en la Vostra participació Vos envic els meus més cordials saluts.

Marco Tedde

31 d'octubre 2006
Conferència de premsa amb els de la República Txeca

Demà, dimecres 1 de novembre, a les 10.00, en la sala de representació del carrer Columbano, el Sindic Marco Tedde i l'Assessor al Turisme Antonio Costantino han convocat una conferència de premsa per il·lustrar els importants acords estipulats durant el workshop turístic de Praga. Juntament al Sindic i a l'Assessor sigueran presents los representants dels operadors turístics de Praga que han organitzat els vols amb l'Alguer, els operadors turístics i les agències de viatges de la República Txeca, en ciutat per un viatge educatiu al territori.
La S.V. És convidada a participar

30 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor relatiu al cas de la invàlida

"No hi és estada ninguna "amenaça" de part dels encarregats al transport escolàstic dels escolabus, ni l'estudenta invàlida és estada abandonada a si mateixa". L'Assessor a la Pública Instrucció Antonello Muroni intervé relativament al problema que s'és verificat a damunt de l'escolabus ciutadà i que és estat senyalat del Moviment Arcobaleno di Stella Nascente. "No és ver el que refereix Stella Nascente: que als estudents invàlids se demana d'eixir d'escola una hora primer - aclareix l'Assessor - però és ver que en aquestos últims dies se demana d'anticipar l'eixida de cinc - deu minuts. Hi ha una gran diferència". L'Assessor reconstrueix lo que és succeït aquell maití quan l'estudenta no és estada acompanyada a casa. "Aquell dia s'és verificat un cas d'extrema urgència - explica - mentre s'aguardava l'estudenta en qüestió és estat necessari acompanyar un altre estudent immediatament en casa per greus problemes físics. Tornats a l'escola, los encarregats han constatat que l'estudenta era ja estada retirada dels pares". És estat un cas isolat que segons l'Assessor"no pot ésser pres per suportar la tesi de la punició". El problema s'és verificat solament de quan és estada presa la decisió d'anticipar de cinc - deu minuts l'eixida d'escola dels estudents invàlids "per consentir de retirar també els estudents de les escoles primàries i mitjanes". De totes maneres l'Assessor assegura que pel futur el problema no persistirà i els horaris tornaran a se normalitzar. "Tenim de subratllar encara una vegada que els servici escolabus pels invàlids de les escoles superiors no és de competència de l'Administració comunal sinó de la Província de Sàsser. No obstant això - precisa Muroni - el Municipi posa a disposició aquest servici amb la màxima atenció i disponibilitat, i ha decidit d'intervenir també en aquest cas tornant a portar la situació a la normalitat".

30 d'octubre 2006
Alguer Ciutat dels Congressos - l'Assessorat al Turisme obté un financiament de la Regió

Als dies passats l'Assessorat al Turisme de l'Alguer ha signat una convenció amb el corresponent Assessorat Regional que preveu l'erogació a favor del Municipi de l'Alguer d'un financiament per l'actuació d'un programa per la realització d'accions de màrqueting a suport de la promoció de la realitat de la Ciutat de l'Alguer i del sou territori.
Se tracta d'una iniciativa a dins de l'àmbit del projecte de la Regió Sardenya denominat "Acció de Promoció Interregional del Sistema dels Congressos", que ha ja consentit la participació de l'Alguer a la Fira del Turisme dels congressos de Frankfurt al mes de maig passat i a novembre preveu la participació a la BTC de Florència - a la qual l'Alguer havia participat l'any passat sense la Regió - i a l'EIBTM de Barcelona.
"L'Alguer Ciutat dels Congressos", nat un any fa per voluntat de l'Assessorat al Turisme, és el primer Convention Bureau públic a Sardenya - l'altre privat, té seu a Càller - i té la finalitat de promoure la Ciutat i el sou territori com lloc per congressos, trobades i viatges. El Bureau reuneix totes aquelles activitats que puguin garantir major qualitat i eficiència en l'àmbit del turisme dels congressos. Se tracta d'un ofici turístic diversificat, que se té de considerar com a punt de referència i coordinament per l'oferta dels congressos de la ciutat i del territori, presentant-se als operadors del sector com a interlocutors independents i segurs, exclusivament a garantia de la qualitat i de la eficiència dels servicis proposats a l'interior del sou territori.
L'Ofici ofrirà informacions i dades tècniques per les tries dels llocs i dels espacis pels congressos útils pels adveniments, distribuint material il·lustrat de referència i informacions relatives a la disponibilitat d'estructures i servicis.
"La idea de la qual sem partits és "L'Alguer Ciutat dels Congressos", considerada en qualitat d'estructura flexible - comenta l'Assessor al Turisme Costantino - que troba la sua particularitat en l'ús del Centre Històric com únic i ample espaci dels congressos. Les diferents estructures dislocades a l'Alguer Vella satisfan les diverses exigències dels congressos, transformant els carrers i carrerons en passadissos del "centre-congressos".

30 d'octubre 2006
Reunió de coordinament de les Ciutats de l'Oli

Dissabte 28 d'octubre ha tengut lloc a Càbras la reunió de coordinament de les Ciutats de l'Oli de la Sardenya. Per l'ocasió l'Alguer és estada representada de l'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli. A l'ordre del dia de la reunió figuraven l'elecció del Coordinador Regional, la de tres vicecoordinadors i el programa dels adveniments pels pròxims mesos.
L'encontre organitzat després de l'Assemblea ordinària i extraordinària nacional per l'elecció del President, que ha vist la confirmació d'Enrico Lupi i dels membres del Consell Directiu, que han tengut lloc lo 14 d'octubre a Monteriggioni (Siena), ha vist la presència dels representants institucionals de nou Ciutats de l'Oli sardes i de les Cambres de Comerç de Sàsser i Orestany.
Després de l'elecció del representant de la Cambra de Comerç de Sàsser en qualitat de Coordinador Regional, la Vicepresidència pel Nord Sardenya és estada atribuïda al de la ciutat de l'Alguer.
La nostra ciutat mereix sense dubio aquest important encàrrec, vista la valença dels nostres olivars i la importància de les nostres produccions olieres a nivell regional i nacional, i vista també l'activitat de promoció que l'Alguer està portant envant en el sector agroalimentari. Entre les manifestacions i los adveniments proposats en ocasió de la reunió de coordinament, l'Assessor Picinelli ha presentat la pròxima manifestació de sector que tengueriva de tendre lloc al mes de desembre articulada en tres jornades de treball.

24 d'octubre 2006
Prohibició de fer escala, transport, emmagatzematge, conferiment, tractament o eliminació de deixalles de procedència extra regional.

Ordenança N°_24_del_24 d'octubre 2006

OBJECTE Prohibició de fer escala, transport, emmagatzematge, conferiment, tractament o eliminació de deixalles de procedència extra regional.

El Síndic
PRESA NOTA de l'eventualitat que la Sardenya pugui ésser inserida entre les regions en les quals tengueran d'ésser eliminades les deixalles de procedència extra regional;

CONSIDERAT que el territori comunal pogueriva ésser interessat de l'arribada i/o trànsit de mitjans de transport que contenen tals deixalles;

VIST l'article 6, apartat 19, de la llei Regional 24.04.2001 n°6 que diu: "és prohibit transportar, emmagatzemar, conferir, tractar o eliminar, al territori de la Sardenya deixalles, classificades d'origen extra regional";

PRESA NOTA del fet que en l'al·legat 1 de la Deliberació de la Junta Regional n° 34/14 del 19.07.2005 és indicat que el Sub-Àmbit D1 Sàsser-Ocier presenta la característica critica més elevada, a nivell regional, perquè servida exclusivament de la descàrrega de Scala Erre en la qual s'eliminen les deixalles "tal com"; a tal propòsit, per tant, resulta evident que l'eliminació de deixalles procedents d'altres regions pogueriva penalitzar los municipis adjudicataris com en el cas de l'Alguer;

CONSIDERAT a més que:
" amb Decret Ministerial del 20.09.2002 és estada instituïda al territori comunal l'Àrea Marina Protegida denominada Cap de la Caça - Illa Plana;
" amb Llei Regional 26.02.1999 n°4 és estat instituït el Parc Natural Regional de Port Comte i amb Deliberació Assembleària n°1 del 16.06.2000 s'és constituïda l'Empresa Especial "Parc de Port Comte";

CONSIDERAT, per tant que en les finalitats de les àrees naturalistes susdites s'individuen la tutela i la valorització dels recursos biològics i geomorfològics, les peculiars característiques ambientals del territori, i la promoció d'un desenvolupament socioeconòmic compatible amb la rellevància paisatgística de l'àrea;

CONSIDERAT necessari, als fins de la salvaguarda i de la tutela de la salut pública, i del que preveu la normativa vigent, prohibir el transport, emmagatzematge, conferiment, tractament o eliminació, al territori del Municipi de l'Alguer, de deixalles de procedència extra regional;

CONSIDERADA de totes maneres la necessitat de prohibir, per les mateixes finalitats, l'arribada de nadants, embarcacions i/o aeronaus que transportin les deixalles susdites;

ORDENA
amb decurrència immediata, la prohibició en tot el territori municipal del transport, emmagatzematge, conferiment, tractament o eliminació de deixalles de procedència extra regional;

DISPOSA
que la present mesura sigui transmitida als carters municipals per la publicació al tauler d'anuncis i la transmissió a:
" Presidència del Consell dels Ministres;
" Ministeri de l'Ambient i Tutela del Territori;
" Ofici Marítim del districte de l'Alguer;
" Ofici Sanitari Marítim de Port Torres;
" Direcció General de l'ASL n1 de Sàsser;
" Assessorat Higiene i Sanitat de la Regió Autònoma de la Sardenya;
" Assessorat Defensa de l'Ambient de la Regió Autònoma de la Sardenya;
" Assessorat Ambient de la Província de Sàsser;
" Prefectura de Sàsser.
El Comand de la Guàrdia Municipal i les altres forces de l'ordre són encarregats de verificar l'obediència a la present ordenança.
La present ordenança tenguerà d'ésser difusa a través dels òrgans d'informació.

El Síndic
Marco Tedde

25 d'octubre 2006
Dissabte la Conferència relativa al Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer

Dissabte pròxim, 28 d'octubre, a les hores 9.30, sigueran presentats i discutits los objectius del Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer durant la conferència en programa al Teatre Cívic a la presència del Síndic Marco Tedde, dels membres del grup de treball responsables de la elaboració del Pla Estratègic i de la qualificada participació de Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional, de l'arquitecte Giorgio Cui, de Arnaldo Cecchini, director del departament de planificació, vicedirector de la Facultat d'Arquitectura de la Universitat de l'Alguer i expert de planificació estratègica i de Paolo Verri, director del maig del 2000 al juliol del 2006 del Pla Estratègic de Torí, primera ciutat italiana que ha adoptat un instrument de desenvolupament local.
Identitat, cultura, formació i recerca, vocacions locals i innovació, qualitat urbana i de la vida, són aqueixos los temes sobre els quals se basarà la conferència, fruit del treball dels quatre fòrum temàtics que durant els dies passats han treballat a la creació del procés compartit de planificació.
L'encontre preveu també un debat públic, un joc de simulació de projectes i una qualificada taula rodona a la qual participaran empresaris, operadors culturals i de la formació, intel·lectuals, jornalistes locals i nacionals.

24 d'octubre 2006
Declaracions de l'Assessor Gianni Spano relatives a l'intervent de la Confesercenti

"Los treballs de requalificació de Plaça Sulis haurien tengut de començar primer de l'estiu, però després d'una concertació amb els comerciants de la zona havem decidit d'obrir l'intervent en aquest període, acabada l'estajó de major moviment i treball". Respon així l'Assessor Gianni Spano a les paraules del representant de Confesercenti Gian Michele Oliva, en mèrit als treballs de requalificació de Plaça Sulis. "Si tenguessim de seguir lo calendari de les festivitats - precisa - los treballs no se tengueriven de realitzar mai, perquè si tenguessim d'aguardar la fi de les festivitats de Nadal, com aconsellat, hi sigueriva lo problema de la proximitat de les festivitats pasquals i després l'inici de l'estajó estiva. Amb els comerciants de la Plaça, en canvi, és estat triat, oportunament aquest període, perquè considerat més adequat vista la concomitant tancadura de molts exercicis comercials per activitats de manutenció ordinària". Pel que fa a la presència dels treballs per la realització del dipòsit per la recollida de les aigües pluvials, l'Assessor precisa que "se prefereix seguir lo criteri de l'execució unitària de les obres concentrades en un període de temps limitat en lloc de penalitzar la ciutat amb intervents parcials però duradors. De fet, aquesta administració ha triat d'intervenir de manera radical per resolvir definitivament los problemes de la ciutat".
Un exemple per tots, fins a calqui temps fa se parlava contínuament de pèrdues al conducte hídric, "Avui se pot diure que lo problema és quasi totalment desaparegut, ningú ne parla més, olvidats així los problemes que los treballs de reparació del conducte hídric han provocat". Menester diure calqui cosa també en relació a la criticada programació de les obres. "En primer lloc menester recordar que els financiaments per l'execució dels treballs no són perpetus, sinó tenen un límit de temps peremptori, pena la pèrdua del financiament mateix; en segon lloc, menester prendre en consideració los imprevistos, que en una ciutat històrica com l'Alguer se poden verificar. Doncs, si tenguessim de pensar a tots els factors que perjudiquen l'execució d'obres així indispensables, l'Alguer restariva amb els problemes de sempre. Se tracta de triar si resolvir-los també corrint calqui risc o si continuar amb la política del "no fer" sense risc. Francament - acaba - consider que les critiques siguin indispensables per una millor gestió de la cosa pública, però és bé que siguin acompanyades de suggeriments constructius o alternatius, i no exclusivament determinades de criteris destructius que tenen sols l'objectiu de contrastar qualsevol iniciativa, que entre les altres coses no tenen ningun fonament objectiu".

24 d'octubre 2006
Cerimònies per Santa Maria Goretti

Dijous pròxim, 26 d'octubre, la Iglésia dels Pares Passionistes acollirà l'urna amb el cos de Santa Maria Goretti, a la qual és dedicada la Iglésia del carrer Kennedy. A les 17.00 és prevista la missa solemne a la presència de les autoritats civils i religioses. L'urna amb el cos de la Santa restarà a l'Iglésia fins a dilluns 30 d'octubre a les 12.00, horari previst per la partença vers Sant Antíoc. Durant els dies de permanència a l'Alguer, sigueran celebrades misses per les famílies, pels malalts, pels minyons. Divendres 27 és en programa a les 19.00 una conferència amb Pare Adolfo Lippi. Se tracta de la primera vegada que la Santa arriba a Sardenya deixant la seu de Neptú on la conserven els Pares Passionistes.
Maria Goretti és estada santificada el 1950 en una cerimònia a la qual havien participat 500 mil persones. És morta el 1902 a causa d'una agressió per la qual el culpable és estat condemnat a trenta anys de presó, part dels quals passats al penitenciari de l'Alguer. L'urna de la Santa és estada construïda amb la fusió dels cartutxos tirats dels Americans durant l'arribada a Neptú.

23 d'octubre 2006
Quatre mesos per canviar Plaça Sulis

La Plaça Sulis està per canviar radicalment aspecte, amb un financiament de 456.000 €. L'intervent de requalificació preveu colors i un estil en línia amb la passejada de l'entera muralla de l'Alguer vella. Avui el Síndic Marco Tedde i l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano han presenciat a la consigna dels treballs a l'empresa adjudicatària del contracta, la At&t Srl de Sàsser. Quatre mesos de treballs per restituir la Plaça totalment renovada gràcies a un projecte que és caracteritzat de l'eliminació de la pavimentació blanca i vermella, substituïda de material en pedra de la mateixa tipologia emprada als bastions, és a dir lloses de basalt i jinquetes. Siguerà a més quasi enterament eliminada la paret que delimita la plaça, enriquida de decoracions i noves plantes i naixerà un espaci únic entre la plaça i el carrer amb l'eliminació de l'arjola central.
L'ambient siguerà enriquit amb una fontana que siguerà activada i il·luminada amb jocs d'aigua i colors.

20 d'octubre 2006
Vols directes de Praga i èxit de l'enogastronomia local

La promoció de la ciutat de l'Alguer i del sou territori a la República Txeca produeix resultats significatius. Lo pròxim 28 d'octubre, de fet, hi siguerà lo primer vol directe entre Praga i l'Alguer, que amb els turistes portarà en ciutat 15 operadors del sector que efectuaran un viatge educatiu pel territori. Un altre col·legament directe és previst pel mes de desembre. "És evident que això representa solament un primer pas - comenta amb satisfacció lo Síndic Marco Tedde - però vull subratllar la importància d'aquesta iniciativa sobretot pel fet que s'estigui realitzant en un període de baixa estajó. L'arribada dels turistes de Praga - adjuni el Síndic - és solament u dels molts resultats positius dels nostres contactes començats l'any passat amb la República Txeca i que demostren l'extrema importància de la promoció internacional del nostre territori, de la nostra cultura i de les nostres peculiaritats enogastronòmiques".
A més menester prendre en consideració el fet que els ciutadans de la República Txeca són grans viatjadors, el 2005 han efectuat més de quatre milions de viatges internacionals amb una populació de deu milions, i u dels tres països que prefereixen és exactament la Itàlia.
"No sols - adjuni Marco Tedde - la República Txeca és entrada recentment a fer part de la Unió Europea i participa a l'Objectiu I amb grans recursos d'invertir i amb conseqüents repercussions positives també pel que fa al sector del turisme, format de viatjadors de la classe mitjana-alta".
Los resultats positius no interessen solament el sector del turisme, sinó també lo de la producció enogastronòmica. Resultats assai satisfactoris arriben del workshop de presentació de la ciutat de l'Alguer, que ha tengut lloc a Praga, al qual han participat la Cambra de Comerç Italotxeca, l'Institut del Comerç amb l'Estranger, lo Responsable Comercial de l'Ambaixada Italiana, els Presidents de les Associacions dels Restauradors, empresaris italians i de la República Txeca, importadors de productes enogastronòmics, periodistes dels majors quotidians i periòdics.
"L'interès per l'Alguer és estat rellevant - subratlla l'Assessor al Turisme Antonio Costantino - i les empreses presents han comprovat lo favor dels experts. La nostra oferta turística té de créixer - continua - per atreure los turistes per 12 mesos a l'any, i una de les maneres d'estimular l'oferta és la de crear la demana". La delegació ciutadana era formada dels Administradors i dels representants de l'ERSAT territorial, acompanyats dels titulars de les principals activitats productives del territori que han tengut la possibilitats d'encontrar, gràcies a la col·laboració entre el Municipi i la Cambra de Comerç Italotxeca, seleccionats compradors de la gran distribució, importadors i gestors de restaurants italians a la República Txeca per poguer promovir les pròpies produccions.
"Aquest tipus d'activitat - explica l'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli - és lo resultat d'una nova filosofia de l'Administració en el sector de la promoció del territori, que veu la col·laboració de l'Ens Local i l'ERSAT, preveu la superació de la fase de les degustacions guiades efectuades dels experts del gust, per proposar la presentació dels varius productes realitzada directament de les Empreses, amb la col·laboració dels tècnics de l'Ens d'assistència tècnica".


19 d'octubre 2006
Demanats els financiaments per la recuperació de la Font del Cantar

L'Assessorat als Treballs Públics ha fet demana de financiament a la Regió Sardenya pels treballs de recuperació de l'antiga Font del Cantar, a la carretera Alguer-Bosa. Per la requalificació de l'històric siti són necessaris 225 mil euros, que en base al projecte realitzat dels oficis tècnics del Municipi sigueran emprats per la restauració de la Font, per la impermeabilització de la volta i de les parets, per la consolidació i l'estabilització del terreny, pel restabliment dels camins i dels senders, per la disposició del verd, per la realització de decoracions, de la il·luminació i del sistema de canalització de les aigües de font.
El projecte és estat realitzat en col·laboració amb el Grup Espeleològic Alguerès, que recentment ha restituït a la llum l'antiga font. "Lo Siti és de rellevant importància històrica i cultural - ha dit l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - i la sua conservació és un valor, no solament del punt de vista edilici sinó i sobretot pel valor que representa pels ciutadans algueresos". No existin actes oficials que portin la data de construcció de la Font del Cantar, però se pot afirmar que ja el 1700 l'estructura era existent. "Volem restituir a la col·lectivitat un lloc d'encontre històric - continua Gianni Spano - no solament per qui l'ha coneixut en un recent passat, sinó pels conciutadans d'avui que pogueran d'aquesta manera gosar d'un preciós bé cultural reconeixut d'enteres generacions d'algueresos".

19 d'octubre 2006
Vers el Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer
Després dels fòrum temàtics, el quadre cognoscitiu del territori i la definició dels objectius estratègics s'han enriquit.

Identitat, cultura, formació i recerca, vocacions locals i innovació, qualitat urbana i de la vida, són aqueixos alguns dels temes discutits el 17 i 18 d'octubre durant los quatre fòrum temàtics finalitzats a la construcció del pla estratègic de la ciutat.
Los encontres, coordinats dels components del grup de treball, han vist més de 80 participants, entre els quals representants de la societat civil i econòmica del territori.
Durant els treballs són estades nombroses les reflexions i les sol·licitacions, a vegades també critiques, per la realització d'un bon procés de planificació estratègica, que han consentit l'enriquiment del quadre cognoscitiu del territori. Això consentirà al grup de treball de fixar els objectius estratègics "reals i excel·lents" (com augurat de Ricardo Bofill durant l'encontre del 6 d'octubre passat) en grau de rellançar el rol de l'Alguer com a Centre de la Mediterrània, treballant sobre projectes urbans i sobre valors d'identitats com factors per un procés de sempre major qualificació i internacionalització de la ciutat. Tals objectius sigueran presentats i discutits durant l'adveniment del 28 d'octubre pròxim al Teatre Cívic a la presència del Sindic, Marco Tedde, dels membres del grup de treball responsables de la elaboració del Pla Estratègic i de la qualificada participació de Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional, de Arnaldo Cecchini, director del departament de planificació, vicedirector de la Facultat d'Arquitectura de la Universitat de l'Alguer i expert de planificació estratègica i de Paolo Verri, director del maig del 2000 al juliol del 2006 del Pla Estratègic de Torí, primera ciutat italiana que ha adoptat un instrument de desenvolupament local.
L'encontre preveu també un debat públic, un joc de simulació de projectes i una qualificada taula rodona a la qual participaran empresaris, operadors culturals i de la formació, intel·lectuals, jornalistes locals i nacionals.

18 d'octubre 2006
El Municipi de l'Alguer al Travel Trade Itàlia de Rimini

Del 20 al 22 d'octubre el Municipi de l'Alguer participarà al Travel Trade Itàlia que tenguerà lloc a Rimini. La fira representa un important apuntament en el panorama nacional i internacional del sector turístic, durant el qual s'encontren los operadors de la demana i de l'oferta. L'Assessorat al Turisme ha predisposat la participació de la ciutat organitzant l'enllestiment d'una pròpia tenda, emprada per la primera vegada al Saló del Turisme de Barcelona.
"És important promovir el nostre territori en aqueixos apuntaments durant els quals s'encontren los majors operadors turístics internacionals - comenta l'Assessor Costantino - el deure de l'Assessorat al Turisme és essencialment institucional, però la nostra política és la del portar-lo envant amb els nostres operadors del sector, i en aquest cas pens que sigui oportú subratllar com aquestos hagin adherit de manera massiva a la iniciativa".
Durant la Fira siguerà distribuït el material de promoció del territori mentre los operadors privats, pels quals s'és obtenguda una deroga de part de l'Ens Fira de Rimini per consentir la inscripció d'un número superior al previst del reglament de la manifestació, pogueran encontrar directament a la tenda de l'Assessorat del Turisme els possibles compradors de les vacances a l'Alguer.

18 d'octubre 2006
Dissabte recollida de sang a la seu comunal de Santa Anna

El Municipi de l'Alguer i l'Avis organitzen una recollida de sang que tenguerà lloc als oficis de Santa Anna el pròxim dissabte, 21 d'octubre, de les 8.00 fins a les 12.00. La secció Avis siguerà present amb el grup de doctors provincial que efectuaran les anàlisis. A totes les persones que adheriran a la iniciativa siguerà enviat el resultat de les anàlisis. "Considerem just sensibilitzar la gent al greu problema de la mancança de sang - afirma l'Assessor a la Sanitat Francesco Carboni - sobretot en una regió com la Sardenya, on les malalties de tipus hemàtic són nombroses i interessen la vida de moltes persones". L'Assessor desitja que aquest gest de solidaritat sigui compartit de moltes persones.

18 d'octubre 2006
La Regió confirma: el depurador als càmpings de Port Comte se pot realitzar

La Regió confirma el parer positiu per la realització del depurador a la zona de Port Comte, obra demanada de la societat Liberturist srl al càmping abusiu de Sant Igori. L'Assessorat Regional a la Defensa de l'Ambient ha confirmat la validitat del parer positiu en resposta a la nota del Síndic Marco Tedde i del dirigent del sector Edilícia Privada amb la qual l'estiu passat s'evidenciaven incongruències entre el beneplàcit a la realització de la instal·lació i la normativa en matèria de salvaguarda ambiental. Segons el Municipi de l'Alguer la realització del depurador no fa part de les obres de urbanització previstes del PPR, en particular a la faixa costanera, on és prohibit, a les àrees no edificades, qualsevol intervent de transformació. La realització d'aquesta instal·lació contrasta amb la llei que institueix el Parc regional de Port Comte que prohibeix activitats i obres que puguin comprometre la conservació del paisatge. En la nota és estat evidenciat que en l'àrea de Port Comte, exactament on se troben els càmpings abusius, la Guàrdia Municipal ha pogut comprovar 236 violacions urbanisticoedilicies i el Cos Forestal ha redactat nombroses noticies de reat. La resposta de l'Assessorat regional a l'Ambient doncs contrasta amb el parer del Municipi.

16 d'octubre 2006
Fòrum Pla Estratègic

Demà 17 i dimecres 18 tengueran lloc els fòrum temàtics amb la finalitat de discutir i aprofundir les línies de desenvolupament de la ciutat, en l'àmbit de la definició del Pla Estratègic de l'Alguer.
El grup de treball de l'Administració i los actors econòmics, culturals i socials que han adherit al procés de planificació compartida se reuniran a la Sala Siotto del carrer Marconi a les 10.

El Programa:
dimarts 17 d'octubre - hores 10.00 - 12.30
Tema: Alguer ciutat de l'ambient: promovir la qualitat urbana i territorial
introdueix l'encontre: Arnaldo Cecchini
Presenten l'encontre: Sergio Guercio/Cosimo Maffione
Partecipen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia, Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.

Segon encontre: dimarts 17 d'octubre - hores 15.00 - 17.30
Tema: Alguer ciutat de la coneixença: promovir la formació e la recerca al territori
introdueix l'encontre: Arnaldo Cecchini
Presenten l'encontre Sergio Guercio/Cosimo Maffione
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia, Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.

Tercer encontre: dimecres 18 d'octubre - hores 10.00 - 12.30
Tema: Alguer ciutat d'identitat i cultura
introdueix l'encontre: Salvatore Masia
Presenten l'encontre Paolo Verri/Cosimo Maffione
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia, Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.

Quart encontre: dimecres 18 d'octubre - hores 15.00 - 17.30
Tema: Alguer ciutat de producció i intercanvis:Promovir les vocacions locals
introdueix l'encontre: Giuseppe Demuro e Antonio Usai
Presenten l'encontre Andrea Pillon/Cosimo Maffione - Avventura Urbana
Participen a l'encontre pel grup de treball: Salvatore Masia, Giuseppe Volpe, dirigents dels sectors competents.

13 d'octubre 2006
Tancadura al tràfic del carrer La Marmora. Final de línia d'autobús transferit a la Plaça de la pau.

De dilluns pròxim, 16 d'octubre, se tancaran al tràfic los carrers XX Settembre i La Marmora, limitadament als trossos interessats dels treballs pels conductes de la bassa. Al carrer XX Settembre siguerà tancat el tros entre los carrers Sassari i Cagliari, en prossecució de l'obra començada ja de diversos dies.
Pel que fa al carrer La Marmora, el programa de les obres siguerà subdividit en dues seccions, començant del carrer V. Emanuele, una vers el carrer Garibaldi i una vers el carrer XX Settembre.
Dilluns és prevista la tancadura del tros entre el carrer La Marmora-Catalunya, continuant en direcció del carrer Garibaldi. Per aquest motiu el final de línia dels autobusos extra urbans és estat transferit, limitadament a la durada dels treballs, del carrer Catalunya a la Plaça de la Pau.

13 d'octubre 2006
Comencen els Fòrum temàtics per la definició del Pla Estratègic de la Ciutat

Quatre línies estratègiques sigueran al centre de la discussió i aprofundiment durant els encontres temàtics del 17 i 18 d'octubre pròxims per la definició del Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer. Alguer ciutat de l'ambient, Alguer ciutat de la coneixença, Alguer ciutat de cultura i identitat, Alguer ciutat de producció i intercanvis. Són aquestos los arguments individuats després d'una primera fase d'anàlisi del territori dirigida del grup de treball del Pla Estratègic. Als encontres, en programa a la Sala Siotto del carrer Marconi, són convidats a participar los actors econòmics, culturals i socials que han adherit al procés de construcció compartida del desenvolupament de la ciutat. El Pla Estratègic entra, doncs, en la sua fase més important i delicada, aquella del desenvolupament dels continguts que se tengueran de transformar, amb la definició del Pla Estratègic, en la base per la programació futura de l'Alguer i el sou territori. Per la conducció del procés de planificació estratègica, l'Administració comunal se valen de la col·laboració de la Universitat de Sàsser, facultat d'Arquitectura de l'Alguer, departament d'Arquitectura i Planificació i del grup de treball de la societat "Avventura Urbana", que ha col·laborat a la redacció del Pla Estratègic de Torí, del contribut de grans experts de la Planificació estratègica com Paolo Verri, responsable del Pla Estratègic de Torí, i Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional. L'itinerari de planificació és començat oficialment el 7 de juliol passat amb la presentació pública de "Alguer 2020 - idees pel futur de l'Alguer" durant el qual és estat il·lustrat el projecte, que implica els actors locals en la discussió sobre el futur del territori, a partir de dues relacions, una de tipus econòmic, que ha il·lustrat el model actual i una de tipus social, amb una sèrie de dades demogràfiques de la ciutat. Dues "fotografies" a partir de les quals és estat afrontat el debat amb les forces socials, amb els ciutadans, associacions i totes les components que han donat un suport. Dimarts 17 i dimecres 18 els fòrum temàtics aprofundiran els quatre grans temes. A tal fi l'Administració convida les persones que volen participar als encontres a enviar un modul d'inscripció disponible a la pàgina web del Municipi de l'Alguer.


12 d'octubre 2006
Work Shop Praga 2006

L'Administració Comunal, amb els Assessorats al Desenvolupament econòmic i al Turisme ha organitzat pel 18 i 19 pròxims, a Praga, capital de la República Cega, un Work Shop de presentació de la Ciutat de l'Alguer a través de la promoció dels productes agroalimentaris del territori, i de les peculiaritats turisticoreceptives.
La delegació ciutadana que siguerà formada dels Administradors i dels representants de l'Ersat territorial, siguerà acompanyada dels titulars de les principals activitats productives del territori que tengueran doncs la possibilitat d'encontrar, gràcies a la col·laboració entre Municipi, Cambra de Comerç ItaloCega i un operadors turístic que treballa en Sardenya, un número seleccionat de compradors de la gran distribució, importadors i gestors de restaurants italians a la República que recentment és entrada a fer part de la Unió Europea, per poguer promovir les pròpies produccions.

Aquest tipus d'activitat, fruit d'una nova filosofia de l'Administració per promovir el territori, que veu la col·laboració de l'Ens local i L'Ersat, preveu la superació de la fase de les degustacions guiades efectuades dels experts del gust, per propondre la presentació dels varius productes gestionada directament de les Empreses en primera persona, amb la col·laboració dels tècnics de l'Ens d'assistència tècnica.

Les jornades de Praga que veuran la presència de vins de Santa Maria La Palma i de l'empresa Ledà de Ittiri, dels productes de la San Giuliano, de les bottarghe i dels conservats de peix de Caneo, dels formatges ovins i de cabra de l'Agri Export, de les pastes i dels ensacats de l'Anglona Sapori i dels dolços del Ghiotto, sigueran obertes d'una conferència de premsa del Síndic Marco Tedde i dels Assessors Picinelli i Costantino, a la presència de periodistes, autoritats i compradors.

La tarda del 18 i del 19 siguerà totalment dedicada als encontres de treball i a les negociacions. La tarda del 19 se tenguerà un sopar ofert de l'Administració Comunal, rigorosament a base de productes i vins del territori alguerès, organitzada del cuiner Cristiano Andreini engatjat per l'ocasió.

Durant les jornades del work shop, a dins de l'hotel que acollirà l'adveniment sigueran projectats filmats sobre la ciutat i el sou territori i distribuït material de promoció.
De senyalar que les accions realitzades han ja causat la primeres repercussions, de fet lo 28 d'octubre arribarà a l'Alguer un primer vol directe de Praga que portarà en ciutat turistes i 15 operadors turístics que efectuaran un viatge educatiu pel territori, per tornar a la República Cega lo 1 de novembre. L'objectiu final és lo de crear condicions que puguin inserir l'Alguer entre les metes turístiques de la República Cega.

10 d'octubre 2006
"En mèrit al ferm biològic"


Honorable Renato Soru
President Junta Regional Sardenya

Honorable Cicito Morittu
Assessor Regional a l'Ambient
Càller

L'Alguer 6 d'octubre 2006

És amb molta preocupació que me dirigeix a vosaltres per la greu situació causada a la marineria algueresa de la mesura regional que torna a instituir el ferm biològic.
No és mia intenció en aquesta ocasió discutir les motivacions de la mesura adoptada que esper sigui sostenguda de vàlides raons de caràcter científic. Volgueriva, al contrari, focalitzar l'atenció sobre les indemnitzacions massa exigues si se pensa al gran sacrifici que aquesta activitat comporta, a les dimensions mitjanes del nucli familiar que moltes voltes és compost de 4 o 5 persones ninguna de les quals amb una ocupació, i al fet que la pesca se pot efectuar exclusivament quan les condicions meteorològiques lo consenten.
Tot això determina una situació d'extrema incertesa que no consent als operadors del sector de sostenir un tenor de vida digne que, al contrari, moltes voltes és a penes suficient a la supervivència d'ellos mateixos i de les pròpies famílies.
Aquesta precarietat clarament se transforma en una situació insostenible per tots aquells operadors del sector pels quals la Regió Sardenya no ha previst algun tipus d'indemnització.
Vos deman, per tant, de tornar a analitzar los nivells mínims de les indemnitzacions perquè puguin efectivament aconseguir la finalitat per la qual són estades ideades, que és la de retribuir los pescadors per un dany que objectivament pateixen, incloent també la petita marineria que paradoxalment acaba per no ésser tutelada. Deman, a més, que en futur la introducció del ferm biològic sigui concordada amb els municipis de la costa i les marineries a través una llur directa implicació, també si la solució definitiva al problema és lligada a la institució dels "districtes de pesca" que consentiriven de no recórrer més al ferm biològic.
La mia veu s'adjuni a la d'altres il·lustres exponents de la majoria de la qual vostè forma part que han contestat la decisió en qüestió. El 2003 jo mateix, amb els consellers comunals i els administradors que componen la mia majoria, havia sostengut la legítima protesta dels pescadors algueresos contra el govern regional guiat del centre dreta. Això a demostració del fet que les problemàtiques economicosocials causades de la introducció del ferm biològic superen lo color polític, perquè incideixen de manera negativa i moltes voltes dramàticament sobre les condicions de vida dels operadors de la pesca i de llur famílies l'activitat dels quals depèn, com havem ja dit de les condicions del temps.
Deman, al final, una radical modifica de la mesura de vostè recentment adoptada contenent importants restriccions a la pesca esportiva. Pens que sigui un greu error fer ulteriors restriccions així generalitzades d'una activitat ja limitada de disposicions extremament vinculants.
Aquestes restriccions comportaran un impacte negatiu del punt de vista econòmic i social a causa de la gran difusió de tal activitat al nostre territori. Sigueriva, al contrari, més oportú individuar mesures de tutela dels recursos marins alternatives que garantint la llibertat de nombrosos apassionats a realitzar la pesca esportiva, consenti eficaçment d'aconseguir els objectius esperats de la Regió.
Per tots aquestos motius, desig un vostre intervent finalitzat a l'acolliment de les mies propostes compartides de gran part del món polític a prescindir del color polític.
Cordials salutacions

Marco Tedde

d'octubre 2006
Ors el Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer
Encontre-debat amb la participació de Ricardo Bofill

Després de l'adveniment del 7 de juliol passat, durant el qual són estats presentats a la ciutat els resultats de la primera fase d'anàlisi del territori, el procés de planificació estratègica entra en una fase important i delicada: el desenvolupament dels continguts del Pla Estratègic.
Tal fase se desenvolupa a través de l'organització d'alguns moments de participació amb els principals actors econòmics, culturals i socials del territori, per construir junts, la visió del desenvolupament futur del nostre territori començant del problemes però també de les oportunitats i dels recursos que'l caracteritzen.
El primer encontre tècnic ha tengut lloc el passat 6 d'octubre a la sala consiliar a la presència del Síndic Marco Tedde, dels administradors comunals, del grup del treball responsable de la elaboració del Pla Estratègic i de Ricardo Bofill, arquitecte i urbanista de fama internacional, que ha manifestat la sua disponibilitat a donar suport a l'Ens en aquest important procés de construcció de l'Alguer del futur. El punt de vista del famós arquitecte català ha enriquit el procés de noves idees i ha contribuït a la definició de la visió global dels problemes i de les polítiques d'actuar per la construcció d'un projecte únic de desenvolupament de la ciutat. Ricardo Bofill s'és complimentat amb l'Administració i amb el grup de tècnics que estan elaborant el Pla Estratègic (la Facultat d' Arquitectura, la facultat d'Economia, els tècnics de la societat Aventura Urbana i l'estructura municipal) per la qualitat del treball fet i en particular per la línia democràtica triada per la definició dels objectius estratègics de desenvolupament i ha augurat que gràcies a la confrontació amb els actors puguin emergir los objectius estratègics "realistes i excel·lents" en grau de rellançar el rol de l'Alguer com "Centre de la Mediterrània" elaborant els projectes urbans i els valors d'identitat com factors per un procés d'internacionalització de la ciutat.
Durant l'encontre - moderat de Arnaldo Cecchini, President del Curs de Làurea de Urbanística de la Facultat de Arquitectura i responsable científic del Pla - són estades presentades i il·lustrades les quatre línies estratègiques de desenvolupament de la ciutat, resultat de la primera fase d'anàlisi del territori del grup de treball:

" l'Alguer ciutat ambiental: promovir la qualitat urbana i territorial
" l'Alguer ciutat de la coneixença: promovir la formació i la recerca al territori;
" l'Alguer ciutat de les identitats i de la cultura;
" l'Alguer ciutat de la producció i dels intercanvis: promovir les vocacions locals;

Tals línies estratègiques sigueran discutides i aprofundides durant els encontres que se tengueran el pròxim 17 i 18 d'octubre, a la Sala Siotto a l'Alguer, durant els quals los actors econòmics, culturals i socials que han manifestat l'adhesió al procediment, són convidats a donar un contribut d'experiències, coneixences i idees per la construcció del Pla Estratègic de la ciutat.
A tal fi l'Administració convida qui vol participar als encontres a enviar un modul d'inscripció disponible a l'adreça electrònica del municipi de l'Alguer.

9 d'octubre 2006
Encontre sobre l'Àrea Industrial de Sant Marc

L'Àrea industrial de Sant Marc i les problemàtiques del complet desenvolupament del sector són estades al centre d'un encontre tengut a Santa Anna entre el Síndic Marco Tedde, el President de l'Asi, Bruno Lai, el director Luigi Pulina i el representant del Municipi de l'Alguer en consell d'Administració de l'Ens, el conseller comunal Maurizio Pirisi. Són estats afrontats los temes sobre els quals se tenguerà d'intervenir, per exemple la necessitat d'una major eficiència dels servicis, i la represa de les activitats empresarials. És estada evidenciada la intenció d'obrir una taula rodona amb els empresaris perquè puguin participar a la gestió de l'àrea industrial i d'afavorir possibles inversions de part de grans empreses. Los intervents en mèrit a les infraestructures, problema encara obert pel sector de Sant Marco, pertanyen l'exigència de les reparacions dels carrers, de l'activació del conducte hídric, del servici de control i de vigilància ambiental a càrrec dels Barracelli. Lo resultat de l'encontre és estat definit positiu de totes dues les parts, interessades a la requalificació de l'àrea.

5 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor Costantino relatiu a l'èxit de la Festa de Sant Miquel

L'Assessor al Turisme Antonio Costantino regracia totes les persones que han contribuït a la bona reseixida de les manifestacions per la festa de Sant Patró. "L'intent que havem tengut pensant a la festa de Sant Miquel - explica l'assessor - és estat lo de crear un apuntament fort, que poguessi interessar ciutadans i visitadors i poguessi enriquir l'oferta turística de la ciutat. A més de la satisfacció ja manifestada del mateix Síndic, en aqueix moment vull regraciar totes les persones que han contribuit a la realització de la manifestació. La societat Umanitaria, l'Associació Primigenia, la Compagnia Teatro d'Inverno, l'Associació Alguer Arte, la pintora Roberta Filippelli, l'estilista Mario Cocco, el music Raimondo Dore, i tots aquells que, clarament, no puc citar i que han creat, amb nosaltres,lo que havem vist la nit del 29 de setembre.
Després de les polèmiques nades a causa de l'ajornament de la data, esper que l'espectacle pirotècnic sigui estat a l'altària de les expectatives i hagi satisfet tots els presents i en particular els nostre ciutadans".

5 d'octubre 2006
Pla Regulador pel Camp Sant

Amb l'aprovació del Pla Regulador de l'àrea del Camp Sant l'Administració Comunal ha establit les normes que regularan la utilització de l'espaci existent que siguerà ampliat. Moltes són les novetats introduïdes del pla aprovat ahir en Consell Comunal. Gràcies a les noves àrees disponibles el Municipi, de fet, poguerà finalment vendre los espacis per les capelles de família, un vell problema, emprant el recavat per la realització de la urbanització i per la construcció de nous nínxols. A més sigueran realitzats camps d'inhumació, un cinerari i àrees per diferents religions. Pels pròxims 30 anys, doncs, sigueran satisfetes les necessitats de sepultura de la ciutat, més o manco de 400 unitats a l'any. Actualment la nova àrea consta amb 12.000 mq, als quals s'adjuniran altros 11.000 mt.
El Pla Regulador és estat aprovat amb 17 vots favorables de la majoria, 3 contraris (Bassu, Camboni i Cherchi) i 2 abstinguts (Salaris i Tilocca).

2 d'octubre 2006
Gran èxit per la festa de Sant Miquel

"La primera experiència de la Festa de Sant Miquel és estada un èxit que és anat més enllà de les previsions". Lo comentari del Síndic Marco Tedde és netament positiu a la conclusió de la nit en honor del Patró. "Lo centre històric - explica - ha acollit una sèrie d'espectacles de genere diferent adequats a totes les faixes de públic, del joves als més grans, i ha consentit a les categories comercials d'usufruir d'una oportunitat única". La nit de festa del 29 de setembre és estada caracteritzada de la varietat de l'oferta cultural, de les mostres d'art a la gastronomia, de la moda a la música i a la tradició. Cada plaça i carrer del centre ha acollit una multitud d'espectadors fins a les tres del maití, senyal d'una formula endevinada que ha mirat a la valorització dels artistes locals. També la tria d'ajornar, a la nit de San Miquel, los tradicionals focs pirotècnics és estada premiada de l'afluència excepcional d'espectadors. Aprovació unànime per l'espectacle dels focs, d'altíssima qualitat, firmats d'una de les més acreditades empreses a nivell internacional, la Parente Fireworks. Desenes de milers d'espectadors han després omplit los carrers i les places del centre fins a la fi de la programació, a confirma del fet que una justa oferta pot entretenir ciutadans i visitadors també més d'un espectacle tradicional. Així Plaça Sant Miquel, Plaça de la Misericòrdia, Plaça Santa Creu, el Fort de la Magdalena, l'Exca, los Bastions, les Torres, la Vil·la Costantino i tot el centre han catalitzat l'atenció d'un variegat públic que ha demostrat d'apreciar les iniciatives. A la Plaça del Col·legi, en fatxa de l'iglésia del Patró de l'Alguer, és estada la nit de la tradició algueresa, amb la representació teatral de la Compagnia Teatro d'Inverno que ha tornat a evocar les grans obres de Pino Piras i amb l'aplaudit concert dels cantants algueresos. Plaça Santa Creu és estada la seu d'una llonga Jazz Session amb deu artistes locals que se són alternats a l'escenari de la petita plaça. Plaça de la Misericòrdia ha acollit la Notte Barocca firmada de l'estilista alguerès Mario Cocco, mentre el Fort de la Magdalena ha presentat una nit de música que ha interessat los grups rock més joves i ha acabat amb l'alegria i la suggestió de les atmosferes llatinoamericanes dels Chichimeca de Claudia Crabuzza.
Vídeos i curtmetratges de gran qualitat, curats de la Societat Umanitaria, són estats lo menú ofert a l'Exca , la plaça enrere de l'ex caserna dels carrabiners del carrer Simon. I després les mostres de Vil·la Costantino, de la galeria Blublauer, de la Torre de Sant Joan, lo mercat d'antiquari de Plaça Cívica, los artistes a l'obra als Bastions Magellano, l'enogastronomia i l'artesanat als bastions Cristoforo Colombo. La manifestació és estada organitzada dels Assessorats a l'Espectacle i Turisme, Cultura i Desenvolupament Econòmic, amb la preciosa col·laboració de l'Assessorat a les Manutencions que ha consentit una reseixida organització logística. "L'experiència - acaba el Síndic - és un punt de partença, que té d'ésser perfeccionat, per les pròximes edicions de la nit de festa de manera que se pugui transformar en un punt ferm de la programació dels adveniments en grau d'atreure consistents fluxos de visitadors, per allargar l'estajó turística i - subratlla - sobretot per continuar l'obra de revitalització del Centre Històric que l'Administració ha començat del principi d'aquesta legislatura".

2 d'octubre 2006
Gran èxit per la festa de Sant Miquel

"La primera experiència de la Festa de Sant Miquel és estada un èxit que és anat més enllà de les previsions". Lo comentari del Síndic Marco Tedde és netament positiu a la conclusió de la nit en honor del Patró. "Lo centre històric - explica - ha acollit una sèrie d'espectacles de genere diferent adequats a totes les faixes de públic, del joves als més grans, i ha consentit a les categories comercials d'usufruir d'una oportunitat única". La nit de festa del 29 de setembre és estada caracteritzada de la varietat de l'oferta cultural, de les mostres d'art a la gastronomia, de la moda a la música i a la tradició. Cada plaça i carrer del centre ha acollit una multitud d'espectadors fins a les tres del maití, senyal d'una formula endevinada que ha mirat a la valorització dels artistes locals. També la tria d'ajornar, a la nit de San Miquel, los tradicionals focs pirotècnics és estada premiada de l'afluència excepcional d'espectadors. Aprovació unànime per l'espectacle dels focs, d'altíssima qualitat, firmats d'una de les més acreditades empreses a nivell internacional, la Parente Fireworks. Desenes de milers d'espectadors han després omplit los carrers i les places del centre fins a la fi de la programació, a confirma del fet que una justa oferta pot entretenir ciutadans i visitadors també més d'un espectacle tradicional. Així Plaça Sant Miquel, Plaça de la Misericòrdia, Plaça Santa Creu, el Fort de la Magdalena, l'Exca, los Bastions, les Torres, la Vil·la Costantino i tot el centre han catalitzat l'atenció d'un variegat públic que ha demostrat d'apreciar les iniciatives. A la Plaça del Col·legi, en fatxa de l'iglésia del Patró de l'Alguer, és estada la nit de la tradició algueresa, amb la representació teatral de la Compagnia Teatro d'Inverno que ha tornat a evocar les grans obres de Pino Piras i amb l'aplaudit concert dels cantants algueresos. Plaça Santa Creu és estada la seu d'una llonga Jazz Session amb deu artistes locals que se són alternats a l'escenari de la petita plaça. Plaça de la Misericòrdia ha acollit la Notte Barocca firmada de l'estilista alguerès Mario Cocco, mentre el Fort de la Magdalena ha presentat una nit de música que ha interessat los grups rock més joves i ha acabat amb l'alegria i la suggestió de les atmosferes llatinoamericanes dels Chichimeca de Claudia Crabuzza.
Vídeos i curtmetratges de gran qualitat, curats de la Societat Umanitaria, són estats lo menú ofert a l'Exca , la plaça enrere de l'ex caserna dels carrabiners del carrer Simon. I després les mostres de Vil·la Costantino, de la galeria Blublauer, de la Torre de Sant Joan, lo mercat d'antiquari de Plaça Cívica, los artistes a l'obra als Bastions Magellano, l'enogastronomia i l'artesanat als bastions Cristoforo Colombo. La manifestació és estada organitzada dels Assessorats a l'Espectacle i Turisme, Cultura i Desenvolupament Econòmic, amb la preciosa col·laboració de l'Assessorat a les Manutencions que ha consentit una reseixida organització logística. "L'experiència - acaba el Síndic - és un punt de partença, que té d'ésser perfeccionat, per les pròximes edicions de la nit de festa de manera que se pugui transformar en un punt ferm de la programació dels adveniments en grau d'atreure consistents fluxos de visitadors, per allargar l'estajó turística i - subratlla - sobretot per continuar l'obra de revitalització del Centre Històric que l'Administració ha començat del principi d'aquesta legislatura".

5 d'octubre 2006
Intervent de l'Assessor Costantino relatiu a l'èxit de la Festa de Sant Miquel

L'Assessor al Turisme Antonio Costantino regracia totes les persones que han contribuït a la bona reseixida de les manifestacions per la festa de Sant Patró. "L'intent que havem tengut pensant a la festa de Sant Miquel - explica l'assessor - és estat lo de crear un apuntament fort, que poguessi interessar ciutadans i visitadors i poguessi enriquir l'oferta turística de la ciutat. A més de la satisfacció ja manifestada del mateix Síndic, en aqueix moment vull regraciar totes les persones que han contribuit a la realització de la manifestació. La societat Umanitaria, l'Associació Primigenia, la Compagnia Teatro d'Inverno, l'Associació Alguer Arte, la pintora Roberta Filippelli, l'estilista Mario Cocco, el music Raimondo Dore, i tots aquells que, clarament, no puc citar i que han creat, amb nosaltres,lo que havem vist la nit del 29 de setembre.
Després de les polèmiques nades a causa de l'ajornament de la data, esper que l'espectacle pirotècnic sigui estat a l'altària de les expectatives i hagi satisfet tots els presents i en particular els nostre ciutadans".

5 d'octubre 2006
Pla Regulador pel Camp Sant

Amb l'aprovació del Pla Regulador de l'àrea del Camp Sant l'Administració Comunal ha establit les normes que regularan la utilització de l'espaci existent que siguerà ampliat. Moltes són les novetats introduïdes del pla aprovat ahir en Consell Comunal. Gràcies a les noves àrees disponibles el Municipi, de fet, poguerà finalment vendre los espacis per les capelles de família, un vell problema, emprant el recavat per la realització de la urbanització i per la construcció de nous nínxols. A més sigueran realitzats camps d'inhumació, un cinerari i àrees per diferents religions. Pels pròxims 30 anys, doncs, sigueran satisfetes les necessitats de sepultura de la ciutat, més o manco de 400 unitats a l'any. Actualment la nova àrea consta amb 12.000 mq, als quals s'adjuniran altros 11.000 mt.
El Pla Regulador és estat aprovat amb 17 vots favorables de la majoria, 3 contraris (Bassu, Camboni i Cherchi) i 2 abstinguts (Salaris i Tilocca).

27 de setembre 2006
Contributs a les societats esportives

L'Ofici Esport del Municipi informa que és possible presentar les demanes pels contributs a les societats esportives per l'estajó agonística 2006/2007. Els contributs, segons la Llei Regional 25/93, són destinats a les societats ciutadanes de diletants. Els mòduls per la presentació són disponibles a l'Ofici Esport de Santa Anna. Les demanes poden ésser presentades fins al 31 d'octubre 2006.

26 de setembre 2006
Presentació de la Ressenya d'Art Dialosien Siresien

Demà a les 11.00 a la Sala Vermella del Palau Cívic al carrer Columbano se tenguerà una conferencia de premsa per presentació de la Ressenya d'Art Contemporània Dialosien Siresien, curada de Valerio Dehò. La important iniciativa il·lustrada de l'Assessor a la Cultura Antonello Muroni i de la responsable de l'Espaci d'Art Blublauer, Roberta Filippelli.
La S.V. És convidada a participar

25 de setembre 2006
Volgueriva fer algunes consideracions en mèrit a les declaracions de l'Hon. Mario Bruno, relatives a la Llei Regional sobre el Comerç.

He sabut, i no teniva dubios en mèrit, que l'Hon. Bruno confirma la necessitat de modificar l'apartat 7 de l'art. 5 que indicava peremptòriament els dies de tancadura obligatòria de set festivitats durant l'any, entre les quals la famosa jornada de mig agost.
És evident que aqueix ulterior aclariment, fet també del president de la Comissió Consiliar Regional Hon. Giagu, que ha sostengut assai honestament que el governador no havia pres en consideració les conseqüències negatives d'aquesta decisió, dóna encara més valor a l'acte de responsabilitat de part del Síndic Tedde en ocasió del 15 d'agost passat.
Pel que fa a les acuses relatives a la mancada presentació del Pla Comercial Comunal, volgueriva ulteriorment precisar que el retard no se pot atribuir a aqueixa Administració, que pràcticament ha ja preparat l'acte administratiu, concordat amb les categories interessades. De fet l'Administració Comunal no pot redactar el Pla, que té d'ésser actuat com a màxim al gener del 2007, sense l'emanació, de part de la Junta Regional, de les normes d'actuació de la Llei n. 5 relativa al Comerç, que se tenguerà també d'uniformar a les normes de la Llei Bersani.

22 de setembre 2006
Nous mitjans per la Slia

Demà al maití, a les 11.00, a la seu de la Slia, lo Síndic Marco Tedde siguerà present a la inauguració dels nous mitjans i atraçadures de l'empresa que gestiona el servici d'higiene urbana.
La Slia posarà a disposició 220 nous contenidors, un tractor amb remolc de 13,50 metres, un mitjà amb grua, 5 màquines compactants. Els nous mitjans i atraçadures sigueran en servici de dilluns pròxim.

20 de setembre 2006
Conferència de presentació de l'adveniment Nit de Sant Miquel

Divendres pròxim, 22 de setembre a les 9,15 a la sala de representació del carrer Columbano, lo Síndic Marco Tedde amb els Assessors al Turisme Antonio Costantino, al Desenvolupament Econòmic, Ninni Picinelli i a la Cultura Antonello Muroni, presentarà lo ric programa de la manifestació Nit de Sant Miquel. La iniciativa preveu una sèrie d'apuntaments durant les nits del 28 i 29 de setembre programats per la celebració del Sant Patró de la ciutat.


19 de setembre 2006
Visites gratuïtes pels ancians al Centre Històric a bord del bus ecològic

Demà és en programa una iniciativa a favor dels ancians de la ciutat, que forma part del calendari de les jornades de la "Setmana europea de la mobilitat". L'Administració comunal ha previst de fet una sèrie de visites gratuïtes a bord del bus elèctric pels carrers del centre històric. De les 10 a les 12 los busos ecològics sigueran a disposició, a la Plaça de la Pau, per qui vulgui fruir del servici. Anàloga iniciativa és prevista pels alumnes de les elementals i mitjanes pel dia 23 de setembre.


18 de setembre 2006
Divendres los premis Top ten dello sport

L'Assessorat a l'Esport premia los millors esportius algueresos de l'any 2004-2006 amb el premi Top ten dello sport. Una tardada dedicada als millors tècnics, dirigents, a les esquadres i als atletes que se són distingits en les varies disciplines. Lo premi és estat volgut de l'Assessor a l'Esport Giancarlo Spirito, per honrar les grans prestacions realitzades de les societats alguereses a nivell regional i nacional. Deu premis que anigueran al millor entrenador, al millor dirigent, al personatge que ha dedicat una vida a l'esport i a un periodista esportiu.
Pel que fa a la part agonística, una comissió ha ja treballat triant tres nominatius per cada categoria, dels quals, durant la tarda de divendres 22 de setembre eixirà lo guanyador. Per la millor esquadra femenina, la guanyadora siguerà triada entre la Mercede Bàsquet, la Gimnasium Pallavolo i l'Alghero Calcio femenina; se disputaran lo premi per la millor esquadra masculina Amatori Rugby Alghero, Fertilia Calcio i Mercede Basquet C1.
La millor esquadra Under 18 siguerà triada entre Mercede Calcio, Catalana Baseball i Catalunya Calcio; Aurora Salvagno (atlètica), Nadia Sanna (Karate) i Claudia Baldino (tennis) se disputaran lo premi per la millor atleta femenina; los germans Catta (vela), Gavino Piredda (Judo) i Nicola Baccanti (motociclisme) són en lliça pel millor atleta masculí. Al final l'atleta under 21 siguerà elegit entre Lorenzo Muslinger (natació), Cecilia Gobbato (Karate) i Laura Ponziani (Bàsquet).
Los premis sigueran consignats del Síndic Marco Tedde i de l'Assessor a l'Esport Giancarlo Spirito. Dos premis especials sigueran a més consignats de l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça Illa Plana i del Coni Provincial.
La manifestació tenguerà lloc divendres pròxim 22 de setembre, als locals del tennis Club de Maria Pia a les 19.00.


16 de setembre 2006
Calamitat natural pel temporal d'ahir a la tarda

Lo Síndic Marco Tedde està demanant a la Regió Sardenya lo reconeixement de l'estat de calamitat natural per les zones del litoral alguerès colpides ahir a la tarda del violent temporal i d'una tromba d'ària que han provocat greus danys a les estructures turístiques del Lido i de la Pineda de Maria Pia. Aquest maití lo Síndic és anat als llocs colpits del mal temps, per verificar amb el Comandant provincial dels Bombers, l'enginyer Cadoni, los danys causats a les estructures.
Immediata la telefonada a l'Assessor regional ad interim a l'Ambient Carlo Mannoni, que ha portat a la conseqüent decisió de demanar l'estat de calamitat natural. "Estem cercant lo camí just per poguer indemnitzar les famílies i les empreses" ha dit el Síndic. D'una primera valutació los danys sigueriven iguals a calqui centenar de milers d'euros.

Mostra expositiva de creacions artesanals locals Dettagli d'arte

L'Administració comunal de l'Alguer, en sinergia amb els operadors del projecte Quartieri in movimento comunica que en l'àmbit de les accions finalitzades a la valorització de l'artesanat artístic local, és estada programada una mostra expositiva del títol Dettagli d'arte que veurà la participació de vuit artesans del territori alguerès: Rosa Abruzzese, Paolo Delrio, Michele Iavazzo, Pierlucio Lai, Ilaria Cristina Marras, Annalisa Masala, Maria Romano i Italo Saba.
La Mostra siguerà inaugurada dimarts 19 de setembre a les 18.30 a la Torre de Sant Joan; del 20 de setembre al 30 siguerà oberta al maití de les 10:30 a les 12:30 i a la tarda de les 17:00 a les 22:00 amb entrada gratuïta.
En ocasió de l'adveniment, la ceramista Annalisa Masala, experta en creativitat infantil, ha organitzat per dijous 21, de les 19:00 a les 22:00, un laboratori del títol Al centro della terra dirigit a totes les criatures dels 4 als 14 anys.
L'enllestiment de la mostra és estada ideada i curada dels exponents de la Facultat d'Arquitectura de l'Alguer, los arquitectes Manlio Brusantin i Giuseppe Balzani, que partiran amb Dettagli d'arte per realitzar, a la mateixa facultat, les recerques del Laboratorio Colore.
Se regracia a més la ELCOM per la fornitura del material d'il·luminació, la GI ERRE A srl per la fornitura del material de construcció i la cooperativa KCS per la col·laboració oferta.


16 de setembre
Comencen les escoles. Bona la situació de les estructures escolàstiques alguereses

Són 3393 los alumnes de les escoles de la infància, elementals i mitjanes que en aquestos dies són tornats a les estructures de competència del Municipi de l'Alguer. Les criatures escrites a les costures i elementals són 2.204, mentre a les escoles mitjanes són 1.189. Los edificis escolàstics són en total 28, distribuïts en ciutat i a les fraccions, dels quals 11 escoles maternes, 11 escoles elementals i sis mitjanes. Sigueran en canvi 130.000 los àpats distribuïts, en lleuger augment respecte als 126.336 de la passada estajó escolàstica. Actiu a ple regim també lo servici de transport dels escola bus. Les estructures escolàstiques ciutadanes són estades interessades durant l'estiu de treballs de manutenció ordinària; resten d'acabar alguns treballs per la sistemació dels espacis externs que el mal temps d'aquestos dies ha obligat a ajornar. La situació de les escoles comunals a l'Alguer se presenta com una excepció en relació a la seguresa de les estructures i al respecte de les normes, resultat d'una tria de l'Administració que del 2002 a avui ha despès per reestructuracions i reparacions més de 2.900.000 €. "En Itàlia - explica l'Assessor a la pública Instrucció Antonello Muroni - lo 75% dels Instituts no és a norma, mentre a l'Alguer la percentual és del 90%. Senyal d'un bon treball".
L'Assessor anuncia que l'obra d'adequació de les escoles siguerà completada amb grans financiaments, entre els quals 705.000 euros destinats a l'estructura de l'escola Sacro Cuore, on sigueran realitzats treballs per la reparació dels sistemes de calefacció i per fornir l'Institut de rampes d'accés i d'un ascensor pels portadors d'handicap. L'atenció per les fraccions és confirmada d'un ulterior intervent de 150.000 euros previst a l'escola de Sa Segada i d'un treball de reestructuració a l'escola mitjana de Fertilia de 185.000 euros. 750.000 euros sigueran emprats per un intervent a l'escola mitjana del carrer Tarragona, on siguerà demolida i reconstruïda una part de l'edifici. Altres intervents per un total de 474.000 euros són estats programats per treballs de completament de les obres d'adequació a les normes de seguresa.


15 de setembre
Descoberta descàrrega abusiva a la zona industrial de Sant Marco. Els responsables són quatre empresaris algueresos.

Los homens del Comand de la Guàrdia Municipal, en l'àmbit de l'acció de control en el sector ecologia i ambient han individuat 4 persones responsables de reats de dipòsit incontrolat de deixalles. La zona triada aquesta vegada és la de de Sant Marco i los responsables són 4 empresaris, dos dels quals titulars d'activitats presents en la zona industrial i dos titulars d' empreses que obren en ciutat. U dels empresaris a més és recidivista. No obstant les continues apel·lacions finalitzades a un major civisme i al respecte de l'ambient i les sol·licitacions a la societat de gestió del sector higiene urbana finalitzades a una puntual aplicació del servici, pareix que la moda d'utilitzar el territori com una descàrrega a cel obert no vulgui passar. Los homens del dirigent de la Guàrdia Municipal, doctoressa Michela Cadau, durant aquest estiu han realitzat una activitat constant de control i repressió. En l'àmbit de l'abandó i dipòsit de deixalles són estades redactades 21 relacions de servici. Són estats efectuats controls i apostaments periòdics sigui al centre que a les zones perifèriques i a les fraccions. Durant tot l'estiu són estades redactades 4 comunicacions de reat enviades a la Procura de la República per diversos reats previstos de les lleis. Ara s'adjunin altres 4 comunicacions a l'Autoritat Judiciària pels reats a la zona industrial. Emblemàtic lo cas de la descàrrega en la zona de Mamuntanas, reapareguda després de dues hores de la completa bonifica de part de la Slia. També en aquell cas la Guàrdia Municipal és reseixida a individuar dos responsables i de conseqüència a transmitir los actes a l'Autoritat competent.


14 de setembre 2006
Activitat de control de la Guàrdia Municipal en el sector dels públics exercicis

Lo treball realitzat de la Guàrdia Municipal en l'àmbit del servici de Guàrdia Comercial i de control dels públics exercicis finalitzat a verificar lo respecte de la normativa vigent en matèria de contaminació acústica i del respecte dels horaris de tancadura, és estat caracteritzat d'una intensa activitat que ha portat a una primera sèrie de dades importants. En primer lloc l'aspecte més rellevant de l'activitat és representat de 18 relacions de servici redactades pel destorb de la tranquil·litat pública enviades a l'Autoritat judiciària. En l'àmbit de la inobservança de les normes relatives a la tancadura des públics exercicis, són 12 les violacions comprovades.
L'activitat de la Guàrdia Municipal a més ha rellevat 5 casos de violació de les lleis sobre les emissions sonores, mentre són 2 los locals segrestats de part de les autoritats competents. Los controls són estats realitzats també pels espectacles itinerants sense les autoritzacions necessàries.


14 de setembre
El Carrer XX Settembre: treballs de substitució dels conductes a partir de dilluns

El pròxim dilluns, 18 de setembre, continuen els treballs per la reconstrucció dels conductes de part de l'empresa Sarfati spa, que ha ja realitzat les obres de requalificació a la passejada Dante i les pel dipòsit de recollida de les aigües pluvials a la Plaça de la Pau. De dilluns doncs els treballs continuaran al carrer XX Settembre, amb un programa d'intervents que causarà la tancadura al tràfic d'una part de la carretera. Les obres de substitució dels conductes sigueran dividides en quatre fases, per limitar al mínim los problemes al tràfic. La primera fase comença dilluns al tros del carrer Kennedy al carrer Sassari (del 18 al 23), la segona fase al tros que va del carrer Sassari al carrer Cagliari (del 25 al 30), la tercera fase interessarà el tros que va del carrer Cagliari al carrer Lo Frasso (del 2 al 7 d'octubre), mentre la quarta i última fase és prevista al tros que del carrer Lo Frasso arriba al carrer La Marmora (del 9 al 14).
Mentrestant l'Assessorat a les Manutencions ha començat ahir a asfaltar los carrers ja interessats de precedents treballs que són: la passejada Dante fins a l'altària de l'Hotel Les Trones. Successivament les operacions interessaran els carrers Costa i Angioi. Els treballs continuaran en altres zones de la ciutat gràcies al contracte assignat de l'Administració que ha posat a disposició la meitat dels fons.


13 de setembre 2006
El Síndic recivi el nou comandant de la Guàrdia de Finança

El Síndic Marco Tedde ha recivit a Santa Anna lo nou Comandant de la Guàrdia de Finança de l'Alguer, lo Tinent Pasquale Pellecchia, que entra en lloc del Tinent Carmelo D'Andrea. Un breu salut pel passatge de consignes i un auguri de bon treball, a l'Alguer, pel nou comandant i, a Canicattì, pel Tinent D'Andrea. Lo nou comandant Pasquale Pellecchia és nat a Avellino, té 29 anys i prové de l'escola per cadets financers de Bari.


8 de setembre 2006
Lo Síndic neteja una descàrrega

Demà lo Síndic Marco Tedde a les 10.30 posarà en acte una acció provocatòria i de sensibilització relativa al respecte de l'ambient. Amb els operadors de la Slia, netejarà una descàrrega situada al camí de Vilanova a l'altària del Km 2,5, precisament en una àrea d'estacionament.
L'intervent del Síndic i d'altres membres de l'Administració vol ésser un exemple per aquells ciutadans que no respecten l'ambient i el territori.


7 de setembre 2006
1.157.000 euros endemés pels treballs públics

El sector Treballs Públics del Municipi pot comptar amb 1.157.000 € derivats de l'anul·lament d'alguns residus passius. Els fons, gràcies a l'aprovació del consell comunal, sigueran emprats per la programació de les obres públiques. "Altra moneda - ha dit el Sindic Marco Tedde - que siguerà posada a disposició dels treballs finalitzats a produir segurs beneficis a la col·lectivitat. És una operació intel·ligent, que demostra la justa manera de gestionar la moneda pública". L'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano ha predisposat una sèrie d'intervents per dividir els fons: 100.000 € - explica - sigueran emprats per la pavimentació dels marxapeus de la zona de la Torre del Portal, que tenguerà lo mateix esquema de les pavimentacions de la passejada dels jardins Manno. 184.000 € sigueran destinats a les excavacions arqueològica de Plaça Sulis, 25.000€ per la realització d'una fontana a la mateixa plaça. 50.000 € sigueran a més emprats per la reestructuració del Santuari de Vallverd, mentre pel projecte Lo Quarter sigueran disponibles 540.000 € que integren els financiaments regionals. Per acabar, 57.000 € pogueran ésser despesos per comprar els decors pel palau de l'ex empresa agricola de Maria Pia". La delibera és estada aprovada amb els 18 vots favorables de la majoria.


7 de setembre 2006
Aprovat el balanç final 2005. Respectat el pacte d'estabilitat.

Ahir el Consell Comunal ha aprovat el balanç final del 2005. "Aqueix acte posa en evidència el resultat positiu de la gestió financiària, però sobretot se caracteritza pels resultats polítics realitzats, que s'ajunten als dels anys precedents. L'Administració és satisfeta del treball, també si és conscient del fet que l'obra necessita d'ésser completada enguany", ha subratllat el Síndic.
Lo balanç del 2005 se tanca amb un resultat econòmic d'exercici positiu de 1.383.216,35 €. Un fons de caixa de 31.719.503,64 € i un superàvit d'administració de 15.745.076,15. "A tal propòsit - ha explicat l'Assessor a les Finances Angelo Caria - l'Administració continua amb la sua política prudent vinculant 12.048.049,99 € que deriven de les gestions del 2002 i d'aquelles precedents. Amb el balanç final 2005 - ha adjunit - s'atesta que l'Ens no és deficitari i que és estat respectat el Pacte d'Estabilitat intern; per tant en relació al balanç 2005 el Municipi no és sotmès a les restriccions previstes de la llei".
Les entrades tributàries s'estabilitzen després del creixement relatiu als últims tres anys. Al 2002 l'ens registrava entrades tributàries per 14.505.058,18 €, al 2003 per 18.409.615,67 €, al 2004 per 20.341.496,88 €, mentre al 2005 les entrades tributàries comprovades consten de 19.981.225,00 €. "Tenc de recordar - ha dit en la sua relació el delegat a les Finances - que al 2000 i 2001 (anys immediatament precedents a l'establiment d'aquesta Administració) són estades comprovades entrades tributàries respectivament per 14.144.812,27 € i 14.300.880,20 €. Per tant confrontant la mitjana de les entrades tributàries relativa als anys en qüestió amb la de la gestió dels últims quatre anys se pot verificar que les entrades tributàries són augmentades del 29%". Disminueixen, en canvi els transferiments fiscals sobretot los que provenen de la regió, que de 18.023.613,28 € del 2004 passen als 14.900.448,00 € del 2005.
Disminueixen, després dels ingents transferiments dels anys 2003/2004, també els transferiments regionals per les inversions. El relatiu títol IV de l'entrada passa dels 46.750.099,59 € del 2004 als 17.190.173,97 € del 2005. De gran importància, en el quadrienni 2002/2005, les inversions incomparables de l'Administració. Del 2002 al 2005 són estats destinats 138.194.782,00 € per obres públiques i diverses inversions.
"Per comprendre de manera millor tal element que qualifica el balanç, - adjuni l'Assessor a les Finances - vull recordar que el total de les inversions efectuades als últims 7 anys de les últimes dues administracions (del 1995 al 2001) és estat de 59.950.048,00 €, mentre aqueixa administració solament en quatre anys ha destinat el 235% endemés de recursos per les inversions: 138.194.782,00 €!! Per tant - acaba amb un missatge - si calqui u ha cercat de fer passar la tesi que aqueixa administració ha solament acabat el treball començat de les precedents administracions jo crec que aqueixos números demostrin exactament el contrari".
El document és estat aprovat amb 18 vots favorables de la majoria i el vot contrari dels consellers d'oposició Camboni, Colavitti, Curedda, Scala, Sechi i Tilocca.


6 de setembre 2006
Recurs al Consell d'Estat pel contracte d'Higiene urbana

El Municipi de l'Alguer ha presentat recurs al Consell d'Estat contra la sentència del Tar Sardenya del juliol passat que ha anul·lat l'avís públic pel contracte del servici de recollida de les deixalles urbanes.
El Municipi considera, doncs, injusta la tesi del Tribunal Administratiu Regional per diversos motius. El primer és relatiu a la societat que ha fet recurs, la SITEC srl, que no ha presentat demana de participació a l'avís públic. L'avís demanava, de fet, requisits mínims que la societat no teniva, és a dir: la facturació global del trienni 2002-2004 i la facturació anual relativa als servicis previstos del contracte. La sentència del Tar, a més, és injusta també en relació a la recollida de les deixalles porta a porta, element fonamental de la sentència.
Aqueixa recollida, segons el Tribunal Administratiu, és encara poc emprada, i per això solament poques empreses tenen experiències especifiques en matèria. Afirmació irrellevant, segons el recurs del Municipi, considerat que la recollida de les deixalles urbanes a través del sistema integrat sec-humit del tipus domiciliar porta a porta és prevista del Decret Ronchi i de nombroses deliberes de la Junta Regional, que contemplen sancions a càrrec del ens locals pels trasgressors. El Consell d'Estat a més, ha ja pres la sua decisió, contràriament al Tar, aclarint que "és legítim que l'Administració demani a les empreses participants la certificació d'haver realitzat i d'oferir servicis amb les mateixes modalitats previstes de l'avís". "Se tracta doncs d'un contracte important, estratègic pels pròxims anys, i el Municipi vol oferir a la ciutat un servici de qualitat, - afirma el Síndic Marco Tedde - establint correctament requisits de participació, adequadament rigorosos, al fi d'individuar un subjecte amb una especifica capacitat tècnica i econòmica. Amb aqueix contracte, de fet, l'Administració vol actuar un servici eficaç i en línia amb les diverses previsions de llei en matèria, per un sistema de gestió de les deixalles urbanes sempre més modern.


6 de setembre 2006
Presentació del Pla per la pista per a bicicletes urbana


L'Administració Comunal, en l'àmbit de la recerca d'un desenvolupament sostenible de la mobilitat urbana, se propon de portar envant aquellos programes, ja estudiats i discutits a nivell europeu, finalitzats a millorar les condicions d'habitabilitat i seguresa de tots els usuaris del carrer. En aquest sentit lo pla per la pista per a bicicletes urbana de la ciutat de l'Alguer, és solament el primer d'una sèrie d'intervents relatius a la viabilitat urbana.
Lo Pla, a més de crear un teixit d'itineraris per a les bicicletes a dins de la ciutat, vol ésser també un instrument de sensibilització i promoció d'un mitjà de transport alternatiu a l'automòbil privada.
Al fi d'obtenir un resultat final adequat a les exigències de la ciutadania, l'Administració ha decidit de fer participar al procés de planificació varies entitats (institucions, associacions i senzills ciutadans).
La S.V. és convidada a participar a la presentació del pla en programa dimarts 12 de setembre, a les hores 10.00, a la sala del Consell al carrer Columbano (de la Pretura, 6).


4 de setembre 2006
Relació de la Guàrdia Municipal sobre les activitats del Sector Ecologia - Ambient

Continua l'activitat de la Guàrdia Municipal en l'àmbit del control en el sector Ecologia - Ambient, àmbit en el qual les Guàrdies han realitzat una intensa obra d'inspecció i han sancionat els transgressors. Ahir és estat individuat un altre responsable de la creació de la descàrrega en localitat Mamuntanes, lo siti és estat bonificat dels operadors de la Slia. Pels dos responsables és prevista una sanció segons la normativa en matèria. L'activitat d'inspecció de part de les guàrdies municipals és estada assai intensa, sobretot durant el període d'estiu, quan el personal té de treballar de més. Quatre són los punts que han caracteritzat l'activitat del personal dels sector ecologia i ambient: abandó i dipòsit de deixalles, normatives relatives als animals, inspeccions de caràcter igenicosanitari, inspeccion vàries de caràcter ambiental. Pel que fa al primer punt són estades redactades 21 relacions de servici. Són estats efectuats controls i apostaments periòdics (més o manco 15 dies al mes) al centre i a Maristel·la, Portitxol, Maria Pia, Mamuntanes, Les Bombardes, Llatzeret, Sant Marc, Galboneddu i Mont Agnès. Durant aqueix servici són estats redactats verbals relatius a diverses infraccions, com abandó de deixalles en àrea pública i dipòsit de deixalles al centre històric a fores de l'horari consentit. En mèrit a l'últim punt, al mes d'agost, los apostaments han portat a la redacció de 4 comunicacions de reat enviades a la Procura de la República. Les inspeccions en mèrit a les normatives relatives als animals han interessat cutxos abandonats, agressius i sense custòdia.
Les inspeccions de caràcter igenicosanitari han produït 10 relacions per pèrdita de líquids, emissió de fum, olors i degradació ambiental. Les inspeccion vàries de caràcter ambiental pertoquen 4 relacions per deteriorament de sol públic, perill per la incolumitat pública, risc incendis.


5 de setembre 2006
Resposta a l'intervent de Stella Nascente

La puntualitat amb la qual Arcobaleno di Stella Nascente intervé en mèrit a qualsevol argument relatiu a la ciutat de l'Alguer és encomiable. Los electors atribueixen un rol d'atent observador als exponents del Moviment, rol que desenvolupen gràcies a varius i coherents intervents de premsa. Un treball de gran quantitat que de totes maneres manca d'un element essencial que, si adjunit, atribuiriva al moviment el crisma de la credibilitat. Sense les propostes que completen les crítiques, de fet, tots los exponents signataris dels intervents resulten sols interessats a una recerca fatigosa de visibilitat. L'exemple arriba dels busos elèctrics, adquirits amb moneda pública per una iniciativa innovadora per la ciutat de l'Alguer, un intervent que fa part del Pla de la sostenibilitat urbana. Tema, doncs, de gran actualitat, sobretot per qui se posa a defendre los interessos dels ciutadans i el millorament de la qualitat de vida, com fan los exponents de Stella Nascente, que de sempre treballen per una ciutat millor. Perquè doncs fer critiques asèptiques, per l'èxit d'una iniciativa experimental, finalitzades exclusivament a posar l'Administració en una condició d'enganyadora i no formular, al contrari, paraules d'encoratjament i accions de sensibilització, a favor d'un projecte plenament compartit a paraules però concretament contrastat? Si Stella Nascente puguessi fer un pas envant i transformar-se en un punt de referiment per millorar les condicions de la ciutat, solament en aquell cas se pogueriva creure verament que lo sou treball sigui finalitzat al bé dels ciutadans. Contràriament, com succeïx, se tracta sols de demagògia i de recerca de visibilitat.

L'Assessor delegat per Agenda 21
Antonello Muroni


4 de setembre 2006
Començat el servici de recollida diferenciada a les aigües de l'Àrea Marina Protegida

La campanya de recollida diferenciada de les deixalles és començada ahir a l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana. Gràcies a un acord entre la reserva marina i la Slia, la societat que gestiona el servici en ciutat, és estat activat un servici de recollida directament a la marina, a través de la distribució de les bosses pel paper, plàstica, humit, vidre i indiferenciat. Quan sigueran plenes, los operadors de la Slia amb una embarcació tengueran lo deure de retirar-les. Los socis dels clubs nàutics pogueran trobar les bosses directament a les seus dels clubs. El projecte de l'Àrea Marina Protegida és financiat del Ministeri de l'Ambient i durarà dos anys; doncs enguany tenguerà valença experimental, al fi de perfeccionar el servici per la pròxima estajó estiva. El projecte Rsu Blu continuarà fins al pròxim mes d'octubre; a la fi d'aqueixos dos mesos el director de l'AMP Gianfranco Russino considera que se pogueran donar indicacions útils al fi de realitzar l'important servici amb major eficàcia, que l'any que ve siguerà activat al principi de l'estajó estiva.


2 de setembre 2006
Encontre de l'Assessor a l'Ambient amb els representants de categoria

Dilluns 28 d'agost l'Assessor a l'Ecologia i Ambient doct. Francesco Carboni, el dirigent del sector, enginyer Giovanni Agatau i el Director de la SLIA Mario Lecis han encontrat els representants de Confcommercio (Massimo Cadeddu), Confesercenti (Oliva i Mario Daga) i Confartigianato (Mario Piras).
Durant l'encontre, volgut de l'Assessor Carboni, han discutit de la situació higienicosanitària de l'Alguer, en un clima de cordialitat.
Els representants de les categories han demanat un increment del número dels contenidors per les deixalles a disposició de la ciutadania però també una vigilància que consenti un ús més correcte dels contenidors en qüestió i la deposició de les deixalles segons modalitats consentides.
Una particular atenció és estada dedicada a la part històrica de la ciutat: Confcommercio, Confesercenti i Confartigianato consideren que sigui necessari augmentar la freqüència del servici de recollida que actualment és de tres passatges al dia.
Al contrari l'Assessor ha demanat una major col·laboració de manera que los comerciants respectin majorment los deures previstos de la normativa pel conferiment de les deixalles.
L'Assessor ha subratllat la necessitat d'evitar que les deixalles produïdes de restaurants i bar s'acumulin durant la jornada. Cúmuls que en molts casos són creats exactament de les activitats, com ampolles i plàstica.
A més és estat demanat als representants de les categories la formulació de propostes escrites al fi de verificar-ne la possible actuació per millorar el servici, sobretot ara en previsió d'una nova gestió del contracte d'Higiene Urbana.


2 de setembre
Clown in corsia

L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer en sinergia amb los operadors del projecte Quartieri in movimento, ha demanat a l'ASL de Sàsser una col·laboració per l'activació d'una iniciativa denominada Clown in corsia. La iniciativa tenguerà lloc a l'Hospital Civil de l'Alguer en col·laboració amb l'associació de voluntariat Happy Clown de Sàsser. Aqueix intervent té la finalitat de: crear condicions favorables als pacients; inserir moments lúdics durant la cura; afavorir reciprocitat amb la comunitat local reforçant els moments de solidaritat; transmitir emocions positives i reduir les incomoditats que deriven de la malaltia.
L'intervent dels voluntaris clown in corsia, a l'Hospital Civil de l'Alguer, no vol ésser solament un servici d'activitat recreatiu, sinó un suport psicopedagògic.
Una iniciativa basada en el principi de la teràpia del somriure a través de la improvisació teatral.
Tal aspecte relatiu a la integració entre sector educatiu i sector sociosanitari és reforçat de la Llei n° 388 del 2000 per la realització del sistema integrat d'intervents i servicis socials.
Data de partença prevista de l'animació: Setembre 2006 amb intervents mensuals per un total de sis mesos i durant les Festivitats principals (Nadal, Pasqua, etc)
Los Operadors del projecte Quartieri in Movimento


31 d'agost 2006
Adjudicat el projecte de l'intervent relatiu a les zones verdes

L'associació temporània d'estudis tècnics Dodi Moss srl, s'ha adjudicat el projecte preliminar, definitiu i executiu del programa d'intervent que val 6 milions d'euros destinats de l'Administració a l'important operació de requalificació de les àrees verdes de la ciutat. Un intervent mai realitzat en ciutat de manera així massissa, amb l'objectiu, segons el Síndic Marco Tedde "de realitzar zones verdes en línia amb les exigències d'una ciutat turística com l'Alguer. La imatge de la ciutat - comenta - té menester d'intervents radicals i per això l'Administració ha decidit de posar a disposició grans recursos. Una resposta forta al problema i sobretot un canviament pel que fa a l'us dels recursos que precedentment se dissipaven en molts projectes poc homogenis". Una acció orgànica, doncs, que compren, a més de les requalificacions, també propostes tecnològiques i innovadores al fi d'assegurar el millorament de la qualitat de la vida. Tots els parcs, les zones verdes i els carrers arbrats sigueran transformats, amb tanques, sistemes d'irrigació, servicis higiènics, atraçadures pels jocs per criatures. La pineda de Maria Pia, els jardins Manno i Tarragona, el Parc Hemmerle, les Bombardes, Santa Imbénia, però també els carrers arbrats dels quarters sigueran transformats. "És un dels punts estratègics d'aquesta Administració - aclareix l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - i per això havem obert l'avís públic a professionals internacionals especialitzats en el sector del projecte de les zones verdes. Ara, portades a terme les formalitats amb la firma del contracte, els tècnics realitzaran el projecte fins a la fase executiva, a la qual l'Administració farà seguir l'avís públic per assignar los treballs". Satisfet també l'Assessor al Verd i a les Manutencions Mauro Giorico. "El projecte de requalificació - anuncia - veu la ciutat dividida en dos sectors del carrer XX Settembre, al fi de racionalitzar l'intervent que se prenuncia de gran importància pels efectes que produirà per la imatge de l'Alguer". A l'avís pel projecte han participat estudis professionals associats experts en aquest tipus de solucions, procedents d' Espanya, de Portugal i de França. La societat d'enginyeria Dodi Moss amb seu a Milà, especialitzada en el projecte arquitectònic ambiental, és de fet un dels més afirmats estudis en àmbit nacional i internacional. Sous són els projectes de requalificació ambiental a les illes Mauritius, al Sussex, a Gran Bretanya, del parc del Port Turístic de Calais, a França, del Parc del Pollino, del projecte per la salvaguarda costanera de la ciutat de Siracusa. A l'estudi de l'arquitecte Enrico Dodi són associats sis professionals amb importants experiències professionals. Procedeixen de Càller, La Spezia, Cermes (Bz), Milà, Gènova i Cúneo.


12 d'agost 2006
Gran èxit de la iniciativa de la Línia Verda

La iniciativa dels busos elèctrics que travessen el centre ciutadà està obtenint consensos de part de ciutadans i turistes. La Línia denominada Línia Verda, caracteritzada de mitjans ecològics, parteix del carrer Garibaldi, de la part de la Plaça de la Pau, continuant, de manera circular, pel mol Tarantiello, carrer Simon, carrer G. Ferret, carrer P. Umberto (carrer del Bisbe) plaça de la Misericòrdia, plaça del Gimnasi, plaça Sulis, carrer Gramsci, carrer Carducci, plaça de la Mercè, carrer Lo Frasso, carrer V. Emanuele, carrer La Marmora, carrer Garibalbi.

La durada de una corsa és de 20 minuts i l'horari del servici, de caràcter experimental, comença a les hores 9.00 i acaba a les hores 12.20. El bitllet per poguer fruir del servici és lo mateix emprat per les altres línies urbanes dels autobusos. La línia en qüestió és particularment utilitzable de qui vol deixar l'automòbil als aparcaments de la Plaça de la Pau o del port i arribar als carrers del centre històric.


9 d'agost 2006
Assessorat al Desenvolupament Econòmic

La reacció histèrica que porta el secretari regional de la Confesercenti, Sr. Carlo Abis a fer aquestes afirmacions: "si les botigues restaran tancades no siguerà un desastre", i encara "si l'artesà o el joier no obrin no mori ningú", explica bé les motivacions dels sindicats que van contra la llei que, com havia dit l'Honorable Bruno, membre alguerès de la Comissió Regional al Comerç, hauria degut ésser presentada en Consell.
Si, de fet, és aqueixa la lògica amb la qual és estat afrontat lo problema, se compren molt clarament, que no hi hagi una visió global dels problemes de les diverses categories comercials i sobretot de les diferents realitats locals, com aquella de l'Alguer, ciutat turística per excel·lència.
Pel que fa a les sancions, volgueriva recordar que aquestes són disciplinades de la Llei 689 del 1981, coneixuda com la llei relativa a la despenalització, que a l'art. 16 preveu per l'interessat sancionat la facultat de definir el procediment i de correspondre la suma més favorable entre el doble del mínim (500 €) i un tercer del màxim (3000 € ) de les sumes previstes: doncs la multa sigueriva de 1000€.

L'Assessor
Ninni Picinelli


9 d'agost 2006
Ningun problema per les aigües del Lido.

Les anàlisis efectuades del Presidi Multinacional de Prevenció de l'ASL a les aigües de Sant Joan i del Lido de l'Alguer han donat resultats negatius pel que fa a la presència de bacteris, durant els controls del període que va de l'abril fins a l'agost. La Regió, després de calqui examen positiu a la fi de l'estajó del 2005, amb una ordenança havia imposats, per cautela, los cartells que prohibiven de banyar-se. Per poguer treure els cartells l'Administració té menester de l'autorització de la Regió Sardenya, acte degut i formal, pel fet que ja de calqui dia el Pmp ha comunicat als Oficis Comunals els resultats i els parers positius de l'Assessorat a l'Ambient de la Regió. Això és el resultat d'una sèrie de compliments com la campanya de controls i sanejament de les basses i la campanya de requalificació dels conductes. A Santa Anna encara esperen l'autorització. "Les dades confirmen l'absència de problemes per banyar-se a Sant Joan i al Lido - comenta el Síndic Marco Tedde - i confirmen sobretot que tots los treballs portats envant al sector hídric estan donant bons resultats. Ara - acaba - la nostra esperança és que la regió mos consenti l'obertura immediata de les platges per banyar-se.


7 d'agost 2006
L'Administració respon a l'intervent relatiu al port

"El debat relatiu als danys causats de la recent "taxa sobre el luxe" del President Soru ha ofert l'ocasió a l'esquerra algueresa per intervenir sobre el tema del port de l'Alguer. I aquest intervent demostra la poca atenció que aqueixa part política ha reservat al port de l'Alguer en aquestos decennis, a més de la insuficient coneixença de les problemàtiques d'aquesta infraestructura estratègica pel desenvolupament del territori.
La superficialitat d'anàlisi de l'esquerra se refereix, en primer lloc, al "batulellúmini" (xafardeig) de mig agost del president Soru relatiu a les activitats en àrea portuària gestionades de parents i afins de dos assessors locals. És evident que aquesta circumstància no constitueix reat ni fet reprovable. Així com lo fet que lo president sigui titular d'empreses que tenen relacions d'afers amb la Regió o que sigui propietari de vil·les a la vora de la marina. També si el president Soru i l'esquerra de l'illa i algueresa tengueriven probablement de se demanar quals són los problemes d'oportunitat i d'evident conflicte d'interessos que tal situació provoca. L'Administració ciutadana, ja del principi de la legislatura, ha treballat per obtenir que la regió predisposessi el Pla Detallat del Port, indispensable instrument de programació. Després de vàries insistències de part de l'Administració de l'Alguer lo Síndic Tedde ha obtengut la delega regional per redactar el pla. Tal delega, després de l'encàrrec donat a dos experts en projecte de ports, és estada blocada de la regió que pretén que el Pla del Port esperi l'aprovació del Pla Paisatgístic. L'entrada del Municipi de l'Alguer al Consorci pels servicis portuaris, ens que gestiona llocs d'atracada per les embarcacions, té l'objectiu de crear una societat de capitals que a través de la participació dels operadors portuaris pugui consentir una gestió unitària i homogènia del port que avui és governat de l'espontaneïtat que quasi mai se concilia amb l'eficiència i la programació que tenen d'ésser a la base del govern del port. Govern avui impossible pel fet que la Regió partint de la consideració que "los bens del demani regional tenen de produir redit", ha autoritzat de manera irracional i danyosa concessions sense una programació. Tot això no obstant la ferma oposició, los parers negatius i les vehements protestes de l'Administració ciutadana. L'esperança és que l'esquerra ciutadana abandoni los "batulelluminis" de mig agost i prengui partit amb l'Administració de l'Alguer en la lluita que està portant envant contra la regió perquè el nostre Port pugui ésser gestionat per produir desenvolupament i ocupació.


5 d'agost 2006
Els focs pirotècnics per la festa de Sant Miquel

L'Assessorat al Turisme, en l'àmbit de la programació de les activitats d'espectacle i entreteniment de l'estajó actual, amb la finalitat de distribuir de manera més racional los apuntaments i allargar el calendari de les manifestacions, ha pensat d'ajornar el tradicional espectacle pirotècnic del 15 d'agost al 29 de setembre, dia de Sant Miquel, Sant Patró de la ciutat.
D'acord amb els Assessorats a la Cultura i al Desenvolupament Econòmic s'està programant, de fet, tota una sèrie de manifestacions, que pertocaran els aspectes religiosos, de representació institucional i d'entreteniment, que per dos dies animaran la Ciutat.
"La nostra intenció és la d'enriquir la festa de Sant Miquel - comenta l'Assessor Costantino - i treballar perquè se pugui transformar en un apuntament important que impliqui i entretingui els ciutadans i atregui els turistes que se troben en ciutat en aquellos dies.
Els focs artificials tengueran de continuar a ésser una tradició per l'Alguer, però creiem que realitzar l'espectacle durant les celebracions del Sant Patró pugui contribuir a augmentar de manera sensible l'oferta turística de la ciutat que durant l'estajó estiva resulta ja rica d'atraccions i d'entreteniments".


5 d'agost 2006
A mig agost les botigues restaran tancades

No obstant los senyals positius després de les sol·licitacions dels Síndics de les costes en mèrit a la possibilitat d'una modifica a la Llei Regional sobre el comerç finalitzada a consentir l'obertura dels exercicis comercials al dia del 15 d'agost, la Comissió Regional al Comerç, primer de les vacances de mig agost, no ha presentat en Consell Regional la proposta de modifica a la Llei Regional del 18 de maig 2006. La proposta hauria consentit als Síndics de derogar en mèrit a l'obertura dels exercicis comercials en la jornada del 15 d'agost. Probablement aquesta decisió és deguda també a la presentació d'una nota de part de les organitzacions sindicals, a excepció de la Confcommercio i Unione Consumatori, en la qual manifesten la pròpia contrarietat a la iniciativa i demanen a la Regió de no concedir ulteriors derogues més enllà d'aquelles previstes de la mateixa llei. Pel que fa a l'Alguer, en particular, és significatiu el fet que la Confcommercio i la Confesercenti provincials havessin manifestat la pròpia aprovació a l'obertura de mig agost sol·licitant l'Administració a prendre iniciatives en aquest sentit i mentre la Confcommercio regional no firma la nota, la Confesercenti, al contrari, subscriu el document, anant contra, d'aqueixa manera, als òrgans provincials. Per la ciutat de l'Alguer la decisió de no obrir les activitats el 15 d'agost és extremament danyosa perquè los operadors del sector comptaven amb aquella data per incrementar los guanys. Se té d'evidenciar també que molts treballadors del sector eren d'acord amb l'obertura de mig agost, mentre los sindicats defenen la tutela dels treballadors. En lloc de demanar la tancadura de les activitats, les organitzacions se tengueriven de moure per tutelar els treballadors. De totes maneres hi ha molta preocupació pels comerciants i ciutadans que sostenen l'obertura i que segurament protestaran després d'aquesta decisió de la Comissió Regional.

l'Assessor al Desenvolupament
Ninni Picinelli


4 d'agost 2006
Adjudicació dels treballs de cobertura del Mariotti

Los oficis de l'Assessorat als Treballs Públics han examinat les ofertes pels treballs de cobertura de la instal·lació esportiva del Mariotti. Los treballs són estats assignats a l'empresa F.M. Prefabbricati Metallici de Càller. L'obra, que equipara l'estructura esportiva algueresa a les més modernes estructures de l'illa on tenen lloc los campionats nacionals, costa 500.000 € que serviran per realitzar una moderna estructura en acer que cobrirà lo 65% dels llocs a seure. De la consigna dels treballs, prevista per la fi del mes d'agost, lo temps previst per la realització és de 180 dies. Los treballs no interessaran sols la cobertura sinó també la manutenció extraordinària de les pilastres en cement.
"Finalment lo vell i gloriós Mariotti poguerà tendre a disposició una moderna estructura que consentirà al públic de seguir les partides amb major comoditat - comenta l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - però aquest intervent és solament un dels molts que estem realitzant per millorar la qualitat de les estructures esportives en ciutat".


4 d'agost 2006
Modifica horaris de l'Ofici Anàgrafe

A partir de dimarts pròxim, 8 d'agost, los horaris de l'ofici anàgrafe i estat civil del carrer Catalunya sigueran modificats. L'obertura al públic és, de fet, prevista de dilluns a divendres, de les 10 a les 12. Mentre los horaris dels oficis destacats de Santa Matria La Palma i Fertília restaran invariats, de dilluns a dissabte de les 10 a les 12.


3 d'agost 2006
l'Assessor Costantino respon a Soru

"Les dades de l'Alguer relatives al flux de les embarcacions no són falses. La regió, de moment que afirma lo contrari, mos digui quant ha recavat de la taxa sobre el lux a l'Alguer". L'Assessor al Turisme Antonio Costantino respon a les acuses arribades ahir del President Soru, amb una llista de dades relatives a la situació dels atracaments al port de l'Alguer en les concessions de trànsit. "Al mes de juliol, una empresa ha registrat una disminució del 30% respecte a l'any passat per les embarcacions dels 14 als 22 metres - ha explicat - i del 90% per les embarcacions superiors al 22 metres". Per que fa a l'altra concessió, se registra un -40% respecte a l'any passat. "No se pot negar aquest fet - ha dit Costantino - ni se pot entrar en opinions personals com ha fet el President Soru, amb informacions errades, evidentment és estat informat mal". La preocupació que ha evidenciat l'Assessor és relativa al sector del port però també a les activitats col·legades, "però avui la dada més evident - evidencia - és una disminució dels ocupats en les empreses i un malésser generalitzat entre los operadors. L'Administració té lo deure de prendre en seria consideració la situació que s'és creada - ha dit - i no accept les afirmacions que al·ludeixen a pertinències polítiques. És arribada l'hora de posar fi a aqueixes veus i tenc de recordar a Soru que les concessions al port venen acordades de la Regió i no del Municipi de l'Alguer". Costantino ha, doncs, volgut respondre també a les acuses polítiques fetes del President de la Regió. "El port és de propietat de la Regió que acorda les concessions - ha dit - i jo só orgullós que els meus familiars gestionin una petita concessió de 50 llocs per les embarcacions, per un total de 2000 llocs a l'Alguer. Só orgullós també del fet que han sanejat un espaci degradat i creat ocupació. Los mals consells - ha acabat dient en relació a les paraules de Soru - fan part del "batulellúmini" (xafardeig) al qual el President de tots els Sards no tengueriva de donar crèdit".


3 d'agost 2006
Quartieri in movimento

L'Assessorat als servicis socials del Municipi de l'Alguer en sinergia amb los operadors del projecte "Quartieri in movimento", ha organitzat tres adveniments de Teatre de carrer i malabarisme amb la finalitat d'animar los quarters del punt de vista social i econòmic i d'afavorir l'agregació social.
L'adveniment és dirigit a tota la ciutadania, de manera particular als minyons, i és realitzat de l'Associació teatral Mab de Sàsser i d'un animador professional de malabarisme i xanques de la cooperativa social KCS de l'Alguer.
Los espectacles són previstos pels dies:
el 04/08/2006 de les hores 20:00/30 a la plaça del Mercat, quarter "la Pedrera";
el 26/08/2006 de les hores 20:00/30 al quarter "S. Agostí" carrer Nunzio Costantino;
el 23/09/2006 de les hores 20:00/30 al quarter "Rosari" carrer XX Settembre (aparcament deltacoop).
L'organització dels adveniments és estada realitzada gràcies a la efectiva col·laboració de la Confcommercio, ofici territorial de l'Alguer, deltacoop/sisa i la cooperativa social "kcs".
Los Operadors del project "Quartieri in Movimento


2 d'agost 2006
Projecte Nuvola Telecom

El Municipi de l'Alguer ha subscrit un acord amb la societat Nuvola Telecom s.r.l. per l'experimentació d'un servici de comunicació i de connexió a Internet sense fils.
És lo primer projecte d'aquest tipus en Sardenya, dirigit als ciutadans i als turistes amb la finalitat de facilitar l'entrada a la xarxa, tan per treball com per passatemps.
A partir d'avui los ciutadans pogueran connectar-se a Internet amb el propi ordenador portàtil i emprar tots los servicis de la xarxa per 30 minuts, cada dia, de manera totalment gratuïta.
Los sitis on siguerà possible utilitzar los servicis són: Plaça de la Mercè, Port, Plaça Sulis, Centre històric, Lido, on són estades instal·lades les posicions per a la connexió. Després dels primers 30 minuts gratuïts, el servici és a pagament. El sistema siguerà utilitzable també per les telefonades a través d'Internet i dels telèfons mòbils habilitats.
El Municipi, segons l'acord estipulat amb la Societat Nuvola, poguerà fruir de tota una sèrie de servicis que oferirà gratuïtament als ciutadan i als turistes: l'anomenada Freezone, de fet, oferirà la possibilitat d'accedir als sitis institucionals i recivir informacions turístiques, sense límits de temps. Poguerà, a més, fruir del servici de videovigilància a preus baixos.
L'accés al servici siguerà possible, als llocs habilitats, a través d'una connexió al siti de la Societat Nuvola i de la subscripció d'una sèrie d'obligacions de llei. Pel Municipi no hi ha ningun cost, perquè el projecte és totalment a càrrec de l'empresa de telecomunicacions. Avui a Santa Anna el Síndic Marco Tedde i l'Assessor als Servicis Tecnològics Giancarlo Spirito, amb els responsables de la Nuvola Telecom, han presentat la iniciativa, "que - com ha evidenciat Marco Tedde - té una gran importància per la qualitat de la vida en ciutat. Havem decidit d'oferir aqueix important servici pels ciutadans i turistes - continua explicant el Síndic - donant la possibilitat d'entrar a Internet gratuïtament i de consultar el siti del Municipi amb la secció turística sense límit de temps, poguent descarregar documents i certificacions".
Per activar lo servici és necessari telefonar al número 079 95 77 030.


2 d'agost 2006
Demanes per la utilització de les instal·lacions esportives.

L'Ofici Esport comunica a totes les societats esportives que realitzen la pròpia activitat al Municipi de l'Alguer, d'acord amb les obligacions contractuals per l'estajó passada, que el pròxim 31 d'agost caduquen els terminis per la presentació de les demanes per a la concessió temporània dels establiments esportius directament gestionats o escolàstics (durant los horaris extradidàctics ) pels entrenaments als dies laborals, per l'estajó 2006/2007. Els mòduls per les demanes són disponibles a la Casa Comunal del carrer Santa Anna o se poden descarregar del siti Internet del Municipi de l'Alguer.


28 de juliol 2006
Demà presentació dels busos elèctrics pel Centre Històric

Dos nous busos elèctrics entraran en servici en la ciutat de l'Alguer, los primers en Sardenya per aquest tipus de servici de transport públic. Sigueran presentats demà al maití, a les 10.30, als Bastions Cristoforo Colombo, del Síndic Marco Tedde i dels responsables del FdS. Los dos mitjans elèctrics són estats adquirits del Municipi de l'Alguer en l'àmbit del Pla de Sostenibilitat presentat al Ministeri de l'Ambient per una suma de 326.000 €. Del primer d'agost els dos mitjans entraran en funció al centre històric de la ciutat amb una adequada línia denominada Línia Verda.


28 de juliol 2006
Aprovades les línies guia del Puc

"Les línies guia del Pla Urbanístic Comunal representen un primer significatiu pas ors l'aprovació de l'instrument urbanístic de planificació que donarà a la ciutat de l'Alguer una millor qualitat de la vida". Gran satisfacció del Síndic Marco Tedde, després de la votació d'ahir del Consell Comunal que ha aprovat les línies guia del Puc. "Les línies guia - explica el Síndic - contenen los elements fonamentals del Puc, un Puc innovador i de represa, que és caracteritzat d'un objectiu: la qualitat. Qualitat urbanística i millorament de la qualitat de la vida dels ciutadans, també a través de la potenciació i de l'allargament dels servicis més enllà dels estàndards de llei". Los elements fonamentals de les línies guia aprovades ahir són característics de l'acció de govern de la junta, que n'ha ja realitzat molts i altros són en fase d'actuació. "A la zona A - subratlla Marco Tedde - havem actuat los intervents a l'àrea ex Saica, adquirit immobles al patrimoni comunal com la casa Manno, l'Hospital vell, on a la fi de l'estiu començaran los treball de requalificació, l'intervent al quarter Sant Miquel, la requalificació dels jardins del carrer V. Emanuele, programat aparcaments enterrats en plaça de la Mercè, rotatòries al carrer dels "due mari" i al carrer V. Emanuele". Pel que fa a les zones B, el Síndic recorda la tria coratjosa de la zona Cuguttu, "que impedeix la demolició dels palaus i la realització d'edificis en fatxa a la marina, la reparació del conducte hídric i de la bassa i la definitiva solució al problema de la depuració". Elements que són inserits a dins de les línies guia del Puc i que segons el Síndic: "tenen de participar, juntament a la reducció de les volumetries a les zones B i a la nova predisposició de les zones C, a la realització de noves estructures hoteleres i a la reestructuració de les existents, a una millor qualitat de la urbanística de la vida en la ciutat de l'Alguer". La delibera de les línies guia del Puc és estada aprovada amb 17 vots de la majoria i 7 contraris de l'oposició (Cherchi, Curedda, Montalto, Salaris, Scala, Sechi i Tilocca).


27 de juliol 2006
Presentació campionat de la Mediterrània de vela llatina

Siguerà presentada en una conferència de premsa demà, 28 de juliol 2006, a les hores 10.30, al Municipi de l'Alguer al Palau Cívic del carrer Columbano, la segona edició del Campionat de la Mediterrània de Vela Llatina, en programa a la ciutat catalana de l'11 al 13 d'agost pròxims.
L'adveniment, organitzat del Yacht Club Alghero, de l'Associació Italiana Vela Latina i de l'Associació Alghero Vela Latina amb la col·laboració del Municipi de l'Alguer i també de la flota sarda de vela tradicional i algunes embarcacions prevenients de l'altra part del Tirreno. Després de les competicions, el campionat continuarà al moll, amb un ric programa de adveniments col·laterals.
Sigueran presents a la conferència de premsa e Síndic de l'Alguer Marco Tedde, els responsables del sector nàutica de la CCIAA de Sàsser, el President del Coni Secció Provincial de Sàsser Gian Nicola Montalbano, els Presidents del Yacht Club Alghero i de l'A.I.Ve.L
Cordials Salutacions


26 de juliol 2006
Derogació a la llei sobre el comerç

Lo Síndic Marco Tedde ha demanat una derogació a la llei regional n°5 de l'11 de maig del 2006, relativa a l'obertura dels exercicis comercials en la jornada del 15 d'agost. En una nota enviada al President del Consell Regional, Giacomo Spissu, a l'Assessor al Comerç, Luisanna Depau i al President de la Comissió Consiliar competent, Giovanni Giagu, lo Síndic demana que "les normes previstes de la disciplina general relatives a les activitats comercials siguin reexaminades amb un apòsit intervent legislatiu, allargant la possibilitat de derogació prevista de la mateixa llei". La demana ve formulada també conseqüentment a les pressions de l'enter sector - explica el sindic - i de totes maneres pensant de fornir un servici als nombrosos visitadors i turistes que, exactament aquell dia, la nostra ciutat aculli.


26 de juliol 2006
Aprovada l'adhesió al Sistema Turístic Local. Naix la Societat "Sardegna Nord Ovest"

El Municipi de l'Alguer participa al Sistema Turístic Local "Sardegna Nord Ovest", amb l'adhesió oficial aprovada del Consell Comunal, que als dies passats ha també aprovat la participació del Municipi a la societat consorciada a responsabilitat limitada "Sardegna Nord Ovest".
L'Assemblea Cívica ha aprovat l'estatut social de la societat, que tenguerà seu operativa a l'Alguer. Un aspecte important que dóna a la ciutat de l'Alguer un reconeixement pel treball realitzat en la fase preparatòria de l'associació entre subjecte públics i privats. "Lo Municipi de l'Alguer ha volgut la naixita del Sistema Turístic Local del Nord Sardenya- comenta el Síndic Marco Tedde - i per això puc recordar que el nostre Ens és estat lo primer a treballar per aconseguir aquesta finalitat i que ha aconseguit i aconsegueix un rol decisiu per la realització d'aquest important projecte.
A començar del 2003 havem treballat intensament, amb la Cambra de Comerç de Sàsser, per desenvolupar aquesta important iniciativa, i és gràcies a aquest treball que avui sem arribats a la conclusió positiva d'aquest projecte.
L'Assessor al Turisme Antonio Costantino ha parlat en aula "de les perspectives importants que el Sistema Turístic Local tenguerà amb la creació de la sinergia derivada de l'acció conjunta entre sector públic i privat, sobretot pel que fa al sector turístic, elements en grau de constituir un factor determinant per una creixita harmònica de l'entera economia lligada al sector".
L'estratègia del sistema se basa en la valorització de la pluralitat dels recursos historicoartístics monumentals, naturalistes, mantenint un correcte equilibri entre desenvolupament econòmic i tutela ambiental. "Siguerà important també trobar un equilibri entre la distribució territorial dels fluxos turístics i l'allargament de llur permanència - ha il·lustrat l'Assessor al Turisme - contribuint així a revitalitzar amplies parts del territori de la província, en particular aquelles internes". Un nou equilibri dels fluxos entre costes i zones internes és u dels objectius estratègics del Pla, entre els quals són previstos també nous processos de promoció i comercialització de l'oferta turística de manera coordinada i integrada, la producció de noves formes de turisme sostenible, el millorament de la satisfacció dels visitadors. Entre les accions previstes hi ha també la planificació d'acords amb les companyies a baix preu: "l'Alguer - explica Costantino - amb el sou aeroport, és la porta d'entrada natural al Sistema Turístic Local, i segurament és un element que mos porta a adoptar estratègies de màrqueting per a la consolidació i reforçament de la tria de l'Alguer de part de les companyies que obren incrementant les presències i contribuint a una millor distribució dels fluxos".


25 de juliol 2006
Assessorat als Servicis Socials
I° ÀMBIT: "POLÍTIQUES PER LA PROMOCIÓ DEL BENÉSSER DE LES NOVES GENERACIONS"

Kilometrando: demà la segona excursió

Ha començat el programa de les excursions relatives al servici Kilometrando, que fa part del pla territorial redactat segons la llei 285/97 de tots els Municipis del districte sanitari de l'Alguer.
L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer, ens guia del pla, ha recollit les inscripcions de 90 minyons, residents en ciutat i en les fraccions, d'edat compresa entre els 11 i 17 anys.
En ocasió d'un encontre informatiu amb les famílies interessades, són estades il·lustrades, amb la col·laboració de l'Associació temporània d'empresa adjudicatària del servici, les finalitats i els continguts de la iniciativa.
La primera excursió sociocultural és estada realitzada el dia 10 de juliol 2006 a la localitat S'Archittu amb visita guiada i animació a la platja. A la tardeta les activitats lúdiques i d'agregació són estades realitzades a la Foresta Burgos.
Lo servici, finalitzat a crear ocasions d'encontre i de confrontació entre els minyons dels municipis del districte, d'edat compresa entre els 11 i 17 anys, continuarà durant els mesos d'estiu amb ulteriors excursions a Torre Grande - Santa Cristina (26/07/2006), Vignola - Rena Majore (02/08/2006), Orosei (09/08/2006), La Caletta (Nu) (06/09/2006) i Aggius - Tempio - Monte Limbara (12/09/2006).
Totes les excursions sigueran guiades del grup d'educadors i animadors de l'ATI adjudicatària del servici amb un educador cada 15 minyons.


25 de juliol 2006
Conclusió de la Regata l'Alguer-Palma

Premiant els guanyadors de les embarcacions alguereses, les manifestacions de la regata de vela Palma de Mallorca- L'Alguer- Palma són arribades a conclusió. La manifestació, de cadència biennal, que té origen de l'agermanament entre l'Alguer i Palma, del 1991, és arribada a la sisena edició, perquè són estades anul·lades les edicions del 1997 i del 1999 a causa del mal temps.
Els dotze equipatges mallorquins són partits de la base del Real Club Nautico de Palma el 30 de juny, arribant a l'Alguer entre el vespre del 1 i la tarda del 2 de juliol, patint a causa de la total absència de vent durant l'itinerari.
Contemporàniament als equipatges, és arribada a l'Alguer una delegació oficial d'administradors mallorquins que després d'ésser estats recivits oficialment del Síndic Marco Tedde i d'alguns exponents de la Junta Comunal, han tengut l'oportunitat de visitar la ciutat agermanada i el sou territori.
El successiu 6 de juliol és estat efectuat l'itinerari contrari vers Palma, al qual han participat també equipatges italians de la Lega Navale de l'Alguer. Les condicions meteorològiques, en aquesta fase, després de les primeres 24 hores de pertorbacions que han posat a dura prova los equipatges participants, són estades caracteritzades d'una situació de quasi total absència de vent que de totes maneres no ha impedit l'arribada a Palma diumenge 9 de juliol.
A acompanyar los equipatges, una delegació d'administradors comunals, formada dels Assessors a l'Esport Giancarlo Spirito i al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli que, recivits amb gran cordialitat de l'Alcalde de Palma i de nombrosos components de l'ajuntament, han reforçat les relacions d'amistat entre les ciutats agermanades. Los exponents de la junta han premiat els equipatges, a l'esplèndida seu del Real Club Nautico, i han activat una acció de col·laboració que poguerà ésser finalitzada a un intercanvi cultural amb l'exposició, al futur Museu Ciutadà, d'algunes prestigioses obres d'art dels Museus de Palma.
Els premis són estats consignats del Vicesíndic Antonello Muroni, dels Assessors Picinelli i Spirito, del President de la Lega Navale Mario Oppes als equipatges de l'embarcació Vive de l'alguerès Caucci, de Magic Lady del genovès Cherbavaz i de Le Point d'Interrogation de Fabrizio Carboni.


21 de juliol 2006
El depurador a Sant Igori. Nota del Síndic a la Regió

El parer favorable expressat de la Regió Sardenya a la Coop Liberturist per a la realització d'un depurador a la zona de Port Comte és l'objecte d'una nota enviada del Síndic Marco Tedde i del dirigent del Sector Edilícia Privada, Eng. Antonio Era, a la direcció Regional de l'Ambient i Servici Conservació de la Natura i a l'Assessor Regional de l'Ambient, Doct. Antonio Dessì.
El Municipi evidencia diferents arguments en relació al parer de la Regió a la Liberturist. Parer que és en contradicció amb una sèrie de lleis i decrets en matèria de salvaguarda ambiental. En particular, el Síndic i el dirigent prenen en consideració el Pla Paisatgístic Regional que consent, en els àmbits de paisatge costaner, "la realització d'obres d'urbanització sols en les zones A i B dels centres habitats" en l'especific l'estructura no fa part de les zones citades. "L'art. 20 del PPR, a més, - fa notar el Síndic - estableix que en la faixa costera, en les àrees no edificades, no se pot fer ningun intervent de transformació. Segons la normativa no és, doncs, consentit transformar àrees sotmeses a tutela paisatgística". l'article 39, de fet, estableix que "en les àrees o en els recursos d'interès naturalista és prohibit qualsevol nou intervent edilici o de modificació del sòl". Altres consideracions pertoquen la llei institutriu del Parc de Port Comte, a dins del qual és ubicat el càmping de Sant Igori, destinatari de l'estructura depuradora, que prohibeix activitats i obres que puguin comprometre la conservació del paisatge. I encara decrets regionals i vincles ministerials, articles del Pla regulador general del Municipi de l'Alguer, tots indicants la salvaguarda absoluta.
"És necessari recordar - conclou el Síndic - que en l'àrea en qüestió són estades enregistrades, de part de la Guàrdia Municipal, nombroses (exactament 236) violacions urbanisticoedilícies i que últimament el Cos Forestal ha enviat una comunicació de notícia de reat. Pels abusos - conclou Marco Tedde - són estades, a més, presentades 77 estances per la definició dels il·lícits edilicis".
20 de juliol 2006
A la fi del mes els contributs per les locacions 2005

És prevista per la fi del mes de juliol la conclusió del treball d'instrucció de les pràctiques per l'assignació del contribut pels cànons de locació relatiu al 2005. A la fi del mes, doncs, los oficis de l'Assessorat als Servicis Socials erogaran les sumes.
La suma disponible, 279.000 €, és estada subdividida entre les 215 demanes presents a la llista, amb una percentual de 56% del contribut demanat. És estada presa la decisió de dividir els financiament entre totes les famílies admitides a la llista en lloc de pagar l'enter contribut a les primeres cent. Aquesta decisió ha comportat un treball més llong respecte al previst de part dels oficis. Els contributs en objecte, relatius a l'anualitat 2005, també si no són suficients a cobrir l'entera suma demanada de les famílies admitides a la llista, pogueran de totes maneres contribuir a ajudar les famílies a pagar el cànon de locació.


20 de juliol 2006
Sector III Servicis Socials

Síntesi de la resposta en aula consiliar a la interrogació dels consellers Armani, Tilloca i Sechi relativa als projectes pels sofrents mentals i a la inclusió social.
La interrogació demanava quals projectes i quals estratègies el Municipi havessi promovit per les faixes socials susdites en relació a l'avís publicat de la Regió Sardenya.

Premissa:
Els projectes integrats territorials i les manifestacions d'interès de presentar fins al 19 de juny han comportat, com la mateixa President de la Província de Sàsser ha més voltes evidenciat a l'Autoritat de Gestió i a l'Assessor Regional a la Programació, molts problemes i dificultats de part dels subjectes públics i privats per realitzar projectes adequats. En aqueixa lletra són estats subratllats:
- Temps reduïts
- Dificultats estructurals i conjunturals
- Recursos limitats
El Municipi de l'Alguer, en aqueixa fase, ha treballat de manera notable, no obstant les problemàtiques evidenciades.

Los oficis del Municipi han treballat durant el període en qüestió, tan de maití com de tarda, los dissabtes i los diumenges.
Això demostra l'esforç organitzatiu i la voluntat de treballar amb l'Ofici Programació i els sectors interessats.

En el mèrit de la interrogació és necessari considerar que el 05.05.06 és estada enviada a totes les associacions i grups de l'Alguer, que formen part de la llista de les dades del servici social, una lletra informativa pel projecte integrat amb tots els referiments.

El Municipi de l'Alguer, a més, en col·laboració amb el Laboratori Territorial ha organitzat cinc encontres dirigits a obradors públics i privats a la presència dels tècnics del mateix Laboratori.
Per això tots los privats i els Ens públics han tengut totes les informacions per poguer idear projectes. El Municipi de l'Alguer pel que fa a la inclusió social ha presentat tres projectes d'interès general i inherents a les problemàtiques relatives a les línies guia regionals i als relatius avisos.
No sols, ha donat la disponibilitat a participar a eventuals projectes i partenariats, prèvia verifica dels projectes, als subjectes públics i privats que l'havien demanat.
En relació a les hipòtesis inicials no són estades propostes al Municipi altres adhesions a excepció del Polisoccorso que ha presentat un propi projecte i que el Municipi ha sostengut.
Ningun altro Ens Públic (A.s.l. etc.) ha propost projectes.
El Municipi ha, en canvi, predisposat los següents projectes:
1. Centre d'animació territorial de Santa Maria La Palma.
Projecte que naix també amb la finalitat d'una possible participació a un avís del POR Sardenya en la mesura 5.2 que caduca el 11.08.06.
El centre, que se realitzarà a dins d'una estructura pública, és finalitzat a la integració i participació local, on los invàlids i los subjectes a risc d'exclusió social podran tendre la possibilitat de desenvolupar activitats diversificades, experimentals, etc.
El col·laborador del projecte i l'Associació Impegno Rurale, recurs fonamental a suport del Centre d'animació territorial que se vol realitzar, a través dels propis voluntaris, col·laborarà concretament amb l'Administració Comunal, en la realització d'activitats socials, recreatives i d'entreteniment.
L'Associació Impegno Rurale, en sinergia amb el Servici Social Comunal, formularà alguns micro-projectes amb la metodologia del projecte participat.
La tipologia dels intervents és caracteritzada de vàries accions diversificades.
2. Pa quotidià
El projecte intervé en u dels aspectes majorment problemàtics de la ciutat. Preveu la realització d'un sistema de distribució d'aliments de primera necessitat fornits gratuïtament del circuit SISA i destinats a classes socials amb problemes individuades de l'Administració Comunal de l'Alguer (ciutadans-famílies). L'Administració, amb el pagament d'una xifra a forfet biennal, comissiona les accions de recollida, dipòsit i distribució a una cooperativa social que obra a dins d'estructures i amb mitjans posats a disposició de l'Administració mateixa i concedits gratuïtament. El pacte preveu que l'Administració faci un contracte d'un any amb un professional en matèria de suport psicològic.
3. La bella estajó
Lo Pacte social presentat és basat en la tutela dels riscos d'exclusió social de part de tots aquellos pares que tenen dificultats a afrontar treballs estajonals, en particular als períodes de tancadura o reducció d'activitat de les estructures públiques i privades que s'ocupen de la custòdia dels menors d'edat (escoles, palestres, etc). Les accions se subdivideixen en dues tipologies:
1. Servicis per les persones, erogats a través de quatre estructures ludicoformatives per la custòdia pels minyons dels 15 mesos als 17 anys, comprès un servici pels menors amb dificultats de socialització.
2. Incentiu per les empreses que assumeixen pares pertanyents a la categoria destinatària i /o n'asseguren la continuïtat de treball.

L'Assessor als Servicis Socials
Francesco Carboni


20 de juliol 2006
TRAMA DOPPIA 2006 CAROL RAMA I ANTONIO MARRAS

També enguany l'Administració Comunal de l'Alguer, en l'àmbit de la programació cultural del 2006, ha promovit l'adveniment Trama Doppia. La seu és la Vil·la de Costantino, al carrer XX Settembre.
Trama Doppia, un apuntament fix i desitjat dels més importants periodistes de moda i de costum, representa per la Ciutat de l'Alguer una experiència creativa i cultural de gran nivell, intensament lligada a les meravelles del territori, a la sua identitat i a les sues tradicions. Trama Doppia és un cicle d'adveniments expositius nat de l'impuls de l'estilista Antonio Marras i curat de Giuliana Altea, que enguany arriba a la sua quarta edició. Les mostres veuen Antonio Marras dialogar amb artistes cada volta diversos, sobre temàtiques relatives a la sua recerca, desenvolupada al límit entre art i moda. La seu triada pels adveniments, diferent per cada edició, és sempre un edifici abandonat o normalment no emprat per exposicions: el 2003 és estat utilitzat un ex local nocturn a la vora de la marina, el 2004 l'ex caserna dels carrabiners tancada de 15 anys i el 2005 una escola durant la pausa de les lliçons a l'estiu.
Després de Maria Lai (2003), Claudia Losi (2004) i tretze artistes italians i internacionals reunits en la mostra Minyonies (2005), enguany la col·laboradora de Marras és Carol Rama, artista de fama internacional premiada a la Biennal de Venècia 2003 amb el Lleó d'Or a la carrera. Curadora de la mostra al costat de Giuliana Altea siguerà Maria Luisa Frisa.
Amiga d'intel·lectuals i artistes com Italo Calvino, Massimo Mila, Luciano Berio i Edoardo Sanguineti i també Man Ray, Duchamp i Warrol, Carol Rama (nada el 1918) ha debutat els anys '30 amb una producció d'aquarel·les expressionistes, sobre el tema del cos i de la sexualitat i senyades de les tràgiques experiències del suïcidi del pare i de l'internament de la mare en una clínica psiquiàtrica. Emprès lo camí de l'abstracció, els anys '50, amb l'adhesió al MAC (Moviment Art Concreta) i desprès de la participació al clima informal, ha reprès la figuració a començar dels anys '80.
Per afrontar l'obra rica i multiforme de la Rama, la mostra adopta una impostació inèdita, començant de la utilització del teixit que caracteritza una part dels treballs de l'artista. Se tracta d'un material lligat d'una part al tema del vestit i de l'altra al de la casa, considerada com a un refugi, una protecció però també com a un lloc que provoca claustrofòbia, dipòsit del record reprimit.
La casa-estudi de l'artista, a Torí, amb les sues estratificacions d'objectes i les sues parets quasi negres, mai pintades dels anys '20 - una obra d'art, ver escenari de traces i records - ha contribuït a suggerir aquesta perspectiva de lectura del sou treball.
Al costat i als voltants de les obres de Carol Rama, Antonio Marras realitzarà un camí destinat a envoltar lo nucli central de la mostra. La recerca de Marras en el sector de les arts visuals se dirigeix en prevalença a la creació d'ambients evocatius, plens de memòries. Emprant les tècniques i els materials consuets, teles pintades i recamades, llumeres, objectes trobats, l'estilista construirà una instal·lació concepida com un homenatge a Carol Rama que recordi la tonalitat expressiva i cultural de la sua obra i al mateix temps constitueixi un sou comentari.
La inauguració de la mostra tenguerà lloc dissabte 22 de juliol a les 20.30.
la Senyoria Vostra és convidada a participar.


20 de juliol 2006

L'Assessor al Desenvolupament Econòmic i al Comerç Ninni Picinelli, recollint les legítimes instàncies de l'entera secció comercial algueresa, s'és demostrat preocupat per les repercussions econòmiques negatives relatives a les activitats ciutadanes i a la imatge de Ciutat turística, que pogueriven derivar de la tancadura obligatòria de tots els exercicis comercials en ciutat lo 15 d'agost pròxim.
Recordant que l'oblig deriva d'una norma ben precisa indicada de l'apartat 7 de l'art. 5 de la recent Llei Regional sobre el Comerç i doncs abrogable solament a través d'una norma de llei diversa, fa present d'haver treballat per aconseguir tal fi.
Evidenciant el contingut de l'ordenança sindical n 13 del juny passat, amb la qual s'estableix la possibilitat d'obertura dels exercicis comercials durant tot l'any i prenent en consideració la llei regional que preveu les derogues "als períodes de major afluència turística, en ocasió de adveniment i manifestacions de particular rellevància... etc." Picinelli ha demanat l'intervent de l'Assessor regional Depau i del President del Consell Regional Spissu amb la col·laboració de l'Honorable Bruno, membre de la Comissió Regional sobre el comerç, perquè sigui presentada en Consell Regional una esmena urgent, finalitzada a superar la indicació present a l'apartat 7 de la susdita llei, que, recorda a més l'Assessor Picinelli, estableix la tancadura de totes les activitats comercials també als dies 1° de gener, Pasqua, dilluns de l'Àngel, 1° de maig, 25 i 26 de desembre.


19 de juliol 2006
Desmantellament de l'Hospital Marí

l'Alguer, 14 de juliol

Distingit Honorable Pierangelo Masia,
és ja de calqui temps que la situació i les dificultats que està afrontant lo que jo consider un ver i propi centre de qualitat sanitari a nivell regional pel que fa la ortopèdia i la rehabilitació me preocupen. Parl de l'Hospital Marí de l'Alguer que corri lo risc d'ésser unificat al local Hospital Civil, si la proposta de la Comissió Consiliar de vostè presidida tenguessi d'ésser confirmada.
Calqui dia fa he enviat una nota al Director General de la A.S.L. n.1 de Sàsser, evidenciant tota la mia preocupació per la greu mancança de personal mèdic i paramèdic que de temps afligeix l'Hospital Marí de l'Alguer, que no obstant tot continua a garantir prestacions sanitàries d'altíssima qualitat i professionalitat.
A tot això s'adjuni ara la decisió d'una unificació amb l'Hospital Civil que transformariva l'Hospital Marí en una senzilla secció especialitzada.
Me deman quals siguin les motivacions que porten les autoritats regionals sanitàries a desmantellar, de fet, una estructura coneixuda per capacitat, serietat, professionalitat i experiències en lloc de potenciar-la o almanco de posar-la en condicions d'obrar en règim de normalitat, evitant de sotmetre el personal a torns massacrants.
No crec que l'estalvi econòmic que se pensa de realitzar de la unificació de les dues estructures pugui justificar la pèrdua d'autonomia de l'Hospital Marí.
Li deman per això de considerar la possibilitat de trobar solucions alternatives que en l'òptica d'una seria racionalització dels recursos consentin de no fer perdre el "valor afegit" que l'estructura ortopèdica algueresa és reseixida a crear.

Cordials Salutacions
Marco Tedde


19 de juliol 2006
Demà In Alghero Folk International al Fort de la Magdalena

Una gran vitrina internacional del Folklore i de les tradicions populars i no sols. La 21 ° edició d'ITTIRI FOLK FESTA, en programa del 21 al 23 de juliol, siguerà caracteritzada enguany de dues importants manifestacions: la primera és la mostra etnogràfica TELETAS, l'evolució de la vestimenta tradicional d'Ittiri, organitzada de l'associació Carrelas de Quartu, inaugurada el 15 a les hores 18 als locals on un temps hi havia la presó i la Pretura; la segona manifestació, In Alghero Folk International, vera i pròpia preestrena d'Ittiri Folk Festa, tenguerà lloc dijous 20 de juliol a l'Alguer al Fort de la Magdalena.
Participaran tres grups estrangers que provenen del Veneçuela, de la Romania i de la Grècia amb el grup folklòric sicilià d'Aragona i del grup Su Idanu de Quartu Santa Elena.
El grup Veneçuelà Danzas Yacambu que prové de la regió Estado Bolivar és estat fundat el 1988 de l'actual director Ivan Valderrama. El repertori és d'inspiració popular amb importants innovacions, gràcies a les quals, la formació ha obtengut grans reconeixements a nivell internacional. L'Espectacle presentat és un harmònic encontre entre la cultura hispànica i la cultura de les populacions indígenes, que ha donat origen al model cultural predominat dels elements afroamericans.
Kos Municipality Group of dances és el grup que prové de la Grècia i exactament de les illes del Dodecanès. El repertori del grup inclou les danses i les músiques d'una de les parts més riques d'història i tradicions populars de la Mediterrània. L'exhibició és enriquida de l'execució de danses de l'illa de Creta.
El grup romanès Martisorul, provinent de la Transilvània, de la ciutat de Cluj-Napoca, pren els sous orígens d'una Casa de Cultura i és format de joves universitaris. Les danses presenten motius coreogràfics únics i originals animats d'una força dinàmica sorprenent, que deriven del caràcter i de la vivacitat d'un pòpul que ha sempre tengut una particular predisposició pel ball.
El grup Belvedere d'Aragona és lo portabandera de les tradicions sicilianes al món, essent una de les més apreciades formacions de l'illa. Los cants i els balls presentats proponen l'escenari en el qual se desenvolupa la vida del pòpul sicilià i els sentiments que l'animen.
Per la Sardenya el grup de Quartu Sant'Elena Su Idanu és u dels més bells exemples de tradició aplicada al ball. Primer entre tots el Ball Campidanès elegant i sense coreografies de sabor moderna, amb vestimentes rigorosament autentiques i precioses.
El Municipi de l'Alguer encara una volta demostra sensibilitat per una proposta de fort impacte popular i espectacular i per una iniciativa cultural que de sempre ha tengut molt èxit.


18 de juliol 2006
Tota una zona del centre siguerà destinada a la cultura. Aprovada la variant.


La zona del centre ciutadà compresa entre els carrers XX Settembre, Carducci, Giovanni XXIII i Sassari té una destinació urbanística exclusivament cultural. L'ha decidit ahir lo Consell Comunal a la unanimitat (26 vots favorables) aprovant la variant al Pla Detallat del centre històric que preveieva per la zona l'abatiment de les estructures existents i la realització de noves destinades a ús comercial i a habitacions privades. La decisió confirma el projecte de l'Administració Comunal que com ha evidenciat lo Síndic Marco Tedde "vol reorganitzar l'entera àrea amb la finalitat de crear estructures de destinar a servicis públics per la programació cultural i promoció turística de l'Alguer. Amb aquesta decisió - ha explicat lo Síndic - omplim lo buit del sector de les activitats culturals en general i d'aquelles cinematogràfiques en particular, tutelant i salvaguardant lo Cinema Teatre Selva al fi de restituir-li la sua destinació històrica". Lo Consell Comunal s'era ja ocupat del cinema Selva el 2003, quan havia aprovat una moció que manifestava la voluntat d'utilitzar los immobles de la zona per la realització de servicis necessaris a la col·lectivitat. La moció successivament era estada integrada amb una resolució de l'abril del 2005 amb la qual, entre les altres coses, lo Consell decidiva de suspendre l'eficàcia de les previsions urbanístiques per la zona en qüestió contingudes del Pla Detallat del Centre Històric. "El públic interès que l'Administració vol perseguir - explica l'Assessor a la Urbanística Luigi Altea - pot ésser concretat exclusivament a través d'una variant urbanística que canvii la destinació d'ús de la zona, de residencial a Servicis Públics destinats al sector cultural".
18 de juliol 2006
Ordre del dia: treballadors de Vil·la Segni. Demà el Síndic encontre Asl i empresa.

Demà a Santa Anna el Síndic Marco Tedde encontrarà el Director Administratiu de l'Asl n.1 i la Seledata, l'empresa que gestionava del 1997 los servicis del centre Vil·la Segni. Motiu de l'encontre, la situació dels dependents que han recivit la lletra d'acomiadament, després de l'entrada d'una nova empresa que substituirà la Seledata en l'estructura del carrer I° Maggio. Lo Síndic ha decidit d'intervenir lego per ajudar los treballadors, acció reforçada d'un ordre del dia aprovat ahir del Consell Comunal a la unanimitat, a través del qual se demana "d'intervenir perquè siguin garantits los actuals llocs de treball demanant a l'Asl de fer en manera que les empreses que gestionen los servicis de l'administració assumeixin los treballadors de la Seledata".


18 de juliol 2006
Tancadura de l'aigua dijous a la nit

Dijous a la nit la tancadura de l'aigua siguerà anticipada a les 2.00. Aquesta operació és estada programada per consentir alguns intervents al conducte hídric. L'erogació reprendrà divendres al maití.


15 de juliol 2006
Reparat lo depurador

Als dies passats s'és verificat un problema al sistema d'oxigenació del depurador del Mariotti. L'estructura és estada reparada, però són necessaris encara tres o quatre dies primer de tornar a una plena eficiència i doncs eliminar el problema de la fuga de les olors, que, especialment a les primeres hores del maití, ha fet tornar d'actualitat, també si en mesura inferior, el vell problema del quarter de la Pivarada.


15 de juliol 2006
Presentació dels projectes: In Mare In-Vento Imparo i La Città Verde

Dilluns a les 9.15 a la sala Siotto del carrer Marconi l'Assessor als Servicis Socials Francesco Carboni presentarà dos importants projectes dirigits als minyons i als invàlids. Los projectes són:

In Mare In-Vento Imparo
Nat de la col·laboració entre los Servicis Socials i l'Associació Isola Verde , el projecte In Mare In-Vento Imparo té la finalitat d'acostar los minyons en fase de preadolescència a l'ambient marí, sigui a través del Snorkeling que del windsurf.
L'idea d'acostar los minyons a la marina de manera organitzada, en una fase de llur desenvolupament així delicada, consent de potenciar la socialització sobretot d'aquells subjectes que se troben en condicions familiars o personals particulars i que freqüentant coetanis que no tenen los mateixos problemes tengueran ocasió d'integrar-se de manera natural en un grup gràcies al qual siguerà possible aprendre coneixences i millorar les pròpies capacitats motrius.
Viure per 300 hores a contacte amb la natura, aprendre a respectar-la i amar-la, consentirà als minyons interessats de concepir l'ambient com un bé preciós de respectar.

La Città Verde
El projecte és dirigit als subjectes invàlids però també als ciutadans de l'Alguer en general, als quals se propon una "cultura de l'handicap".
Partint de la consideració que la mancança d'una adequada formació professional, de pobresa econòmica i d'invaliditat, exposa los subjectes que viuen aquestos problemes a grans riscos socials i relacionals, havem volgut donar respostes concretes a deu joves invàlids, los quals sigueran integrats en el circuit turístic de la ciutat creant itineraris ecoturístics que se desenvoluparan a dins dels jardins públics de l'Alguer.
L'objectiu que els Servicis Socials se posen, en col·laboració amb l'associació Isola Verde , és prevenir les problemàtiques lligades a la desocupació juvenil, evitant la marginació dels invàlids en grau de fer treballs útils per la societat, donant als mateixos la "cultura del treball" i les competències per portar-lo a terme.


14 de juliol 2006
Aquesta nit tancadura de l'aigua

Aquesta nit l'erogació hídrica pogueriva patir calqui interrupció a partir de les 22.00 fins a les 4.00. Abbanoa ha donat comunicació d'aqueixa operació, deguda a una ruptura del conducte al tros Cuga-Mont Agnès, sols avui. L'erogació reprendrà regularment demà al maití.


13 de juliol 2006
Tancadura Ofici Hídric

Demà divendres 14 de juliol los oficis del servici hídric del carrer Vittorio Emanuele restaran tancats per consentir un intervent de desinfestació als locals. L'activitat productiva reprendrà regularment dilluns 17 de juliol.


13 de juliol 2006
Naix la Societat Consorciada per la Universitat

La Societat Consorciada per la Formació i els Servicis Universitaris de l'Alguer s'és constituïda oficialment ahir en Consell Comunal. L'Assemblea Cívica ha aprovat l'acte constitutiu i l'Estatut Consorciat, després d'un procés que, el desembre 2002, ha comportat l'adequació del mateix acte i de l'estatut aprovats del Consell a les noves normatives del Codi Civil en matèria de dret societari, i a les diverses exigències representades en aqueixos últims anys de la Universitat de Sàsser. "Esperem que això sigui el punt de partença per la realització de la Universitat a l'Alguer - comenta el Síndic Marco Tedde - de manera que el Municipi pugui verament donar el propi contribut al desenvolupament de les facultats i no sols fornir los immobles". La societat consorciada arriba a la sua formació després de vàries sol·licituds de l'Administració dirigides a la Universitat, l'última de les quals el 13 de gener del 2005, amb la qual se demanava l'aprovació de l'estatut de part del Senat Acadèmic. La resposta és arribada lo 22 de febrer del 2006 amb l'aprovació de la versió definitiva de l'estatut. "L'acte constitutiu - explica l'Assessor a la Pública Instrucció Antonello Muroni - preveu la nàixita d'una societat a responsabilitat limitada denominada Societat pels Servicis Universitaris i la formació a l'Alguer, amb seu a l'Alguer en locals posats a disposició del Municipi. Sense finalitats de lucre, la societat té com objecte la realització d'activitats de promoció de la cultura universitària en l'àrea algueresa, la creació i gestió d'una estructura organitzativa amb obligacions de suport logístic i funcional a les activitats didàctiques realitzades de la Universitat, el trobament de recursos financiaris i de les infraestructures necessàries, d'atraçadures didàctiques i científiques. La societat poguerà portar a terme operacions comercials, financiàries i immobiliàries considerades necessàries o útils per l'aconseguiment de l'objectiu consorciat. La societat és regida d'un Consell d'Administració del qual formen part un mínim de 3 i un màxim de 7 components. La delibera és estada votada amb 21 vots a favor (18 de la majoria i los vots a favor d'Armani, Colavitti i Scala de la minoria) i 5 abstinguts de l'oposició.


13 de juliol 2006
I° ÀMBIT: POLÍTIQUES PER LA PROMOCIÓ DEL BENÉSSER DE LES NOVES GENERACIONS

És arribat a la conclusió amb una reunió a la Sala Fundació Siotto, lo Percorso di consulenza e supervisione per la creazione di gruppi di confronto e riflessione que ha tengut lloc amb les institucions escolàstiques de base. El projecte naix a dins del més ampli Pla dels Servizi Intercomunali di supporto comunale predisposat, segons la llei n 285/97, de l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer (I° àmbit: Polítiques per la promoció del benésser de les noves generacions), en qualitat d'ens guia de l'Àmbit Territorial corresponent al Districte Sanitari de la ciutat, i dels altros 22 municipis del Districte.
L'intervent proposat a les escoles és partit de l'estudi i de la realització de l'anàlisi de les necessitats a través d'entrevistes dirigides als dirigents escolàstics de l'àmbit territorial i d'una experimentació amb la realització de la primera fase de l'itinerari (abril/juny 2005) a les escoles de base de l'Alguer. Les necessitats manifestades pertocaven la mancança, en les escoles, de figures professionals especifiques expertes en problemàtiques psicopedagògiques, que poguessin oferir de manera estable un servici d'assistència i de suport dirigit a docents, alumnes i pares.
Lo grup multiprofessional de la llei n 285/97 ha doncs realitzat l'itinerari implicant grups de docents motivats i particularment sensibles, per l'adquisició i l'aprofundiment de competències psicopedagògiques, amb la finalitat de constituir a les escoles, grups de confrontació i reflexió actuats dels mateixos docents. L'itinerari, durant els anys escolàstics 2004/2005 i 2005/2006, després de reunions de projecte participat realitzades amb els Dirigents escolàstics i conduit de la psicopedagoga i del psicòleg, ha tengut lloc a les escoles de l'Alguer i del territori. En particular els grups implicats en la supervisió són estats 5 en l'any escolàstic 2004/2005 i 8 en l'any escolàstic 2005/2006 i especificadament: Cèrcols Didàctics I, II, III de l'Alguer, escoles mitjanes I i II de l'Alguer, institut comprensiu de Vilanova Montlleó, Cèrcol Didàctic de Thiesi, Escola Mitjana de Thiesi. Són estats realitzats n 14 encontres amb cada grup escolàstic de la durada d'una hora i mitja cada u.
La valutació positiva ha portat a la elaboració de noves i profícues col·laboracions amb les escoles que sigueran organitzades del grup multiprofessional pel pròxim any escolàstic.


13 de juliol 2006

Los treballs per la realització del diposit per la recollida de les aigües a la Plaça Sulis han comportat avui l'improvisa tancadura del tràfic, al tros inicial del carrer Carducci fins a la cantonada amb el carrer Kennedy. "Me vull excusar amb els ciutadans a nom de l'Administració pels problemes al tràfic i vull precisar que tal mesura és estada presa aquest maití sense ningun preavís, a causa de la urgència de col·legar el tros del conducte, a través d'un ràcord, amb el nou realitzat de poc a la passejada Dante. A dins de l'àrea on s'està realitzant l'obra pública, de fet, s'és verificada la ruptura d'un tros del vell conducte que ha determinat l'enfonsament d'una part de la paret a dins de l'excavació. La situació no ha creat ningun problema per la seguresa interna i externa a l'obra i no crearà un alentiment, pel fet que ja d'avui se continua a seguir el programa d'execució dels treballs, absolutament necessaris per eliminar l'antic problema de les inundacions al centre històric. El programa dels treballs no siguerà modificat, perquè al tros interessat de l'enfonsament és prevista la realització d'una paret de contenció.

L'Assessor als Treballs Públics
Gianni Spano


12 de juliol 2006
l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana acolli los minyons del WWF Panda Avventure

L'Àrea Marina Protegida ha inaugurat una nova activitat. Als dies passats, de fet, ha acollit el grup Panda Avventure del WWF constituït de minyons d'edat compresa entre els 15 i 17 anys que proveniven de les regions del Laci i de la Llombardia. La iniciativa és finalitzada a la coneixença dels ambients naturals a través d'experiències pràctiques, i segueix l'exemple d'altres activitats ja realitzades amb minyons italians i catalans. Se divideix en diversos encontres i és guiada de l'equip d'educació ambiental de l'Àrea Marina Protegida coadjuvat de les guies del WWF.
Los minyons de Panda Avventure han visitat la faixa costera de l'A.M.P a través d'itineraris naturals, i han après informacions sobre les especificitats ambientals presents a la península de Cap de la Caça.
La visita és continuada amb una excursió a la cala Dragunara, en la zona C de l'àrea marina.
El pròxim apuntament és previst pel 14 de juliol amb un nou grup de minyons del WWF per una nova "aventura" a l'Àrea Marina Protegida Cap de la Caça - Illa Plana.


12 de juliol
Preparada la llista per l'assignació dels lots a la zona artesanal Ungias-Galantè

"Un altre punt del programa és estat actuat. Un altra obra esperada de decennis és estada realitzada. Avui el pla de les instal·lacions productives és una realitat". No amaga la sua satisfacció el Síndic Marco Tedde per un punt programàtic portat envant amb gran decisió que té indiscutibles perspectives per l'economia algueresa. "Les repercussions positives sobre l'economia de la ciutat són molt fortes - comenta - de fet d'una primera estima se calcula que amb una inversió de uns 10 milions d'euros se crearan 160/200 nous llocs de treball. Però sobretot novetats i innovacions, en particular de part del món empresarials juvenil. La llista de les empreses que tenen dret a l'assignació dels lots en la zona artesanal d'Ungias-Galantè és estada publicada avui, desprès d'un intens treball de part de la comissió que ha examinat les ofertes arribades fins al 30 d'agost. Després d'una eventual fase de reexaminació de la divisió dels lots, los oficis pogueran assignar formalment los terrenys. "Un apuntament important - anuncia Marco Tedde - que consentirà de començar finalment los treballs per les instal·lacions productives. El fet de no haver actuat, en passat, el pla ha constituït un ver i propi obstacle a les empreses ciutadanes que no han tengut la possibilitat de realitzar los programes de desenvolupament i d'innovació tecnològica". Ara això siguerà possible. "A través d'un atent treball - comenta l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - és estada portada a terme l'adquisició de les àrees, l'aprovació del projecte per la realització de les obres infraestructurals amb una inversió global de 3.567.684 € ". La comissió examinadora ha constatat que juntament a les activitats tradicionals de l'artesanat, són estades presentades demanes relatives a activitats noves com la del sector de la informàtica, de la decoració de les embarcacions, del bricolatge, de les carrosseries i del material per l'edilícia.


11 de juliol 2006
Plans Personalitzats

El Dirigent dels Servicis Socioassistencials
informa tots los subjectes minusvàlids en possessió del reconeixement d'handicap greu, segons l'art. 3, apartat 3, de la Llei n. 104/92, que és possible preparar los Plans Personalitzats per demanar a la Regió Autònoma de Sardenya los financiaments finalitzats a la realització dels intervents de la Llei 162/98.
Los Plans Personalitzats tengueran d'ésser preparats a l'Ofici de l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer al Carrer de la Resistenza n 17, els dimecres i els dijous de les hores 9:00 a les hores 13.00, del 19 de juliol al 31 d'agost del 2006.
Per l'apuntament telefonar al número 079 997 570.

El Dirigent dels Servicis Socioassistencials
Doct. Salvatore Masia

La predisposició dels Plans siguerà efectuada els dies de dimecres i dijous de les hores 9:00 a les hores 13:00, del 19 de juliol al 31 d'agost del 2006, previ apuntament al núm. 079 997 570.


11 de juliol 2006
Aprovat el Pla de Fertília

"Un altro important objectiu que fa part del nostro programa ara és una realitat". El Síndic Marco Tedde comenta amb satisfacció el resultat de la votació d'ahir a la tarda en Consell Comunal, relativa al Pla Detallat de Fertília. També l'Assessor Luigi Altea comenta positivament el fet d'ahir: "Un instrument de planificació esperat de 15 anys dels residents i de totes les forces polítiques, que impedeix agressions al territori i valoritza la Fracció, lloc ple de belleses arquitectòniques i de valences culturals i socials". Fertília, segons el Síndic "representa la memòria del país i és un esplèndid conjunt d'expressions ètniques i socials, que se són integrades perfectament amb els ciutadans algueresos, que necessita un adequat intervent de salvaguarda". Amb aqueixa decisió l'acció de l'Administració no se ferma: tenguerà de continuar per aprofundir importants temàtiques. "El pròxim pas - anuncia Marco Tedde - siguerà el d'individuar les zones en les quals realitzar les estructures hoteleres". El Pla Detallat és estat aprovat del Consell amb 18 vots favorables de la majoria, 2 abstinguts (Camboni i Curedda de la minoria) i 2 contraris (Armani i Tilocca de la minoria).


10 de juliol 2006
Requalificació de la zona del Balaguer

Canviarà aspecte una zona encara no adequadament valoritzada, zona de la part sud de la costa algueresa. El Balaguer siguerà requalificat i de rucó quasi amagat i poc freqüentat se transformarà en una suggestiva passejada i en un teatre a l'obert. El projecte publicat de l'Administració Comunal preveu una despesa de 413.000 € d'utilitzar per realitzar un amfiteatre a l'obert, un mirador, una escalinata que porta a la marina, un carrer arbrat que delimita una passejada fins a la cala que és situada a sota. Per la realització de les obres l'Administració recorrerà a un préstec de la Cassa Depositi e Prestiti. "L'obra - explica l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - servirà per requalificar un siti entre els més panoràmics i suggestius de la zona sud de la ciutat. La nostra intenció és la de valoritzar totalment un lloc encara poc fruïble, no obstant sigui u entre els més bells de l'Alguer. La realització de l'obra - continua - consentirà de prolongar la passejada València, en un itinerari de continuïtat amb la passejada Barcelona, amb els Bastions fins a la zona Calabona". Els terminis per la presentació de les ofertes caducaran lo pròxim 4 d'agost.


10 de juliol 2006
l'Alguer 2020 - Pla Estratègic de la Ciutat

"Un procés difícil però necessari, perquè pogueriva representar el projecte i la realització de la ciutat del futur a través de la col·laboració de tots els participants". Avui el Síndic Marco Tedde ha oficialment obert el procés del Pla Estratègic de la Ciutat de l'Alguer. Un apuntament important per una ciutat que té de millorar i ésser més acollidora amb els turistes, més habitable i rica d'oportunitats pels ciutadans. És "l'Alguer que volem", idea compartida i participada de tots, no sols una frase publicitària. "Sem oberts a la confrontació amb els ciutadans - ha dit el Síndic - que tenen de participar a aqueix important procés de desenvolupament, amb el únic objectiu de construir una gran casa, cada u amb els propis cantons ideals". Col·laboren amb el Municipi de l'Alguer prestigiosos personatges com la Universitat de Sàsser, l'empresa Avventura Urbana de Torí, Paolo Verri, responsable del Pla Estratègic de Torí, director de l'Associació Torino Internazionale, i un grup al servici del projecte "L'Alguer 2020". Avui ha volgut presenciar també Enric Truno, administrador de la ciutat de Barcelona i promotor del Pla estratègic de la ciutat catalana, u dels primers a començar el procés del projecte compartit. Moltes experiències posades a confrontació, experiències diferents però en grau de donar una important coneixença i estratègies, capacitats de gestió i idees. Avui és estat il·lustrat el punt de partença del Pla Estratègic precedit de la projecció de dos suggestius filmats, a cura de la Società Umanitaria, filmats d'època que reconten les activitats dels mariners i la tradició de la pesca del Bogamarí, ver i propi caviar dels pobres. Dues relacions, "dues postals de l'Alguer", o sigui l'Alguer vista de fores, amb el sou sistema urbà, la sua populació, més o manco 42.000 habitants, amb una atenta lectura de "qui viu a l'Alguer" i "cosa fa" i en quals sectors productius. "l'Alguer vista de dins", és, en canvi, la fotografia del sou teixit social, del sou ambient i del sou territori. El sector del turisme confirma d'ésser el sector principal: radicada propensió a l'acollença, que integra i compren altros sectors com l'artesanat, la restauració, l'agroalimentari, la cultura. A aqueix àmbit és estrictament connectada, la identitat que caracteritza "el producte Alguer", el sou ésser illa a dins de l'illa, catalans enmig de sards, lloc de producció i adveniments peculiars. El producte Alguer pateix de moltes incongruències causades de la prevalença del model balneari, que se manifesten amb dos fenòmens: la concentració temporal de la demana i la poca integració econòmica amb els altros sectors. Les activitats artesanals i agroalimentàries, de fet, no són resixides a se caracteritzar de manera industrial. D'avui se treballa per millorar i construir el futur de la ciutat, en tots els sous aspectes: cultural, social, econòmic. Se formaran taules rodones finalitzades a respondre a les demanes dels ciutadans. "Molts passos envant són estats fets, ha dit el Síndic - per incentivar la ocupació i millorar la ciutat, a partir de la creació del pol artesanal al projecte d'importants obres de requalificació de sitis prestigiosos del centre històric com el Quarter, l'ex Hospital Vell a la Muralla, sense olvidar la solució de l'antic problema de la depuració en ciutat, amb l'inici dels treballs de la nova instal·lació a la zona industrial de Sant Marc".


07 de juliol 2006
Avís públic per la cobertura de les tribunes del Mariotti

De la pròxima estajó agonística lo camp comunal Mariotti tenguerà la cobertura de les tribunes. Una obra indispensable que equipara la instal·lació algueresa a les més modernes estructures de l'illa que acullin els campionats nacionals. 500.000 €, aquesta la xifra que servirà per realitzar una moderna estructura en acer que cobrirà lo 65% dels llocs a seure i a més la manutenció extraordinària de les pilastres en cement. Avui los oficis tècnic del Municipi han publicat l'avís, que caduca lo pròxim 3 d'agost, per l'assignació dels treballs que tengueran de durar 180 dies. "Finalment lo vell i gloriós Mariotti poguerà tendre a disposició una moderna estructura que consentirà al públic de seguir les partides amb major comoditat - comenta l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - però aquest intervent és solament un dels molts que estem realitzant per millorar la qualitat de les estructures esportives en ciutat. Pocs dies fa, de fet, és estat publicat l'avís per l'adequació de l'estructura esportiva de la Cunetta que consentirà de disputar les partides de la màxima sèrie de bàsquet".


6 de juliol 2006
Ninguna suspensió per l'avís de la Secal.

El Tar dona raó al Municipi de l'Alguer al procés que veu el mateix contraposat a la Gestor Spa en l'àmbit de l'avís públic per la selecció del soci privat de la nova societat per accions per la gestió de les entrades comunals. El tribunal administratiu, amb una ordenança emesa ahir, no acull la demana de suspensió de l'avís emès del sector finances del Municipi el 19 d'abril passat. Pareix que el Tar no prenguerà decisions contràries al Municipi nimanco en la sentència final. "Probablement el recurs tenguerà un resultat negatiu perquè no és estada demostrada l'arbitrarietat de l'adjudicació de l'avís", així escriu el Tar. Una sentència anticipada que consent a la comissió examinadora de les ofertes de prosseguir tranquil·lament lo treball que portarà a la individuació del soci privat que farà part de la Secal. "Continuem el nostre procés de modernament de la màquina administrativa - comenta el Síndic Marco Tedde - i aqueixa noticia confirma la bondat dels nostres actes administratius. El recurs de la Gestor anava contra els criteris de l'avís, que premiaran la major experiència de les empreses participants i no la major conveniència econòmica. El col·legi judicant ha establit la legitimitat de l'avís, precisant que tals criteris no són arbitraris. "El Municipi - aclareix l'Assessor a les Finances Angelo Caria - ha demanat al Tar una ordenança clara, de la qual se pogués comprendre l'orientació del col·legi judicant". Una ordenança que confirma la regularitat dels actes i que segons l'Assessor "desmenteix les hipòtesis de qui pensava que l'Administració no fora en grau d'afrontar la situació amb la necessària capacitat. La raonable probabilitat de victòria també en la decisió última- continua - mos consent de prosseguir la nostra acció amb tota tranquil·litat". Els terminis per la presentació de les ofertes són caducats el 15 de juny passat, i del 18 la comissió ha començat a reunir-se. Ara lo pot fer sense ningun problema.


06 de juliol 2006
Dissabte a les 10.30 presentació de la Comunitat virtual

Una comunitat virtual pel català de l'Alguer és lo projecte que siguerà presentat del Síndic Marco Tedde, dissabte al maití a les hores 10.30 a Santa Anna. És una realització virtual en 3D denominada La gran Plaça, on tengueran lloc intercanvis culturals, animacions, encontres i seccions d'aprenentatge lingüístic.
La vostra senyoria és convidada a participaran


05 de juliol 2006
Servicis Socioassistencials - Sector III

Amb determinació n. 374 del 05/07/2006 és estada aprovada la llista dels ciutadans que tenen els requisits per obtenir els contributs per les locacions previstos de la llei 9 de desembre 1998 n. 431 per l'any 2006.
Les demanes admitides són estades 277, per una xifra total de 658.130,42 euro.
Les demanes excloses són estades en total 26 perquè no teniven els requisits previstos de l'avís, formulat de conformitat amb la Deliberació de la Junta regional n. 9/3 del 08/03/2006.
La llista poguerà ésser consultada als oficis de l'Assessorat als Servicis Socials ubicats al carrer de la Resistenza n. 17 o a la Taula d'Anuncis del Municipi al carrer Santa Anna n.38 a començar del dia 6 de juliol 2006. Eventuals recursos a la llista pogueran ésser presentats fins a 7 dies a partir de la publicació. Successivament la demana siguerà transmitida a la Regió Autònoma de la Sardenya per obtenir el relatiu financiament.


4 de juliol 2006
Tancadura Ofici Hídric

Divendres 7 de juliol los Oficis del Servici Hídric del carrer Sant'Agostino restaran tancats per consentir un intervent de desinfestació a dins dels locals. L'activitat reprendrà regularment dilluns 10 de juliol.


4 de juliol 2006
El Síndic recivi una delegació de Palma de Mallorca

Aqueix maití a les 12.00 lo Síndic Marco Tedde ha recivit al carrer Columbano una delegació d'Administradors de Palma de Mallorca que acompanyen els equipatges de la Regata l'Alguer-Palma-l'Alguer. Amb els 12 equipatges arribats a l'Alguer entre ahir a la tarda i aqueix maití los administradors han recivit lo salut del primer ciutadà, que lis hi ha augurat un bon sojorn en ciutat. Les embarcacions tornaren a partir dijous, amb els participants algueresos de la Regata. Els equipatges catalans són estats acompanyats de la delegació oficial formada de 5 membres de la Junta. El cap delegació, el Regidor d'Esport de l'Ajuntament de Palma, Rogerio Arauyo, ha portat els saluts de l'Alcalde de la ciutat agermanada amb l'Alguer.


4 de juliol 2006
Port Comte: el Municipi comença les expropiacions. La regió autoritza les obres.

L'Administració Comunal comença a intervenir en mèrit als càmpings abusius de Port Comte. Als dies passats l'ofici Edilícia Privada ha comunicat a la Cooperativa Sant'Imbenia que el Municipi ha adquirit les sis àrees en les quals són estades realitzades obres abusives.
Les vàries inspeccions de les Guàrdies Municipals han fet emergir que les obres edificades en les àrees de propietat de quatre diversos subjectes, són estades realitzades en absència de relatives autoritzacions edilícies i paisatgístiques. El Municipi ha decidit d'adquirir les àrees en qüestió i de demolir les obres abusives, després d'haver constatat que els propietaris, així com imposa la llei, no havien començat lo procés de demolició de les estructures. Tenim de subratllar que la Cooperativa Sant'Imbenia ha presentat recurs contra la decisió del Municipi de l'Alguer. Mentrestant, en contradicció amb la decisió de l'Administració una altra cooperativa la Liberturist s.r.l. ha obtengut de la Regió Sardenya i de la Província de Sàsser, l'autorització a la construcció d'un depurador per la recollida i eliminació dels líquids pudents. "Sem preocupats per la decisió de la Regió i de la Província - ha comentat el Síndic Marco Tedde - una decisió que arrisca d'anul·lar la nostra acció contra els abusos de Port Comte. Aquesta Administració està lluitant per restituir l'antiga dignitat al siti de Port Comte, però altres iniciatives se mouen en una direcció contraria". "Aquesta decisió de la regió, contra la qual valutarem cada possible acció de contrast, - anuncia l'Assessor a l'Edilícia Privada Francesco Sasso - no és compatible amb la natura abusiva dels càmpings".


4 de juliol 2006
Comença el Pla Estratègic de la ciutat de l'Alguer

Comença divendres pròxim, 7 de juliol, el procés del Pla Estratègic de la ciutat de l'Alguer. Alguer 2020 comença amb un apuntament a la sala de les conferències del Claustre de Sant Francesc, a les 9.30, amb congrés intitulat Idee per il futuro di Alghero. A l'encontre públic, obert de la introducció del Síndic Marco Tedde, participaran tots els actors d'aquest procés compartit, i siguerà la primera d'una sèrie d'etapes que portaran a la realització del Pla Estratègic prevista pel 30 d'octubre. El procés de planificació comença amb la il·lustració del projecte, que consent la implicació dels actors locals a la discussió relativa al futur d'un territori, i a la reflexió sobre la ciutat i el sou desenvolupament. La base de partença és constituïda de dues relacions, una de tipus econòmic, que il·lustra el model actual, i una de tipus social, amb una sèrie de dades relatives a les variacions demogràfiques de la ciutat. De les dues "fotografies" partirà el debat amb les forces socials, amb els ciutadans, amb les associacions, amb totes les components que volen aportar el propi contribut pel desenvolupament de l'Alguer. L'encontre és, doncs, finalitzat a comprendre quals siguin los problemes i a individuar les metodologies per afrontar-los i resolvir-los. El procés de planificació compartida preveu que, després de la conferència de divendres, se pugui començar una sèrie de encontres finalitzats a la predisposició del Pla Estratègic del 30 d'octubre. Divendres participaran també personatges amb experiències nacionals i internacionals. A més del Síndic, de fet, sigueran presents Enric Truno, administrador de la ciutat de Barcelona i promotor del Pla Estratègic de la ciutat catalana, Paolo Verri, responsable del Pla Estratègic de Torí, Alessandra Casu, de la Facultat d'Arquitectura de l'Alguer, component del grup de treball per l'elaboració del Pla, Francesco Morandi, de la Facultat d'Economia de Sàsser, el Dirigent del Municipi de l'Alguer Salvatore Masia, coordinador del projecte i els responsables d'Avventura Urbana, empresa que s'ocupa del suport tècnic. Per la conducció del procés de Planificació Estratègica l'Administració col·laborarà amb la Universitat de Sàsser, Facultat d'Arquitectura de l'Alguer, Departiment d'Arquitectura i Planificació i del grup de treball de la societat Avventura Urbana que ha col·laborat a la redacció del Pla Estratègic de Torí.


1 de juliol 2006
Jurament de 17 nous Barracelli

La companyia dels Barracelli del Municipi de l'Alguer amplia el propi orgànic. Avui a Santa Anna 17 nous agents han prestat jurament davant del Síndic Marco Tedde. Present l'Assessor a l'Ambient Francesco Carboni, les noves unitats han formulat les frases de ritual i firmat l'acte de reclutament amb el qual se disposa l'entrada formal a la companyia. El cos dels Barracelli pot comptar, a partir d'avui, amb 48 unitats que treballaran per la prevenció ambiental al territori.
En l'especific garantiran un servici de prevenció i limitació de les descàrregues abusives, i a l'estiu, el servici antiincendis, control i sanció de les infraccions de les ordenances i de les lleis regionals en matèria de seguresa ambiental, amb particular referiment a les àrees verdes de les pinedes.
L'avís de reclutament era estat publicat a l'abril del 2005. A la prova de selecció eren estats admitits 81 aspirants, 52 dels quals s'eren presentats a la prova escrita del 17 d'agost. L'edat mitjana dels nous agents és baixa, més o manco 25 anys. Rellevant la presència femenina, amb 8 dones. "L'Administració confia molt en el cos dels Barracelli - ha dit el Síndic a les reclutes - i só convencit que continuarà amb major eficàcia a portar envant l'important treball de prevenció ambiental".


30 de juny 2006
Una ocasió important: la Film commission

Comença a donar els primers resultats la iniciativa de l'Administració Comunal Film Commisssion, que té la finalitat d'afavorir i promovir la producció i l'ambientació a l'Alguer i al sou territori de films, programes televisius, espots publicitaris i produccions musicals de part dels operadors nacionals i internacionals.
Los servicis oferts, gratuïts, no preveuen l'erogació de financiaments sinó intervents de natura tecnicorganitzativa o la concessió d'adequades organitzacions a favor d'empreses cinematogràfiques o audiovisuals, per la realització, també en àmbit televisiu, de films, documentals, espots publicitaris.
"També si encara no és estat institucionalitzat - comenta l'Assessor al Turisme Antonio Costantino - el servici és pràcticament ja operatiu a l'Ofici del Turisme al carrer Columbano i tal projecte és estat activat a través d'una campanya publicitària a nivell nacional. Amb aquesta iniciativa no fem que secundar una vocació que l'Alguer ha sempre tengut, no és d'avui, de fet, que la nostra ciutat és lloc d'interès per les produccions cinematogràfiques. En aquest moment vull evidenciar com el desenvolupament d'aquesta iniciativa pogui portar a resultats assai importants pel nostre turisme i la nostra economia. Menester pensar per exemple a la convergència d'interessos entre l'exigència/voluntat de l'enter sistema local d'allargar l'estajó turística i la necessitat de les produccions de registrar en ambients tranquils".
Los resultats concrets d'aquesta acció s'estan concretant amb les col·laboracions activades en ocasió de tres produccions que han tengut lloc en ciutat als últims dies:
En la primera meitat de juny la Nuragics Films ha realitzat al nostre centre històric diverses escenes d'un film de genere negre que siguerà distribuït al mercat americà.
Des del 19 al 21 de juny la Magnolia Spa - casa de producció de programes com l'Isola dei famosi - ha registrat una puntada del programa Tutto in un week end que eixirà al circuit internacional Discovery Channel- se tracta d'una transmissió de turisme cultural destinada a un públic alt i transmitida en tot el món (traduïda en diverses llengües), en el qual la nostra ciutat siguerà proposada a través dels sous llocs més interessants.
En aquestos dies la Indiana Film ha triat l'Alguer com a set del nou espot de la Vodafone. Director de la producció és Gabriele Muccino mentre el protagonista principal és lo jove actor emergent Silvio Muccino.


30 de juny 2006
A setembre comencen els treball per la requalificació de l'Hospital vell

A setembre començaran els treballs per la requalificació del complex de Santa Clara. Acabada l'estajó estiva, el centre històric siguerà interessat d'un imponent obra que restituirà a la ciutat u dels sous llocs més apreciats i suggestius que compren l'Hospital vell i l'ex convent de les Isabelines. Quasi 9.000.000 de euros sigueran emprats per requalificar el siti ubicat a la muralla Marco Polo, que després de decennis d'abandó ara és de propietat del Municipi de l'Alguer. La comissió examinadora de l'avís públic de caràcter comunitari que caducava el 3 de maig passat, ha acabat el sou treball permitint, els dies passats, als oficis del sector treballs públics de formalitzar l'assignació dels treballs a l'empresa COEDIL SUD de Nàpols. En nou-cents dies, a començar de la consigna dels treballs, se tenguerà de realitzar l'obra. "Sem extremament satisfets d'haver aconseguit aquesta ulterior meta per la requalificació del nostre centre històric - ha comentat el síndic Marco Tedde- perquè el complex de l'Hospital vell se transformarà en un pol important pel desenvolupament del centre històric i no sols. Avui, finalment, sem en grau d'afirmar que aquell siti símbol de la més absoluta degradació siguerà un dels llocs més emblemàtics de l'entera ciutat de l'Alguer. No mos olvidem - continua Marco Tedde - que per aqueixa iniciativa l'Administració ha invertit molta moneda per portar a terme una operació no fàcil, caracteritzada de varies etapes acabades amb èxit". Los treballs començaran amb el desbancament d'un cos de fàbrica realitzat en època successiva respecte a la resta del complex, confinant amb les muralles que donen al port, on se pensa de restituir als ciutadans l'antiga porta que dóna a la marina que col·legava l'àrea del complex a la zona portuària. "Sigueran obres delicades que comportaran l'us de particulars mitjans per no arruïnar l'engiquetament i la pavimentació dels bastions - diu l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - siguerà doncs deure de l'empresa emprar mitjans lleugers pel trànsit al centre històric. Siguerà instal·lada una grua en l'àrea portuària al costat del complex per reduir els danys causats dels passatge de càrrecs pesants".


16 de juny 2006
Promoció del sud de l'illa a través dels avions de la companyia a baix preu Hapag Lloyd

Honorable Renato Soru
President de la Junta Regional Sardenya
Càller

Amb gran desplaer aprenem l'enèsim acte discriminatori perpetrat als danys dels sards del nord de Sardenya amb la decisió de la regió de sostenir la promoció del sud de l'illa a través dels avions de la companyia a baix preu Hapag Lloyd. Això en contradicció amb les suposades intencions de promovir una política de cohesió i compartició d'objectius i interessos entre les diverses animes de la Sardenya.
Havia totalment compartit la necessitat de presentar i representar a l'exterior de la Sardenya, les sues tradicions i la sua història a través de un únic senyal de reconeixement que reunís la diversitat del nostre territori. Aquesta mesura, en canvi, representa precisament un pas enrere en relació a les intencions suposades, determinant una situació de profunda injustícia que veu la regió Sardenya despendre els recursos de tots els sards a favor exclusiu del sud de l'illa contravenint al precís deure institucional d'afavorir alguns territoris amb dany dels altros. La situació és encara més preocupant si tenim en compte les precedents mesures assumides de la regió: la llei salva costes, la que institueix la taxa sobre les embarcacions i les segones cases dels no residents i la que prohibeix la pesca del corall. La situació que emergeix evidencia clarament una precisa i poc amagada intenció de discriminar les costes en relació a l'interior, el nord en relació al sud en una especie de "guerra entre pobre" en la qual a la fi ningú vencerà, amb greu dany per tots els sards sense alguna distinció. No és provident de fet considerar que alentint i arrestant el desenvolupament del nord Sardenya, on se troben el major número de llocs per les barques i el més alt número de segones cases per a no residents, se pugui afavorir el desenvolupament del sud ajudat també de campanyes publicitàries promocionades de la regió. Així com és certament fruit d'errades valutacions lo fet de voler ajudar els territoris de l'interior reduint lo desenvolupament econòmic i turístic de les costes.
No és certament aqueixa la direcció justa per començar el tan desitjat i atès rescat dels sards.
Li deman, per això, de trobar formes de promoció turística que puguin interessar també los territoris del nord Sardenya modificant l'errat convenciment, del qual deriven les decisions que avui han caracteritzat el sou mandat, que les realitats territorials costaneres i septentrionals tenguin d'ésser considerades manco importants de les de l'interior.

Distingides salutacions
Marco Tedde


29 de juny 2006
Projectes ocupació. Més de 2 milions de euros pels museus i pels ex Lsu.

Dues importants iniciatives relatives al desenvolupament i a l'ocupació són estades l'objecte del Consell Comunal reunit dimarts i dimecres. L'Administració, globalment, dóna a disposició més o manco 2.100.000 €, a través de les lleis 11/88 i 37/ 98. El financiament siguerà posat a disposició pel sistema museal i la continuació del programa d'estabilització pels treballadors socialment útils. En la reunió de dimarts, l'assemblea cívica ha deliberat el projecte d'actuació del sistema museal integrat de la ciutat. Les dues anualitats de la llei 37/98, relatives al 2005 i 2006, de 540.000 € cada una, per un total de 1.080.000 € sigueran destinades per comprar les atraçadures pel circuit museal que inclou els sitis del Museu de la Ciutat, al carrer Carlo Alberto, el Museu del Corall, al carrer XX Settembre, el Palau de Serra i les Torres de l'Esperó Reial i de Sant Joan. Sigueran comprades teques expositives i instal·lacions. El programa preveu l'assumpció de sis unitats i la creació de una societat de gestió. "Malauradament tenim de prendre en consideració la dràstica reducció dels fons de la llei 37 - comenta el Síndic Marco Tedde - que la junta Soru ha efectuat, donant als municipis sols 540.000 € respecte als 3.000.000 dels anys passats, penalitzant molt los programes de l'Administració. Havem decidit, això no obstant, d'invertir en un sector important com aquell de la cultura per completar el programa de requalificació del nostre centre històric". La decisió és estada aprovada amb 19 vots favorables (16 de la majoria als quals se són adjunits los vots de Camboni, Curedda i Scala de la minoria) i dos abstinguts (Tilocca i Armani de l'oposició). Ahir a la tarda, en canvi, el Consell Comunal ha afrontat la qüestió del capítol de la llei 11/88 que preveu la disponibilitat de 1.009.000 €. L'Administració ha decidit de continuar a financiar el projecte a favor de les cooperatives formades dels ex treballadors socialment útils. Les cinc empreses, amb un total de 29 socis, prosseguiran a treballar en el sector del Decor Ciutadà: verd, senyals, manutenció dels marxapeus i dels carrers. El projecte preveu també l'assumpció de dos dependents encarregats del control i de la comptabilitat dels treballs. La decisió és estada aprovada amb setze vots favorables de la majoria i set abstencions de la minoria.


28 de juny 2006
Trets los cartells. Les excuses de l'Administració.

L'Administració Comunal se disculpa pels cartells col·locats a les Àrees de Vianants al Centre Històric. Los cartells en qüestió, que havien causat les legitimes protestes, són ja estats trets.
Els panells, clarament, contenien una indicació errada fruit d'una errada interpretació de l'ordenança que determina les limitacions al tràfic al Centre Històric. Errors certament no volguts i que segurament no teniven intencions discriminatòries. A més, les indicacions dels panells no eren coherents amb les prescripcions previstes del relatiu codi. De fet el codi de circulació, dóna facultat als Municipis, en particulars situacions, d'introduir, a través d'adequats cartells, ulteriors limitacions a la circulació a les Àrees de Vianants amb la finalitat de tutelar "els usuaris dèbils del carrer" amb particular atenció pels invàlids, no veient i vianants.
Ninguna prohibició, naturalment, per les persones invalides que, per un temporani i evident error de "compilació" dels cartells, són estades al centre d'un equivoc.
Doncs, és clar que els residents invàlids, propietaris de vehicles, poden entrar al centre històric, mentre, els no residents, propietaris de vehicles, que per necessitats verificades vulguin entrar al Centre Històric podran demanar una autorització.


28 de juny 2006
l'Alguer, 16 de juny 2006

Amb gran desplaer aprenem l'enèsim acte discriminatori perpetrat als danys dels sards del nord de Sardenya amb la decisió de la regió de sostenir la promoció del sud de l'illa a través dels avions de la companyia a baix preu Hapag Lloyd. Això en contradicció amb les suposades intencions de promovir una política de cohesió i compartició d'objectius i interessos entre les diverses animes de la Sardenya.
Havia totalment compartit la necessitat de presentar i representar a l'exterior de la Sardenya, les sues tradicions i la sua història a través de un únic senyal de reconeixement que reunís la diversitat del nostre territori. Aquesta mesura, en canvi, representa precisament un pas enrere en relació a les intencions suposades, determinant una situació de profunda injustícia que veu la regió Sardenya despendre els recursos de tots els sards a favor exclusiu del sud de l'illa contravenint al precís deure institucional d'afavorir alguns territoris amb dany dels altros. La situació és encara més preocupant si tenim en compte les precedents mesures assumides de la regió: la llei salva costes, la que institueix la taxa sobre les embarcacions i les segones cases dels no residents i la que prohibeix la pesca del corall. La situació que emergeix evidencia clarament una precisa i poc amagada intenció de discriminar les costes en relació a l'interior, el nord en relació al sud en una especie de "guerra entre pobre" en la qual a la fi ningú vencerà, amb greu dany per tots els sards sense alguna distinció. No és provident de fet considerar que alentint i arrestant el desenvolupament del nord Sardenya, on se troben el major número de llocs per les barques i el més alt número de segones cases per a no residents, se pugui afavorir el desenvolupament del sud ajudat també de campanyes publicitàries promocionades de la regió. Així com és certament fruit d'errades valutacions lo fet de voler ajudar els territoris de l'interior reduint lo desenvolupament econòmic i turístic de les costes.
No és certament aqueixa la direcció justa per començar el tan desitjat i atès rescat dels sards.
Li deman, per això, de trobar formes de promoció turística que puguin interessar també los territoris del nord Sardenya modificant l'errat convenciment, del qual deriven les decisions que avui han caracteritzat el sou mandat, que les realitats territorials costaneres i septentrionals tenguin d'ésser considerades manco importants de les de l'interior.

Distingides salutacions
Marco Tedde


26 de juny 2006
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic respon als sindicats

L'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli aclareix el fet que l'Administració no ha exclòs ninguna organització social de la reunió en relació a la nova ordenança que regula l'obertura dels exercicis comercials en ciutat. A les secretaries socials de CGIL, CISL i UIL l'Assessor fa notar que "Los sindicats, així com les organitzacions de categoria, són estats convidats a l'encontre que ha tengut lloc a la seu de l'Assessorat el 13 de juny passat. Aquest assessorat ha demanat la presència de CGIL, CISL i UIL a la concertació amb lletra certificada del 7/6/06, prot. N° 1708 - respon l'Assessor als sindicats - que teniva per objecte l'encontre per la determinació dels horaris de obertura de tancadura de les activitats comercials segons l'article 5, apartat 6 de la llei regional n° 5 del 18/5/06".
A l'encontre del 13 de juny passat però se són presentades sols Confcommercio i Confesercenti.
"La lletra certificada amb el convit - precisa l'Assessor - és estada regularment recivida i contrafirmada per això no comprenc los motius de la protesta". L'Assessor vol precisar, a més, que "los dies de tancadura obligatòria dels exercicis comercials són indicats de la mateixa Llei Regional, precisament a l'apartat 7 de l'article 5".


23 de juny 2006
Resposta relativa als contenidors pudents

Després de la nota del comitat de quarter de Sant Agustí, que m'és estada enviada sols "per coneixença" i a la qual, de conseqüència, no he respost directament, vull aclarir la posició d'aqueix assessorat en mèrit al problema dels contenidors pudents, objecte de crònaca en aquestos dies.
Va dit, per evitar equivocacions, que no existi ninguna normativa que imposi la ubicació de contenidors pels subproductes d'origen animal. Existi, en canvi, un reglament de la CE, 1774/2002 i un Decret Llei n. 36 del 2005, que disciplina de manera absolutament fiscal la gestió de les deixalles en qüestió. Obliga els productors de restes d'origen animal a realitzar l'eliminació dels productes (exclusivament a càrrec d'ellos) a través d'empreses d'eliminació expressament individuades de la Hisenda Sanitària Local pel transport i l'eliminació. Aqueix Assessorat informa, a més, que amb l'assignació del nou contracte pel servici de higiene urbana, la situació no canviarà però puc assegurar que sigueran intensificats los controls perquè les regules siguen respectades.

l'Assessor a l'Ecologia
Francesco Carboni


22 de juny 2006
Diumenge: dia d'obertura per les botigues

Los exercicis comercials de la ciutat pogueran obrir les activitats el diumenge i durant els dies festius. L'ordenança firmada avui del Síndic Marco Tedde torna a determinar los horaris d'obertura i tancadura de les botigues, abrogant la del 1999 i conformant la mesura a la llei regional del 18 de maig 2006.
La nova llei atribueix a les administracions la facultat de consentir l'obertura dominical i festiva dels exercicis comercials fins a les hores 24, "durant els períodes de major flux turístic, en ocasió d'adveniments i manifestacions de particular rellevància o per respondre a exigències dels residents. A l'Alguer l'estajó turística s'està allargant sempre de més - explica el Síndic - gràcies a la presència de l'aeroport col·legat amb ciutats internacionals, a la rada de l'Alguer que constitueix una meta apreciada de les naus de creuer i encara per la presència del Port turístic. A més - continua Marco Tedde - com demostrat de l'afluència dels ciutadans mateixos, la possibilitat de fruir de l'obertura dominical i festiva representa una realitat consolidada que respon a les exigències de la ciutat". Recentment l'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli ha encontrat les organitzacions del sector comercial per concertar, així com preveu la mateixa llei regional, una decisió unànime que per l'Assessor "evidencia una especifica característica de la ciutat, un costum de vida i una necessitat lligada a les exigències dels algueresos".
Los exercicis comercials pogueran doncs obrir al públic cada dia de la setmana de les 07.00 a les 24.00, observar facultativament la tancadura dominical i festiva i la mitja jornada de tancadura setmanal. "Les jornades de tancadura obligatòria - precisa Picinelli - són: 1° de gener, Pasqua, Dilluns de l'Àngel, 25 d'abril, 1° de maig, 15 d'agost, 25 i 26 de Nadal".


20 de juny 2006
Aprovat el financiament pel conducte del gas en ciutat

Els usuaris de l'Alguer - l'Olmedo han obtengut el financiament per a la realització del conducte del gas en ciutat. La llista de dotze usuaris que empraran els fons Cipe previstos per a la realització de les obres és estada formalitzada als dies passats de la Regió, i la sol·licitació presentada de la SIT, la societat comunal pels Servicis Integrats Territorials, ha obtengut la setena posició. El projecte infraestructural dels Municipis de l'Alguer i l'Olmedo ha obtengut un financiament de 7.500.000 €, per un total de 15 milions previstos pel projecte. Per a la realització del conducte del gas, de totes maneres, la SIT ha triat la via del Project Financing, i la data última per a la presentació dels projectes és estada fixada pel 30 de juny. "Després de la fase de verifica de les ofertes - anuncia l'Assessor al Servicis Tecnològics Luigi Altea - començarà la dels treballs previstos per al principi del 2007". Siguerà realitzada, doncs, una altra obra pública de gran importància per al millorament de la vida, "amb grans beneficis del punt de vista de l'estalvi energètic - sosté l'Assessor - del 30/40% respecte als costos actuals". El conducte del gas és un projecte aprovat del Consell Comunal a l'octubre del 2004 en l'àmbit del pla per a la realització del conducte del gas metà.
"Un ulterior pas envant en l'estratègia de millorament de la qualitat de la vida en ciutat - comenta el Síndic Marco Tedde - una altra obra de gran importància que portarà beneficis a la col·lectivitat. El Municipi - explica el Síndic - realitzarà una sèrie d'iniciatives finalitzades a salvaguardar l'ocupació en el sector de la distribució del gas, actuant una política d'absorció dels privats en l'empresa que gestionarà el servici en ciutat, i a més introduirà en l'avís la utilització d'empreses i mà d'obra locals".


19 de juny 2006
Estajó de les naus de creuer a l'Alguer

De demà, 20 de juny, començarà l'estajó de les naus de creuer a l'Alguer amb l'arribada, prevista per les hores 9.00, de la primera nau - Artemis - que porta bandera de les Bermudes.
L'Artemis és la primera de les moltes embarcacions que arribaran aquest estiu; són, de fet, 19 les naus de creuer que atracaran al port de l'Alguer fins al 28 de octubre gràcies a l'ajut de les agencies AMS - Agenzie Marittime Sarde - i Altair Viaggi. Cada nau transportarà més o manco 1500 passatgers que visitaran el centre ciutadà determinant un considerable flux de turistes en ciutat amb repercussions positives per l'economia local.
L'Assessorat al Turisme del Municipi, al fi de millorar l'acollença de part de la ciutat i encoratjar la fruïció dels servicis que la mateixa ofreix, ha enllestit un quiosc, al moll de la Duana, amb personal tècnic en grau de donar totes les indicacions necessàries i el material informatiu als turistes.
"L'Alguer - diu l'Assessor al Turisme Antonio Costantino - amb el sou territori, poguerà donar una imatge completa de si mateixa, ofrint un servici de acollença per les naus i els passatgers i això - continua Costantino - siguerà sols el primer pas a través del qual aqueixa administració crearà vàlides ofertes turístiques dirigides a un mercat sempre més especialitzat i en continua evolució".


19 de juny 2006
El Cagliari no és més invencible. La Mercede guanya el campionat Ciutat de l'Alguer

Resultat històric per la Mercede Scuola Calcio Alghero. Per la primera vegada una formació juvenil de diletants de la Sardenya ha guanyat contra la del Cagliari Calcio. La final que ha tengut lloc ahir és acabada amb el resultat de 3 a 2 per la Mercede que d'aquesta manera s'és adjudicada la X edició de la manifestació. Un resultat a sorpresa que ha subvertit cada pronòstic i ha donat el just reconeixement a l'esquadra algueresa entrenada de Stefano Marrosu. Gran satisfacció en casa Mercede per un resultat de gran valor que enriqueix la llonga sèrie de victòries obtengudes enguany. En la categoria Pulcini (95-96), victòria final per la Torres que ha guanyat contra la Mercede per 4 a 2, mentre en la categoria Micro (97-98), la Mercede guanya contra l'Olmedo. El campionat Ciutat de l'Alguer s'és confirmat també enguany la millor manifestació per la categoria Esordienti (93-94) de nivell regional. La manifestació, de gran qualitat també del punt de vista de la tècnica, ha posat en relleu les qualitats de alguns jugadors que tengueran un futur assegurat. A la fi el premi intitulat a Lucio Artissunk pel millor marcador és anat a Salis de l'Olmedo, mentre Bussu del Cagliari s'és adjudicat lo premi Pino Cuccureddu pel millor jugador.


15 de juny 2006
Premi Alghero Donna - XII edició, 24 de juny 2006

Les guanyadores: Graziella Livi (secció Prosa) Fiorella Ferruzzi (secció Poesia)

La comissió del Premi Nacional de Literatura i Periodisme Alghero Donna, coordinada de Neria De Giovanni, President de l'Associació Internacional dels Crítics Literaris, ha anunciat públicament les guanyadores de la XII edició: a guanyar el Premi, que consisteix en una summa de moneda i una artística joia de corall són: Grazia Livi, per la secció Prosa, amb Lo Sposo Impaziene i Fiorella Ferruzzi, per la secció Poesia, amb Prima che passi la poesia (CUEC). Grazia Livi, en Lo Sposo Impaziente, reconta la història difícil però molt intensa entre Lew Tolstoj i Sofia Andreevna. Ella és la dona de la qual cada home se pogueriva enamorar a primera vista. Se coneixen a penes, però l'atracció és lego molt forta. Són, de manera diferent, dues personalitats excepcionals. En la novel·la se conta el viatge i la primera nit d'esposori. En aquelles hores se revela ja tot el destí futur de llur relació. I també l'eterna lluita entre los sexes, en un desencontre alhora necessari i terrible, cruel i commovint. Amb extraordinària sensibilitat i una prosa tan lleugera com precisa, Grazia Livi mos fa reviure un viatge emocionant i revelador, de profunditat inesperada, amb sapiència i una escriptura incisiva. Guanyadora del premi Viareggio el 1991 amb "Lettere del mio nome", Grazia Livi és també una de les més agudes assagistes que han fet conèixer a Itàlia l'obra de Virginia Wolf i de moltes altres escriptores estrangeres. El llibre de Fiorella Ferruzzi, Prima che passi la poesia, és el primer recull poètic de la periodista sarda que avui viu i treballa a Bolonya. Ressonen en aquestos versos melodies antigues i noves, alegres però tenyides també de tristura amagada, doloroses com les nits i els dies de la nostra existència, sobretot de l'existència de les dones. El llibre canta el turment de l'abandó, l'esperança del retorn, les amargures del desengany i les resurreccions espirituals. Amb aquest primer llibre la Ferruzzi passa alegrament del món del periodisme al del paper estampat, tenint en previsió lo segon llibre de poesies. El premi Alghero Donna 2006 siguerà dedicat a Grazia Deledda en ocasió dels setanta anys de la sua mort, el 15 d'agost 1936 a Roma, i els vuitanta anys del conferiment del Premi Nobel del 1926. Per tal motiu, el reconeixement especial de la comissió siguerà assignat a l'estudiosa nuoresa de Grazia Deledda, Angela Guiso, que ha recentment publicat un altre contribut crític sobre l'escriptora, temes, llocs, personatges (Edizioni Iris). Com ja anunciat, la secció periodisme és estada assignada a Irene Pivetti (Mediaset, Rete4). El premi nacional de literatura i periodisme Alghero Donna, patrocinat dels assessorats a la Cultura i al Turisme del Municipi de l'Alguer i organitzat del periòdic de cultura Salpare, siguerà consignat dissabte 24 de juny. La tardada, presentada com sempre de Neria De Giovanni, amb la direcció de Vincenzo Lobrano, siguerà oberta de l'exhibició del cantautor Paolo Dessì acompanyat de Raimondo Dore al piano i de Pietro Dore a la viola.


14 de juny 2006
Nou asfalt. Se comença de la Pedrera

Després de la conclusió dels treballs del sector hídric i de la clavegueram en algunes zones de la ciutat, en particular aquelles de la zona nord, l'Assessorat a les Manutencions ha començat els treballs de la nova pavimentació dels carrers. "Una contracta de 100.000 € - explica l'Assessor Mauro Giorico - que servirà pel restabliment de les condicions de viabilitat als carrers interessats de les excavacions, però també en aquellos que tenen una situació de precarietat". Demà començaran els treballs a la carretera d'enllaç del Carme (carrer Mossa), que siguerà asfaltada enterament, així com tots los altros carrers de la ciutat que successivament sigueran interessats de les obres. Aqueixa és la llista dels carrers interessats, la majoria al quarter de la Pedrera: carrer Oristano, Paoli, Costa, Veneto, Napoli, Venezia, Tiziano, Amalfi, Don Gnocchi, Villanova, Pisa. Per aqueix intervent se despendrà la meitat de la moneda disponible, que siguerà emprada quan s'acabaran los treballs en les altres zones de la ciutat. L'Assessor Mauro Giorico evidencia que "després de la fase de les incomoditats, conseqüència inevitable dels treballs al conducte, arriba el moment de la tancadura de les obres i de l'atès restabliment de l'asfalt". En molts casos l'Administració ha considerat oportú asfaltar l'enter carrer i no sols la part interessada dels treballs. Així com és ja succeït a la zona sud de la ciutat. Demà, doncs, comencen les obres a la carretera d'enllaç del Carme, carrer particularment important pel col·legament amb la marina, assai traficat i que té menester de un intervent sanejant.


10 de juny 2006
El Síndic: "un balanç pels grans objectius"

Segons el Síndic "la majoria de centredreta ha demostrat encara una volta visió estratègica, sentit de responsabilitat i cohesió, elaborant i aprovant un balanç preventiu que mira a exaltar les potencialitats de la ciutat i a prosseguir el camí començat de l'administració ja de l'inici de la legislatura portant a solució problemàtiques de anys i creant les condicions per un desenvolupament durador i sostenible".
Grans obres públiques, potencialment del verd i del decor urbà, millorament de la qualitat de la vida i gran atenció als servicis socials son els elements rellevants del balanç preventiu.
Un balanç que, també si "carregat" dels talls estatals i regionals del President Soru, és estat impostat bé de l'assessor Caria i dels sous col·laboradors de manera tal de consentir a l'administració de continuar a aconseguir grans objectius. La ciutat està creixint, està millorant, està anant envant i està assumint en l'àmbit de la nova Província de Sàsser el rol de ciutat cap i aquest balanç és l'instrument financiari que dona propulsió a aquest nou camí.


8 de juny 2006
Programa dels intervents socioassistencials i Carta Servicis

L'Assessorat als Servicis Socials comunica que són estats publicats al siti Internet del Municipi de l'Alguer: www.comune.alghero.ss.it dos importants instruments de la programació social: el programa dels intervents socioassistencials pel trienni 2006-2008, aprovat amb decisió del Consell Comunal n.5 del 23/02/2006 i la Carta dels Servicis Socials aprovada amb decisió n.10 del 03/03/2006.
La publicació al siti Internet consentirà una major participació i una millor informació en mèrit als servicis erogats als ciutadans interessats, a les associacions de voluntariat, als organisme i als ens que obren al sector de les polítiques socioassistencials.

El Dirigent dels Servicis Socioassistencials.
Doct. Salvatore Masia


08 de juny 2006
El Síndic recivi la Scuola Calcio Mercede

Demà al maití a les 10:30 el Síndic Marco Tedde i l'Assessor a l'Esport Giancarlo Spirito recivin a Santa Anna dirigents i tècnics de la Scuola Calcio Mercede. El Síndic i l'Assessor se congratularan per l'extraordinària estajó esportiva realitzada del més important sector juvenil alguerès, interpret d'una estajó rica de èxits a nivell regional, enriquida de la participació de l'equip Giovanissimi a la fase nacional de la competició Figc, manifestació de la qual un equip alguerès mancava de la primera meitat dels anys '80. L'encontre servirà, a més, per presentar els projectes futurs de la societat, entre els quals l'imminent organització de la competició juvenil Ciutat de l'Alguer.


5 de juny 2006
Encontre amb el Sotssecretari a l'Ambient Bruno Dettori

Aquest maití el Síndic Marco Tedde ha recivit a Santa Anna el Sotssecretari a l'Ambient Bruno Dettori per un primer encontre en mèrit a les temàtiques ambientals i als relatius problemes conseqüents a les decisions objecte de confrontació. Posidònia, corall, bogamarí, aquestos los arguments afrontats a la presència del Vicesíndic Antonello Muroni, de l'Assessor a l'Ambient Francesco Carboni, de l'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli i del Conseller comunal Vittorio Curedda. El Síndic ha explicat los problemes actuals, en particular en mèrit a la posidònia i al corall. Pel que fa al primer argument, ha evidenciat que existi una circular del Ministeri de l'Ambient que ofreix la oportunitat, entre altres opcions, de dellibrar les platges dels cúmuls de algues per dipositar-les, durant el període estiu, en llocs idonis resolvint d'aquesta manera el problema de la neteja dels litorals i consentint un gran estalvi per les caixes comunals en relació a la eliminació d'aquesta "deixalla especial". "Lo Sotssecretari ha manifestat la màxima disponibilitat per arribar a la solució del problema - ha dit el Síndic Marco Tedde - no sols en relació a la posidònia sinó també als altres problemes de la Costera del Corall".
Bruno Dettori ha, doncs, anunciat que s'activarà per trobar una solució, tenint en comte los problemes exposats del Síndic, que ha evidenciat les dificultats creades de les recents decisions. Dificultats que, segons el sotssecretari sigueran afrontades amb la necessària atenció. És estat, doncs, el primer de una serie d'encontres que Dettori ha promitit de realitzar amb l'Administració Comunal.


25 de maig 2006
Servici per l'Escola Bressol

El dirigent comunica que son obertes les inscripcions a l'escola bressol comunal per l'any 2006/2007. Les demanes tengueran de ésser presentades amb l'adequat mòdul, entre el 30/06/2006, a l'Ofici Protocol del Municipi al carrer Santa Anna n°38.
Per retirar el mòdul d'inscripció i per qualsevol altra informació los interessats pogueran dirigir-se a l'Ofici Servicis Socials, al carrer de la Resistenza n° 17, de dilluns a divendres de les hores 10:00 a les 12:00.
El mòdul d'inscripció és també disponible a l'escola Bressol, al carrer Giovanni XXIII n° 110, a les seus del projecte "Quarters en moviment" situades a les Iglésies de Sant Josep e del Santíssim Nom, i del siti Internet: www.ciutatdelalguer.it.

El Dirigent del Sector
Doct. Salvatore Masia


25 de maig 2006
Preocupació per la taxa sobre els yacht

"La taxa sobre el luxe provocarà danys a l'economia turística de l'Alguer. Un preavís del que poguerà succeir amb les taxes sobre les embarcacions de deport s'és ja pogut entreveure durant los encontres tenguts amb els operadors turístics i administradors al Saló Internacional de Turisme de Catalunya".
L'Assessor al Desenvolupament Econòmic Ninni Picinelli comunica els comentaris negatius registrats durant la participació al SITC de Barcelona, comentaris negatius sobre una llei que segons l'Assessor "és feta expressament per fer canviar meta als turistes". A Catalunya, de fet, l'eco de la llei regional sobre les embarcacions ha tengut molt espaci, i dissabte 6 de maig, el quotidià La Vanguardia ha publicat un servici amb una foto de l'Alguer amb un títol - comenta l'assessor - que no deixa espaci a interpretacions: La Sardenya posa impostos a les barques de luxe. Una publicitat negativa que tenguerà repercussions negatives - continua Picinelli - i que mos porta enrere en el temps, quan una llei promulgada per prohibir l'atrac de les embarcacions que portaven les "Banderes ombres" havia fet la fortuna de ports corsos com Portvell, Ajaccio i Bonifaci. De fet los ports de la Còrsega acollien la llei amb l'escrita Grazie Italia naturalment per regraciar el nostre país de haver consentit al turisme nàutic de desviar de les costes sardes a l'illa francesa per evitar les taxes de atrac". Segons l'Assessor al Desenvolupament Econòmic, una primera se verifica poguerà comprovar d'aquí a poc, quant tindrà lloc la regata vèlica Palma de Mallorca - l'Alguer.
"Molts propietaris de les barques catalanes - explica Picinelli- són preocupats a causa de la taxa, i pogueriven renunciar al viatge a l'Alguer en ocasió de la regata ".


24 de maig 2006
Situació SERT

l'Alguer, 18 de maig

Després de la decisió de transferir el SERT de l'Alguer als nous locals del carrer degli Orti, continuen a arribar a la mia adreça preocupants comunicacions de part dels habitants d'aquella zona i de les zones limítrofes en mèrit als problemes provocats al quarter dels comportaments tenguts dels usuaris de l'estructura sanitària en qüestió. A això s'adjunin les nombroses denuncies per la difícil situació en la qual és obligat a obrar el personal mèdic i paramèdic, amb les inevitables incomoditats pels usuaris a causa de la exigüitat de l'orgànic.
Dotar el SERT de ambients més idonis i adequats a les exigències de pacients i doctors constituïa certament una prioritat. No puc no rellevar, de totes maneres, que hi hagi la necessitat, de igual manera important, de adequar l'orgànic a la gran quantitat de treball.
De moment l'estructura dona assistència més o manco a 200 tòxics que provenen també dels municipis limítrofs, per la qual té a disposició un doctor, un psicòleg, dos infermers i dos assistents socials, numero inadequat per la muntanya de treball existent.
Li deman, per això, de voler trobar una solució perquè el personal del SERT de l'Alguer, a través de un increment de dependents, sigui en grau de obrar normalment respectant la dignitat i els problemes sanitaris i socials que els usuaris són obligats a suportar.
Confiant en un sou ràpid i concret interès rebi les mies cordials salutacions

Marco Tedde


23 de maig 2006
Divendres a Santa Anna presentació de Monuments Oberts

Dissabte 27 i diumenge 28 de maig pròxims siguerà tornat a proposar l'apuntament dedicat a la cultura i la història de l'Alguer: Monuments Oberts. La iniciativa, a cura de l'Assessorat a la Cultura i Pública Instrucció, és a la quarta edició i torna a proposar la visita als principals siti arqueològics, iglésies i monuments històrics de la nostra ciutat, en col·laboració amb els instituts escolàstics ciutadans, les cooperatives del Territori Museu i l'associació Alba. "Los ciutadans - explica l'Assessor Antonello Muroni - tengueran la possibilitat de aprofundir les coneixences en mèrit al gran i vast patrimoni històric i artístic present al territori alguerès, a través també de l'auxili de les explicacions que, durant les visites, sigueran donades als visitadors, de part dels estudents, joves guies voluntàries". La novetat d'enguany, pertany els supermercats SISA, els quals oferiran als alumnes un petit servici de refresc durant les dues jornades. La ciutadania és convidada a participar nombrosa a la iniciativa, que mos permiti de conèixer més bé la nostra ciutat a partir dels sous orígens.
La presentació de l'adveniment tendrà lloc durant una conferència de premsa divendres pròxim, 26 de maig, a la presència del Síndic Marco Tedde, a les hores 10.30 a Santa Anna.


22 de maig 2006
Demà tancadura de l'aigua

L'Abbanoa, ex Esaf, ha comunicat que demà, 23 de maig, són previstos treballs de manutenció a l'establiment de Mont Agnès. Les obres comportaran la tancadura de l'erogació hídrica fins a la fi dels treballs, previstos per la maitinada del dia 24.


20 de maig
Tancadura de la pesca del corall: greu dany

La decisió de tancar la pesca del corall representa un greu dany per la ciutat de l'Alguer, no sol del punt de vista econòmic, assai rellevant, sinó també i sobretot del punt de vista cultural i social. De fet la Costera del Corall és lo nom que distingeix l'Alguer en tot lo món, per la peculiaritat del sou producte que de molts anys ve recollit i treballat en ciutat. La decisió de la junta regional, entre les altres coses, no troba nimanco confort en el món científic, perquè, me resulta, que les Universitats de Sàsser i Càller no siguin estades interpel·lades per manifestar el propi parèixer. A més, també pels estudiosos tal mesura és poc ponderada i improvisada. Reduir enguany el període de la pesca a estajó ja començada comporta danys assai greus als encarregats del sector que han adquirit atraçadures utilitzant contributs regionals que ara se transformen en dissipació de moneda pública. El dany és rellevant també pel sector artesanal de la ciutat, tradicionalment lligat a la pesca del corall. Se corri el risc, doncs de crear un ulterior grup de desocupats del qual la ciutat no té menester. No se compren doncs el motiu d'aquesta tancadura, sinó lo de evidenciar encara una vegada la filosofia de la contemplació dels béns culturals, mètode ja àmpliament utilitzat pels plans paisatgístics. El corall, de fet, fa part de la cultura de l'Alguer, la tradició de la sua decoració és motiu de atracció turística, i aquesta tria, com altres adoptades del Governador Soru, pareix feta expressament per punir la ciutat, humiliar-la del punt de vista de la imatge, amb finalitats que francament no coneix. Mos aguardem, si se tenguessi de perseguir aquesta línia la tancadura total de la pesca de la llagosta, altro emblema de l'Alguer. Esper que en mèrit a tal decisió hi pugui ésser un canvi d'idea que posi en primer pla l'Alguer, la sua cultura, les sues tradicions i el sou desenvolupament.

El Síndic
Marco Tedde


19 de maig 2006
Operacions de manutenció del verd

És començada de calqui dia una consistent operació de manutenció del verd urbà, realitzada amb diversos intervents que interessaran tota la ciutat i les fraccions. L'empresa adjudicatària de un contracta de 93.000 €, és la Amico Verde de Macomer que de calqui dia està treballant amb un programa de obres de la durada de tres mesos. Contemporàniament, los tècnics del sector manutencions del Municipi són al treball en les zones públiques com les àrees escolàstiques i els parcs. A la meitat del pròxim mes de juny, a més, partirà un projecte ocupació amb l'assumpció de vuit unitats per un període de cinc mesos, que se uniran al personal de l'Administració de manera que la ciutat sigui més ordenada i acollidora per l'estiu. A la passejada Barcelona els treballs son ja començats ahir i continuaran als pròxims dies per eliminar totes les emergències. "Estem cercant de intervenir amb un programa que en principi eliminarà la situació de degradació - ha dit el Síndic Marco Tedde - per realitzar després accions de major cura i ornament. El sector del verd - subratlla - és de gran importància per la ciutat. Malauradament la realització d'aquest contracta ha tengut uns alentiments, però ara podem anar amb un ritme més sostengut per poder recuperar el temps perdut. L'empresa ha ja realitzat los treballs a les àrees dels carrers Catalunya i Vittorio Emanuele (àrea de la presó) i del carrer Matteotti (cases populars). "El programa preveu intervents als parcs de les escoles - anuncia l'Assessor a les Manutencions Mauro Giorico - i, als dies passats, és ja estat portat a terme el tall de les herbes al llarg del camí que porta a Vallverd, treball necessari vista la concomitància amb els pelegrinatges. Dilluns - continua - los grups treballaran al carrer Lido i al carrer Liguria, el mateix dia i també dimarts, són previstos los primers intervents a Fertília". Dimecres, dijous i divendres tocarà a la fracció de Santa Maria La Palma. El calendari continua amb una sèrie de treballs finalitzats a posar ordre al verd. Una volta feta la major part dels treballs de neteja, los tècnics pogueran intervenir amb obres de abelliment. S'està cercant de treballar amb una certa rapidesa per tornar a portar la situació a la normalitat, superant així la inicial mancança de personal.


19 de maig 2006
Les algues podran ésser dipositades. Novetats importants gràcies a la decisió del Ministeri. La regió individuarà los llocs.

Un primer i important pas envant vers la solució del problema de la Posidònia arriba en aqueixos dies. Hi ha una bona notícia que pot reduir en manera considerable los problemes de l'Administració: "Les algues, després de l'extracció de les platges, pogueran ésser dipositades durant l'estajò estiva i ésser tornades a portar en loco a la estajó hivernal". L'ha anunciat avui el Síndic Marco Tedde durant la conferència organitzada de l'Asap Mare e Ambiente als locals de la Facultat de Ciències de la Marina sobre el tema "Posidònia Oceànica. Deixalles o recursos pels litorals?". "Després de una llonga confrontació i una sèrie de sol·licitacions al Ministeri de l'Ambient finalitzades a modificar el Decret Ronchi - gràcies també a l'aport fonamental del món acadèmic i científic i de la mateixa Asap, que han desenvolupat estudis per demostrar que no té de ésser considerada una deixalla, avui tenim la possibilitat de utilitzar la posidònia en l'agricultura i de eliminar i dipositar-la en llocs idonis que tengueran de ésser individuat de la Regió". Un gran pas envant que permeti a l'Administració Comunal de estalviar més o manco 200.000 € a l'any pel dipòsit en la descarrega del que el decret Ronchi classifica com deixalla especial. "La legislació vigent - explica Marco Tedde - ha creat problemes assai greus al Municipi, sigui de natura ambiental sigui de natura econòmica. Eliminar la Posidònia costa al Municipi 90 € al metre cub - ha subratllat el Síndic - i a més se poden dipositar solament 4 camions al dia. Això crea també implicacions de natura penal pels administradors que després de l'extracció tenen algunes dificultats a dipositar el material a la descarrega". Ara, gràcies a la Circular del Ministeri de pocs dies fa, la Posidònia podrà ésser dipositada a l'estiu i portada a les platges durant l'hivern. Manca encara la decisió de la Regió, l'Ens delegat, de part del Ministeri, de individuar els llocs apòsits. El Síndic ha ja demanat, amb una lletra adreçada a l'Assessor a l'Ambient, de començar el procediment administratiu consegüent a la circular del Ministeri de l'Ambient. "Una volta que la Regió haurà individuat el lloc idoni, les algues podran ésser dipositades i portades als litorals després de l'estiu. Així la Posidònia podrà continuar lo sou cicle biològic, doncs ésser una barrera contra l'erosió costera i contribuir al manteniment de l'estat de salut de les nostres marines". Però sobretot el Síndic ha subratllat el fet que no sigueran gitats en descarrega ingents quantitats de moneda pública. "moneda que podrà ésser emprada de manera més intel·ligent a favor de la col·lectivitat" ha acabat Marco Tedde.


17 de maig 2006
l'Alguer al SITC de Barcelona

És acabat la setmana passada, a Barcelona, el Saló Internacional de Turisme de Catalunya, al qual ha participat el Municipi de l'Alguer entre els expositors. La fira, dedicada al públic, és un apuntament de cada any per la Ciutat, que considera aqueixa important manifestació una de les activitats per la promoció turística a l'estranger.
El Saló de Barcelona és particularment important per dos fonamentals motius: primer de tot pels lligams històrics i culturals amb Catalunya, que representen, sense dubte, una riquesa pel nostro territori de salvaguardar i de reforçar, i en segon lloc per la comunicació aèria diària amb Girona, un importantíssim element pel desenvolupament de la Ciutat, que no té de ésser considerat ja com una meta. "Les tractes internacionals que avui mos permetin de tendre la que jo defineix com la vera continuïtat territorial, la amb la Europa, - afirma l'Assessor al Turisme de l'Alguer, Antonio Costantino - són una riquesa de salvaguardar i cultivar amb perseverança. El tràfic dels passatgers d'aquestes línies té de ésser sempre controlat i doncs sostengut amb diverses i atentes accions de marketing, perquè representa sigui una font important de fluxos turístics en entrada per la nostra Ciutat, sigui un mitjà que mos permeti amb facilitat i a costos certament interessants de arribar a algunes de les més importants Ciutats continentals, i de ésser verament ciutadans europeus.
La novetat més important d'enguany, per l'Administració ciutadana, és sense dubte l'espaci expositiu enllestit a Barcelona. A la fira, a la qual eren presents el Síndic Marco Tedde i l'Assessor Antonio Costantino, han volgut participar amb un espaci important, amb un enllestiment que restarà de propietat del Municipi i que continua a seguir la línia gràfica i de imatge que és estada triada per l'entera campanya promocional del territori: plegables, siti Internet, pàgines publicitàries de premsa i espaci expositiu. La participació al SITC és, naturalment, la primera de una sèrie de accions integrades que se tenen de realitzar per reseixir a obtenir resultats apreciables del punt de vista dels fluxos turístics provenint de Catalunya, però representa verament un èxit pel gran interès mostrat i per la gran demana de material promocional i informatiu.


17 de maig 2006
I° àmbit: "Polítiques per la promoció del benésser de les noves generacions"

L'Assessorat als Servicis Socials del Municipi de l'Alguer informa que en l'àmbit de les polítiques per la promoció del benésser de les noves generacions i en referència al pla territorial redactat segons la llei 285/97 de tots els Municipis del districte sanitari de l'Alguer, és iniciat el servici denominat "Kilometrando".
Lo servici és finalitzat a crear ocasions d'encontre i de confrontació entre minyons dels Municipis del districte, compresos en la faixa d'edat 11/17 anys, a través de activitats-laboratoris (dansa, música, esport i teatre) propedèutics a un maxiadveniment final caracteritzat de un gran encontre de tots los participants.
Característica del servici és la mobilitat, és a dir durant l'any sigueran organitzades diverses excursions a tema amb la finalitat de aprofundir los itineraris desenvolupats als laboratoris.
Les excursions sigueran guiades del grup d'educadors i animadors proposats de l'ATI adjudicadora del servici, amb la relació de un educador cada 15 minyons.
Tots los minyons particularment interessats, que volgueran participar amb les pròpies idees, desenvolupar les pròpies capacitats en àmbit esportiu, creatiu i musical i adherir a la iniciativa, poden recivir totes les informacions útils i el mòdul de adhesió als oficis de l'Assessorat als Servicis Socials, al carrer de la Resistenza, n° 17, als dies dimarts i dijous de les hores 11:00 fins a les 13:00.
El dia últim per la presentació de les demanes de adhesió és el 09 de juny 2006.


17 de maig 2006
Ex Cinema de Fertília. L'administració continua a sol·licitar el Demani

El Síndic Marco Tedde ha demanat l'intervent de la Guàrdia Municipal i dels tècnics del sector de l'edilícia privada per verificar si per l'ex Cinema Teatre de Fertília hi han les condicions per ordenar al Demani de l'Estat l'eliminació de la situació de perill. Després del fet que és succeït ahir a la tarda, Marco Tedde confirma que "l'Administració està contínuament fent pressió al Demani perquè pugui cedir l'estructura al Municipi de l'Alguer, per destinar-la a activitats culturals i perquè sigui fruïbles de tota la ciutat". Diversos son estats els intents adoptats de l'Administració en merit als immòbils històrics de Fertília, "intents - evidencia Tedde - portats envant de l'inici d'aqueixa legislatura, però fins ara sense ningun èxit". El mateix Assessor al Demani i Patrimoni Angelo Caria és intervengut en moltes ocasions vers l'Estat en mèrit a aqueix tema per donar una solució al cas. "Desgraciadament - confirma Caria - un contenciós entre la Junta Regional i l'Estat, pel tema del paisatge dels béns, impedeix que lo Cinema pugui fer part de les disponibilitats comunals". Malgrat això, los esforços de l'Administració son estats igualment ignorats. Per superar aqueixa situació, nada del contenciós Estat-Regió, el Municipi ha demanat al Demani una concessió de trent'anys dels immòbils històrics, per poder intervenir amb una requalificació adequada a la fruïció dels edificis. Però nimanco aqueixa hipòtesi és estada considerada. El Demani, de fet, ha respost negativament. "El temor - acaba el Síndic - és que el conflicte que interessa l'Estat i la Regió duri per molt temps. Malgrat això, nosaltros continuarem a sol·licitar el Demani per trobar una solució pel cas".


15 de maig 2006
Projecte Integrat: gran interès de part dels privats. Més de 100 els participants

En molts han participat a l'encontre organitzat del Municipi en mèrit al tema del Projecte Integrat. La sala de l'ex seminari del carrer Sàsser era plena, més de cent les presències registrades. L'Administració comunal, representada del Síndic Marco Tedde i del Dirigent del Sector Programació i Polítiques Comunitàries, Doct. Salvatore Masia, ha retengut fonamental la organització de un encontre clarificador de les modalitats de adhesió al Projecte Integrat. Per això son estats convidats los tècnics del Laboratori i de la Província de Sàsser per il·lustrar la gran i articulada documentació i els temps de respectar pel nou procés de Projecte Integrat. En particular son estat il·lustrats sigui los criteris per la presentació de les demanes de participació als Partenariats de Projecte. La publicació de l'Avís convida los Ens Locals, les empreses, les associacions de categoria, les organitzacions sindicals, ambientalistes i culturals, los centres de recerca i les Universitats a presentar entre el pròxim 19 de juny la demana de participació i a elaborar i definir, fins al 4 de setembre del 2006, los Projectes Integrats. Entre els presents en sala hi havien los representats de les empreses més importants del nostre territori i de les nombroses associacions de categoria. Tots han participat activament, demostrant interès i manifestant la voluntat de adherir amb els propis projectes a aquella que és la nova fase de assignació dels recursos financiats de la Regió Sardenya a través de u dels més importants Fons Estructurals de nostre interès, el POR Sardenya 2000-2006. Significatiu l'interès demostrat també dels operadors del món artístic i cultural que han demanat ulteriors encontres amb l'Administració Comunal i amb els tècnics del Laboratori primer de la caducitat del 31 de maig. L'Interès mostrat dels privats és un element encoratjador també perquè més o manco el 80% dels recursos financiarà los sous projectes. Diverses les persones que han manifestat la problemàtica relativa a les imminents caducitats i que han demanat la prorroga. Com era previsible algunes demanes han interessat l'entitat del financiament i en conseqüència aquella relativa al cofinanciament del Projecte Integrat. A tal propòsit el doctor A. Saba, coordinador del Laboratori territorial de Sàsser ha especificat la necessitat de la publicació dels Avisos per conèixer els recursos establits per cada mesura. Aguardant los pròxims apuntaments sigui la Província que el Municipi de l'Alguer han garantit la pròpia disponibilitat deixant a tots los participants les adreces útils per la demana de ulteriors informacions.


15 de maig 2006
Adjudicats els treballs de la il·luminació de la passejada Barcelona

Amb la fase del completament de la il·luminació de l'obra pública al carrer Garibaldi, comença la part final dels treballs de la passejada Barcelona. Als últims dies los oficis han adjudicat lo contracta per la instal·lació del projecte que embellirà de manera suggestiva la passejada. Lo contracta és estat adjudicat a l'empresa Frau de Sàsser, per un total de 1.000.000 de euros que l'Administració ha trobat gràcies a l'Avís Comunitari "Ciutats Regies". "El projecte - explica l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano - preveu la il·luminació de l'entera passejada, la instal·lació de senyaletiques i de un box per les informacions. La passejada siguerà doncs completada, amb el mateix tipus de fanals que se troben en la primera part". En l'arjola central, al final, sigueran instal·lades 24 torres far idèntiques a un prototip ja existent en la part final del primer lot. En la part interna de la passejada, el projecte preveu la instal·lació de un altro model de fanals. Així com previst en el projecte de l'Arquitecte Busquet, tot l'itinerari de la nova passejada siguerà enriquit amb lluminàries que sigueran enceses en moments particulars o de festa o també als fins de setmana. "Aquest és un ulterior pas envant pel completament de l'obra - comenta l'Assessor - d'aquí a dos mesos és prevista la consigna dels treballs".


12 de maig 2006
Presentació de la Planificació Estratègica

Dimarts 16 de maig, a les 10,45, als oficis de Sant'Anna, tenguerà lloc una conferència de premsa de presentació del procés de Planificació Estratègica. El Síndic Marco Tedde, amb el dirigent Doct. Salvatore Masia, il·lustrarà los continguts del programa amb els subjectes que formen part del procés participat, és a dir el Departament de Planificació Territorial de la Facultat de Arquitectura, la Societat Avventura Urbana de Torí i el grup del treball que s'ocuparà del programa.


11 de maig 2006
Inauguració de la nova passejada dels Bastions C.Colombo

Dissabte pròxim, 13 de maig, a les 10,30, siguerà inaugurat el nou tros dels Bastions Cristoforo Colombo, després de l'obra de requalificació a penes acabada. El projecte que ha interessat el tros de les muralles compres entre la Torre de l'Esperó Reial i la de Sant Jaume és costat 567.000 €. La nova passejada dels Bastions és estada requalificada en sintonia amb l'altra part de la muralla, ja interessada del programa Muralla 2000 i ha comportat la demolició de les velles pavimentacions i del carrer asfaltat, substituïdes amb lloses de traquita i ginquetes. A la inauguració de la nova obra pública prengueran part el Síndic Marco Tedde, l'Assessor als Treballs Públics Gianni Spano, autoritats civils i militars.


11 de maig 2006
A l'octubre excursions pels ancians de la ciutat

Una petita però significativa atenció vers els ancians, pel millorament de llur qualitat de vida, és prevista en el programa de intervent "Polítiques per la promoció de la ciutadania i de la inclusió social", que compren, entre les moltes activitats, també les excursions socioculturals. L'Assessorat als Servicis Socials ha organitzat dues excursions, previstes pel mes de octubre pròxim, dedicades a tots els ciutadans en edat de pensió. Les excursions tengueran lloc en dues localitats diferents de Sardenya: Fonni (Nu) i Sardara (Ca). La participació preveu un cost variable segons el redit; la llista seguirà els criteris de prioritat com solitud, redit i edat. Les demanes tengueran de ésser dipositades a l'Assessorat als Servicis Socials del Municipi, al carrer de la Resistenza n. 17, de dilluns a divendres, a partir del 22 de maig fins al 20 de juny, de les hores 10.00 a les 12.00.


10 de maig 2006
Nota del Síndic en mèrit l'intervent dels partits del centre esquerra

En el respecte del treball de la Magistratura, que de totes maneres tenguerà de afrontar el rigorós examen jurisdiccional del Tribunal, el Síndic confirma la plena confiança en el treball dels Assessors, dels dirigents, dels tècnics comunals i dels membres de la comissió edilícia implicats de l'esquerra algueresa, de manera imprudent i instrumental, en situacions en relació a les quals també si tenguessi d'ésser provat el valor penal, l'esquerra mateixa no té i no hauria pogut tendre ningun rol. Lo treball seriós que estan fent, a lluny dels reflectors, està consentint a la ciutat de conservar un teixit de legalitat en matèria urbanística i edilícia conjugat amb el desenvolupament que l'edilícia mateixa és en grau de produir quan les regles siguin respectades. A ells va lo regraciament meu personal i de tota l'administració. Cada consideració en mèrit a la variant que segons l'esquerra sigueriva estada perpetrada il·lícitament del Síndic i dels sous Assessors no mereix evidentment comentaris perquè la imprudent declaració troba espaci en l'àmbit de les coses fútils de la política. De part nostra continuarem a treballar per millorar la ciutat i per realitzar obres que l'Alguer aguardava de decennis. Obres que tots poden mirar i tocar amb mà i que a la fi del nostre mandat contribuiran a augmentar el nivell de la qualitat de la vida de tots els nostres conciutadans. Per això sem estats votats i aquestes son les coses per les quals els nostres conciutadans ens han donat la pròpia confiança que esperem sigui considerada ben dipositada.

El Síndic
Marco Tedde


08 de maig 2006
Demà a la tarda tancadura de l'aigua anticipada

Demà 9 de maig, siguerà anticipada la tancadura de l'erogació hídrica en tota la ciutat. La tancadura siguerà efectuada a les 19.00, en lloc de les 21.00, per consentir los treballs al conducte durant les hores nocturnes. El restabliment de l'erogació tenguerà lloc dimecres 10 al maití, o de totes maneres a la conclusió dels treballs.


05 de maig 2006
OFICI PROGRAMACIÓ
Financiaments de la UE - POR Sardenya 2000-2006 - Publicat l'avís per la manifestació de interès dels projectes integrats de desenvolupament: 700 milions de euros destinats al desenvolupament local.

El nou model de projecte integrat territorial, fruit de un llong període de concertació i estudi del territori, és arribat a la fase operativa. Els projectes integrats son un instrument operatiu de actuació de l'estratègia regional que, partint de la especificitat del territori, son capaços de valoritzar los recursos locals i crear desenvolupament en l'àmbit econòmic, social, ambiental i cultural. Los Projectes Integrats de desenvolupament Regional, que tenen una connotació estratègica per l'enter territori regional, se distingeixen dels de desenvolupament Territorial, finalitzats al aconseguiment dels objectius de desenvolupament socioeconòmic de específics àmbits territorials. Diverses son també les àrees temàtiques individuades per les eventuals propostes de projectes integrats que se presentaran. En particular, pel que fa als Projectes Integrats de desenvolupament Regional son quatre les àrees temàtiques individuades: 1) industria, artesanat i servici; 2) fileres i produccions agroalimentàries; 3) pesca, aiguacultura i àrees humides; 4) inclusió social, legalitat i seguresa. Les que seguin, en canvi, son les àrees temàtiques dels Projectes Integrats de desenvolupament Territorial: 1) industria, artesanat i servici; 2) fileres i produccions agroalimentàries; 3) desenvolupament de les àrees rurals i muntanes; 4) turisme sostenible i valorització del patrimoni ambiental i cultural; 5) àrees urbanes i xarxes de Municipis. Poden presentar les propostes els Ens locals, les empreses, les associacions de categoria, les organitzacions sindicals, ambientalistes i culturals, els centres de recerca i les universitats. De totes maneres, que se tracti de projectes integrats de desenvolupament regional o de projectes integrats de desenvolupament territorial, per participar a la fase operativa del projecte integrat és necessari presentar les demanes de participació als col·laboradors de projecte fins al 31 de maig del 2006. Successivament, los mateixos col·laboradors de projecte, formats de tots els subjectes que proponen el projecte integrat (sigui singularment o de forma associada) tengueran de presentar les propostes de projecte fins al 31 de juliol del 2006. El pas successiu siguerà la valutació i aprovació dels projectes integrats de part del Nucli regional de valutació, primer de la publicació final dels avisos públics relatius a l'actuació de la projecte integrat prevista fins al 31 de juliol del 2006. Per això, el 10 de maig a les hores 17.00 a la sala de l'ex Seminari del carrer Sassari, els tècnics del laboratori provincial de Sàsser i de l'ofici programació il·lustraran els procediments i les modalitats de participació. Qui fos interessat és convidat a participar.


04 de maig 2006
Tancadura aigua al carrer Vittorio Emanuele

Demà al maití siguerà interrompida l'erogació de l'aigua a la zona del carrer Vittorio Emanuele compresa entre els carrers Caravaggio i Britaga Sassari, la tancadura és necessària per resolvir un problema al conducte hídric. També els carrers Cellini i Vittorio emanuele trav. A son també interessats dels treballs. L'erogació, que reprendrà a la conclusió dels treballs, és prevista per demà mateix.


29 de abril 2006
Realització aparcaments enterrats en Plaça de la Mercè amb el Project Financing. Publicat l'avís.

La realització de aparcaments per les màquines és u dels objectius estratègics de l'Administració; objectiu pel qual s'està treballant molt, i una de les solucions és representada segurament de una iniciativa innovadora per la ciutat de l'Alguer destinada a millorar sensiblement los servicis al centre històric. A través del model del Project Financing la Plaça de la Mercè se transformarà en un aparcament important amb la realització de almanco 250/300 llocs enterrats. Lo projecte, no preveu alguna despesa de part del Municipi, que a través de un avís publicat als dies passats, està cercant un empresa en grau de realitzar l'aparcament enterrat i de requalificar la plaça sobreestant. En canvi de la realització de l'obra, lo Municipi donarà en gestió l'aparcament públic per un període determinat.
Los aspirants promotors tengueran doncs de presentar un projecte preliminar al Municipi de l'Alguer d'aquí al 30 de juny pròxim.
"Amb aquesta iniciativa - comenta el Síndic Marco Tedde - prossegueix la nostra estratègia de millorament de la qualitat de la vida en ciutat, que continua lo sou itinerari començat amb la requalificació de l'àrea ex Saica. Ara se utilitza un model de financiament que ve emprat sempre més freqüentment a Itàlia, que posa remei a l'escassetat de fons públics i al problema de les infraestructures de la ciutat de l'Alguer".
Segons l'Assessor a la Urbanística Luigi Altea, se tracta de "un important ocasió de millorament urbà a cost zero que siguerà u dels molts punts qualificants de aquesta Administració, que ha demostrat de saber gastar les ingents summes de moneda disponibles per canviar radicalment la nostra ciutat, i que demostra de ésser en grau de suplir també a la mancança de fons utilitzant racionalment les lleis adequades".
L'intervent, segons una estima feta de l'Administració, comporta una xifra de 6.600.000 € a càrrec del promotor, per un obra que interessa 2.500 mq de la Plaça de la Mercè. Los aparcaments sigueran distribuïts en 2/3 plans sota el nivell del terreny.
L'itinerari de millorament de la qualitat urbana, en via de actuació segons el Pla de la Viabilitat i Tràfic aprovat del Consell Comunal lo 5 de maig 2003, marca amb aquesta obra un altro objectiu indicat entre les prioritats. Entre aquestes hi ha la realització de algunes rotatòries, com la del Carrer Don Minzoni, que espera l'autorització de part de la Junta Regional. Los treballs haurien de començar al 2007, després de l'execució de totes les mesures de llei previstes pel Project Financing.


26 de abril 2006
Resposta a la interrogació sobre el Verd Públic

El sector del Verd Públic en aquest període se troba en una situació difícil a causa de circumstancies imprevistes i imprevisibles que s'està cercant de portar a la normalitat. La primera causa és la disminució del personal respecte a l'any passat, perquè sis Treballadors Socialment Útils han decidit de deixar el sector de les manutencions. A més s'és adjunit el problema relatiu a un contracta de 83.000,00 € destinat a la cura del Verd, contracta que hauria tengut de partir ja de calqui setmana i que però és estat abandonat de part de l'empresa guanyadora. Ara los oficis estan predisposant de urgència los actes que assignen los treballs a l'empresa classificada segona a la llista. Tenim de recordar també la predisposició del projecte relatiu a la llei 11, amb l'assumpció de cinc jardiners per un període de sis mesos. Pel que fa a la llei 37, objecte de la interrogació, no és ver que amb el procediment adoptat de l'Administració se sostreuen fons als projectes ocupació. La llei, de fet, després de les últimes modificacions, obliga el Municipi a realitzar obres públiques, i és això que està fent l'Administració amb l'avís per la requalificació del verd urbà. El problema de la qualitat del verd urbà resta i restarà en primer pla per aquesta Administració, que a més del contracta de 83.000,00 € està predisposant los actes per ulteriors 100.000,00 € de gastar per les manutencions a la pròxima anualitat. Aquest assessorat, a més, té en programació la potenciació de l'enter sector, compatiblement amb les disponibilitats de fons i de recursos humans, per dotar la ciutat de un decor urbà a l'altària de una ciutat turística de qualitat.

L'Assessor a les Manutencions
Mauro Giorico


19 de abril 2006
Siti turístic a la xarxa

El siti Internet del Municipi de l'Alguer integra el seu servici amb l'activació de una altra secció, totalment dedicada als servicis turístics i culturals de la ciutat. "En la secció la tua vacança a l'Alguer - explica l'Assessor Antonio Costantino - a més de la presentació de Alguer ciutat del Mediterrani, se poden trobar noticies relatives a la sua història, els itineraris artisticoculturals, un mapa orientatiu i totes les notícies turístiques que comprenen on dormir, on menjar i esport i temps lliure. Interessant també la part informativa sobre les Àrees Protegides del Territori. Los operadors turístic, les associacions culturals i els responsables de les estructures receptives interessats a l'ajornament de les pròpies dades, poden comunicar-les a l'adreça electrònica: infoturismo@comune.alghero.ss.it. L'ajornament del siti tenguerà cadència trimestral.


18 de abril 2006
Conferència Equal

Divendres pròxim, 21 de abril, a les hores 18:00, a la sala Conferències de Sant Francesc en l'àmbit de la Iniciativa comunitària Equal, programa cofinanciat del Fons Social Europeu per període 2000-2006, el Municipi de l'Alguer, en col·laboració amb la partnership del projecte, divulgarà els resultats de la recerca socioeconòmica realitzada al territori incloent els municipis que pertanyen a l'àrea de l'Alguer i del Logudoro-Mejlogu, pel projecte denominat "Donn@". Tal recerca siguerà sol un punt de partença per l'aconseguiment de l'objectiu primari, o sigui l'entrada i la permanència de les dones en el món del treball, cercant de reduir els factors de segregació, factors lligats a la pertinença al genere femení, al territori, a la instrucció i al temps. El projecte "Donn@" afavorirà la introducció de les dones en el món productiu i empresarial del territori de referiment, representat dels municipis que graviten a l'entorn de la zona de l'Alguer i del Logudoro-Mejlogu. L'anàlisi de les necessitats de les empreses en mèrit a les professionalitats, individuades en l'àmbit de la recerca, consentirà la introducció de les dones en el món del treball segons el model de la Job Rotation, que siguerà aclarit en ocasió de l'imminent encontre. A més siguerà tocat el tema de l'Avís de selecció de les joves desocupades i aspirants beneficiaries dels itineraris de formació. L'oportunitat oferta a les dones siguerà presentada de la Partnership de Desenvolupament titular del projecte, que compren a més del Municipi de l'Alguer, Sviluppo Italia Sardegna S.p.a en qualitat de subjecte referent, FIDAPA (Federazione Italiana Donne, Arti, Professioni e Affari), IAL Sardegna, la Universitat de Roma Tor Vergata, MCG Soc. Coop. a.r.l. i l'IPIA de l'Alguer.


4 de abril 2006
El 15 de abril "Pasqua Giovane". Competició de futbol per minyons dedicada a la beneficència

Pel dia 15 de abril és en programa la 6° edició de la competició per minyons "Pasqua del Giovane", organitzada de la G.S. Mercede scuola calcio Alghero amb el patrocini del Municipi de l'Alguer. La competició representa, ja de temps, un apuntament entre els més atesos de les escoles de futbol de tota la Sardenya, sigui pel nivell tècnic que és capaç de expressar, sigui pel numero de equips participants, entre els més forts dels respectius campionats provincials. També en aqueixa edició Pasqua del Giovane acolli 48 equips, per un total de més de 800 minyons i més o manco 3000 aficionats que ompliran les tribunes del camp esportiu Mariotti. La manifestació té la consueta valença social que ha sempre distingit les passades edicions. La summes recollides en aquesta edició sigueran donades a l'ASAE - AIL Cagliari Onlus, Hospital Oncologic de Càller. Les competicions iniciaran al maití, després de la desfilada de presentació de les esquadres participants i duraran per tota la jornada de dissabte, fins a les finals i a les premiacions, previstes a la tarda.


4 de abril 2006
Servici de transport pels electors amb problemes de deambulació

En ocasió de les pròximes eleccions del 9/10 de abril, l'Administració garanteix una adequat servici de transport públic per permitir als electors amb problemes de deambulació de arribar a les seus electorals amb més facilitat. D'acord amb l'associació Polisoccorso és estat predisposat un servici de transport gratuït durant el dia de diumenge 9 de abril, de les 12.00 a les 16.00 en totes aquelles seus electorals que no tenen barreres arquitectòniques. Les seus son les següents:
N°35 carrer Malta, N° 42 carrer Parenzo (Fertília), N° 5-6 carrer Giovanni XXIII°, N° 28 carrer Mattei.
Per poguer usufruir del servici, los electors interessats poden dirigir-se directament a l'associació Polisoccorso al carrer Liguria, tel 079 987 005.


4 de abril 2006
Per tres dies tancadura del carrer Carlo Alberto

Los treballs per la realització de la nova pavimentació en el tros dels Bastions Cristoforo Colombo interessaran la pròxima setmana també una part del carrer Carlo Alberto.
És necessària doncs una modifica a la disciplina del tràfic en les zones del centre històric. Pels dies 10 -11 - 12 (dilluns, dimarts i dimecres pròxims)el carrer Carlo Alberto restarà tancat al tràfic, en el tros comprés entre els carrer Menorca i Plaça Sulis.
Siguerà instituïda una zona a tràfic limitat al carrer Gilbert Ferret, amb la institució de un sentit únic de marxa del carrer Simon en direcció carrer Carlo Alberto, amb conseqüent suspensió de l'àrea pels vianants, limitadament al susdit període.


4 de abril 2006
Divendres a les 10.30 la primera pedra del nou depurador de l'Alguer

La més gran obra pública mai realitzada del Municipi de l'Alguer fa el primer i important pas vers la sua realització. Lo nou depurador de la Ciutat, en la zona industrial San Marco, naix divendres pròxim, 7 de abril, a les 10.30, amb la posa de la primera pedra, a la presència del Ministre dels Interiors, Hon. Beppe Pisanu. L'estructura fonamental per la qualitat de la vida de la ciutat de l'Alguer siguerà realitzada gracies a un financiament de 18.900.000 euros que l'Administració Comunal ha posat a disposició per la realització de un establiment que consentirà de posar la paraula fi al problema de la depuració. Un gran treball, doncs, que arriba a coronament de un iter que ha vist en primer lloc l'Administració treballar amb alacritat per eliminar l'horror representat del depurador del Mariotti, que per anys ha infectat l'ària del quarter de la Pivarada.
Lo depurador del Mariotti és estat de fet objecte, al 2003, de un intervent de reestructuració que ha eliminat lo problema dels olors i dels remors. Ara amb el nou projecte de la realització de la nova estructura a San Marco, l'establiment del Mariotti se transformarà en una estació de aspiració que transferirà els líquids putrefactes de la ciutat al nou establiment en la Zona Industrial. L'empresa adjudicatària dels treballs de la nova estructura és una Associació Temporània de Empreses formada de la SIBA de Milà, de la Mario Ticca srl de Sàsser i de la Sagidep de Màntua.
"L'inici dels treballs pel nou depurador de la Ciutat de l'Alguer - comenta el Síndic Marco Tedde - era una prioritat anunciada en el programa de aquesta junta. És un altre objectiu que estem transformant en fets concrets. Aquests fets testimonien la nostra determinació per transformar l'Alguer en una ciutat més moderna i habitable. No és possible avui - continua - parlar de ciutat turística amb un depurador com el del Mariotti, problema primer de ara mai afrontat amb la necessària aplicació de les administracions que mos han precedits.


3 de abril 2006
Encontre Confartigianato

Lo sector artesà alguerès ha respost en massa a l'encontre promovit divendres de la local secció de la Confartigianato per discutir sobre el tema de la zona artesanal Ungias - Galantè i sobre les problemàtiques lligades als financiaments de la llei 51, la llei que incentiva el desenvolupament de les petites i mitjanes empreses. Grans expectatives sobre la naixita del pol artesà públic, les quals mesures per l'assignació dels lots son en recta final. És sense dubio una noticia positiva lo fet que l'espera durada més de vint anys finalment arribi a la conclusió, amb la iniciativa del Municipi de l'Alguer de posar a disposició dels operadors els terrenys i les infraestructures necessàries pels establiments productius. Les demanes pervingudes als oficis de l'Assessorat al Desenvolupament Econòmic son 57, de les quals 30 de part dels associats de les Confartigianato, per una disponibilitat de 48 lots de terreny. Lo Síndic Marco Tedde, present a l'encontre, ha anunciat que "a la fi de abril se prepararà la llista per l'assignació dels lots, mentre per l'inici de juny és prevista l'assignació oficial". Per aquell període - anuncia - sigueran terminats los treballs de realització de les infraestructures per la realització dels quals l'Administració ha posat a disposició 3.051.000 euros".
Lo financiament total dels establiments productius de part dels artesans és de més o menys 15 - 20 milions de euros, amb una repercussió ocupacional de gran importància pel territori alguerès. Lo Síndic s'és apel·lat a la unitat entre operadors i el sector creditici amb la finalitat de poguer obtenir un paquet de condicions lo més favorable possible".
Durant l'encontre és estada subratllada la gran influència que la naixita del sector públic artesà tenguerà sobre l'economia ciutadana, i és per aquest motiu que el president de la Confartigianato, Mario Piras divendres ha convocat totes les banques per il·lustrar les modalitats de accés al crèdit pels artesans.